Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En daarmee heb ik dus geluk, omdat ik voor 2006 aan m'n studie begin en het voor mij dus puur een proeftest zal zijn.
|
![]() |
Ik vind het nergens op slaan, in de krant stond dat ze alleen maar excellente topstudenten zo wilden aannemen, en ze zich idd wilden vergelijken met Harvard. Waarom?? Gaat tegenwoordig dan alles alleen maar om carriere en geld. Ik ben het eens met een aantal hiero: een vwo diploma is het bewijs dat je naar het WO kan.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de overheid het VWO niet drastisch moeilijker maakt kan je het de universiteiten ook niet verwijten dat ze minder waarden gaan hechten aan zo'n VWO diploma. Ik weet het, het is zuur. Heb je je 6 jaar van je leven stierlijk lopen vervelen blijkt daarna dat je diploma niets meer voorstelt. Maar dat het zuur is wil nog niet zeggen dat het niet nodig is. Het VWO stelt ook niets (meer) voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, kom op
![]() En moreover, het is voor een universiteit niet meer dan logisch dat ze alleen de besten willen, ook al heeft de rest óók een VWO-diploma. Alle artsen zijn ook gediplomeerd, maar patiënten hebben ook een voorkeur voor bepaalde artsen, omdat die soms nu eenmaal een streeptje vóor hebben op éen of ander terreink. |
![]() |
|
![]() |
Me dunkt: selectie is een goed idee, maar niet aan de poort. Gelet erop dat de gemiddelde voor z'n examen geslaagde VWO'er geacht moet worden de geestelijke vermogens te bezitten middels welke hij een universitaire studie, die althans op z'n vakkenpakket aansluit, afronden kan, ligt het niet voor de hand om hem reeds bij de aanvang van zijn studie te confronteren met nog meer tests, proeven, en wat niet. Zulke selectie zou nog wel eens ontaarden kunnen in ontmoediging. Voor wat betreft motivatie zal zij, me dunkt, genoegzaam blijken uit de vorderingen die de student (al dan niet) maakt. Derhalve zie ik niet in welke de functie van een selectie aan de poort kan zijn: als men het VWO-diploma niet meer vertrouwt, zou de aandacht eerder op verbetering van het VWO-onderwijs, indien nodig, gericht moeten zijn.
Wat anders is selectie in een latere fase van de studie: die lijkt mij alleszins acceptabel, om zogezegd het kaf van het koren te scheiden. Dat ook in de prijs van dergelijke topmasters gedifferentieerd wordt ten opzichte van de "gewone" masters, ligt voor de hand. Als maar die gewone masters, tegen gangbaar tarief, voor de minder begenadigden toegankelijk blijven. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Een universiteit moet niet mensen opleiden om ze een academisch niveau te geven wat ze eigenlijk niet aankunnen, dat is geld en tijd verspilling. Als je iedereen een academische basis moet geven dan gaat dat echt tenkoste van de kwaliteit en zal de kenniseconomie alleen maar achteruit gaan.
|
![]() |
Ik wilde altijd graag naar Utrecht, maar nu ben k een beetje tussen Utrecht en Leiden gaan twijfelen, en nu ik best wel graag naar Leiden wil, krijgen we dit gezeik
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof dat iedereen onderwijs op zijn eigen niveau moet krijgen. Mensen hebben er niets aan als ze op een te hoog of te laag of anderszins niet geschikt niveau functioneren. Alles heeft z'n plekje en sommigen moeten dan genoegen nemen met een 'gewone' universiteit. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|