|
|
Bekijk resultaten poll: Wat is het leukste instrument? | |||
drum |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 24.00% |
piano |
9 | 36.00% |
keybord |
2 | 8.00% |
gitaar |
2 | 8.00% |
basgitaar |
3 | 12.00% |
dwarsfluit |
0 | 0% |
saxofoon |
0 | 0% |
hobo |
1 | 4.00% |
klarinet |
1 | 4.00% |
accordeon |
1 | 4.00% |
viool |
0 | 0% |
cello |
0 | 0% |
contrabas |
0 | 0% |
trompet e.d. |
0 | 0% |
blokfluit |
0 | 0% |
djembe |
0 | 0% |
harp |
0 | 0% |
piccolo |
0 | 0% |
orgel |
0 | 0% |
panfluit |
0 | 0% |
iets anders, namelijk... |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Drummen is erg leuk maar als je het kan moet je eigenlijk in een bandje gaan spelen. In je eentje met een cd meespelen gaat op den duur vervelen. Dat heb je minder snel als je piano, keyboard, gitaar of zo speelt.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Je kan een elektrisch drumstel nemen, maakt veel minder herrie. Je kan inderdaad in een bandje gaan spelen of met liedjes meespelen, gewoon liedjes die jij leuk vindt uitkiezen en mee drummen maar. Als je bij een muziekvereniging speelt kan je ook in een orkest drummen (dat doe ik), en dan kan je ook weer A/B/C/D-examen halen. Het lijkt me dat je de praktijk sowieso opnieuw moet doen, en waarschijnlijk de theorie ook wel, maar je zal veel al wel weten dus dat zal neit moeilijk zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (ik noem het soms stiekem baasgitaar)
|
![]() |
Ik drum, speel marimba, piano en ik ben aan het leren zingen. Ik raad het je echt af om via internet muziekinstrumenten te leren spelen. Waarom? Er zijn op internet veel te veel manieren verteld over hoe je iets moet spelen en dan ga je twijfelen of het zelfs verkeerd aanleren, er zijn genoeg gekken op het internet die het leuk vinden om het jou verkeerd te leren. Als je een docent hebt leert hij/zij je hoe hij/zij vind dat het moet. Het is ook niet meteen zo dat de manier van je docent het beste is maar je hebt dan tenminste 1 duidelijk voorbeeld en daar kan je zelf eigen ideeën op voortborduren. Ik heb bijvoorbeeld van 2 verschillende docenten muziekles, de ene is echt heel goed en de ander echt een stuk minder. Juist van het verschil tussen die 2 docenten leer ik heel veel. Als je leert hoe iets NIET moet helpt dat je natuurlijk ook stukken vooruit
![]() Als je piano wilt gaan doen zou ik je zeker een docent aanraden. Piano is echt veel lastiger dan mensen denken ( zeker klassiek ) en een goede techniek is "van levensbelang". Het internet kan niet zien of jij het fout doet en dus ook niet zeggen hoe het eventueel wel zou moeten. Drummen is daarentegen wel een instrument dat je, zoals survivingrabit al zei, snel kan op redelijk niveau. Ik heb eerst een halfjaar leren trommelen op 1 trommel ( kwarten, achsten, zestienden, triolen, roffelen, dynamiek, rimshots etc. etc. ) en ben daarna over gegaan op marimba. Drumles heb ik nooit gehad hoewel ik wel goed kan drummen. Het is een kwestie van de basis techniek beheersen, de muziek waar je bij meespeeld goed kennen en verder een flinke dosis fantasie want drummen is voor een groot deel pure improvisatie ![]() Over de examens: Als je binnen dezelfde catogorie blijft met je instrument ( in dit geval blazers ) zul je theorie denk ik niet over hoeven doen. Dat is namelijk overal wel een beetje hetzelfde. Praktijk moet je wel over doen. Ik zou zeggen: leuk!! ![]() Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik hoop ook dat ik je overtuigd heb om GEEN internet lessen te nemen haha ![]() Verder wens ik je heel veel succes met het kiezen van een instrument dat bij je past ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder is het internet tegenwoordig een prima middel om nieuwe dingen uit te zoeken, maar tenzij je je eigen spel regelmatig terug luistert en dit kritisch kan beoordelen is een docent altijd aan te raden. Overigens is goed drummen nogal subjectief ![]()
|
Verwijderd
|
Drums zou ik niet doen. Het is vast leuk, maar een drumstel neemt heel veel ruimte in beslag, en (wat hier al gezegd is), in je eentje spelen gaat snel vervelen. Dat laatste heb je ook met basgitaar - een basgitaar alleen klinkt gewoon niet zo leuk.
Gewoon gitaar is wel een goed idee. Het is een best wel sociaal instrument, je kunt er veel verschillende dingen mee, je kunt samen spelen, alleen, met zijn tweeën... Verder is het tof als je bij een kampvuur je gitaar kan pakken. Zelf vind ik gitaar niet bijzonder mooi, en het is ook niet zo origineel. Precies hetzelfde voor saxofoon. Hobo en klarinet zijn allebei vrij moeilijk te blazen (vooral hobo, door het riet), en dat maakt het begin moeilijk. Het is moeilijker dan het eruit ziet, maar niet ondoendlijk. Je zult dus best moeten doorzetten, want in het begin klinkt het nergens naar. Het is het wel waard, want als je het een beetje kan, klinkt het goed. Het is ook een heel handig instrument als je in een orkest wil gaan spelen. Accordeon is makkelijker dan het eruit ziet, en het klinkt al vrij snel heel aardig. Het is ook een veelzijdig instrument. Ik zou het best aanraden. ![]() ![]() Viool is net andersom, lijkt makkelijk maar is moeilijk, zeker in het begin. Het is heel mooi - maar pas na een tijdje. Hetzelfde geldt voor cello en contrabas. Die hebben als voordeel dat ze zeldzamer zijn (dat kan nogal een plus zijn als je een orkest zoekt), maar ze zijn tamelijk onvervoerbaar. Trompet e.d. zou ik ook aanraden, maar alleen als je van jezelf vrij muzikaal bent en een goed gehoor hebt. Blokfluit is mijn instrument, en ik zou het aanraden, maar alleen als je niet per se wilt samenspelen, en als je een ijzeren geduld hebt. Het duurt namelijk tamelijk lang tot het niet meer schril en verschrikkelijk kent. Hier een filmpje om te laten zien wat er kan met een blokfluit: Ik ken niemand die djembé speelt, en ik heb er ook geen verstand van. Als je iets zeldzaams wil, is dit je ding, maar het lijkt mij vrij snel gaan vervelen om in je eentje te doen. Als je een djembégroep hebt, kan het wel, dat is wel tof. Harp is prachtig. <3 Wel een onhandelbaar instrument, maar zo mooi. Ik weet niet of het moeilijk of makkelijk is. Piccolo is tamelijk makkelijk, maar vrij lelijk, en als je dwarsfluit nu zat bent, ben je dat waarschijnlijk ook snel zat. Orgel is wel leuk, maar je zal waarschijnlijk je hele leven voornamelijk op een elektrisch orgel spelen, en dat lijkt me toch minder leuk. Panfluit is okee, maar niet echt veelzijdig of interessant. |
![]() |
|
![]() |
mijn broer speelt accordeon maar ik hoef dat niet per se. het is zo hard, maar wel mooi. gitaar lijkt me wel leuk. harp ook maar die kan je niet ff snel meenemen, het zelfde met een contrabas op drumstel of cello. ik ben dwarsfluit nog niet echt zat ofzo want ik vind het een mooi instrument. maar ik ben nou eenmaal iemand die van een beetje verandering houd en bij de les hebben we alleen saaie liedjes. (zelf heb ik wel wat leuke liedjes maar die kan ik al dus dan is er niet echt meer een uitdaging). ik zou ook wel dwarsfluit en een ander instrument willen spelen, maar dat word een beetje veel en een beetje duur (2 muzieklessen)
dus tips zijn nog altijd welkom (weet iemand een instrument met een groot berijk) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens schijnt dat een ander ding te zijn (Wiki): Citaat:
Dus niet zo gaaf door niks aan te raken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vind jij viool er makkelijk uitzien?? Als ik over 20 jaar ooit veel tijd over heb ga ik misschien nog eens een poging wagen viool te spelen, ik vind het práchtig maar ik vind het er dus héél moeilijk uitzien. Ik heb thuis een djembé en heb in een groepje gespeeld. In een groepje djembé spelen is echt heel gaaf! Maar nu ik dat niet meer doe omdat de docent weg is gegaan speel ik nooit meer djembé en zit de djembé al maanden in de tas ![]() Een vriendin van mij speelt harp, het is verschrikkelijk moeilijk. ![]() |
![]() |
|
Mondharmonica is vrij simpel om mee te beginnen en daarbij vrij makkelijk mee te nemen. Het neemt geen ruimte in beslag.
Ik speel naast mondharmonica ook akoestische gitaar. Het is een vrij makkelijk instrument, zou ik zeggen. Je kunt al goede muziek maken bij de eerste keer, laat ik maar zeggen. Het is daarentegen wel wat moeilijker als je wat meer wilt spelen, maar ik vind het erg leuk om te doen. Als je de akoestische gitaar beheerst, kun je in principe ook moeiteloos op een electrische (bas)gitaar spelen. Ik heb een akoestische gitaar omdat een basgitaar te duur was en ik wel gitaar wou spelen. Ik speel dan ook vooral baslijnen op mijn akoestische gitaar. ![]() Kazoe is, net als de mondharmonica, op zich vrij makkelijk en klein. Ze zijn verkrijgbaar voor een paar euro, dus het is leuk als extra instrument om te 'spelen'. ![]()
|
DAH, heb jij mondharmonica jezelf aangeleerd, of heb je er lessen in gehad?
Want het lijkt me wel lachen om zoiets te doen, het lijkt me inderdaad ook vrij simpel, en we hebben hier ergens wel een mondharmonica liggen. Is het mogelijk om het jezelf aan te leren als je de theorie van muziek wel weet?
|
Ik heb het mezelf aangeleerd door op het internet tabs op te zoeken en die te spelen, en ook op het internet lees ik de theorie achter het spelen van mondharmonica. Gewoon elke dag een halfuurtje spelen, dan gaat t enig ogenblik vrij goed.
![]() Ik heb trouwens in het begin 'benden' zo veel mogelijk voorbij laten gaan. Ik snapte niet hoe het werkte, dus ik speelde alleen bend-loze tabs. Ik heb trouwens ook een viool. Er is van alles mis met het ding, maar ik kan er een beetje op spelen, al dan niet op een onorthodoxe wijze. Beginnersviolen zijn al verkrijgbaar vanaf zo'n 70 euro (winkel), maar dan heb je niet iets van al te goede kwaliteit. Ik kan nog amper spelen, maar het is wel leuk om te doen. ![]()
Laatst gewijzigd op 22-05-2013 om 08:53. Reden: Samengevoegd :) |
![]() |
|
Ik zelf ben een drummer, ik heb nu zo’n 2 jaar les. Drummer vind ik echt gaaf, iets waarmee je lekker hele maal oplos kan gaan, lekker rauw. Nadeel is wel dat zo’n ding vrij groot is en dat je net de juiste buren moet hebben als je akoestische speelt. Als je lastige buurtjes heb kan je natuurlijk voor kiezen voor een elektrisch drumstel, maar persoonlijk lijk me daar maar weinig aan
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Welke Guitar Hero? idiot---boy | 4 | 14-02-2011 12:03 | |
De Kantine |
Je verjaardag vieren. Missy | 34 | 25-10-2010 12:11 | |
Algemene schoolzaken |
Muziekles kleuters s-theunisz18 | 4 | 28-02-2010 17:22 | |
Verhalen & Gedichten |