|
|
Bekijk resultaten poll: De salarissen van ministers moeten omhoog? | |||
Eens |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 27.14% |
Oneens |
45 | 64.29% |
Weet niet/geen mening |
6 | 8.57% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Sterker nog, naar mijn mening is het juist goed dat er een drempel wordt opgeworpen tussen bedrijfsleven en politiek. Ik proef in jouw redenatie een beetje het idee dat mensen die hoge functies in het bedrijfsleven hebben bekleed, dus ook wel goede ministers zullen zijn. Als dat zo is, ben ik het daar niet mee eens. Wij weten allemaal hoe weinig inhoud een commissariaat bij de gemiddelde beursvennootschap heeft. Het is een makkelijke manier om met weinig moeite veel geld te verdienen. Als zo iemand wil overstappen naar de politiek moet dat weloverwogen gebeuren, en niet zomaar omdat het 'ook wel leuk' is (de reden dat Herman Heinsbroek de politiek inging, bijvoorbeeld). Een commissaris of bestuurder die fiks inlevert op zijn inkomen, zal er wel even over nadenken en ik denk dat dat de kwaliteit van bewindslieden ten goede zal komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder dienen topambtenaren meer parate kennis te hebben (de gemiddelde minister is echt een n00b), dragen ze zoals ik zei minstens zoveel verantwoordelijkheid (en misschien zelfs wel meer omdat een ambtenaar niet via de politieke weg aangepakt kan worden, en dus blootstaat aan gewoon ontslag met alle financiële gevolgen van dien), verzetten ze minstens zoveel werk en draaien ze minstens zoveel uren. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Winstoverwegingen mogen m.i. ook nooit een motief zijn om een ministerspost te aanvaarden. Wél vind ik, zoals ik eerder ook al zei, dat het ministersalaris geen belemmering mag vormen. Daarmee houd je bepaalde goede ministers buiten de deur. Gisteravond Nova ook gezien, met daarin Dijkstal? Als de overheid niet beter beloont houdt het, vooral op langere termijn, de goede personen buiten de deur. Dijkstal zei dat hij mensen kent die geen minister wilde worden vanwege de lage beloning en ministers die om diezelfde reden geen nieuwe termijn wilden. Jammer dat hij niet wilde zeggen wie dat zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Snap trouwens niet waar jullie je allemaal zo druk om maken, uit het onderzoek van de comissie Dijkstal is gebleken dat de salarissen omhoog moeten maar Remkes durft het nog niet aan. Het gaat dus waarschijnlijk niet eens gebeuren, terwijl het meer dan redelijk is!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom ze wel genoeg verdienen, omdat het het viervoudige is van wat een doorsnee burger verdient, dat lijkt me wel een aardige vergoeding voor dat werk, aangezien alles word voorbereid en bijgehouden door de aardige medewerkers van meneer de minister die het alleen nog even goed moet presenteren. ![]() Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 01:17. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kan er alleen niet tegen als mensen zeggen dat ze hard werken en ze het daarom verdienen. Want er zijn genoeg mensen die hard werken!!!
|||
Citaat:
Je kunt er niet tegen dat mensen met een hoge opleiding die ook nog hard werken veel geld krijgen? Er zijn genoeg domme mensen die hard werken en het lijkt me logisch dat zij minder geld krijgen, maar zoiets had ik al eerder gezegd. Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil geen minister worden om het geld, als het voor m'n idealen zou zijn, zou ik het geen probleem vinden, maar voor die 9000 euro zou ik het niet doen. Daar is het te zwaar voor. En jah, daar heb je het wrikpunt. Het is niet zoveel geld dat je het om het geld zou doen, maar het blijft wel verschrikkelijk veel. Mooi toch? Dan ben je helemaal waar je moet zijn. En trouwens, het blijft wel veel geld, 9000 euro...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Beloning politici moet omhoog AsianDF | 72 | 30-11-2005 10:52 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
4 mld aan bezuinigingen in 2004; 1,5 mld in de zorg Atje85 | 33 | 23-08-2003 20:15 | |
Salaris van Ministers verhogen? Carpe Diem | 41 | 11-06-2003 13:28 | |
gekozen minister-president Blitzkrieg Bop | 60 | 19-03-2003 13:36 | |
Koningshuis en Hoge Salarissen van Kamerleden afschaffen. Carpe Diem | 31 | 09-09-2002 16:25 |