![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik snap ook niet waarom veel vrouwen zich dan blijkbaar bekeren, want zo vrouwvriendelijk en geëmancipeerd lijkt de islam mij niet. Een mogelijke reden is denk ik dat zo'n vrouw met een moslimman wil trouwen ofzo. Maar misschien kun jij vertellen waarom jij dan bent bekeerd? |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb nu al het slaan van vrouwen voorbij zien komen, het doden van ongelovigen en het besnijden van vrouwen. Heeft iemand uberhaupt wel de moeite genomen om de openingspost te lezen en na te denken over een passend antwoord of gaf het woord islam in de titel aan dat je hier je vooroordelen op mag komen sommen? Voor de duidelijkheid, ga hier eens op in aub: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel Amerikanen zitten er zeker niet voor de lol nee. Ik kan me niet iemand voorstellen die er WEL voor de lol zit. Wel een beetje jammer dat Bush het op eigen houtje heeft gedaan. Want "wie niet voor Amerika is, is tegen Amerika". Eigenlijk stak Bush gewoon zijn middelvinger naar Europa. En het stomme is dat hij het kan maken...jammer dat de wereld bestuurt word door zulke mongolen. Maar ja, we gaan nu wel erg O.T. Dus bij deze, gaat verder met den topiq |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Om hier even op in te gaan: Je moet beter lezen degene die Stan quote. Ik heb mijn mening allang gegeven, en moet wel even in overweging nemen dat "onze" samenleving al heel wat meer heeft meegemaakt. Wij hebben al talloze scheuringen gehad en veel meningverschillen. Bovendien, het GELOVEN IN is niet gedaalt, alleen de kerkgangers. En de kerk is nou eenmaal niet de enige plek waar je mag komen om g-d te eren. Dat mag overal. Citaat:
|
![]() |
|
Voor alle mensen die vinden dat de islam een achterlijke of achtergebleven religie is: de islam is ruim 600 jaar later dan het christendom ontstaan en hebben dus eigenlijk een reden om eventueel 'achter te liggen'. Het feit dat bijna alle moslims (in tegenstelling tot een heleboel christenen 600 jaar geleden) geen mensen verbranden, verdrinken, doodmartelen, vierendelen, bilnaad flossen met prikkeldraad, opensnijden, oppompen, leegpompen enz. in naam van hun Heer, bewijst dat ze relatief voorliggen.
Het christendom is dus het meest achterlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet genoeg van de geschiedenis van de Islam om iets terug te zeggen. Maar volgens mij waren de Islam-mensen (hoe zeg je dat netjes?) ook niet lieverdjes vroeger. Die doode ook een christen als ze de kans kregen. Dus jij vind dat ALLE christen dat vroeger deden? Lekker bekrompen ben je dan bezig. En denken wij nu nog zo? Nee. Doden wij mensen die van christen naar iets anders bekeren. Nee. Worden er nog steeds joden en christenen gedood omdat ze dat geloof hebben? Ja. Vluchten er mensen nog steeds naar Nederland omdat ze christen zijn? Ja. Als jullie zo "vroom" zijn, waarom worden mensen die zich bekeren naar het christendom nog steeds vermoord? En noem het christendom niet achterlijk. Veroordeel ons niet voor ons verleden. ![]() Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 08:50. |
![]() |
|
![]() |
Zoals jullie al hebben gelezen, heeft de islam verschillende stromingen. Je hebt de extremisten, maar je hebt ook diegenen die het geloof precies volgen. Het is hoe je de koran interpreteert.
Probleem in de islam is dat er stromingen zijn, die de islam misbruiken, voor het gene wat ze doen. Ze denken dat het goed is, maar het is allemaal fout. We nemen bijvoorbeeld, 11 september. Dit heeft niets met de islam te maken. Het was gewoon de haat van Bin Laden jegens de VS. En zelfs als je het deed voor de islam, veroordelen vele moslims dit. In de Koran staat namelijk dat het verboden is om in tijden van oorlog of zomaar vrouwen, kinderen, onschuldigen dus te vermoorden. Bereid je een aanslag voor (in tijden van oorlog, zoals irak), doe het dan tegen de regering en niet tegen het onschuldige volk. De echte islamieten zijn niet extremistisch. Vrouwen hebben vrijheid, maar ook plichten. Zo is het ook met mannen. De echte islamieten zitten tussen het extremisme en het 'softisme' ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Cartoonrel IV McCaine | 439 | 02-03-2006 11:26 | |
Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten? Gatara | 463 | 29-01-2005 13:56 | |
Als er verkiezingen zouden zijn, op wie zou jij stemmen? Gatara | 500 | 29-11-2004 19:30 | |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslims zweedsmeisje | 136 | 14-05-2002 16:17 |