Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 17:59
TheMain
TheMain is offline
Voetbal.

Ik heb er zo langzamerhand mijn spreekwoordelijke buik van vol. Wordt niemand hier helemaal gek van de voetbalcultuur (op TV that is)??
Ik begrijp dat het gewoon volkssport #1 is, maar overdrijven is ook een vak. PSV-Feyenoord laatst: een traditional! Zondagavond jongens, een lekker lange samenvatting van die wedstrijd. SLECHTE PARTIJ!! Maar nee, Studio Sport piekert er niet over om een sv. van 10 min. te geven, het wordt minstens een half uur, exclusief voor-, na- en tussenbeschouwingen!

Waar blijft basketball ? Een louzy 5 minuutjes (letterlijk) op zondagmiddag. Waar blijft honkbal? Voor mijn part: waar blijft pingpong?

Wat ik wil zeggen is dat Nederland veeeel te veel blijft kleven aan voetbal. Saaie wedstrijden van minimaal anderhalf uur. Met een beetje mazzel 2 of meer doelpunten. *gaapt*
Gister iemand Nederland-Frankrijk gekeken? Ik heb het geprobeerd, serieus, maar ik kon mijn ogen niet open houden, en na welgeteld 20 minuten ben ik ergens anders naar gaan kijken.

Ben ik de enige hier die er zo over denkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2004, 18:06
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Gebruik ff de zoekfunctie, er is nog niet zo lang geleden een topic over ditzelfde onderwerp geweest.
Oud 01-04-2004, 18:43
tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
Carlitos schreef op 01-04-2004 @ 18:59 :
Voetbal.
1. Maar nee, Studio Sport piekert er niet over om een sv. van 10 min. te geven, het wordt minstens een half uur, exclusief voor-, na- en tussenbeschouwingen!

2. Waar blijft basketball ? Een louzy 5 minuutjes (letterlijk) op zondagmiddag. Waar blijft honkbal? Voor mijn part: waar blijft pingpong?

3. Ben ik de enige hier die er zo over denkt?
1. de samenvatting van psv-feyenoord duurde 20 minuten plus maximaal 5 minuten nabeschouwen: richtlijken studio sport. (ik heb er stage gelopen). dat komt omdat veruit de meeste mensen in nederland fan zijn van de traditionele top 3.

2. omdat er zoveel meer voetbalfans zijn dan 'anderesportsupporters' en het schijnt ook echt zo te zijn: het 1e (voetbal) deel van studio sport word meestal dubbel zo goed bekeken als he 2e. tevens zit de hele zondag middag al vol met andere sporten!

3. nee tuurlijk niet, maar je behoort wel tot de minderheid.
Oud 01-04-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:

*knip*

Ben ik de enige hier die er zo over denkt?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 12:41
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
In Nederland worden miljoenen in voetbal geinvesteerd..Waarom?? Omdat er ook miljoenen naar kijken..
Hoeveel mensen kijken nou naar wedstrijden van bijvoorbeeld de grootste basketbalverniging van Nederland (Demon Astronauts Amsterdam)?? In de zaal zelf maar zo'n 3000..Bij een competitiewedstrijd van de kleinste eredivisieclub kijken er 2 keer zoveel..
Dat is dé reden....
Oud 02-04-2004, 13:18
KoenTor
KoenTor is offline
hier in belgie valt dit dit jaar heel goed mee met hands up ( sport programma met enkel zaalsporten erin)
Oud 02-04-2004, 13:20
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
K1NG N3O schreef op 02-04-2004 @ 14:18 :
hier in belgie valt dit dit jaar heel goed mee met hands up ( sport programma met enkel zaalsporten erin)
Studio Sport heeft dat ook op de zondag middag.
Oud 02-04-2004, 18:05
KoenTor
KoenTor is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 02-04-2004 @ 14:20 :
Studio Sport heeft dat ook op de zondag middag.
wat klaagt ie dan ??
Oud 02-04-2004, 18:16
Mux
Mux is offline
mee eens, ik hou nie van voetbal
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:19
Verwijderd
valt wel mee hoor.... tis vooral veel voetbal oke, maar ja er zijn nou eenmaal 1000 keer meer voetbal fanatiekelingen (actief en passief) dan van andere sporten... en idd op zondagmiddag is het heel veel zaalsporten in studio olypmpia...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:32
TheMain
TheMain is offline
Okee, bedankt voor reacties.

'Uitgeluld' ik heb het niet eens zozeer over Nederlands basketball, eerder NBA. Áls NBA vaker zou worden uitgezonden weet ik zeker dat mensen er naar zouden kijken.

Maar what really pisses me off, is als er de hele middag (drie kwartier - behoorlijk vaak) wél kunstschaatsen wordt uitgezonden, maar géén basketball. Vertel mij niet dat de meerderheid liever naar kunstschaatsen kijkt. Moet ook worden uitgezonden, maar kom op. Je begrijpt wat ik bedoel.

Mensen die zeggen: "het komt zondagmiddag - wat zeikt ie dan": lees beter. Ik zeik over dat er NAUWELIJKS aandacht aan bball wordt besteed. Er wordt 5 minuutjes geweid aan die sport.

In België is het idd beter geregeld.

PS: Iemand nog genoten, eerste 60-70 minuten van Ned-Fra...? Ongetwijfeld zullen er veel ja-antwoorden volgen, maar -damn- wat was dat saai...

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 23:35.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:42
Verwijderd
misschien mogen ze geen basketbal uit de NBA uitzenden ofzo, heeft Canal+ die rechten niet opgekocht?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:53
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
idd canal+ nemen, worden nba-wedstrijden live uitgezonden

en dan kan je ook nog alle wedstrijden van ajax, psv en feyenoord live zien
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:04
zlatani9
zlatani9 is offline
Hoe meer interesse hoe beter.. We moeten weer terug komen op het oude niveau van een paar jaar geleden met voetbal.. Dus alle aandacht is mooi..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 13:20
Martjin
Martjin is offline
Ik vond ned - fra wel leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 16:39
KoenTor
KoenTor is offline
NBA rechten verkocht aan canal + en CNBC dus alle andere tv stations moeten het kopen van die 2 zender ---> duur ....
Oud 03-04-2004, 17:04
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Carlitos schreef op 03-04-2004 @ 00:32 :

Maar what really pisses me off, is als er de hele middag (drie kwartier - behoorlijk vaak) wél kunstschaatsen wordt uitgezonden, maar géén basketball. Vertel mij niet dat de meerderheid liever naar kunstschaatsen kijkt. Moet ook worden uitgezonden, maar kom op. Je begrijpt wat ik bedoel.
Als iedereen zomaar zou mogen uitzenden wat zelf willen zou iedere commerciele zender de Champion Leaugue finale en Ajax-Feyenoord uitzenden... Ook Kopspijkers en idols zouden dan overal worden uitgezonden. Maar ja mag niet zo maar uitzenden wat je wil. De NBA-rechten zijn verschrikkelijk duur, en de kijkcijfers in vergelijking met de prijs zijn niet dermate hoog, dat het de moeite waard is voor de commerciele zenders. De kunstschaats-rechten zijn zeer goedkoop en het kunstschaatsen word toch redelijk goed bekeken, hoe gek het ook klinkt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:31
Ketjing
Ketjing is offline
de topicstarter komt niet echt geloofwaardig over als hij Tafeltennis, Pingpong noemt.

Verder: all about the money
Oud 03-04-2004, 18:43
luckyleo
luckyleo is offline
En het forum is al vervoetbalt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:10
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 03-04-2004 @ 19:43 :
Dat valt best wel mee dacht ik zo.
Hier zitten nou eenmaal veel mensen die van voetbal houden en andere sporten wat minder.

Waarom ga ik hier op in?
Oud 03-04-2004, 21:06
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Vind ik ook: meer tennis, handbal, Basketbal en atletiek
Oud 04-04-2004, 13:18
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 03-04-2004 @ 19:43 :
Ook hier sport #1
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:27
alie
alie is offline
hele maal gelijk voetbal is vet heftig
Oud 04-04-2004, 15:48
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Citaat:
alie schreef op 04-04-2004 @ 16:27 :
hele maal gelijk voetbal is vet heftig
*Immiteert Hans Teeuwen*
Boeiuh

Oud 04-04-2004, 15:50
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 04-04-2004 @ 16:48 :
*Immiteert Hans Teeuwen*
Boeiuh

Haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 20:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Voetbal is altijd al sport #1 geweest met de meeste aandacht in Nederland.

Waar maak je je druk om? Mooie sport toch?
Oud 05-04-2004, 18:48
TheMain
TheMain is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2004 @ 21:31 :
Waar maak je je druk om? Mooie sport toch?
Hm niet dus.

Ik vind voetbal niet 'mooi'. Misschien af en toe wel spannend, maar hoevaak wordt er nou een échte goede wedstrijd gespeeld? Welke topper was nou echt goed de laatste twee-drie jaar? Ik kijk nog behoorlijk veel Ajax-wedstrijden, want helemaal anti-voetbal ben ik niet. Ik zie gewoon te veel Vitesse, Feyenoord (kom op jongens, die wedstrijden van F. zijn toch niet mooi?), Utreg en andere clubs. Ik vind persoonllijk 10/15 minuten van een wedstrijd mooi. Mooie safe door een keeper. Mooie cross-pass. Mooi schot op doel. Mooie rush. Maar ff serieus: hoeveel mooie actie zie je in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd? In een gemiddelde NEC-Heerenveen?
In de Champions League gaat het al beter. Ik geniet elke keer als Zidane aan de bal is. Das wel zo.
Maar als je dat vergelijkt met NBA-basketball! Het zou geen eerlijke strijd zijn. Veel spectaculairder. Veel meer 3punters, snelle dribbles, dunks, passes en blocks.

Ik heb heus wel respect voor jullie meningen, maar ik kan me NIET indenken dat voetbal mooier, sierlijker, eleganter is dan basketball!

Laten we het maar niet hebben over onverdiende goals/uitslagen! Hoe vaak gebeurt het dat een slecht spelende ploeg zich ingraaft voor eigen doel? Een zeeeeer onterecht gelijkspel uit het vuur sleept, wat totaal niet overeenkomt met het spelbeeld?

Sowieso: gelijke spelen! Vind ik ook zulke onzin! Eén ploeg moet toch winnen? Met basketball heb je nog overtimes bij een gelijk spel. Maar bij voetbal laten ze maar zo´n onbevredigende 0-0 op het scorebord staan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:50
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Gloryhunter.
Oud 05-04-2004, 19:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
a) Discussie is al geweest
b) Ik denk dat je je mening wat moet bijspijkeren naar "de TV (sportgedeelte) vervoetbalt". Kijk maar eens rond, genoeg sporten.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Carlitos schreef op 05-04-2004 @ 19:48 :
Hm niet dus.

Ik vind voetbal niet 'mooi'. Misschien af en toe wel spannend, maar hoevaak wordt er nou een échte goede wedstrijd gespeeld? Welke topper was nou echt goed de laatste twee-drie jaar? Ik kijk nog behoorlijk veel Ajax-wedstrijden, want helemaal anti-voetbal ben ik niet. Ik zie gewoon te veel Vitesse, Feyenoord (kom op jongens, die wedstrijden van F. zijn toch niet mooi?), Utreg en andere clubs. Ik vind persoonllijk 10/15 minuten van een wedstrijd mooi. Mooie safe door een keeper. Mooie cross-pass. Mooi schot op doel. Mooie rush. Maar ff serieus: hoeveel mooie actie zie je in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd? In een gemiddelde NEC-Heerenveen?
De gemiddelde NEC - Heerenveen kan nog best leuk zijn ook, is over het algemeen wel een spannende wedstrijd. Maar neem maar van mij aan, voetbal is meer een teamsport dan vroeger nu. En dat vind ik een goede zaak. Dat jij meer geilt op individuele acties die nergens toe leiden, is jouw keus.
Citaat:
In de Champions League gaat het al beter. Ik geniet elke keer als Zidane aan de bal is. Das wel zo.
Nee, in de champions league is het altijd leuk geweest, er is altijd spanning en beide clubs zijn dreigend.
Citaat:
Maar als je dat vergelijkt met NBA-basketball! Het zou geen eerlijke strijd zijn. Veel spectaculairder. Veel meer 3punters, snelle dribbles, dunks, passes en blocks.

Ik heb heus wel respect voor jullie meningen, maar ik kan me NIET indenken dat voetbal mooier, sierlijker, eleganter is dan basketball!
Ik vind van wel, ik houd niet van basketball, kan ik simpelweg niet van genieten. Een voetbalwedstrijd met een biertje in de hand en een bak chips naast me vind ik echter een van de fijnste dingen die er zijn. Daar kan ik echt oprecht van genieten! Ik kan het bijna niet omschrijven.

En waarom ik niet van basketball houd? Zooo saai, doelpuntje hier, doelpuntje daar, doelpuntje overal en uiteindelijk wint er 1 blijkbaar. Terwijl er constant hetzelfde aan het gebeuren is. Mijn mening, hoeft de jouwe niet te zijn.

Citaat:
Laten we het maar niet hebben over onverdiende goals/uitslagen! Hoe vaak gebeurt het dat een slecht spelende ploeg zich ingraaft voor eigen doel? Een zeeeeer onterecht gelijkspel uit het vuur sleept, wat totaal niet overeenkomt met het spelbeeld?
Ik heb het bij NEC (waar ik al 8 jaar een seizoenskaart heb) vaak zat zien gebeuren dat een club inderdaad onterecht punten pakt, maar wat is dan onterecht? Blijkbaar laat de zogenaamd betere ploeg toch teveel liggen en maken ze verdedigende fouten (indien er tegen gescoord wordt)...

Citaat:
Sowieso: gelijke spelen! Vind ik ook zulke onzin! Eén ploeg moet toch winnen? Met basketball heb je nog overtimes bij een gelijk spel. Maar bij voetbal laten ze maar zo´n onbevredigende 0-0 op het scorebord staan.
Een gelijkspel vind ik juist een van de mooie dingen van het voetbal. Er hoeft er niet altijd 1 de beste te zijn en 0 - 0 is niet altijd onbevredigend. Juist het doel om tegen ajax bijvoorbeeld gelijk te spelen maakt het leuk.
Oud 05-04-2004, 19:59
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het is mij wel duidelijk dat jij een "Amerikaansesportman" bent, vat dat niet te letterlijk op maar sporten die uit Amerika afkomstig zijn zijn veelal snel en er worden veel (doel)punten bij gemaakt.
De 1 houd er meer van dan de ander.
In Nederland is voetbal nou eenmaal de grootste sport daar kom je niet omheen, en Nederland vervoetbalt? Er is niet eens zoveel voetbal op volgens mij en voor andere sporten is ook nog genoeg aandacht lijkt me alleen wat minder maar dat is logisch.
Oud 05-04-2004, 21:35
Ketjing
Ketjing is offline
Nederland vervoetbalt inderdaad, de reden? de meerderheid van de mensen vind voetbal interessanter dan welke andere sport ook. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Er is veel vraag naar voetbal, (naar een slechte interland kijken toch al snel 1 mljn mensen). Dit zou je nooit kunnen berijken met een wedstrijd als: Timberwolves-Hornets. Nederlanders lopen hier nou eenmaal niet warm voor.
Daarnaast speelt ook zoals eerder gezegd het geld een grote rol. Het is veel duurder om rechten van de NBA, NFL, MLB of weet ik het wat te kopen. En aangezien er dan relatief weinig mensen naar kijken is het onrendabel
Oud 08-04-2004, 14:31
coldplayfan
coldplayfan is offline
Mee eens dat er teveel voetbal wordt uitgezonden, maar er is iets wat me nog veel meer dwars zit: dat het om zulke grote bedragen gaat in de voetbalwereld! Het is toch belachelijk om miljoenen voor een bepaalde speler te betalen? KOm op zeg, het IS en BLIJFT een spelletje (ja ik realiseer me dat ik nu het halve forum tegen me krijg ), die bedragen gaan me veel te ver.
Als nou eens alle bedragen in de voetbalwereld worden gehalveerd bijvoorbeeld, (maar dan ook echt ALLE), dan blijven die voetballers echt rijk genoeg hoor! Het klinkt als een belachelijk voorstel, ik weet het, en dat is het waarschijnlijk ook, maar je moet toch met me eens zijn dat die bedragen veeeeel te hoog zijn... waar is dat in godsnaam goed voor??

En oja, als ik toch bezig ben: 90 % van de voetballers kan niet eens fatsoenlijk nederlands spreken. Geeft verder niet, maar is wel behoorlijk IRRITANT!

En een laatste punt: al die achterlijke vechtpartijen bij voetbalwedstrijden zijn toch ook niet normaal? Stelletje opgefokte voetbalfans... ik begrijp het echt niet. Ik bedoel, dat je heel graag wil dat je club wint en dat je baalt als ze verliezen, okee, dat snap ik, maar wat schiet je er mee op om dan te gaan vechten?? of dingen te vernielen?? Veel zwaardere straffen moeten ze krijgen.

Dus, als het aan mij ligt: De bedragen halveren, een cursusje nederlands er tegenaan gooien en hard optreden tegen vechtpartijen rondom voetbalwedstrijden.
Klink ik nu heel erg belachelijk?

Wat ik gewoon probeer te zeggen is ddat voetbal in Nederland (en in veel andere landen ook) veel te ver doorgeslagen is. Het is niet leuk meer. Het gaat puur om het geld en de eer.

Zo. Ik heb gesproken.
Oud 08-04-2004, 14:35
Emilio
Emilio is offline
Verdiep je eens wat meer in het voetbalwereldje dan kom je erachter dat je (bijna) nergens gelijk in hebt.

Ik heb geen zin om op elk punt van jou te reageren misschien iemand anders wel?
Oud 08-04-2004, 14:37
coldplayfan
coldplayfan is offline
Misschien heb je gelijk, maar tis een beetje flauw om te doen alsof ik compleet achterlijk ben.. Geef dan ook aan WAT er niet klopt aan mijn verhaal. Kom met concrete kritiek!
Oud 08-04-2004, 14:53
Mercurial
Mercurial is offline
Beetje makkelijk om paar voetbalwedstrijden op te noemen die wat minder aantrekkelijk zijn, en zo tot een bepaalde uitspraak/vraagstelling te komen. Als EK 2004 en CL (met Ajax en Feyenoord/PSV) begint, dan zal je wel weer genieten van het Nederlands voetbal. Aankomende zondag trouwens al, Feyenoord-Ajax . Er zijn dus genoeg wedstrijden, en er zullen altijd genoeg wedstrijden zijn, die het voetbal aantrekkelijk houdt. Ja, ook in de Nederlands competitie of met Nederlands Elftal

Basketbal , hoe kan dat nou aantrekkelijk zijn als het niveau zo laag is en de "merchandising" niks voorsteld. Leuke sport, begrijp me niet verkeerd, maar verkoopt niet. 5 minuten genoeg, er is geen vraag naar dus waarom meer zendtijd besteden aan basketbal met wedstrijden van laag niveau ?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:59
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Voetballers moeten meestal wel in hun carriere van 15 jaar hun geld verdienen(ze hebben meestal geen studie gehad)

En in Amerika verdienen de basketballers en Honkballers waar in dit topic omgevraagd wordt ook genoeg dacht ik zo.

En ja die vechtpartijen komen echt niet elke keer voor en als jij er niets mee te maken wil hebben loop je er met een boog omheen.

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:02
Mercurial
Mercurial is offline
En "NBA" en "Honkbal" kan je op canal+ volgen, dus wat zeur je eigenlijk ?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:03
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 08-04-2004 @ 15:59 :
Voetballers moeten meestal wel in hun carriere van 15 hun geld verdienen(ze hebben meestal geen studie gehad)

En in Amerika verdienen de basketballers en Honkballers waar in dit topic omgevraagd wordt ook genoeg dacht ik zo.

En ja die vechtpartijen komen echt niet elke keer voor en als jij er niets mee te maken wil hebben loop je er met een boog omheen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:06
mobie
mobie is offline
Citaat:
Voetballers moeten meestal wel in hun carriere van 15 hun geld verdienen(ze hebben meestal geen studie gehad)

daar moet ik toch wel eens hartelijk om lachen
Oud 08-04-2004, 15:07
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:

Voetballers zijn vast niet zo achterlijk dat ze absoluut geen werk kunnen vinden als ze niet meer voetballen. Desnoods gaan ze achter de kassa ofzo . is nog nooit iemand slechter van geworden.

Je hebt gelijk, voor basketbal en honkbal geldt hetzelfde. Des te meer redenen om het belachelijk te vinden.

"Er met een boog omheen lopen" lost niks op. Zolang je maar een andere kant opkijkt is het er niet? Béétje naïef..

Oud 08-04-2004, 15:21
L1
L1 is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 08-04-2004 @ 16:02 :
En "NBA" en "Honkbal" kan je op canal+ volgen, dus wat zeur je eigenlijk ?
mag ik daaraan toevoegen dat je honkbal ook goed via internet kan volgen. Ik heb nu 15 dollar geinvesteerd en kijk elke avond live honkbal uit de states .

maar zoals eerder gezegd: het draait allemaal om het geld. Al die sporten veel aandacht geven is niet rendabel. Ik zie het liever ook wat anders, maar het is nu eenmaal zo. Wat ook meespeelt is het grote aantal wedstrijden in sporten als honkbal en basketbal. In het voetbal is een Ajax-Feyenoord de topper van het jaar. In het honkbal is zo'n wedstrijd 19x per seizoen. Wat ook meespeelt is de duur van de wedstrijden. American Football en honkbal wedstrijden duren vrijwel altijd langer dan 3 uur. Daar heeft de beginnende fan het geduld niet voor
Oud 08-04-2004, 15:24
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
L1 schreef op 08-04-2004 @ 16:21 :

maar zoals eerder gezegd: het draait allemaal om het geld. Al die sporten veel aandacht geven is niet rendabel.
Thanks! Eindelijk iemand die het met me eens is!
Oud 08-04-2004, 15:29
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 08-04-2004 @ 16:07 :
Voetballers zijn vast niet zo achterlijk dat ze absoluut geen werk kunnen vinden als ze niet meer voetballen. Desnoods gaan ze achter de kassa ofzo . is nog nooit iemand slechter van geworden.

Je hebt gelijk, voor basketbal en honkbal geldt hetzelfde. Des te meer redenen om het belachelijk te vinden.

"Er met een boog omheen lopen" lost niks op. Zolang je maar een andere kant opkijkt is het er niet? Béétje naïef..

Ik vind je redenering een beetje aan de zwakke kant. Jij vindt dus dat voetballers veel minder moeten verdienen en later maar achter de kassa moeten belanden of iets in die richting, terwijl ze een belangrijke voorbeeldfunctie hebben en een deel van de huidige trend zijn ?! Voor veel jongens, en inmiddels ook meisjes, is voetbal meer dan een sport. Het geeft aan dat je veel in het leven kan bereiken door ergens je best voor te toen.
Tuurlijk zijn er rellen, maar wat dacht je van het bedrijfsleven, daar is ook corruptie en daar kijkt toch ook iedereen de andere kant op. Dat zijn bijverschijnselen waar je weinig aan kan doen, dat is een deel van de leefomgeving en het "capitalism", geen reden om negatief te uiten over de sport voetbal.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:35
L1
L1 is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 08-04-2004 @ 16:29 :
Ik vind je redenering een beetje aan de zwakke kant. Jij vindt dus dat voetballers veel minder moeten verdienen en later maar achter de kassa moeten belanden of iets in die richting, terwijl ze een belangrijke voorbeeldfunctie hebben en een deel van de huidige trend zijn ?! Voor veel jongens, en inmiddels ook meisjes, is voetbal meer dan een sport. Het geeft aan dat je veel in het leven kan bereiken door ergens je best voor te toen.
geld dit niet zo bij alle sporten. De basketballers zijn over het algemeen afkomstig uit de ghetto's en zijn een groot voorbeeld voor de jongere generatie. Ik denk dat deze mensen een groter voorbeeld zijn dan de huidige voetballers
Oud 08-04-2004, 15:40
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 08-04-2004 @ 16:29 :
Tuurlijk zijn er rellen, maar wat dacht je van het bedrijfsleven, daar is ook corruptie en daar kijkt toch ook iedereen de andere kant op. Dat zijn bijverschijnselen waar je weinig aan kan doen, dat is een deel van de leefomgeving en het "capitalism", geen reden om negatief te uiten over de sport voetbal.
*valt stil*

Ehhh nu sta ik toch mooi met m'n bek vol tanden . Goeie redenering, applausje!
Maar, zo makkelijk ben ik niet te overtuigen.. Ik vind dat je me te letterlijk neemt (en nee, dat moet je dan weer vooral NIET letterlijk nemen ). "Jij vindt dus dat voetballers veel minder moeten verdienen en later maar achter de kassa moeten belanden of iets in die richting, terwijl ze een belangrijke voorbeeldfunctie hebben en een deel van de huidige trend zijn ?! " zeg jij. Ik bedoelde dat 'bij wijze van spreken'', dat van die kassa. Ze hebben inderdaad een voorbeeldfunctie. he getver, hoe weerleg je dit nou..
Dat van die rellen, dat klopt in ieder geval niet wat je zegt. Tuurlijk is er ook corruptie, maar dat vind ik wel even wat anders dan rellen. Het is niet te vergelijken. En trouwens, tegen corruptie wordt wel opgetreden.

En voetbal geeft inderdaad aan dat je iets kunt bereiken door heel hard je best te doen, maar ik vind ook dat kinderen nogal opgefokt worden. Vaak staan die vaders aan de zijlijn bij een wedstrijd professionele termen te schreeuwen, terwijl die kleine jochies alleen maar lekker een potje willen voetballen. Het wordt allemaal zo vreselijk opgeklopt. bovendien krijgen kinderen het idee dat je alleen maar moet presteren. Alles draait om winnen.
En dát is wat mij dwars zit.
Oud 08-04-2004, 15:40
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
L1 schreef op 08-04-2004 @ 16:35 :
geld dit niet zo bij alle sporten. De basketballers zijn over het algemeen afkomstig uit de ghetto's en zijn een groot voorbeeld voor de jongere generatie. Ik denk dat deze mensen een groter voorbeeld zijn dan de huidige voetballers
Juist !.. Daarom moet het aantrekkelijk blijven, en dat kan alleen door middel van geld.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:03
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
Voetbal.

mooie opening
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
ja ze verdienen teveel geld, maar hey dat is niet erg. LAat die clubs maar failliet gaan, ze snijden zichzelf in hun vingers. Waar ik wel van baal is dat die teringoverheid dan de clubs uit de brand gaat helpen. Dat is een grote
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:17
boer
boer is offline
het draait inderdaad tegenwordig veel te veel om geld. Tegenwoordig kan je wel de toppers in het buitenland op televisie zijn, maar voor de toppers in nederland moet je canal= hebben. Dat voetballers veel verdienen daar is dan ook niks aan te doen. Alle topentertainers (want zo moet je zo zien), verdienen heel erg veel.
Reageren

Regels voor berichten