Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 15:23
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 06-04-2004 @ 12:42 :
Tja, t is maar wat ''jij'' hoort. Dat kan iedereen wel beweren, en trouwens dat heeft meer met cultuur te maken, niet met godsdienst! Lees de Koran maar voordat je met dergelijke argumenten komt. Ik ken ook een heleboel mensen waar dat niet zo is...zo kent iedereen wel een 'heleboel verhalen/ mensen' .
Het zal vast wel door de cultuur komen, maar het is gewoon zo dat veel mensen in die cultuur moslim zijn en vice versa. Dat houdt dus in dat veel moslims (mensen in die cultuur) zo zijn. Dat zal misschien wel niet direct komen door wat er in de Koran staat, maar het zijn wel moslims die het niet pikken als een familielid de islam niet verlaat en dat kun je toch niet ontkennen.

Citaat:
SandraMoslima schreef op 06-04-2004 @ 12:42 :
Je schrijft: 'En de vrouw heeft ook niks te zeggen meestal'

Vaak weten mensen niet dat de Islam een liefdevolle geloof is. En juist voor de vrouw. Je wilt niet weten hoeveel mensen, vooral vrouwen, zich de afgelopen 2 jaar hebben bekeerd tot de Islam, in Nederland. Zo ben ik daar het levend bewijs van . Als de Islam een strenge godsdienst is tegenover de vrouw waarom bekeren zij zich dan in grote aantallen?! Dat is dan toch niet logisch?!
Elke religie is in beginsel een liefdevol geloof dat naar vrede, gelijkwaardigheid enz. streeft. Het gaat om de uitvoering ervan en die is bij veel geloven niet zo denderend.
Ik snap ook niet waarom veel vrouwen zich dan blijkbaar bekeren, want zo vrouwvriendelijk en geëmancipeerd lijkt de islam mij niet. Een mogelijke reden is denk ik dat zo'n vrouw met een moslimman wil trouwen ofzo. Maar misschien kun jij vertellen waarom jij dan bent bekeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 15:23
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 06-04-2004 @ 13:25 :
Moslims wekken nou eenmaal agressie op tegenwoordig. Vanwege dat hele "In de koran staat dat alle niet-moslims dood moeten". Het kan zijn dat het er helemaal niet instaat, in zou het niet weten. Ik heb de koran nooit gelezen. Maar ook al staat het er niet in, het word vaak gebruikt door fanatiekelingen. En zoiets komt nou eenmaal niet voor bij Christenen.
Dat staat er zeker niet in dus waarom plaats je dat hier? Hoezo wordt dat vaak gebruikt door fanatiekelingen als het niet eens in de koran staat?

Ik heb nu al het slaan van vrouwen voorbij zien komen, het doden van ongelovigen en het besnijden van vrouwen. Heeft iemand uberhaupt wel de moeite genomen om de openingspost te lezen en na te denken over een passend antwoord of gaf het woord islam in de titel aan dat je hier je vooroordelen op mag komen sommen?

Voor de duidelijkheid, ga hier eens op in aub:
Citaat:
Stanley schreef op 26-03-2004 @ 11:18 :
ik heb een vraagje over jongeren en de kerk:
hoe komt het dat de islam wel jongeren trekt terwijl de christelijke kerk zoveel moeite heeft om jongeren te interesseren in geloof
kortom: wat is er zo 'goed' aan de islam dat jongeren daar wel gelovig zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Dragon God schreef op 06-04-2004 @ 16:06 :

wat ik me wel kan voorstellen dat ie een "kruistocht" tegen terrorisme aan't voeren is.

wat veel mensen niet zien is dat die Amerikanen er ook niet voor hun lol zitten!
ze hebben saddam nu, en dat is waar ze voor kwamen. (naast de massa vernietigings wapens die ze niet konden/kunnnen vinden.)
Ik vind het een "kruistocht" noemen zeer ongepast anders. Maar ja, whatever.

Veel Amerikanen zitten er zeker niet voor de lol nee. Ik kan me niet iemand voorstellen die er WEL voor de lol zit. Wel een beetje jammer dat Bush het op eigen houtje heeft gedaan. Want "wie niet voor Amerika is, is tegen Amerika". Eigenlijk stak Bush gewoon zijn middelvinger naar Europa. En het stomme is dat hij het kan maken...jammer dat de wereld bestuurt word door zulke mongolen. Maar ja, we gaan nu wel erg O.T.

Dus bij deze, gaat verder met den topiq
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:10
Stanley
Stanley is offline
bedankt LaResistance!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Stanley schreef op 26-03-2004 @ 11:18 :
ik heb een vraagje over jongeren en de kerk:
hoe komt het dat de islam wel jongeren trekt terwijl de christelijke kerk zoveel moeite heeft om jongeren te interesseren in geloof
kortom: wat is er zo 'goed' aan de islam dat jongeren daar wel gelovig zijn?

Om hier even op in te gaan: Je moet beter lezen degene die Stan quote. Ik heb mijn mening allang gegeven, en moet wel even in overweging nemen dat "onze" samenleving al heel wat meer heeft meegemaakt. Wij hebben al talloze scheuringen gehad en veel meningverschillen. Bovendien, het GELOVEN IN is niet gedaalt, alleen de kerkgangers. En de kerk is nou eenmaal niet de enige plek waar je mag komen om g-d te eren. Dat mag overal.

Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-04-2004 @ 15:17 :
HEt enige verschil is dat jongeren steeds minder naar de kerk zelf gaan, maar het geloof blijft. Ikzelf heb namelijk hetzelfde, de kerk ga ik eigenlijk al jaren niet meer heen. Maar ik geloof nog 100%.

De kerk is erg saai namelijk, en ik heb er eigenlijk niks aan. Ik hoor altijd dezelfde dingen en alles word herkauwd. Als ik niet naar de kerk ga, gebeurt er niks. Als een moslim-vader van zijn zoon hoort dat ie niet naar de kerk is geweest dan krijgt hij het wel te horen! Dan krijgt ie waarschijnlijk klappen ofzo. Bovendien hebben de vrouwen niet eens een keuze. (Ook al denken sommige van wel.)

Je moet ook niet vergeten dat christenen veel meer keuzes mogen maken in hun geloof, niemand zal zeggen hoe ze MOETEN geloven. Het is dus wel makkelijker om van je geloof te vallen. Zelf denk ik niet dat er weinig christenen zijn. Alleen de opkomst in kerken is flink afgenomen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:09
minatjuh
minatjuh is offline
www.moslima.nl
Oud 14-04-2004, 15:15
janboring
janboring is offline
Ej lieve stanny,
wij begrijpen jou probleem in zijn algemeen wel, maar je maakt een grote fout. Je zegt dat jongeren niet meer naar de "church" gaan op zijn engels gezegd. Ik vind dit grote kwatsie batsie, ik ga namelijk elke zondag met mijn vriendengroep naar de kerk voor een weesgegroetje. Om god te bedanken voor ons dagelijk brood en dergelijke. Dus wil in het vervolg beter om je heen kijken en niet alleen in je kleine poep carnavals groep ( dat rijmt hè, als je dat nie in de gaten had).
Laph joe
Oud 14-04-2004, 16:40
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Dit hoort toch ook, als je in God's woord gelooft, moet dat ongewijzigd blijven, want anders geloof je in iets anders. Wat de mensen ervan gemaakt hebben. En dit hoort niet, dan kan iedereen een eigen boekje gaan schrijven en een eigen 'godsdienst' beginnen...
Grappig dat je het zo goed begrijpt, maar toch denkt dat dit niet bij alle geloven het geval is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:22
Hapna
Hapna is offline
Voor alle mensen die vinden dat de islam een achterlijke of achtergebleven religie is: de islam is ruim 600 jaar later dan het christendom ontstaan en hebben dus eigenlijk een reden om eventueel 'achter te liggen'. Het feit dat bijna alle moslims (in tegenstelling tot een heleboel christenen 600 jaar geleden) geen mensen verbranden, verdrinken, doodmartelen, vierendelen, bilnaad flossen met prikkeldraad, opensnijden, oppompen, leegpompen enz. in naam van hun Heer, bewijst dat ze relatief voorliggen.

Het christendom is dus het meest achterlijk.
Oud 15-04-2004, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Nagash schreef op 14-04-2004 @ 19:22 :
Voor alle mensen die vinden dat de islam een achterlijke of achtergebleven religie is: de islam is ruim 600 jaar later dan het christendom ontstaan en hebben dus eigenlijk een reden om eventueel 'achter te liggen'. Het feit dat bijna alle moslims (in tegenstelling tot een heleboel christenen 600 jaar geleden) geen mensen verbranden, verdrinken, doodmartelen, vierendelen, bilnaad flossen met prikkeldraad, opensnijden, oppompen, leegpompen enz. in naam van hun Heer, bewijst dat ze relatief voorliggen.

Het christendom is dus het meest achterlijk.

Ik weet niet genoeg van de geschiedenis van de Islam om iets terug te zeggen.
Maar volgens mij waren de Islam-mensen (hoe zeg je dat netjes?)
ook niet lieverdjes vroeger. Die doode ook een christen als ze de kans kregen.
Dus jij vind dat ALLE christen dat vroeger deden? Lekker bekrompen ben je dan bezig. En denken wij nu nog zo? Nee.
Doden wij mensen die van christen naar iets anders bekeren. Nee.

Worden er nog steeds joden en christenen gedood omdat ze dat geloof hebben? Ja. Vluchten er mensen nog steeds naar Nederland omdat ze christen zijn? Ja.
Als jullie zo "vroom" zijn, waarom worden mensen die zich bekeren naar het christendom nog steeds vermoord?

En noem het christendom niet achterlijk. Veroordeel ons niet voor ons verleden.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 08:50.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:29
Hydrogen
Hydrogen is offline
Zoals jullie al hebben gelezen, heeft de islam verschillende stromingen. Je hebt de extremisten, maar je hebt ook diegenen die het geloof precies volgen. Het is hoe je de koran interpreteert.

Probleem in de islam is dat er stromingen zijn, die de islam misbruiken, voor het gene wat ze doen. Ze denken dat het goed is, maar het is allemaal fout. We nemen bijvoorbeeld, 11 september. Dit heeft niets met de islam te maken. Het was gewoon de haat van Bin Laden jegens de VS. En zelfs als je het deed voor de islam, veroordelen vele moslims dit. In de Koran staat namelijk dat het verboden is om in tijden van oorlog of zomaar vrouwen, kinderen, onschuldigen dus te vermoorden. Bereid je een aanslag voor (in tijden van oorlog, zoals irak), doe het dan tegen de regering en niet tegen het onschuldige volk.

De echte islamieten zijn niet extremistisch. Vrouwen hebben vrijheid, maar ook plichten. Zo is het ook met mannen.
De echte islamieten zitten tussen het extremisme en het 'softisme' . Je hebt rechten en vrijheden, maar ook plichten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten