Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Wat is het leukste instrument?
drum 6 24.00%
piano 9 36.00%
keybord 2 8.00%
gitaar 2 8.00%
basgitaar 3 12.00%
dwarsfluit 0 0%
saxofoon 0 0%
hobo 1 4.00%
klarinet 1 4.00%
accordeon 1 4.00%
viool 0 0%
cello 0 0%
contrabas 0 0%
trompet e.d. 0 0%
blokfluit 0 0%
djembe 0 0%
harp 0 0%
piccolo 0 0%
orgel 0 0%
panfluit 0 0%
iets anders, namelijk... 0 0%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 17:41
annoniempje16
annoniempje16 is offline
Ik speel dwarsfluit en ik wil misschien iets anders gaan spelen
dus vandaar de vraag: wat is het leukste instrument?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2013, 18:39
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Het is lastig om op zo'n vraag antwoord te geven, vooral omdat de meesten maar 1 of 2 instrumenten bespelen...

Ikzelf speel basgitaar en piano, vind het beiden fantastisch, en zou dus die aanbevelen...

Ik zou eerst nadenken, wil je een snaarinstrument, blaasinstrument, percussie instrument, toetsen... Een uniek instrument, of een instrument die je overal vind en dus ook een beetje mee kan pronken, zoals piano?

Daar zou ik eerst een beetje over nadenken...
Oud 13-05-2013, 18:51
annoniempje16
annoniempje16 is offline
ik speel nu dwarsfluit dat vindt ik wel leuk maar niet zo
ik wil wel een beetje een uniek instrument (dus nie wat echt (bijna) iedereen speelt)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 18:57
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Aangezien je nu dwarsfluit speelt, en dat een blaasinstrument is, waarom probeer je geen saxofoon?
Ik vind saxofoon een fantastisch instrument, het klinkt echt heel gaaf!
Oud 13-05-2013, 19:15
annoniempje16
annoniempje16 is offline
mij lijkt sax heel leuk en je kan daar beter bij in bandjes spelen (aangezien ik dat wel leuk vind) maar ik heb nou t a examen maar als je een ander instrument gaat spelen moet je dan het examen overnieuw doen, of allen de praktijk, of helemaal niet. (bas) gitaar lijkt me ook wel heel leuk maar jij zegt dat je 2 instrumenten speelt. heb je bij allebij les of leer je van youtube of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:16
annoniempje16
annoniempje16 is offline
kan je bij (bas)gitaar van you tube leren
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:16
Verwijderd
Ik bespeel zelf niets, maar ik heb liefde voor de (alt)klarinet. Als ik ooit nog een instrument ga leren, dan wordt het dat. Dat geluid is echt zo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:18
annoniempje16
annoniempje16 is offline
ik vind het echt moeilijk om te kiezen (als ik ga kiezen) het lijkt mij allemaal zo leuk.
p.s. als je een instrument speelt kan je ook zegge wat er zo leuk aan is???
tnxxx
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:34
Verwijderd
Ik drum. Als je leert drummen klinkt het al snel 'goed', je kan al vrij snel wat basisritmes leren en daar kan je dan ook écht wat mee, terwijl je bij veel instrumenten na een maand knokken slechts mieke heeft een lammetje kan spelen. Dit vind ik erg motiverend aan drummen. Ook kan je gewoon gaan zitten, stokken pakken en lekker spelen waar jij zin in hebt zonder dat je er een boek voor nodig hebt (als je het al iets beter kan..)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:50
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ik speel 2 instrumenten inderdaad. Piano en basgitaar.
Ik heb voor beiden les, maar moet voor basgitaar zelf m'n lessen betalen omdat m'n ouders t anders te duur vinden...

Ik vind zelf basgitaar een vrij makkelijk instrument. Dat komt misschien ook doordat als je de basis van muziek een beetje kent, het sws makkelijker is om een nieuw instrument op te pakken.

Wat ik in ieder geval wel afraad is dingen over t internet leren... Als je het jezelf verkeerd aanleert is het maar wat lastig t weer af te leren...
Oud 13-05-2013, 19:56
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Basgitaar is makkelijk om te leren in het begin. Maar het is één van de moeilijkere instrumenten op latere tijd
Oud 13-05-2013, 20:10
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Basgitaar is makkelijk om te leren in het begin. Maar het is één van de moeilijkere instrumenten op latere tijd
Dat geloof ik ja haha!
Als ik zie wat m'n leraar allemaal kan!
Maar het heeft vrij makkelijke basics en dat is erg motiverend
Oud 13-05-2013, 20:12
annoniempje16
annoniempje16 is offline
drummen zal vast wel nie mogen (te veel herrie) maar lijkt me wel super.
2 muzieklessen. dat is echt duur maar dat lijkt me wel leuk maar dat zal ook wel nie mogen want het is echt duur. maar weet iemand iets van wat ik eerder al over die examens vroeg??
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 20:12
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Dat geloof ik ja haha!
Als ik zie wat m'n leraar allemaal kan!
Maar het heeft vrij makkelijke basics en dat is erg motiverend
Klopt! En het is de shit! Maar dat even buiten beschouwing gelaten
Oud 13-05-2013, 20:16
annoniempje16
annoniempje16 is offline
maar met drum kan je veel ritmes spelen maar je kan nie echt liedjes spelen of wel??
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 20:18
annoniempje16
annoniempje16 is offline
Citaat:
Wat ik in ieder geval wel afraad is dingen over t internet leren... Als je het jezelf verkeerd aanleert is het maar wat lastig t weer af te leren...
ik ken iemand en die kan supergoed piano spelen en die heeft het ook van internet geleerd maar volgens mij heb je wel gelijk want als je het verkeerd aanleert leer je het haast nie meer af
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 20:21
bloodyb
bloodyb is offline
Drummen is erg leuk maar als je het kan moet je eigenlijk in een bandje gaan spelen. In je eentje met een cd meespelen gaat op den duur vervelen. Dat heb je minder snel als je piano, keyboard, gitaar of zo speelt.
Oud 13-05-2013, 20:26
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Drummen is erg leuk maar als je het kan moet je eigenlijk in een bandje gaan spelen. In je eentje met een cd meespelen gaat op den duur vervelen. Dat heb je minder snel als je piano, keyboard, gitaar of zo speelt.
Same for the bass
Oud 13-05-2013, 20:27
Verwijderd
Je kan een elektrisch drumstel nemen, maakt veel minder herrie. Je kan inderdaad in een bandje gaan spelen of met liedjes meespelen, gewoon liedjes die jij leuk vindt uitkiezen en mee drummen maar. Als je bij een muziekvereniging speelt kan je ook in een orkest drummen (dat doe ik), en dan kan je ook weer A/B/C/D-examen halen. Het lijkt me dat je de praktijk sowieso opnieuw moet doen, en waarschijnlijk de theorie ook wel, maar je zal veel al wel weten dus dat zal neit moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 20:27
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Klopt! En het is de shit! Maar dat even buiten beschouwing gelaten
Hahaha ik voel me altijd zo ontzettend stoer als ik op m'n bass speel

(ik noem het soms stiekem baasgitaar)
Oud 13-05-2013, 20:31
annoniempje16
annoniempje16 is offline
weet iemand nog meer leuke instrumenten.
het lijkt me trouwens raar als je theorie ook opnieuw moet doen.
ik heb nog geen A ik heb de theorie gehaald en de praktijk moet ik in juni doen. Is er iemand die dat heeft gedaan en is dat moeilijk??
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 21:07
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Ik drum, speel marimba, piano en ik ben aan het leren zingen. Ik raad het je echt af om via internet muziekinstrumenten te leren spelen. Waarom? Er zijn op internet veel te veel manieren verteld over hoe je iets moet spelen en dan ga je twijfelen of het zelfs verkeerd aanleren, er zijn genoeg gekken op het internet die het leuk vinden om het jou verkeerd te leren. Als je een docent hebt leert hij/zij je hoe hij/zij vind dat het moet. Het is ook niet meteen zo dat de manier van je docent het beste is maar je hebt dan tenminste 1 duidelijk voorbeeld en daar kan je zelf eigen ideeën op voortborduren. Ik heb bijvoorbeeld van 2 verschillende docenten muziekles, de ene is echt heel goed en de ander echt een stuk minder. Juist van het verschil tussen die 2 docenten leer ik heel veel. Als je leert hoe iets NIET moet helpt dat je natuurlijk ook stukken vooruit

Als je piano wilt gaan doen zou ik je zeker een docent aanraden. Piano is echt veel lastiger dan mensen denken ( zeker klassiek ) en een goede techniek is "van levensbelang". Het internet kan niet zien of jij het fout doet en dus ook niet zeggen hoe het eventueel wel zou moeten.
Drummen is daarentegen wel een instrument dat je, zoals survivingrabit al zei, snel kan op redelijk niveau. Ik heb eerst een halfjaar leren trommelen op 1 trommel ( kwarten, achsten, zestienden, triolen, roffelen, dynamiek, rimshots etc. etc. ) en ben daarna over gegaan op marimba. Drumles heb ik nooit gehad hoewel ik wel goed kan drummen. Het is een kwestie van de basis techniek beheersen, de muziek waar je bij meespeeld goed kennen en verder een flinke dosis fantasie want drummen is voor een groot deel pure improvisatie

Over de examens: Als je binnen dezelfde catogorie blijft met je instrument ( in dit geval blazers ) zul je theorie denk ik niet over hoeven doen. Dat is namelijk overal wel een beetje hetzelfde. Praktijk moet je wel over doen. Ik zou zeggen: leuk!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik hoop ook dat ik je overtuigd heb om GEEN internet lessen te nemen haha
Verder wens ik je heel veel succes met het kiezen van een instrument dat bij je past Misschien is dat aan het begin nog lastig en moet je gewoon maar eens wat proberen. Misschien is het echt drie keer niks maar wie weet vind je het geweldig!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 10:24
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik drum, speel marimba, piano en ik ben aan het leren zingen. Ik raad het je echt af om via internet muziekinstrumenten te leren spelen. Waarom? Er zijn op internet veel te veel manieren verteld over hoe je iets moet spelen en dan ga je twijfelen of het zelfs verkeerd aanleren, er zijn genoeg gekken op het internet die het leuk vinden om het jou verkeerd te leren. Als je een docent hebt leert hij/zij je hoe hij/zij vind dat het moet. Het is ook niet meteen zo dat de manier van je docent het beste is maar je hebt dan tenminste 1 duidelijk voorbeeld en daar kan je zelf eigen ideeën op voortborduren. Ik heb bijvoorbeeld van 2 verschillende docenten muziekles, de ene is echt heel goed en de ander echt een stuk minder. Juist van het verschil tussen die 2 docenten leer ik heel veel. Als je leert hoe iets NIET moet helpt dat je natuurlijk ook stukken vooruit

Drummen is daarentegen wel een instrument dat je, zoals survivingrabit al zei, snel kan op redelijk niveau. Ik heb eerst een halfjaar leren trommelen op 1 trommel ( kwarten, achsten, zestienden, triolen, roffelen, dynamiek, rimshots etc. etc. ) en ben daarna over gegaan op marimba. Drumles heb ik nooit gehad hoewel ik wel goed kan drummen. Het is een kwestie van de basis techniek beheersen, de muziek waar je bij meespeeld goed kennen en verder een flinke dosis fantasie want drummen is voor een groot deel pure improvisatie
toegevoegde waarde van een docent is voornamelijk dat iemand anders naar je spel kijkt en luistert en in kan schatten op welke gebieden je je meer moet focussen om vooruit te gaan, en daar (doorgaans) de juiste oefeningen en methodes voor weet.

Verder is het internet tegenwoordig een prima middel om nieuwe dingen uit te zoeken, maar tenzij je je eigen spel regelmatig terug luistert en dit kritisch kan beoordelen is een docent altijd aan te raden.

Overigens is goed drummen nogal subjectief
Oud 14-05-2013, 16:57
annoniempje16
annoniempje16 is offline
weet iemand iets over hobo en is dat moeilijk en is dat heel verschillend van dwarsfluit??
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 20:37
Zeilertje1996
Zeilertje1996 is offline
Ik speel (klassiek) piano en ik kan vertellen dat je met alleen youtube ook niet overal komt... In heel veel tutorials worden liedjes verkeerd gespeeld en best wel grove fouten gemaakt. Met een beetje doorzettingsvermogen is pianospelen wel goed te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2013, 06:22
Verwijderd
Drums zou ik niet doen. Het is vast leuk, maar een drumstel neemt heel veel ruimte in beslag, en (wat hier al gezegd is), in je eentje spelen gaat snel vervelen. Dat laatste heb je ook met basgitaar - een basgitaar alleen klinkt gewoon niet zo leuk.
Gewoon gitaar is wel een goed idee. Het is een best wel sociaal instrument, je kunt er veel verschillende dingen mee, je kunt samen spelen, alleen, met zijn tweeën... Verder is het tof als je bij een kampvuur je gitaar kan pakken. Zelf vind ik gitaar niet bijzonder mooi, en het is ook niet zo origineel. Precies hetzelfde voor saxofoon.
Hobo en klarinet zijn allebei vrij moeilijk te blazen (vooral hobo, door het riet), en dat maakt het begin moeilijk. Het is moeilijker dan het eruit ziet, maar niet ondoendlijk. Je zult dus best moeten doorzetten, want in het begin klinkt het nergens naar. Het is het wel waard, want als je het een beetje kan, klinkt het goed. Het is ook een heel handig instrument als je in een orkest wil gaan spelen.
Accordeon is makkelijker dan het eruit ziet, en het klinkt al vrij snel heel aardig. Het is ook een veelzijdig instrument. Ik zou het best aanraden. Maar mensen raden altijd hun eigen instrumenten aan.
Viool is net andersom, lijkt makkelijk maar is moeilijk, zeker in het begin. Het is heel mooi - maar pas na een tijdje. Hetzelfde geldt voor cello en contrabas. Die hebben als voordeel dat ze zeldzamer zijn (dat kan nogal een plus zijn als je een orkest zoekt), maar ze zijn tamelijk onvervoerbaar.
Trompet e.d. zou ik ook aanraden, maar alleen als je van jezelf vrij muzikaal bent en een goed gehoor hebt.
Blokfluit is mijn instrument, en ik zou het aanraden, maar alleen als je niet per se wilt samenspelen, en als je een ijzeren geduld hebt. Het duurt namelijk tamelijk lang tot het niet meer schril en verschrikkelijk kent. Hier een filmpje om te laten zien wat er kan met een blokfluit:

Ik ken niemand die djembé speelt, en ik heb er ook geen verstand van. Als je iets zeldzaams wil, is dit je ding, maar het lijkt mij vrij snel gaan vervelen om in je eentje te doen. Als je een djembégroep hebt, kan het wel, dat is wel tof.
Harp is prachtig. <3 Wel een onhandelbaar instrument, maar zo mooi. Ik weet niet of het moeilijk of makkelijk is.
Piccolo is tamelijk makkelijk, maar vrij lelijk, en als je dwarsfluit nu zat bent, ben je dat waarschijnlijk ook snel zat.
Orgel is wel leuk, maar je zal waarschijnlijk je hele leven voornamelijk op een elektrisch orgel spelen, en dat lijkt me toch minder leuk.
Panfluit is okee, maar niet echt veelzijdig of interessant.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 13:45
feniks
feniks is offline
Als trompettist kan ik natuurlijk maar 1 ding zeggen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 15:10
annoniempje16
annoniempje16 is offline
mijn broer speelt accordeon maar ik hoef dat niet per se. het is zo hard, maar wel mooi. gitaar lijkt me wel leuk. harp ook maar die kan je niet ff snel meenemen, het zelfde met een contrabas op drumstel of cello. ik ben dwarsfluit nog niet echt zat ofzo want ik vind het een mooi instrument. maar ik ben nou eenmaal iemand die van een beetje verandering houd en bij de les hebben we alleen saaie liedjes. (zelf heb ik wel wat leuke liedjes maar die kan ik al dus dan is er niet echt meer een uitdaging). ik zou ook wel dwarsfluit en een ander instrument willen spelen, maar dat word een beetje veel en een beetje duur (2 muzieklessen)
dus tips zijn nog altijd welkom (weet iemand een instrument met een groot berijk)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 18:11
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
wat bedoel je precies met een groot bereik?
Oud 17-05-2013, 18:00
Verwijderd
Ik heb iets nieuws ontdekt (TBBT natuurlijk), de theremin.

Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 18:44
bloodyb
bloodyb is offline
Muutje, je kent Good Vibrations van de Beach Boys toch wel?! Nou dan!
Oud 17-05-2013, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Muutje, je kent Good Vibrations van de Beach Boys toch wel?! Nou dan!
Wist ik veel met wat voor raar ding dat werd gemaakt

Overigens schijnt dat een ander ding te zijn (Wiki):
Citaat:
In 1958 werd bijvoorbeeld door Bob Whitsell de elektrotheremin ontwikkeld. In tegenstelling tot de theremin wordt dit instrument mechanisch aangestuurd (door middel van een schuifje). Een bekend nummer waarin de elektrotheremin wordt gebruikt is Good Vibrations van The Beach Boys.
Kijk:

Dus niet zo gaaf door niks aan te raken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 00:36
bloodyb
bloodyb is offline
Weer wat geleerd, altijd gedacht dat 't met een "gewone" theremin was gemaakt.
Oud 18-05-2013, 13:37
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Citaat:
Drums zou ik niet doen. Het is vast leuk, maar een drumstel neemt heel veel ruimte in beslag, en (wat hier al gezegd is), in je eentje spelen gaat snel vervelen. Dat laatste heb je ook met basgitaar - een basgitaar alleen klinkt gewoon niet zo leuk.
Gewoon gitaar is wel een goed idee. Het is een best wel sociaal instrument, je kunt er veel verschillende dingen mee, je kunt samen spelen, alleen, met zijn tweeën... Verder is het tof als je bij een kampvuur je gitaar kan pakken. Zelf vind ik gitaar niet bijzonder mooi, en het is ook niet zo origineel. Precies hetzelfde voor saxofoon.
Hobo en klarinet zijn allebei vrij moeilijk te blazen (vooral hobo, door het riet), en dat maakt het begin moeilijk. Het is moeilijker dan het eruit ziet, maar niet ondoendlijk. Je zult dus best moeten doorzetten, want in het begin klinkt het nergens naar. Het is het wel waard, want als je het een beetje kan, klinkt het goed. Het is ook een heel handig instrument als je in een orkest wil gaan spelen.
Accordeon is makkelijker dan het eruit ziet, en het klinkt al vrij snel heel aardig. Het is ook een veelzijdig instrument. Ik zou het best aanraden. Maar mensen raden altijd hun eigen instrumenten aan.
Viool is net andersom, lijkt makkelijk maar is moeilijk, zeker in het begin. Het is heel mooi - maar pas na een tijdje. Hetzelfde geldt voor cello en contrabas. Die hebben als voordeel dat ze zeldzamer zijn (dat kan nogal een plus zijn als je een orkest zoekt), maar ze zijn tamelijk onvervoerbaar.
Trompet e.d. zou ik ook aanraden, maar alleen als je van jezelf vrij muzikaal bent en een goed gehoor hebt.
Blokfluit is mijn instrument, en ik zou het aanraden, maar alleen als je niet per se wilt samenspelen, en als je een ijzeren geduld hebt. Het duurt namelijk tamelijk lang tot het niet meer schril en verschrikkelijk kent. Hier een filmpje om te laten zien wat er kan met een blokfluit:

Ik ken niemand die djembé speelt, en ik heb er ook geen verstand van. Als je iets zeldzaams wil, is dit je ding, maar het lijkt mij vrij snel gaan vervelen om in je eentje te doen. Als je een djembégroep hebt, kan het wel, dat is wel tof.
Harp is prachtig. <3 Wel een onhandelbaar instrument, maar zo mooi. Ik weet niet of het moeilijk of makkelijk is.
Piccolo is tamelijk makkelijk, maar vrij lelijk, en als je dwarsfluit nu zat bent, ben je dat waarschijnlijk ook snel zat.
Orgel is wel leuk, maar je zal waarschijnlijk je hele leven voornamelijk op een elektrisch orgel spelen, en dat lijkt me toch minder leuk.
Panfluit is okee, maar niet echt veelzijdig of interessant.
Dat is waar, drums nemen veel ruimte in beslag. Gelukkig bestaan er grote slaapkamers
Vind jij viool er makkelijk uitzien?? Als ik over 20 jaar ooit veel tijd over heb ga ik misschien nog eens een poging wagen viool te spelen, ik vind het práchtig maar ik vind het er dus héél moeilijk uitzien.
Ik heb thuis een djembé en heb in een groepje gespeeld. In een groepje djembé spelen is echt heel gaaf! Maar nu ik dat niet meer doe omdat de docent weg is gegaan speel ik nooit meer djembé en zit de djembé al maanden in de tas
Een vriendin van mij speelt harp, het is verschrikkelijk moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 22:51
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Aww, klokkenspel staat er niet tussen.
Oud 20-05-2013, 11:03
annoniempje16
annoniempje16 is offline
harp lijkt mij ook heel leuk, maar die kan je niet ff meenemen ofzo, maar wel een heel mooi instrument
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 11:27
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Citaat:
harp lijkt mij ook heel leuk, maar die kan je niet ff meenemen ofzo, maar wel een heel mooi instrument
Dat je het niet mee kan nemen heb je bij zoveel instrumenten...
Bovendien is een harp pokke duur
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 14:26
DAH
DAH is offline
Mondharmonica is vrij simpel om mee te beginnen en daarbij vrij makkelijk mee te nemen. Het neemt geen ruimte in beslag.
Ik speel naast mondharmonica ook akoestische gitaar. Het is een vrij makkelijk instrument, zou ik zeggen. Je kunt al goede muziek maken bij de eerste keer, laat ik maar zeggen. Het is daarentegen wel wat moeilijker als je wat meer wilt spelen, maar ik vind het erg leuk om te doen.
Als je de akoestische gitaar beheerst, kun je in principe ook moeiteloos op een electrische (bas)gitaar spelen. Ik heb een akoestische gitaar omdat een basgitaar te duur was en ik wel gitaar wou spelen. Ik speel dan ook vooral baslijnen op mijn akoestische gitaar.
Kazoe is, net als de mondharmonica, op zich vrij makkelijk en klein. Ze zijn verkrijgbaar voor een paar euro, dus het is leuk als extra instrument om te 'spelen'.
Oud 21-05-2013, 16:31
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
DAH, heb jij mondharmonica jezelf aangeleerd, of heb je er lessen in gehad?
Want het lijkt me wel lachen om zoiets te doen, het lijkt me inderdaad ook vrij simpel, en we hebben hier ergens wel een mondharmonica liggen.
Is het mogelijk om het jezelf aan te leren als je de theorie van muziek wel weet?
Oud 22-05-2013, 08:24
DAH
DAH is offline
Ik heb het mezelf aangeleerd door op het internet tabs op te zoeken en die te spelen, en ook op het internet lees ik de theorie achter het spelen van mondharmonica. Gewoon elke dag een halfuurtje spelen, dan gaat t enig ogenblik vrij goed.
Ik heb trouwens in het begin 'benden' zo veel mogelijk voorbij laten gaan. Ik snapte niet hoe het werkte, dus ik speelde alleen bend-loze tabs.

Ik heb trouwens ook een viool. Er is van alles mis met het ding, maar ik kan er een beetje op spelen, al dan niet op een onorthodoxe wijze.
Beginnersviolen zijn al verkrijgbaar vanaf zo'n 70 euro (winkel), maar dan heb je niet iets van al te goede kwaliteit. Ik kan nog amper spelen, maar het is wel leuk om te doen.

Laatst gewijzigd op 22-05-2013 om 08:53. Reden: Samengevoegd :)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 18:35
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
hmm misschien ga ik dat dan een keer proberen
Oud 23-05-2013, 15:46
yvette<3
yvette<3 is offline
ik koos voor piano maar ik vond het heel moeilijk want ik speel ook gitaar en drum.
toch koos ik piano omdat ik daar beter in ben en dat doe ik vaker met vriendinnen en dan gaan we meezingen.
niet heel erg mooi meezingen. maar gewoon meezingen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 20:03
O RLY
O RLY is offline
Ik zelf ben een drummer, ik heb nu zo’n 2 jaar les. Drummer vind ik echt gaaf, iets waarmee je lekker hele maal oplos kan gaan, lekker rauw. Nadeel is wel dat zo’n ding vrij groot is en dat je net de juiste buren moet hebben als je akoestische speelt. Als je lastige buurtjes heb kan je natuurlijk voor kiezen voor een elektrisch drumstel, maar persoonlijk lijk me daar maar weinig aan
Oud 24-05-2013, 06:20
DAH
DAH is offline
Waarom vindt iedereen de viool eigenlijk zo moeilijk, als ik vragen mag?
Oud 24-05-2013, 10:49
bloodyb
bloodyb is offline
Speel maar eens een toonladder op piano of gitaar en daarna op viool.
Reageren

Regels voor berichten