Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 17:52
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Nou ja, er is wel is een psychologische verklaring in 't rond gegaan, dat je de keuze van je partner baseert op hoe je vader en moeder eigenlijk is .. .. alleen nou ja hoe dit hierin past .. Er zijn meerdere psychologische verklaringen en talloze onderzoeken geweest omtrend dit onderwerp. Ook over waarom sommige meisjes op veel oudere mannen vallen. (Alleen weet ik niet meer hoe en waarom en wat )

Ja klopt, ik zou volgens de onderzoeken op zoek zijn naar een vaderfiguur. Nou, ik heb een redelijke band met mijn ouders en weet zeker dat ik iig niet op zoek was naar een vaderfiguur!

Okay, maar dit soort dingen zal je op den duur toch mee te maken krijgen en misschien moet je dan nog veel sterker in je schoenen staan dan dat je nu doet. Maar ja, als je, nogmaals, serieus denkt dat liefde alles overwint .. ..

Het zal misschien niet makkelijk zijn maar mijn hart is voor deze man gevallen dus ik zal hem ook niet zomaar in de steek laten!
Oud 05-04-2004, 17:54
Somebody Special
Citaat:
Charlottetje schreef op 05-04-2004 @ 18:49 :
Eigenlijk vind ik het van SS en haar vriend gewoon heel 'knap' dat ze het aandruven, zeker gezien reacties van een omgeving, de reactie van 'nieuwe' mensen etc.!
Dank je.
Die reacties vallen dus heel erg mee. Natuurlijk worden we op straat weleens vreemd aangekeken, maar daar kunnen we eigenlijk alleen maar om lachen. Zeker als iemand iets over zijn 'dochter' zegt. De ene keer gaan we er op in en leggen we het uit, de andere keer kijken we elkaar met een knipoog aan en laten we het voor wat het is.
Oud 05-04-2004, 17:55
92.7
92.7 is offline
Citaat:
Eigenlijk vind ik het van SS en haar vriend gewoon heel 'knap' dat ze het aandruven, zeker gezien reacties van een omgeving, de reactie van 'nieuwe' mensen etc.!
Geen kwestie van durven. Gewoon van doen, volhouden, willen, en kunnen.
Oud 05-04-2004, 18:02
Charlottetje
Charlottetje is offline
Zou hij theoretisch gezien ook je vader kunnen zijn, of dat niet?
(ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij in de 40 was, dus dan kan het wel. niet dat dat wat uitmaakt, ben slechts nieuwsgierig)

en een kwestie van doen, ja natuurlijk ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je je nou nergens wat van aan trekt, je zult er toch ook wel over nadenken, misschien zo af en toe een klein beetje twijfelen!
Ik zou dat wel doen! Dus daarom vind ik het knap, al is het voor haar misschien makkelijker dan het voor mij in zo'n zelfde situatie zou zijn....
Oud 05-04-2004, 18:12
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
*zucht* ik vind gewoon dat leeftijd dr nix toe doet...liefde is liefde..en of het werkt of niet..daar kom je later wel achter...
kijk...tis niet zo dat iemand die verliefd is op iemand van 30..perse op oudere mannen valt..je word toch op de persoon verliefd en niet op zn leeftijd..

kijk..k heb soms wel zoiets...n oud-klasgenoot van me...is 17 en heeft verkering met een vent van 35...gaan ze samen boodschappen doen enzo...tja..tis maar wat je wil..maar als zij verliefd op mekaar zijn wens ik ze veel geluk
Oud 05-04-2004, 18:14
Fleur
Fleur is offline
Gewoon doen als het goed voelt, zo simpel is het.

Kan fout gaan, door de leeftijd, maar ook door iets heel anders, net als met iemand van je eigen leeftijd.

Als je bij elke verliefdheid en mogelijke relatie van te voren gaat bedenken wat er allemaal mis kan gaan, dan kan je net zo goed altijd alleen blijven. (zeg niet dat je niet na moet denken, maar als alles goed voelt, wat is leeftijd dan voor factor, voor mij iig geen bepalende)

Er zijn zat voorbeelden van relaties met grote leeftijdsverschillen die geen enkel probleem opleveren. (tuurlijk ook waarbij het mis gaat, maar bij welke relatie niet?)

En wat me opvalt is dat jongens rond de 20 (iig op t internet) vaak lijken te denken dat meisjes voor een oudere man kiezen omdat leeftijdsgenoten niet goed genoeg zijn ofzo, terwijl dat vaak helemaal niet aan de orde is.
Dat een meisje/vrouw iets met een oudere jongen/man begint, betekent niet dat ze totaal niet aangetrokken wordt door mensen van haar eigen leeftijd en zich zo ontzettend volwassen enzo voelt. Iig in mijn geval is dat niet zo, en ik zal vast niet de enige zijn.

Oud 05-04-2004, 18:20
Fleur
Fleur is offline
Ohja, nog wat

Ook krijg ik het idee dat sommige mensen hier denken dat mensen van 30+ saaie oude wijze lullen zijn ofzo.
Iemand van 30 jaar of ouder is echt niet zo ontzettend anders als bijvoorbeeld iemand van 20.

Mensen van 30 hebben niet alle wijsheid, dragen niet allemaal geitenwollen sokken, praten niet alleen over serieuze dingen, zitten niet elke avond met een boek op de bank etc.
Ok, de meesten hebben een vaste baan en een (huur)huis, poeh, nee nu is er een groot verschil waardoor je echt niet samen zou kunnen zijn.

Mijn vriend is 30+, net als een goede vriendin van mij, beide mensen die echt niet ouwelijk zijn en waar ik me helemaal niet anders bij voel en dat is niet omdat ik zo ontzettend volwassen ben.. Dat is gewoon omdat het helemaal niet zoveel uit maakt hoe oud je bent.

Ik moet zeggen dat ik helemaal geen mensen tussen de 30 en 40 ken die suf zijn. Van een heleboel mensen die ik bijv. op mijn stages heb leren kennen verbaast het me als blijkt dat ze al boven de 30 zijn.

Natuurlijk zeg ik nu geen dingen die omdat ze voor mij gelden, gelijk voor iedereen gelden, ik wil alleen duidelijk maken het het geen uitzondering hoeft te zijn en dat het idee van ouwe lullen van 30(+) misschien niet altijd even goed klopt en dus het oordeel over een relatie tussen iemand van bijv. 20 en 30 idem.
Oud 05-04-2004, 18:23
Somebody Special
Citaat:
Charlottetje schreef op 05-04-2004 @ 19:02 :
Zou hij theoretisch gezien ook je vader kunnen zijn, of dat niet?
(ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij in de 40 was, dus dan kan het wel. niet dat dat wat uitmaakt, ben slechts nieuwsgierig)

en een kwestie van doen, ja natuurlijk ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je je nou nergens wat van aan trekt, je zult er toch ook wel over nadenken, misschien zo af en toe een klein beetje twijfelen!
Ik zou dat wel doen! Dus daarom vind ik het knap, al is het voor haar misschien makkelijker dan het voor mij in zo'n zelfde situatie zou zijn....
Hij is 47 ja, we schelden dus 28 jaar en hij had dus mijn vader kunnen zijn.
Ik weet dat dit best shokkerend klinkt, als ik het van iemand anders hoor met zelfs een kleiner leeftijdsverschil moet ik ook altijd 2 keer kijken/luisteren omdat het zo vreemd klinkt.

Ik twijfel absoluut niet meer, in het begin wel even gedaan (ik was dan ook 2,5 jaar geleden) één van de eerste die op dit forum een topic als deze opende om dezelfde reden als de TS.
Je twijfeld en bent bang voor de reacties van anderen, je wil weten hoe je leeftijdsgenootjes er over denken.
Nu zal ik niet meer twijfelen, we waren afgelopen 1 april 2 jaar samen en in mei wonen we zelfs al 2 jaar samen.
Het gaat ontzettend goed en wat de toekomst zal brengen...dat weet je nooit, ook niet in een relatie zónder leeftijdsverschil!
Oud 05-04-2004, 18:29
Somebody Special
Citaat:
Fleur schreef op 05-04-2004 @ 19:20 :
Ook krijg ik het idee dat sommige mensen hier denken dat mensen van 30+ saaie oude wijze lullen zijn ofzo.
Iemand van 30 jaar of ouder is echt niet zo ontzettend anders als bijvoorbeeld iemand van 20.

Mensen van 30 hebben niet alle wijsheid, dragen niet allemaal geitenwollen sokken, praten niet alleen over serieuze dingen, zitten niet elke avond met een boek op de bank etc.
Ok, de meesten hebben een vaste baan en een (huur)huis, poeh, nee nu is er een groot verschil waardoor je echt niet samen zou kunnen zijn.
Precies! Mijn vriend is dus 47, draagt workers, 3-kwart broeken, leuke truien en mooie overhemden. Heeft z'n haar niet dus (stekels) en draagt een hippe, blauwe rechthoekige (Leco) bril.

Hij houd van een biosje en een lekker avondje uit, heeft een hekel aan (suffe) boeken, kijkt iedere week Idols (haha, nou ja, echt een jongerenprogramma dus).

Hij maakt de meest droge opmerkingen en grappen, heeft een hekel aan suf op de bank hangen, is altijd bezig.

Hij heeft een eigen bedrijf en we hebben idd samen een huis dat we heel modern hebben ingericht, zoals zijn stijl dus ook is.

Al met al, hij is erg jong voor zijn leeftijd.

En ja, hij heeft een 14-jarige zoon, dat is eigenlijk het enige wat 'oud' an hem is.
Oud 05-04-2004, 18:58
Verwijderd
Wat vindt die zoon van je vriend ervan dat jij nu met hem samenwoont? En zijn jullie dus al na een maand gaan samenwonen?
of is dit te offtopic?
Oud 05-04-2004, 19:05
Somebody Special
Citaat:
krullevaar schreef op 05-04-2004 @ 19:58 :
Wat vindt die zoon van je vriend ervan dat jij nu met hem samenwoont? En zijn jullie dus al na een maand gaan samenwonen?
of is dit te offtopic?
Zijn zoon heeft er geen problemen mee, sterker nog, hij vind het wel cool want nu heeft ie eindelijk iemand die met 'm mee in achtbanen gaat, aangezien z'n pa dat niet doet.

In het begin had hij er een beetje moeite mee, niet met mij of het leeftijdsverschil maar dat papa bij mama weg was gegaan (wat trouwens niets met mij te maken heeft, het ging al jaren slecht en hij wilde al jaren weg maar ivm z'n zoon heeft ie het nog even uitgesteld. Ik was zeg maar de druppel die de emmer deed overlopen, het laatste zetje dat hij nodig had).

Zowel S. zijn moeder als wij zijn pas verhuisd, het leuke is dat we bij elkaar om de hoek wonen (75 meter verderop).
Hij loopt hier werkelijk de deur plat en als mijn vriend even naar z'n zoon gaat of iets met zijn ex-vrouw moet bespreken ga ik vrolijk mee. Ze vind het altijd erg gezellig als ik mee kom..

Volgende maand gaan mijn vriend, zijn zoon en ik 2 dagen naar Disney, hartstikke gezellig!
Oud 05-04-2004, 19:06
moon
moon is offline
Ik ken iemand die er een hele nare ervaring mee heeft gehad, met een oudere man. Hij hield van alles voor haar verborgen, dat hij getrouwd was en een kind had e.d. Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat zulke relaties toch vaak fout af zullen lopen, maar goed, het is jou keus...en het kan ook goed gaan natuurlijk.
Oud 05-04-2004, 20:04
Somebody Special
Citaat:
moon schreef op 05-04-2004 @ 20:06 :
Ik ken iemand die er een hele nare ervaring mee heeft gehad, met een oudere man. Hij hield van alles voor haar verborgen, dat hij getrouwd was en een kind had e.d. Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat zulke relaties toch vaak fout af zullen lopen, maar goed, het is jou keus...en het kan ook goed gaan natuurlijk.
Ja tuurlijk, daar moet je altijd rekening mee houden! Maar dat kan natuurlijk ook in een relatie zónder leeftijdsverschil!
Oud 06-04-2004, 07:39
Saimun
Saimun is offline
Tja het kan wel.. maar als je het 'kloten' noemt klinkt het nou ook niet echt van: jippie
Maar een vriendin van mij is 19 en heeft al een half jaar met een man van 34 en ze zijn hartstikke gelukkig samen! Dus.. HET KAN
Oud 06-04-2004, 09:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ah, en als zij 14 was geweest, en hij 42, had je het dan ook 'heel knap' gevonden?

Mijn god, 28 jaar...
Oud 06-04-2004, 09:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ZoHee schreef op 06-04-2004 @ 08:39 :
Dus.. HET KAN
De vraag is niet of het kan, maar of het wenselijk is. Misschien vinden zij beiden het wel hardstikke leuk (ja, die vent vooral natuurlijk), maar ze zou net zo goed een minstens net zo fijne relatie kunnen hebben met een jongens van ongeveer haar eigen leeftijd.

Als een kerel van in de 40 op het niveau van een tiener zit, spoort 'ie IMHO gewoon niet.
Oud 06-04-2004, 10:41
Somebody Special
Daar gaan we weer *zucht*
Oud 06-04-2004, 10:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 06-04-2004 @ 11:41 :
Daar gaan we weer *zucht*
Vind je het gek
Oud 06-04-2004, 11:46
Somebody Special
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 11:55 :
Vind je het gek
Ja, je kan niet oordelen over iets wat je niet weet
Oud 06-04-2004, 11:50
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 03-04-2004 @ 18:05 :
vind ik een beetje ziek. Moet ik nogal snel denken aan pedofilie
i agree...
tis gewoon pedofilie...
maar dat is wel sociaal geaccepteerde pedofilie.
ik bedoel een kindje van 4 kan niet zeggen of hij het wil of niet zegmaar, niet doordacht.
maar een meisje/jongen van 18 weet (althands, dat denken ze) heel goed waar ze mee bezig zijn, en volgens de staat (en het gros van de bevolking) zijn ze ook in staat die beslissing te nemen.
maar het is en blijft je reinste pedofilie natuurlijk...

mijn oom heeft een vriend van 20 (hijzelf is 40), maar ze houden echt van elkaar, en dan vind ik het niet erg. maar het is en blijft pedofilie.
Oud 06-04-2004, 11:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 06-04-2004 @ 12:46 :
Ja, je kan niet oordelen over iets wat je niet weet
Bla bla bla. Jij bent 19, hij is 28 jaar ouder. Misschien vinden jullie het heel erg normaal, maar IMHO sporen jullie beiden niet.
Oud 06-04-2004, 11:53
Optima
Optima is offline
34? als hij knap is, passioneel, niet getrouwd, geen kinderen heeft, veel tijd aan je spendeert, een kei in bed is, geen uitgezakt lichaam heeft...

dan zie ik geen bezwaar
Oud 06-04-2004, 11:58
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 12:52 :
Bla bla bla. Jij bent 19, hij is 28 jaar ouder. Misschien vinden jullie het heel erg normaal, maar IMHO sporen jullie beiden niet.
er zijn een paar mogelijkheden:
- hij is onzeker door midlife-crisis en zij is ook onzeker door haar leeftijd of voorgaande relaties etc.
- hij is een pedo die graag met kleine meisjes naar bed gaat en zij is onzeker door haar leeftijd of voorgaande relaties etc.
- hij weet niet hoe oud ze is
Oud 06-04-2004, 12:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 06-04-2004 @ 12:58 :
er zijn een paar mogelijkheden:
- hij is onzeker door midlife-crisis en zij is ook onzeker door haar leeftijd of voorgaande relaties etc.
- hij is een pedo die graag met kleine meisjes naar bed gaat en zij is onzeker door haar leeftijd of voorgaande relaties etc.
- hij weet niet hoe oud ze is
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, als je naar d'r foto kijkt schat je d'r niet ouder in dan (hoogstens) 21.

Wat betreft de beide personen: er zijn genoeg oudere kerels die geilen op jonge meisjes. Sommigen gaan naar Thailand, anderen lukt het hier.

Wat betreft haar: ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Ik denk niet dat het zozeer een kwestie van onzekerheid is, misschien dat iemand die psychologie studeert iets kan vertellen over d'r motivatie.
Oud 06-04-2004, 12:06
Somebody Special
Ik hou m'n mond wel weer *zucht*
Oud 06-04-2004, 12:07
Somebody Special
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 13:05 :
Wat betreft haar: ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Ik denk niet dat het zozeer een kwestie van onzekerheid is, misschien dat iemand die psychologie studeert iets kan vertellen over d'r motivatie.
Iemand die psychologie studeert in de buurt? Ben nou toch wel eigenlijk benieuwd waarom ik (psychologisch gezien) op oudere mannen val!
Oud 06-04-2004, 12:16
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
veel meiesjes denken dat ze voorlopen op jongens, nou is dat wel zo...
maar geen 30 jaar eerder een jaartje of 2 a 3.
maar dat geld
a niet voor alle meisjes
b niet voor alle jongens

en ik weet van mezelf dat ik door wat ik heb meegemaakt dat ik ook aardig wat bagage draag (en droeg, al vanaf mijn 8e jaar). en nu beweerd mijn ex dat ik geestelijk jonger ben dan zijzelf toen ze 11 jaar was. ik bedoel jezus, sommige mensen kunnen werkelijk overdrijven en een te grote eigendunk hebben. (en dan beweert ze ook nog dat IK degene ben met een grote eigendunk).

Nee, ik zeg niet dat jullie liegen...
ik zeg dat het KAN dat jullie (die 2 mensjes waar dit topic over gaat) geestelijk evenver zitten, maar dan heeft het meisje een hoop onplezierige dingen (die bepalen je sociale/psycische ontwikkelling) meegemaakt (ECHT een hoop) en die man heeft nog NOOIT iets lullig meegemaakt ofzo.

maar ik zeg: de verhoudingen zijn gewoon te absurd, ik vind de grens van absurd/normal toch echt liggen bij een leeftijdsverschil zo rond de 10 jaar, maar ook dat pas als de jongste van de 2 35 is ofzo.
als je als 16 jarig meisje een vriend van 25 hebt DAN WORD JE ECHT MISBRUIKT, ookal is het minder dan 10 jaar verschil. meisjes denken blijkbaar dat ze genoeg weten van jongens om in te kunnen schatten wat hun werkelijke motieven zijn, maar zoals voor jongens geld "meisjes, we zullen ze nooit snappen" geld voor meisjes: "jongens, we zullen ze nooit snappen".
Oud 06-04-2004, 13:18
Severus
Severus is offline
Citaat:
snootie schreef op 04-04-2004 @ 01:07 :
oudere man , wijzere man, betere man
Ja, en heel veel ervaring in sex ook nog...

Ik vind het trouwens maar hypocriet dat je altijd gezeik hoort wanneer een meisje van zeg maar 18 iets heeft met een man 15 jaar ouder dan haar is, maar wanneer het andersom is, hoor je daar geen kip over (het wordt zelfs als stoer ingezien dat een jongen dan door een 15 jaar oudere en ervaren vrouw wordt ingewijd in de liefde).
Oud 06-04-2004, 13:21
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-04-2004 @ 14:18 :

Ik vind het trouwens maar hypocriet dat je altijd gezeik hoort wanneer een meisje van zeg maar 18 iets heeft met een man 15 jaar ouder dan haar is, maar wanneer het andersom is, hoor je daar geen kip over (het wordt zelfs als stoer ingezien dat een jongen dan door een 15 jaar oudere en ervaren vrouw wordt ingewijd in de liefde).
dat is net zo ziek
Oud 06-04-2004, 13:27
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
snootie schreef op 04-04-2004 @ 01:07 :
oudere man , wijzere man, betere man
Neuken?
Oud 06-04-2004, 13:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-04-2004 @ 14:18 :
Riiiight.

Zou je nog wel 'es vies tegen kunnen vallen, de ervaring van die net-niet-pedo's. Dank dat de gemiddelde 'normale' student van een jaar of 21 een stuk meer ervaring heeft.
Oud 06-04-2004, 13:51
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ja als die mannen zo sexueel en sociaal ervaren zijn zouden ze niet achter kleine meisjes aanzitten...
Oud 06-04-2004, 14:05
Verwijderd
Oke,
Na overleg hebben wij toch besloten dit topic te sluiten. Deze vraag komt regelmatig langs op L&R en vaak ontstaat er dezelfde discussie tussen dezelfde mensen. Daarom vinden wij het nu niet nodig om het langer open te houden.

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 14:25.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten