![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je geloofd, dan krijg je niet zomaar automatisch "superkrachten" ofzo. ![]() Ten eerste geloof ik dat God een plan met je moet hebben, als je echt wonderen zou moeten verrichten. Ten tweede moet je geloof zeer puur zijn, en ik kan van mezelf zo ook wel vertellen dat ik niet goed genoeg geloof. Ik ben nou eenmaal een twijfelaar. (Niet dat twijfelen een zonde is, of dat ik ervoor gestraft word.) Bovendien, STEL dat iemand een bepaald wonder zou verrichten? Dan verklaren de meeste mensen het voor een gek of een natuurverschijnsel. ! |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
toevallig dus wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als mensen geloven, dan werken ze vanuit God. Niet vanuit "superkrachten". ![]() Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 16:50. |
![]() |
||
Citaat:
|
http://www.carm.org voor al uw vragen over christelijke dogma's en tegenstrijdigheden in de bijbel
![]() Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 18:46. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel meer dit soort dingen: -De gave om mensen te genezen. ect ect. Maar dat kan alleen als je dus geloofd in een pure vorm. Want God is het die geneest via de mens. |
![]() |
||
Citaat:
Satan is een 'gevallen engel'. Voordat God de aarde schiep waren er al engelen, Jezus was er ook al. Die 'gevallen engel' deed niet naar de wil van God, hij werd de hemel uitgezet zeg maar. Niet door zonde, want zonde kwam pas in de wereld toen Eva de verboden vrucht nam (Genesis 3). Satan probeert nu nog steeds mensen de 'verkeerde weg' te wijzen, maar de mens heeft de zonde van nature in zich, de erfzonde. Ieder mens zal altijd zonden blijven doen, 'er is niemand zonder zonden'. Als je er maar berouw van hebt en gelooft in Jezus Christus, Verlosser, Hij heeft namelijk je zonden vergeven. In erg reformatorische kerken staat de zonde het meest centraal, wat mij wel tegenspreekt, het lijk dan net of het leven zo droevig is enz. Tuurlijk moet je beouw hebben om je zonden, maar geloof in Jezus is het belangrijkst!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 |