|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 15:28. |
||
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Er wordt eigenlijk alleen maar op gezinspeeld, en, zoals de syllabus ook zegt: 'een rechtstreeks verband tussen Euripides' tragedies en de gebeurtenissen uit zijn eigen tijd valt moeilijk te leggen. Het feit dat de slachtoffers in Troiades zo vol mededogen en zo nadrukkelijk in hun leed geschilderd worden, zal bij het premièrepubliek in 415 wel associaties hebben opgeroepen met de ellende die de oorlog voor henzelf en voor de tegenstander met zich meebracht.Euripides heeft het in de Troiades ook vaak over de winnaars die verliezers zullen zijn enzo. Het hele betoog van Kassandra over agressie-oorlogen versus verdedigen van je vaderland bijvoorbeeld: hij die de oorlog vermijdt is verstandig, maar als het dan toch zover komt, dan liever een oorlog ter verdediging van je vaderland.
|
|
||
|
Citaat:
![]() Als ik jou was zou ik alleen alle theorie eromheen doornemen.
|
|
||
|
Citaat:
Het agon (Helena, derde epeisodion) is wel belangrijk denk ik, maar verder weet ik het niet goed.... |
||
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Maar het komt vast goed. ![]() Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
niet dus..
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Het examen was zeker 3x zo makkelijk als een tentamen bij ons. Vertalen vond ik moelijk om na te kijken, heb daarom best streng gerekend en kom uit op een 6,7 - 8,2 Ben tevreden dus En geslaagd
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Grieks lettertype Verwijderd | 24 | 08-03-2009 21:01 | |
Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV? Cherry Springs | 5 | 18-09-2008 16:51 | |
| Algemene schoolzaken |
Grieks erbij, moeilijk?! deleugen | 13 | 03-10-2006 13:27 | |
Grieks erbij, moeilijk?! (dit bericht staat ook bij Studie & School) deleugen | 1 | 02-10-2006 20:35 | |
| De Kantine |
Turks of Grieks...? nati | 2 | 31-05-2006 19:07 | |
ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks original charlie | 10 | 19-02-2002 18:29 | |