Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 15:27
DeadNation
DeadNation is offline
Ik hoorde pas goed de bas op verschillende platen toen ik gitaar ging spelen en tsja meestal hoor je t effect wat een bas heeft als je hem weglaat haha. Dan weet je wat er mist.
Oud 01-04-2004, 20:00
Nijpjes
Nijpjes is offline
De bas zorgt voor de ballen in de muziek, meestal, vind ik...

Verdere motivatie vind ik overbodig, er is al genoeg gereageert op dit topic...
Oud 02-04-2004, 14:46
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Vaak ondersteunt de basgitaar de dubbele bass in sommige power metal nummers, das wel cool effect.

In Maiden is de bass dik belangrijk, uncle steve speelt vet strakke stukkies die de gewone gitaar riffs goed ondersteunen.

Een basgitaar is bijna onmisbaar, het zorgt voor een extra aanvulling en een steviger geluid dan bv 2 gitaren alleen zoals al die *** punkbandjes hebben. (no offence )
Oud 02-04-2004, 15:10
attrib
attrib is offline
met sommige genre muziek is de bass gewoon onmisbaar.. ik bedoel van.. blues zonder bass is gewoon niks meer, offuh.. hoe raar moet ska dan wel niet zijn.
muziek in de wat hardere vormen (metal/hardcore) klinkt het gewoon als een fijne opvulling, maar vindt het dan wel super vet als er dan een basstukje alleen komt.
Oud 02-04-2004, 15:14
Verwijderd
Ik had vandaag de cd Hail to England gekocht van Manowar(ff lekker fout bezig zijn ) en daarop staat een nummer genaamd 'Black Arrows' wat een grote basgitaarsolo is. Toch vind ik het eigelijk net een soort gitaar, maar dan wat lager In het boekje staat btw dat er gebruik is gemaakt van een piccolo bass
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 15:29
attrib
attrib is offline
dat kan.
een basgitaar is een gitaar
zal verder wel een solo zijn op G&D ofzo?
Oud 02-04-2004, 16:05
NRK
NRK is offline
Wij (onze band) hebben ook geen bassist. Ik ben het ermee eens dat 't wel leger klinkt. We hebben daarom 'n jazz bass aangeschaft voor opnames.

We hebben we 'n bassist gehad, maar qua ritme heeft die niet bijgedragen (wat ik vaak hoor, dat 'n bassist je op ritme houdt). De drummer houdt mij gewoon op ritme (doe zelf guitar+zang).

Met live merk je het wel enigzins, maar wij 2, gitaristen dus hebben wat dikkere snaren erop getieft, samen met Randall verstekers is de bass toch best bruut, alhoewel 't niet kan tippen aan 'n echte bass. =)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:17
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-03-2004 @ 22:51 :
Maar goed, een bassist hoor je vaak pas echt goed als desbetreffende muzikant ook (erg) goed is.
of, zoals in mijn oude band, als ie ontiegelijk slecht is... djuu...
Reageren

Regels voor berichten