Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2004, 17:38
Verwijderd
ik zit op een open eucomenische school, heb ook homo's op school die het gewoon hebben vertelt. ik heb er geen probleem mee, maar er wordt wel anders naar gekeken door andere leerlingen etc. De school zelf heeft er ook geen problemen mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 21:33
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 16-04-2004 @ 18:16 :
Ik ga ook nog wel in psychotherapie, voor dit en ook nog een hele zooi andere shit... maar dat duurt nog ff (w8lijsten enzzzz....)
Ik vind het jammer om te horen dat je deze hulp nodig hebt en het ook niet eens direct kan krijgen.
Ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken, maar zou je niet veel kunnen hebben aan gesprekken met "lotgenoten" of hoe je dat in dit verband moet noemen ?
Oud 16-04-2004, 23:24
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 16-04-2004 @ 18:15 :
Een andere school is voorlopig nog ff geen optie... moet ook nog maar een jaar. Ik vind t echt heel moeilijk om er voor uit te komen, ik ben benieuwd hoeveel mensen mij erin steunen. Bovendien zou ik achteraf me latijd af blijven vragen: Wast t allemaal wel waard? Als ik ga studeren denk ik dat ik er wél voor uitkom, mensen worden dan altijd n beetje volwassener... Maar 4 now... kweet t ni, hoor...
Als je ermee wacht en je zegt het en je krijgt allerlei normale "leuke" reacties ga je fel spijt hebben dat je zolang hebt gewacht.
Je leeft in Nederland, Nederland is volgens mij het meest opened minded land dat ik ken.
En er zijn heus nog meer holebi's bij jou in school.
Wij zitten bij 9 in de klas en er zit 1 Bi en 1 Bi (ho?)....geen mens die zich daar iets van aantrekt, alleen de jong krijgt af en toe een verwijt van andere schoolgenoten...maar dat zijn meestal andere lullen die twijfelen...de klas steunt ze allemaal...Ik kan het weten ik ben één van de 2 .
Oud 17-04-2004, 11:08
Envy
Envy is offline
Ik zit zelf op een christelijke school, en er zijn (bij mijn weten) in ieder geval 5 leraren die homoseksueel zijn, en er voor uitkomen. Ook een aantal leerlingen trouwens, ook een meisje uit mijn klas. Misschien dat het op jouw school anders ligt, maar bij ons wordt het dus vrij goed geaccepteerd.
Oud 17-04-2004, 19:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 18:21 :
Ik heb eens gelezen (jammergenoeg weet ik niet meer waar, maar het leek redelijk betrouwbaar) dat 1 op de 10 ook iets voor het zelfde geslacht voelt. .
ik dacht 1 op de 20?
Oud 17-04-2004, 22:09
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-04-2004 @ 20:31 :
ik dacht 1 op de 20?
1/10 ==> homo/lesbisch
1/20 ==> Biseksueel
Oud 17-04-2004, 22:15
mmmm
mmmm is offline
Ik zit ook op een christelijke school en daar zit ook een jongen op die homo is en er zeg maar ook al voor uitgekomen is. Ik zit niet bij hem in de klas maar volgens mij wordt ie wel gewoon normaal geaccepteerd. En ik woon nog wel op de Veluwe ( ).
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:00
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
ik zit ook op een christelijke school, maar wij hebben zon voorlichtings dag gehad over homosexualliteit en ik denk dat het bij ons wel mee geleeft kan worden. je moet doen waar je je het prettigs bij voelt.
Oud 18-04-2004, 16:00
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 17-04-2004 @ 00:24 :
Als je ermee wacht en je zegt het en je krijgt allerlei normale "leuke" reacties ga je fel spijt hebben dat je zolang hebt gewacht.
Je leeft in Nederland, Nederland is volgens mij het meest opened minded land dat ik ken.
En er zijn heus nog meer holebi's bij jou in school.
Wij zitten bij 9 in de klas en er zit 1 Bi en 1 Bi (ho?)....geen mens die zich daar iets van aantrekt, alleen de jong krijgt af en toe een verwijt van andere schoolgenoten...maar dat zijn meestal andere lullen die twijfelen...de klas steunt ze allemaal...Ik kan het weten ik ben één van de 2 .
Nou bij ons op school zijn ze lang zo open-minded niet... Nee bij ons wordt meer de kop in het zand gestoken, ook vanuit de schoolleiding wordt er (blijkbaar) niet over naged8 dat ze als zo zo doorgaan geen veilig klimaat kunnen bieden voor homo's, lebiennes en biseksuelen. Daar zou ik dan zelf keihard voor moeten vechten, om dat te kunnen bereiken. Ik weet niet of ik dat momenteel wel aankan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:17
Saycheese
Saycheese is offline
Kaart het eens aan bij de schoolleiding. Ga de confrontatie aan. Maak een afspraak met de rector, en vertel hem dat jij je niet veilig voelt op deze manier. Als je dat te eng vindt, schrijf een brief. Zeg dat de school geen veilige plaats is voor homo's en lesbiennes. Als de rector ook christelijk is, kan hij het misschien wel afwijzen, maar hij kan niet ontkennen dat ze er zijn. Vertel dat 1 op de 10 mensen homoseksueel is, dus dat er zeker tientallen hom's en lesbiennes op zijn school zitten. En een goede rector wil een veilige school voor al zijn leerlingen.
Je kan ook eerst een brief schrijven en dan praten, dan valt hij misschien niet meteen van zijn stokje, maar ik zou het zeker aankaarten. En op deze manier hoef je het ook niet meteen aan je medeleerlingen te vertellen. En als je de rector kan overtuigen, komt er misschien wel meer aandacht voor homoseksualiteit, en voel jij je vrijer om het te vertellen.
Oud 20-04-2004, 18:26
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 18-04-2004 @ 21:17 :
Kaart het eens aan bij de schoolleiding. Ga de confrontatie aan. Maak een afspraak met de rector, en vertel hem dat jij je niet veilig voelt op deze manier. Als je dat te eng vindt, schrijf een brief. Zeg dat de school geen veilige plaats is voor homo's en lesbiennes. Als de rector ook christelijk is, kan hij het misschien wel afwijzen, maar hij kan niet ontkennen dat ze er zijn. Vertel dat 1 op de 10 mensen homoseksueel is, dus dat er zeker tientallen hom's en lesbiennes op zijn school zitten. En een goede rector wil een veilige school voor al zijn leerlingen.
Je kan ook eerst een brief schrijven en dan praten, dan valt hij misschien niet meteen van zijn stokje, maar ik zou het zeker aankaarten. En op deze manier hoef je het ook niet meteen aan je medeleerlingen te vertellen. En als je de rector kan overtuigen, komt er misschien wel meer aandacht voor homoseksualiteit, en voel jij je vrijer om het te vertellen.
thnx voor de tip. kzou t ns aankaarten bij mn mentor, misschien kan hij me meer vertellen over het beleid op dit gebied (of niet, als dr geen beleid is....)....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:34
Philemon
Philemon is offline
Misschien beetje vreemde vraag: Maar er zijn verder geen enkele holebi's bij jou op school? Ook niet dat je het vermoedt? Want anders zou je met hen, als groepje zijnde, naar bepaalde personen (directie, mentor enz.) kunnen stappen om ze daar duidelijk te maken dat dit klimaat geen goede sfeer schept voor de holebi's.
Oud 22-04-2004, 17:48
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Philemon schreef op 20-04-2004 @ 21:34 :
Misschien beetje vreemde vraag: Maar er zijn verder geen enkele holebi's bij jou op school? Ook niet dat je het vermoedt? Want anders zou je met hen, als groepje zijnde, naar bepaalde personen (directie, mentor enz.) kunnen stappen om ze daar duidelijk te maken dat dit klimaat geen goede sfeer schept voor de holebi's.
vermoedens heb je altijd met als valse hoop...
2 get 2 the point... Niemand heeft t ooit vertelt.. neej dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten