Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 15:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 30-03-2004 @ 17:32 :

Tenslotte N4Poleon, zoals ik al schreef vind ik je eng met je ideeën die nauwelijks bijdragen aan de effectiviteit en die alle romantiek de grond in boort.
dat is een beetje de kern van het geschil. ik vind het echt onzin om de staat iets als 'romantiek' te laten regelen. like...fijn voor je dat je het zo leuk vindt, maar het lijkt mij veel beter om de mensen die een koning willen die dan maar zelf betalen (in de vorm van een stichting ofzo). als er echt veel animo voor is moet dat tog geen probleem zijn lijkt me. maar mensen die nix met de koningin hebben moet je daar niet voor op laten draaien want die hebben er echt absoluut niets aan.
Oud 31-03-2004, 17:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
little nemo schreef op 31-03-2004 @ 16:41 :
maar mensen die nix met de koningin hebben moet je daar niet voor op laten draaien want die hebben er echt absoluut niets aan.
Eh, sinds wanneer kunnen mensen bepalen waar hun belastinggeld aan wordt besteed? Buiten de verkiezingen dan. Er zijn wel 100 dingen waar ik niet aan zou willen meebetalen, maar het zou een zooitje worden op die manier.
Oud 01-04-2004, 10:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 31-03-2004 @ 18:05 :
Eh, sinds wanneer kunnen mensen bepalen waar hun belastinggeld aan wordt besteed? Buiten de verkiezingen dan. Er zijn wel 100 dingen waar ik niet aan zou willen meebetalen, maar het zou een zooitje worden op die manier.
nah zover wou ik t ook niet doordrijven; vrijwel alle uitgaven dienen een bepaald algemeen doel (gezondheidszorg, welzijn van lagere sociaal-economische klassen, defensie, ontwikkeling van mensen). over de verdeling en de aantallen enzo kan je bij deze doelen discussieren, maar vast staat dat er geld naartoe moet omdat het doel an sich belangrijk is. alleen het doel dat eerder genoemt wordt (romantiek, wat volgens die persoon een belangrijk nut was van het koningshuis) is wat mij betreft geen doel waar de overheid zich mee moet bemoeien. dus in dat licht moet je mijn uitlatingen zien.
Oud 01-04-2004, 10:17
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Grappig wat jij allemaal aql niet eng vindt. En je lijkt wel Nostradamus zo goed kan je voorspellen, met je profetische gedachte dat ik het niet eens ben met jouw mening. Nee, waarom zou ik?
Ok, echt leuk voor je dat je het koningshuis leuk vind. Maar ik heb echt geen hard feelings jegens de mensen die het leuk vinden als je dat denkt. Dat ik geen bronnen gebruik, is ook op onwaarheid gebaseerd, want volgens mij (lees nog mar eens na) gebruik ik bronnen, maar schrijf ik ze misschien niet duidelijk op, maar verwerk ik ze in mijn tekst.
En wat is er zo eng aan een dag van de Republiek. Als jij naar Frankrijk gaat op 17 juli of naar de USA op 6 juli dan vieren ze het daar ok, hetzij dat het in USA Indepence Day heet, maar waarin ook gevierd wordt dat zij het koninkrijk Engeland de rug hebben toegekeerd.

Maar wat heeft het voor zin, om iemand te laten kennismaken van mijn ideeen, die moeilijk gaat doen over zinnetjes die hij alleen niet snapt en die mensen al bij voorbaat de mond probeert te snoeren door te zeggen dat ze enge ideeen hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 12:10
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Buiten het feit dat het respectievelijk 14 juli en 4 juli is en dat je het spelt als Independence Day, valt hier weinig meer op te zeggen. Je hebt geen 'hard feelings' jegens mensen die het leuk vinden, maar toch vind je pro-oranje een belediging voor het volk. Dat gaat mijn verstand te boven. Als jij serieus denkt dat ik het niet met je teksten eens ben omdat ik ze niet begrijp moet je dat vooral blijven doen. Als ik Nostradamus ben, ben jij waarschijnlijk gewoon een onbegrepen genie die achteraf toch altijd gelijk heeft. Het feit dat ik je ideeën eng noemde was uiteraard een beetje overdreven en was niet bedoelt om je de mond te snoeren, maar juist een tegenreactie uit te lokken. Het laatste woord is bij deze aan jou:
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 15:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
little nemo schreef op 01-04-2004 @ 11:14 :
dus in dat licht moet je mijn uitlatingen zien.
Ah, fair enough.
Oud 03-04-2004, 11:14
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Ik heb het eigenlijk al niet zo op landen, laat staan monarchien/republieken e.d. Toch ben ik van mening dat de wil van de meerderheid gerespecteerd dient te worden, mits die wil eerlijk getoetst wordt. Het lijkt mij duidelijk dat de meerheid momenteel de monarchie verkiest boven een ander systeem, en daar kan je dus niet echt meer aan toornen. Hooguit zijn er misschien wat beperkingen of veranderingen binnen het huidige systeem te bedenken. Bijv. (wegens het economische slechte tij) het belasten van een koninklijke erfenis. Juli liet circa. 1 miljard euri achter en IMO zou men beter daar 25% van naar de staatsbegroting kunnen dan het invoeren van een no claim (incl. 5,50 euri verhoging per maand) in de zorg....Maar ja wie ben ik.....

Als wij moet lijden, en zij leiden alleenmaar is het niet eerlijk Zij moeten ook lijden en wij ook leiden
Oud 06-04-2004, 04:03
Verwijderd
weg ermee.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten