Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 06:42
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 25-04-2004 @ 01:21 :
die eeuwige flesjes water moesten ze maar eens verbieden, elke doos loopt daar tegenwoordig mee rond.
Ik ben ook zo'n doos. In eerste instantie vertikte ik het, maar aangezien ik altijd dorst heb en eigenlijk alleen water mag drinken, zat er weinig anders op dan toch overstag te gaan. En zeker zomers is het behalve 'dozig' toch ook wel erg handig en lekker ed.
Advertentie
Oud 11-05-2004, 14:18
Verwijderd
Dit topic toch maar even uppen, want ik heb een vraagje. Wat raden jullie aan als je gaat eten en drinken. Werkt energiedrink nou echt goed bij een examen, want voor eten is makkelijk en geeft je energie?

Ik heb alleen de tip van een leraar gehad dat je geen kalmerende pillen moet nemen, omdat daardoor je hele werktempo omlaag gaat en je in de problemen kan komen.
Oud 11-05-2004, 14:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
levi's schreef op 15-04-2004 @ 21:42 :
waarom delen ze eigenlijk alleen maar koffie en thee uit?
er zijn mensen die dat niet echt lusten:@
Waarom geen groentesoep ofzo? dat zou fijn zijn
idd.
Ik lust ook geen koffie en thee. Op m'n werk heb ik daar dus al last van, in wachtruimtes ed.. nu ook al met het examen. Deel ook gewoon koud water uit!

Maar goed, ik neem het gewoon zelf maar mee, dan weet ik zeker dat ik iets te drinken heb wat ik lust.
Oud 11-05-2004, 14:39
Verwijderd
Ik heb gehoord dat walnoten ook erg goed zijn voor je concentratie e.d., maar hoe dat precies zit, weet ik niet.
Oud 11-05-2004, 14:57
Impry
Impry is offline
Ik neem een pilske mee!

Neuh, gewoon water o.i.d.
Oud 17-05-2004, 15:42
angel--1987
angel--1987 is offline
ik neem denk een blikje redbull mee en een paar dorpjes...
niet al te veee.
wij kunnen alleen kiezen uit thee en koffie geloof ik...
Oud 22-05-2004, 22:23
Saekerhett
Saekerhett is offline
Ik neem gewoon mijn frituurpan mee en een doos frikandellen ofzo. Hopen dat ze elektriciteit hebben bij ons in de gymzaal...

Moet je voorstellen, doodse stilte, sta jij ineens op, plug de stekker erin, en mikt er een paar frikandellen in, sta je mooi te frituurn!
Oud 22-05-2004, 23:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-05-2004 @ 15:25 :
idd.
Ik lust ook geen koffie en thee. Op m'n werk heb ik daar dus al last van, in wachtruimtes ed.. nu ook al met het examen. Deel ook gewoon koud water uit!

Maar goed, ik neem het gewoon zelf maar mee, dan weet ik zeker dat ik iets te drinken heb wat ik lust.
*herkent*

Ik heb inderdaad ook mijn hele examen uitgezeten op zelf meegebrachte flesjes sap e.d. En verder was ik na elk examen helemaal stoned van de Dextro Energy Als er een aangebroken pakje naast je ligt wordt de verleiding om ze achter elkaar naar binnen te schuiven soms wel erg groot
Oud 23-05-2004, 09:55
Verwijderd
Hmm. Hebben jullie echt eten en drinken nodig om 3 uur examen door te komen? Vreemd. Wij (in België wil dat zeggen) nemen nooit eten of drinken mee hoor. Het zou trouwens niet eens mogen, ook niet bij een examen van 4 uur.
Oud 23-05-2004, 10:01
ironflower
ironflower is offline
Ik neem een flesje Spa citroen mee
Een sultana en wat fruittellatjes.

Als ik 2 examens op een dag heb, ga ik tussendoor wss gewoon even weg van school en wat eten halen. (Mac of bij een bakker iets lekkers.)
Oud 23-05-2004, 10:14
shameonme
shameonme is offline
Wij mogen helemaal niks meenemen
krijgen 1 keer koffie of thee, en daar moet je 't maar mee doen..
Oud 23-05-2004, 10:18
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
feminime schreef op 23-05-2004 @ 11:14 :
Wij mogen helemaal niks meenemen
krijgen 1 keer koffie of thee, en daar moet je 't maar mee doen..
Bij ons hebben ze daar ook niets van gezegt
Oud 23-05-2004, 10:50
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
een kratje pils
Oud 23-05-2004, 13:01
Verwijderd
2 blikjes golden power en 3 lollies voor het eerste examen,en naar mate dat een succes blijkt te zijn,kijk ik wat ik het volgende examen meeneem
Oud 23-05-2004, 13:42
mimima
mimima is offline
alleen water is genoeg voor mij.
Oud 23-05-2004, 14:24
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 23-05-2004 @ 10:55 :
Hmm. Hebben jullie echt eten en drinken nodig om 3 uur examen door te komen? Vreemd. Wij (in België wil dat zeggen) nemen nooit eten of drinken mee hoor. Het zou trouwens niet eens mogen, ook niet bij een examen van 4 uur.
dan is het maar goed dat ik niet in belgie op school zit
ik eet sowieso best regelmatig wel iets, sowieso elk uur wel iets.
helemaal als ik aan het leren ben, eet ik veel, maakt opzich niet eens zoveel uit (maar de m&m's uit die gele zak hebben we de voorkeur ) , maar als ik dan 3 uur in een zaal zit, met alleen een uitgedeeld kopje thee / vruchtensap, dan word ik na 1,5 uur uit de zaal verwijderd omdat ik met mn maag geluidsoverlast veroorzaak.
dus ik neem flesje AA mee (thee vind ik niet lekker, en vruchtensap alleen bij t ontbijt ) en wat boterhammen.... hoeft opzich niet speciaal te zijn, als ik maar wat heb om op te kauwen
Oud 23-05-2004, 14:27
Agnès
Agnès is offline
1 blikje redbull, AA drink, appel, kauwgum en zure snoepjes.
Oud 23-05-2004, 14:32
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik neem een broodje mee, wat zuurtjes voor concentratie, een pakje sap en een flesje water en we krijgen thee/koffie van school (voor mij dan thee dus). Daar moet ik het examen wel mee doorkomen, ik kan niet tegen dorst dus drinken moet ik genoeg bij me hebben.
Oud 23-05-2004, 14:44
dwight88
dwight88 is offline
ik vind zure snoepjes niet eens lekker, maar is het echt zo dat ze helpen bij de concentratie? klinkt als zoiets dat een fabrikant van zure snoepjes ooit gezegd heeft, dat iedereen maar heeft aangenomen om toch t gevoel te hebben dat ze een "steuntje" hebben ofzo....
klinkt zo vaag, dat die dingen helpen
Oud 23-05-2004, 14:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 23-05-2004 @ 15:44 :
ik vind zure snoepjes niet eens lekker, maar is het echt zo dat ze helpen bij de concentratie? klinkt als zoiets dat een fabrikant van zure snoepjes ooit gezegd heeft, dat iedereen maar heeft aangenomen om toch t gevoel te hebben dat ze een "steuntje" hebben ofzo....
klinkt zo vaag, dat die dingen helpen
Het gaat volgens mij niet om de zuurte maar dat je iets in de mond hebt ofzo. Een dropje heeft hetzelfde effect, of een lollie, of kauwgom.
Oud 23-05-2004, 16:18
Verwijderd
bij ons mag je niet eens eten tijdens het examen
en drinken mag alleen een hersluitbaar flesje..
Oud 23-05-2004, 16:34
Rachel
Rachel is offline
hmm bij ons mag je geen drinken en geen eten mee nemen
Oud 23-05-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 23-05-2004 @ 17:34 :
bij ons wel. Het lijkt mij zelfs redelijk handig.... jullie niet?
Oud 23-05-2004, 18:00
Miss Helena
Miss Helena is offline
flesje water
kauwgum
liga evergo
Oud 23-05-2004, 19:30
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 23-05-2004 @ 17:34 :
waarom niet? enige regels bij ons zijn dat je eigen puinhoop op moet ruimen, en het mag weinig/geen geluid maken.
Oud 23-05-2004, 19:52
Donald Duck
Donald Duck is offline
nog een tip die ik van iemand heb gekregen: neem kauwgom mee, dat schijnt te helpen. (mijn eerste examen is morgen dus ik moet maar even kijken of het echt zo is)
Oud 23-05-2004, 20:01
annetjuh
annetjuh is offline
flesje water.
verder niets ik eet/ontbijt stevig van te voren en als ik snoepjes ga eten of iets anders met zuiker, wordt ik hyper en vrolijk van heel vreemd en dat doet mijn concentratie niet echt ten goede.

ik het beste leren of iets maken op een suikerlage maag *ofzoiets*
Oud 23-05-2004, 20:02
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 23-05-2004 @ 15:27 :
1 blikje redbull, AA drink, appel, kauwgum en zure snoepjes.
hoezo een dikke energie stoot
Oud 23-05-2004, 20:08
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik neem een flesje mee met wat drinken daar in, lipton ice tea of Spa (dat spul in die pakken)

en ik denk dat ik sultana`s ofzo meeneem

maar voor dat het begint pak ik dat dan uit denk ik en leg ik dat gewoon los op mn tafel ofzo

k wil niet kraken want dan schaam k me dood
Oud 24-05-2004, 07:25
metaldready
metaldready is offline
Citaat:
PV schreef op 25-04-2004 @ 01:21 :
die eeuwige flesjes water moesten ze maar eens verbieden, elke doos loopt daar tegenwoordig mee rond.
whahah helemaal gelijk
Oud 24-05-2004, 09:52
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
egt zo dom bij ons op school we mogen geen frisdrank, omdat je als je de dop of blikje open maakt je tssss hoort en dat lijd af, wat kut school nu moet water gaan drinken ofzo,
Oud 24-05-2004, 12:22
__ArjunRampal__
__ArjunRampal__ is offline
lollies!
Oud 24-05-2004, 12:43
simplyme
simplyme is offline
wie kan er nu eten tijdens examens!!
ik krijg echt geen hap door mn keel.
en anders zit je daarin zo'n stille ruimte, hap ,hap smak, smek, slurp, nee dank je wel...................
Oud 24-05-2004, 13:15
Konijn
Konijn is offline
Liever dat ik eventjes wat moet eten (en een boterham kraakt echt niet hoor), dan dat mensen het geluid van mijn maag aan moeten horen, want dat gaat echt heel hard.
Was ik ook nog vanochtend mijn medicijnen (voor maagklachten) vergeten te nemen..
Ik vind het ook moeilijk om tijdens het concentreren te eten, maar een knorrende maag ga je ook heel erg op letten.
Oud 24-05-2004, 13:16
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 24-05-2004 @ 10:52 :
egt zo dom bij ons op school we mogen geen frisdrank, omdat je als je de dop of blikje open maakt je tssss hoort en dat lijd af, wat kut school nu moet water gaan drinken ofzo,
Als je die dop er van te voren afhaalt er weer opzet en dan met het examen opent dan hoor je het toch niet.
Oud 24-05-2004, 13:19
knir
knir is offline
Wij mogen niet eten, bleek vandaag. Terwijl ons eerst was verteld dat dit wel mocht Niet dat ik nou sterf van de honger als ik drie uur niks eet, maar je voelt je wel wat flauw worden na een tijdje. En idd, geluid van een rommelende maag is niet bevorderlijk. zal ik hier een klacht over indienen?
Oud 24-05-2004, 13:36
nienie
nienie is offline
Ik neem voor elk examen Sultana's mee. Bij de schoolexamens merkte ik al dat dat lekker is, je krijgt er geen dorst van (wel energie), bovendien heb je even wat anders te doen.

Van school krijgen we thee of koffie; ik hou niet van koffie dus nam ik thee, maar ik moest toen wel heel nodig plassen, dus dat doe ik maar niet meer...
Oud 24-05-2004, 13:37
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
wij mogen eten wat we willen....

tip: geen redbull of golden power dat is super slegt voor je concetratie...
handig is wel kauwgom dat berhoogt je denkvermogen met 40%!!!

ke kuny btr vitaminedranken meenemen...
Oud 24-05-2004, 13:48
Think Again
Think Again is offline
Citaat:
ELDIEGO schreef op 24-05-2004 @ 14:37 :
wij mogen eten wat we willen....

tip: geen redbull of golden power dat is super slegt voor je concetratie...
handig is wel kauwgom dat berhoogt je denkvermogen met 40%!!!

ke kuny btr vitaminedranken meenemen...
Inderdaad geen red bull of iets in die richting! Ik heb vorig jaar één poging daarmee gedaan, maar het is echt NIET aan te raden, tenzij je erop kickt om je examens slecht te maken. Ik werd de hele tijd afgeleid door maar het kleinste geluidje, vooral als ik aan het lezen was. Kon me echt ontzettend moeilijk concentreren, kreeg megahonger (gelukkig had ik nog van dat sultana-spul bij me) en savonds kon ik niet goed in slaap komen. Gelukkig was het Nederlands examen, dat ligt me wel en ik heb het gehaald met een 7,5 (het blijft een wonder), maar ik moet er niet aan denken als het een WB1 examen was geweest! Brrrr.

Neem gewoon iets neutraals mee, wat je normaal gesproken ook op school eet en drinkt. Het is onzin dat je 3 uur lang supergeconcentreerd bezig moet zijn met alleen maar je examen.
Ik vond het juist fijn dat ik af en toe een pauze kon nemen om even iets te drinken/eten. Kon ik daarna weer vol goede moed verder.
Oud 24-05-2004, 17:17
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Als je die dop er van te voren afhaalt er weer opzet en dan met het examen opent dan hoor je het toch niet
bel het cals ijsselstein zou zeggen, wij mogen trouwens niet eten maar ik neem wel stiekem wat pepermunt mee
Oud 24-05-2004, 17:18
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2004 @ 18:56 :
bij ons wel. Het lijkt mij zelfs redelijk handig.... jullie niet?
Ja mij wel, maar blijkbaar mogen wij niks
maja morgen GS.. ff kauwgom in mijn mond en dan maar kijken of je nou wel of niet iets mee mocht nemen
Oud 26-05-2004, 09:20
$tarlight
$tarlight is offline
Lijkt me echt irritant als je helemaal niks mee mag nemen... Ik had gister bij geschiedenis een flesje vitaminedrank mee en een appel. Ik eet/drink tijdens het examen om het half uur wel iets volgens mij. Even pauze houden, al is het maar een minuutje ofzo. Dan kan ik me daarna weer helemaal goed concentreren.
Oud 26-05-2004, 09:40
kneisje
kneisje is offline
Ik nam niets te eten mee naar het examen omdat ik mijn tijd enkel aan het examen wilde besteden en van te voren genoeg gegeten had. Maar gisteren had ik Wiskunde en na 2 uur begon mn maag keihard te rommelen zelfs mensen aan de tafels om me heen hoorden het en keken op Datwas ook niet echt bevordelijk voor de concentratie... mischien neem ik toch maar wat mee naar natuurkunde straks
Oud 26-05-2004, 09:47
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
kneisje schreef op 26-05-2004 @ 10:40 :
Ik nam niets te eten mee naar het examen omdat ik mijn tijd enkel aan het examen wilde besteden en van te voren genoeg gegeten had. Maar gisteren had ik Wiskunde en na 2 uur begon mn maag keihard te rommelen zelfs mensen aan de tafels om me heen hoorden het en keken op Datwas ook niet echt bevordelijk voor de concentratie... mischien neem ik toch maar wat mee naar natuurkunde straks
toen ik net klaar was met een moeilijke / lange opgave, ging ik expres wat eten, om heel even te kunnen ontspannen, en daarna weer verder te gaan. Hielp bij mij erg goed
Oud 26-05-2004, 10:23
Daboman
Daboman is offline
Doordat er zware schoolexamens waren geweest (meeste niet, maar er waren wel 2 zware), kreeg ik er behoefte aan, maar toen had ik niets bij me. Dus neem ik nu over het algemeen een flesje water mee, mocht het toevallig een zwaar examen worden dan heb ik tenminste iets.

Maar geen etenswaren, en bovendien neem ik maar weinig extra maatregelen die ik bij m'n schoolexamens niet heb genomen. Volgens mij hebben al die extra maatregelen eerder een averechts effect.
Oud 26-05-2004, 10:29
justlikeme!
justlikeme! is offline
bij ons mag je officieel niet eens eten meenemen
maar mooi wel dat ik dat vrijdag ga doen, de afgelopen 2 examens had ik om 11 uur al honger, terwijl ik 's ochtends echt ontzettend veel had gegeten
en ze kijken er niet eens naar haha dus vrijdag gaat er mooi het een en ander mee
Oud 26-05-2004, 10:32
Arox
Arox is offline
Ik heb alleen een flesje AA mee naar het examen en daar red ik het mee
Oud 26-05-2004, 10:45
Suey
Suey is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 24-05-2004 @ 10:52 :
Wij krijgen op school frisdrank, dan hoor je ongeveer een half uur lang tsss tsssss, dat is idd best irritant.
Verder neem ik boterhammen mee want als ik 2 uur bezig ben begint m'n maag al te rommelen en das niet zo fijn.
Oud 26-05-2004, 11:09
Baracuda
Baracuda is offline
Op school kunnen we kiezen uit koffie/thee en we mogen zelf wat eten meenemen. Maar het mag niet kraken. Ik dacht eerst ook dat ik heyt wel zonder eten volhield, maar mijn maag begon op de helft van het examen keihard te knorren. Neem liga ofzo mee.
Oud 26-05-2004, 13:56
vincentlover
vincentlover is offline
ik neem mee: een banaan, pepermuntballen, en een flesje drinken.
Advertentie

Regels voor berichten