Citaat:
coldplayfan schreef op 08-04-2004 @ 16:40 :
*valt stil*
Ehhh nu sta ik toch mooi met m'n bek vol tanden . Goeie redenering, applausje!
Maar, zo makkelijk ben ik niet te overtuigen.. Ik vind dat je me te letterlijk neemt (en nee, dat moet je dan weer vooral NIET letterlijk nemen ). "Jij vindt dus dat voetballers veel minder moeten verdienen en later maar achter de kassa moeten belanden of iets in die richting, terwijl ze een belangrijke voorbeeldfunctie hebben en een deel van de huidige trend zijn ?! " zeg jij. Ik bedoelde dat 'bij wijze van spreken'', dat van die kassa. Ze hebben inderdaad een voorbeeldfunctie. he getver, hoe weerleg je dit nou..
Dat van die rellen, dat klopt in ieder geval niet wat je zegt. Tuurlijk is er ook corruptie, maar dat vind ik wel even wat anders dan rellen. Het is niet te vergelijken. En trouwens, tegen corruptie wordt wel opgetreden.
En voetbal geeft inderdaad aan dat je iets kunt bereiken door heel hard je best te doen, maar ik vind ook dat kinderen nogal opgefokt worden. Vaak staan die vaders aan de zijlijn bij een wedstrijd professionele termen te schreeuwen, terwijl die kleine jochies alleen maar lekker een potje willen voetballen. Het wordt allemaal zo vreselijk opgeklopt. bovendien krijgen kinderen het idee dat je alleen maar moet presteren. Alles draait om winnen.
En dát is wat mij dwars zit.
|
Wordt er tegen rellen dan niet opgetreden

? Ik dacht van wel, maar zal dus wel niet volgens jou

.
"Kinderen worden opgefokt om te winnen"; zeg jij, dat valt allemaal wel mee, dat is namelijk een stereotype beeld dat mensen hebben van jeugdvoetbal. En is dat misscchien juist niet goed ? Is het niet goed dat kinderen leren te presteren ?! Ze hebben namelijk een heel leven voor hun en wie wil er nou niet iets bereiken, en dat kan alleen door te presteren.
"In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power."
en is dat niet wat veel mensen willen ?! Daar draait bijna het hele "capitalism" op, geld en macht.