Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 27-04-2004 @ 10:10 :
hmm dus als jij of je 33.000 stadsgenoten tegen een berg zeggen:hef u op en werp u in de zee', dan gebeurt dat? in dat geval, kom jezelf eens transporteren van jouw huis naar het mijne, dat zal dan ook niet zo moeilijk zijn, kunnen we praten over geloof. deed ik tenslotte ook toen ik 6 was -to A'dam and back- en nog niet bang en vervloekt was.
Je haalt het nu dus helemaal uit zijn context. Maar ik zal het verder uitleggen.

Als je geloofd, dan krijg je niet zomaar automatisch "superkrachten" ofzo.
Ten eerste geloof ik dat God een plan met je moet hebben, als je echt wonderen zou moeten verrichten.
Ten tweede moet je geloof zeer puur zijn, en ik kan van mezelf zo ook wel vertellen dat ik niet goed genoeg geloof. Ik ben nou eenmaal een twijfelaar. (Niet dat twijfelen een zonde is, of dat ik ervoor gestraft word.)
Bovendien, STEL dat iemand een bepaald wonder zou verrichten? Dan verklaren de meeste mensen het voor een gek of een natuurverschijnsel. !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 10:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 27-04-2004 @ 11:01 :
Je haalt het nu dus helemaal uit zijn context. Maar ik zal het verder uitleggen.

Als je geloofd, dan krijg je niet zomaar automatisch "superkrachten" ofzo.

toevallig dus wel.
Citaat:
Ten eerste geloof ik dat God een plan met je moet hebben, als je echt wonderen zou moeten verrichten.
Wat je moet doen is Gods wil doen en als je dan gelooft, dan zal hij je gelijk een vader, al je wensen kunnen en willen vervullen.
Citaat:
Ten tweede moet je geloof zeer puur zijn, en ik kan van mezelf zo ook wel vertellen dat ik niet goed genoeg geloof. Ik ben nou eenmaal een twijfelaar. (Niet dat twijfelen een zonde is, of dat ik ervoor gestraft word.)
Klopt.
Citaat:
Bovendien, STEL dat iemand een bepaald wonder zou verrichten? Dan verklaren de meeste mensen het voor een gek of een natuurverschijnsel. !
wonderen zijn er niet om mee te showen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:11
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
metallicpatrick schreef op 30-03-2004 @ 11:21 :
omdat ze een persoontje hebben verzonnen die voor al het kwaad staat...aangezien god voor goed zijn moet er dus een tegengewicht zijn omdat het anders ook geen zin heeft voor het christendom.....

en ja..het is natuurlijk altijd handig om schaapachtige domme mensen mee bang te maken....

zieje wel..die christenen hebben er wel over nagedacht hoor
Oud 27-04-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 27-04-2004 @ 11:04 :

wonderen zijn er niet om mee te showen.
IDD, ze zijn er alleen om goed te doen.

Citaat:
toevallig dus wel.
Dacht het dus niet. Je krijgt geen "superkrachten". "Alleen" maar de kracht om vanuit God te werken.
Als mensen geloven, dan werken ze vanuit God. Niet vanuit "superkrachten".

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:03
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
toevallig dus wel.
Helaas niet in overtuigende mate...
Oud 27-04-2004, 18:38
cartman666
cartman666 is offline
http://www.carm.org voor al uw vragen over christelijke dogma's en tegenstrijdigheden in de bijbel . Zeer streng protestants. Dus hou dat in gedachte terwijl je de site leest, niet alles wordt door alle christenen even extreem opgevat. Maar aangezien iedereen op dit forum extreme standpunten probeert te verdedigen is dit voor christenen een handige site om op terug te vallen.

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 27-04-2004 @ 11:14 :
IDD, ze zijn er alleen om goed te doen.

juist. en het leuke is, in wezen zijn het geen wonderen, wij zijn degenen die het zo zien omdat we zelf het niet kennen.
Citaat:
Dacht het dus niet. Je krijgt geen "superkrachten". "Alleen" maar de kracht om vanuit God te werken.
Als mensen geloven, dan werken ze vanuit God. Niet vanuit "superkrachten". [/B]
ja ok. wat noem je super
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
EggeD schreef op 27-04-2004 @ 12:03 :
Helaas niet in overtuigende mate...
de mensen die het kunnen hebben geen behoefte te showen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:20
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Isa schreef op 27-04-2004 @ 23:33 :
de mensen die het kunnen hebben geen behoefte te showen.
Dan heeft het hebben van superkrachten geen enkel doel. Iemand met die krachten zou veel zieken kunnen genezen in Gods naam, veel religieuze zwevende kiezers met tranen kunnen vervullen en bekeren, maar hij zou het hen ontnemen, ergo hij is ondankbaar om zo'n mirakel te negeren.
Oud 28-04-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 27-04-2004 @ 23:33 :
juist. en het leuke is, in wezen zijn het geen wonderen, wij zijn degenen die het zo zien omdat we zelf het niet kennen.

ja ok. wat noem je super
Ik zette het ook steeds tussen aanhalingstekens, want God geeft mensen natuurlijk geen kracht om te vliegen ofzo. Dat zou immers geen zin hebben. Shows doet God niet aan, anders was Las Vegas de Mekka van nu.

Ik bedoel meer dit soort dingen:
-De gave om mensen te genezen. ect ect.

Maar dat kan alleen als je dus geloofd in een pure vorm. Want God is het die geneest via de mens.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:12
Verwijderd
Omdat mensen niet houden van vaag gedoe. Ze willen een personificatie van iets, dan pas geloven ze het. Dan past het in hun wereldje.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 10:11
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
Ayoshe schreef op 13-04-2004 @ 20:15 :
Hoi,
I'm new here. Ik heb niet door alles gelezen, maar ik kan je wel vertellen waarom Satan de vijand van God is.
Ik ben een levens echt Christin... dus goed luisteren .

Satan is beschouwd als de vijand van God, net als elk ander zonderaar.
Er is geen enkel verschil tussen Satan en de mensen. We zijn gewoon allemaal knechten van God. Alleen Satan heeft bovennatuurlijke krachten. Toen Satan zondigde, werd hij verbannen uit de Hemel, en dus uit Gods perfecte Wil. Als je je eigen wil volg, dan ga je tegen Gods Wil in, dus Satan gaat eigenlijk tegen Gods Wil in, terwijl Hij hier op aarde is. Satan probeert ook dat de mensheid onder de Wil van de zonde komt te staan, dus is hij een directe vijand van God.
Ehm....volgens mij is er wel verschil tussen Satan en de mensen...
Satan is een 'gevallen engel'. Voordat God de aarde schiep waren er al engelen, Jezus was er ook al. Die 'gevallen engel' deed niet naar de wil van God, hij werd de hemel uitgezet zeg maar. Niet door zonde, want zonde kwam pas in de wereld toen Eva de verboden vrucht nam (Genesis 3).
Satan probeert nu nog steeds mensen de 'verkeerde weg' te wijzen, maar de mens heeft de zonde van nature in zich, de erfzonde. Ieder mens zal altijd zonden blijven doen, 'er is niemand zonder zonden'. Als je er maar berouw van hebt en gelooft in Jezus Christus, Verlosser, Hij heeft namelijk je zonden vergeven.
In erg reformatorische kerken staat de zonde het meest centraal, wat mij wel tegenspreekt, het lijk dan net of het leven zo droevig is enz. Tuurlijk moet je beouw hebben om je zonden, maar geloof in Jezus is het belangrijkst!
Reageren

Regels voor berichten