![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En daar heeft hij ook gelijk in. Daarom denk ik ook dat er zeker nog fouten en onvolledigheden in zitten die met nieuwe gegevens toch anders blijken te zijn dan we nu denken. Daarbij blijft het voor mensen moeilijk te geloven dat er niet iets goddelijks is. Zo is de meerderheid gewoon. Maar een mooi iets in evolutie vind ik als we gaan klooien met bacteriën. Je kan ervoor zorgen dat ze bepaalde stoffen die ze nodig hebben niet meer zelf kunnen maken en met de juiste omstandigheden zijn er een aantal die het wel weer kunnen. Bijzonder en je kan me niet vertellen dat dit door een god ofzo gedaan zou worden. Het is jammer dat vooral de gelovige gemeenschappen zo overtuigt zijn van hun eigen gelijk (niet alleen hierop), maar dit geldt ook wetenschappers die beweren dat dingen zo zijn zoals zij denken, terwijl het nog niet zeker is of het tegendeel allang bewezen is.
||
![]() |
Citaat:
![]() (sorry dat het een beetje offtopic is...) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb komende dinsdag tentamen. Vond je ook niet dat ie op Darwin lijkt? Maar dan zonder baard... |
![]() |
||
Citaat:
ik discussier met een vriend over de rol van God. hij is van mening dat deze alles op elk moment bestuurd, zelfs de tegels op de grond. als antwoord neem ik mijn boekentas, houd hem boven zijn hoofd, en spreek de woorden: "ok, ik laat zodalijk los, valt ie of niet?" Zijn antwoord luidt: waarschijnlijk wel, het is nooit voorgekomen dat iets niet viel, MAAR HIJ ZOU BEST IN DE LUCHT KUNNEN BLIJVEN ZWEVEN. inderdaad, het zou kunnen. hoe klein de kans ook is, aaaaltijd moeten wij rekening houden met de mogelijkheid dat god bestaat en dus met de mogelijkheid dat de gecshiedenis op iedere willekeurige manier kan zijn verlopen onder de hand van een almachtige god. daarom zijn er zoveel bijbelse dingen nog niet ontkracht. iedereen weet dat een boek dat jaren en jaren wordt overleverd uiteindelijk aan overdrijving onderhevig is, maar omdat ons de mogelijkheid van goddelijke inspiratie en behoeding wordt opgedrongen, kan de bijbel nooit wetenschappelijk weerlegt worden.
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ja, door iets gelijk op God af te schuiven kan je elke discussie die met religie gerelateerd is wel 'doodslaan'... Je kan voor elke denkbaar iets wel een almachtige verklaring aanvoeren maar dan kom je nergens. Volgens mij kan je er beter vanuit gaan dat God niet bestaat en dat argument pas gebruiken als een wetenschappelijke verklaring onmogelijk is. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
helemaal mee eens
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zoals JaJ zegt, als je een boek los laat, zal het altijd naar beneden gaan. Als God zou bestaan zou Hij dat boek tegen kunnen houden, wat nog nooit gebeurd is naar mijn weten.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Grappig dat niemand onder aan de gelinkte pagina kijkt en daar links naar kritiek op het stuk klikt.
Dan kom je op deze pagina waarop de motiven van de schrijvers in twijfel worden getrokken. Voorbeelden: "The motivation of the authors, "members of the Bhaktivedanta Institute, a branch of the International Society for Krishna Consciousness" (p. xix), is to find support in the data of paleoanthropology and archaeology for the Vedic scriptures of India. Their methods are borrowed from fundamentalist Christian creationists (whom they assiduously avoid citing)" "They claim that "mechanistic science" is a "militant ideology, skillfully promoted by the combined effort of scientists, educators, and wealthy industrialists, with a view towards establishing worldwide intellectual dominance" (p. 196)." "The work is frustrating because it mixes together a genuine contribution to our understanding of the history of archaeology and paleoanthropology with a bewildering mass of absurd claims and an audaciously distorted review of the current state of paleoanthropology." ... en dus kunnen we dit stuk naast ons neer leggen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(je eerste alinea is trouwens ook iets wat mijn vriend had kunnen zeggen ja). iig, volgens hem worden zelfs de straattegels op hun plek gehouden door God.
||
Citaat:
|
Volgens gelovigen kan God alles doen. Elke theorie die de wetenschap heeft ontdekt over evolutie etc. kan weerlegd worden door te zeggen: "God heeft het zo geschapen".
Het is alleen een absurde gedachte om altijd maar te zeggen dat gelovigen gelijk hebben. Ze kunnen het ook bij het verkeerde eind hebben, misschien is hun God wel helemaal niet zo perfect. Ik geloof ook niet dat er 'een hogere macht' is die alles, overal en op ieder moment controleert.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
"Dat zou kunnen, maar is natuurlijk wel een beetje een argument waarmee je niks kan. "
Duh, het is ook niet mijn argument. Als iemand anders dan nog eens zegt "He, waarom zou god in zijn heilige boek zeggen dat de aarde ongeveer 5000 jaaar oud is terwijl hij ons geologisch gezien wil laten geloven dat de aarde ca 4,6 miljard jaar oud is" en dan is het antwoord natuurlijk "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk." God is een mooi excuss om om alles danwel wel of danwel niet te geloven zonder dat je enig vorm van argumenten nodig hebt.
|
evolutie is waarschijnlijk de beste tot nu bedachte theorie , god elke godsdienst beweerd weer iets anders.
Dat is onzin om alles bij god te leggen, ik kan niet bewijzen dat hij niet bestaat maar het is mens eigen om zich onderdanig te maken aan een hogere macht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
@JBTQ: (Staat trouwens in Freeman & Herron, je zal ook wel evolutiebiologie hebben) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
SOMS vormen ze 2 ringen per jaar. dus als je ongeveer weet in welke mate dat voorkomt kan je dat incalculeren. en aangezien soms niet veel is, kom je nog op 14000 ofzo uit, hell, misschien is dat al bij die 16000 ingecalculeerd. maar dan nog iets: hoe verklaren "jullie" dan de dino's? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De Evolutietheorie is een theorie met gaten, maar het Creationisme is een verzameling gaten met af en toe wat hypotheses ertussendoor... |
![]() |
|
We hadden vandaag een mooi voorbeeld van evolutie, paralelle evolutie om precies te zijn.
In Amerika is een man al 14 jaar bezig met elke dag bachteriën overzetten naar een andere erlinmyer. Ze komen allemaal voor uit dezelfde bacterie. Nu blijken deze bacteriën echt al wezerlijk verandert te zijn. Vanaf het begin (er zijn 12 erlinmeyers en de stammen worden gescheiden gehouden, al 14 jaar lang. 1% van de kolonie wordt elke dag naar een nieuwe erlynmeyer overgezet) hebben ze voor zeg maar 6 uur glucose en daarna is het op. Nu blijkt dat ze allemaal zijn veranderd. Ze zijn groter geworden, spingen anders met de energie om. Wat opvallend is is dat alle 12 de culturen op een zelfde manier nu werken. Deze man heeft daarna uitgebreid onderzoek gedaan naar de genen van deze bcteriën. Nu blijkt dat de bacteriën op een paar verschillende genen mutatie's hebben en op een aantal dezelfde, maar uiteindelijk werken ze op dezelfde manier en zijn ze qua uiterlijk gelijk. Dus hebben een aantal functie's ect een andere oorsprong, maar nu dezelfde functie. Paralelle evolutie dus. Het expiriment loopt nogsteeds en ik ben wel benieuwt wat er evt nog gaat komen. Evolutie bestaat dus zeker wel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dinosaurussen leefden naast de mens? Hydrogen | 91 | 08-09-2004 23:26 |