Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 17:24
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Nou, als we geen proefdieren mogen gebruiken van jou, dan kunnen er dus ook geen medicijnen getest worden. Gevolg is dat medicijnen op mensen uitgetest moeten worden, wat niet etisch verantwoord is! Daarom zal er dus veel minder getest worden. (neem het HIV virus, dat werkt alleen op mensen, dus kunnen medicijnen alleen op mensen worden uitgeprobeerd en daardoor zal de ontwikkeling van deze medicijnen veel langzamer en gevaarlijker zijn) Het gevolg daarvan is weer dat er meerdere ziekten niet genezen kunnen worden en daarvan is het gevolg weer dat er meer mensen doodgaan! Ik denk dat we beter een aantal proefdieren kunnen gebruiken dan een boel mensen gewoon dood laten gaan. Daarom denk ik dat het niet verkeerd is om proefdieren te gebruiken.
Oud 13-04-2004, 20:12
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wolter schreef op 13-04-2004 @ 09:32 :
dit vind ik persoonlijk nergens op slaan.

als je echt geholpen wordt door gentherapie zodat je weer *normaal* verder kunt leven zoals voor een bepaalde ziekte die je had, dan moet je gewoon vruchtbaar blijven.

Het idee van een übermensch staat mij sowieso niet aan, als ze zo ver zijn met genmutaties dan hoop ik zo sterk dat ze het niet zullen toepassen. Het mag eigenlijk niet eens ontwikkeld worden, als kan het heel interessant voor de wetenschap zijn.
erm ja vandaar ook dat ik dat zei, als de mensen die geholpen zijn zich niet kunnen voortplanten krijg je ook geen ubermenschen

en ook geen mensen bij wie hun plasser uit het oor groeit over 100 jaar
Oud 16-04-2004, 19:13
Upke
Upke is offline
Als die zogenaamde God wou dat wij niet ander leven konden scheppen, nou dan moest hij de wereld maar zo maken dat wij geen nieuw leven kunnen scheppen. Jaah ik ben benieuwd wat die AMERICAN WANNABEE EXTREEM RECHTSTE CHRISTENEN hierop te zeggen hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:55
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-04-2004 @ 20:13 :
Als die zogenaamde God wou dat wij niet ander leven konden scheppen, nou dan moest hij de wereld maar zo maken dat wij geen nieuw leven kunnen scheppen. Jaah ik ben benieuwd wat die AMERICAN WANNABEE EXTREEM RECHTSTE CHRISTENEN hierop te zeggen hebben.
ja, dat argument van je zullen ze echt nog nooit gehoord hebben...
Oud 16-04-2004, 20:46
Upke
Upke is offline
Citaat:
JaJ schreef op 16-04-2004 @ 20:55 :
ja, dat argument van je zullen ze echt nog nooit gehoord hebben...
Ze doen net alsof ze het nog nooit gehoord hebben. Simpel omdat ze hier geen antwoord op hebben, ze zijn uitgeluld.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:51
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Citaat:
Wat noem je leven scheppen? Dit noem ik nog geen leven scheppen, dit is gewoon wezens veranderen. Dus ik denk dat we nog geen leven geschept hebben.
Oud 25-04-2004, 14:44
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-04-2004 @ 21:46 :
Ze doen net alsof ze het nog nooit gehoord hebben. Simpel omdat ze hier geen antwoord op hebben, ze zijn uitgeluld.
absoluut, daar zeg ik ook niks van
Oud 26-04-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ben trouwens geen extreme rechtst christen maar,

Als God wilde dat we precies naar zijn pijpen moesten dansen dan had Hij wel meer dingen beperkt voor de mensheid.
Alleen maar omdat we iets kunnen, zoals mensen klonen, wil nog niet zeggen dat God niet bestaat alleen maar omdat Hij niet wil dat we zulke activiteiten ondernemen.

Als dat wel het geval was, waarom geeft God ons dan de kracht om te moorden? Waarom kunnen we stelen? Waarom kunnen we vreemdgaan? Dat is niet God zijn schuld, alleen maar omdat we het kunnen, en God het zou kunnen tegengaan.

Neen, God heeft ons de vrije keus in acties gegeven. Oftewel vrije wil. Dus Hij kan er dan niet mee eens zijn, we kunnen het nog wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:37
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 26-04-2004 @ 09:36 :
[...]
Neen, God heeft ons de vrije keus in acties gegeven. Oftewel vrije wil. Dus Hij kan er dan niet mee eens zijn, we kunnen het nog wel.
God is almachtig (ik denk dat iedereen het daarmee eens is), dus als hij iets zou willen dan kan hij dat.
Mensen hebben een vrije wil, maar god is het niet eens met wat wij doen. Waarom verandert hij daar niets aan?
(Dit is overigens ook een bewijs tegen predestinatie. God laat ons dingen doen waarmee hij het zelf niet eens is en vervolgens straft hij ons door ons niet toe te laten in de hemel (zo heb ik het begrepen) omdat hij ons daarnaar toe zou willen sturen. Het kan nooit zijn bedoeling zijn om mensen naar de hel te sturen. Conclusie: mensen hebben een vrije wil (Dr Zoidberg, je hebt hierin dus gelijk))
Oud 26-04-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Shai-Hulud schreef op 26-04-2004 @ 11:37 :
God is almachtig (ik denk dat iedereen het daarmee eens is), dus als hij iets zou willen dan kan hij dat.
Mensen hebben een vrije wil, maar god is het niet eens met wat wij doen. Waarom verandert hij daar niets aan?
(Dit is overigens ook een bewijs tegen predestinatie. God laat ons dingen doen waarmee hij het zelf niet eens is en vervolgens straft hij ons door ons niet toe te laten in de hemel (zo heb ik het begrepen) omdat hij ons daarnaar toe zou willen sturen. Het kan nooit zijn bedoeling zijn om mensen naar de hel te sturen. Conclusie: mensen hebben een vrije wil (Dr Zoidberg, je hebt hierin dus gelijk))
Als Hij wil, kan hij alles stoppen. Hij kan een einde maken aan alles. Ik denk dat Hij uit principe ons voort laat modderen. We moeten het eerst zelf leren. Het zou de makkelijke weg zijn om ons gewoon gelijk allemaal naar de hemel of iets dergelijks te laten gaan.

God straft mensen niet zomaar! God wil ons zeker niet graag de hel in zien. Voor een zonde ga je ook niet zomaar naar de hel. Alleen de mensen die bijna puur kwaad doen, gaan naar de hel. Dat is mijn mening iig.

Hij straft niet door ons "niet in de hemel te laten". Er is oneindig veel kans op "redemption". (Kan even het Nederlanse woord niet voor de geest halen. ) Qua hemel/hel geloof ik meer in het Joodse geloof. Je gaat niet zomaar naar de hel. Maar dat moet je zelf maar eens nalezen. Dat is teveel om hier neer te plakken. En ik ben al zoiezo geen fan van "plakken".
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:13
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 26-04-2004 @ 15:48 :
Als Hij wil, kan hij alles stoppen. Hij kan een einde maken aan alles. Ik denk dat Hij uit principe ons voort laat modderen. We moeten het eerst zelf leren. Het zou de makkelijke weg zijn om ons gewoon gelijk allemaal naar de hemel of iets dergelijks te laten gaan.

God straft mensen niet zomaar! God wil ons zeker niet graag de hel in zien. Voor een zonde ga je ook niet zomaar naar de hel. Alleen de mensen die bijna puur kwaad doen, gaan naar de hel. Dat is mijn mening iig.

Hij straft niet door ons "niet in de hemel te laten". Er is oneindig veel kans op "redemption". (Kan even het Nederlanse woord niet voor de geest halen. ) Qua hemel/hel geloof ik meer in het Joodse geloof. Je gaat niet zomaar naar de hel. Maar dat moet je zelf maar eens nalezen. Dat is teveel om hier neer te plakken. En ik ben al zoiezo geen fan van "plakken".
Nee, wat ik zei was dat als er predestinatie is, dus dat wij doen wat god wil (dus ook de puur slechte mensen die de hemel geweigerd wordt) waarom zou god ons die slechte dingen dan laten doen.
Maar dat is niet waarover deze topic gaat.
Reageren

Regels voor berichten