Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb jij dat net óók niet perongeluk gedaan? Door bovenstaande berichtje te posten? Of stond hij nog bovenaan? ![]() Fuck... nu up ik hem zelf ook weer... ach hij stond toch nog aardig hoog. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind krek trouwens wel een leuk woord.
||
![]() |
Citaat:
Toch zien we hoe Paulus in handelingen 15 gewoon aansluit bij de dan geldende cultuur. Hij ziet hoeveel goden er in Athene zijn en ziet ook een steen "voor de onbekende god". Daar begint hij zijn verhaal. Hij vertelt hoe goed het is dat de mensen Goden kennen en hen willen eren. Maar dan vertelt hij hoe hij die onbekende God kent die alles gemaakt heeft. Daarnaast schrijft hij bijvoorbeeld in Korinthiers hoe hij voor de Joden als Jood is geworden en voor de Grieken als Griek. Natuurlijk moet de basis hetzelfde zijn. Maar wat is de basis? Het woordgebruik? De liedjes? Ofe Jezus Christus en die gekruisigd en opgestaan? Dat lijkt mij het laatste, en ik ben dus ook bezig met het opzetten van een jeugdkerk. De basis hoeft niet te veranderen maar hoe je hem versiert moet elke 7 jaar veranderen. Ik denk dat er 2 problemen zijn: Allereerst zijn voor de huidige jongeren relaties superbelangrijk. Dat hoort het in de kerk ook te zijn, maar meestal is het een koude en rationele bedoening. Ik denk dat we daar een hoop aan kunnen veranderen voor de jongeren. Ten tweede moet je gewoon eens even een middagje TMF bekijken. Dat is de wereld waarin jongeren leven en door worden aangesproken. En vergelijk die nu eens met de gemiddelde kerkdinest. Ik denk dat de krk veel meer zou kunnen doen met goede maar vooral korte en afwisselende presentaties. In 10 jaar tijd is de hoeveelheid informatie verdubbeld! Mensen gaan selecteren op waar ze naar kijken en wat ze onthouden. En als je dat weet kan je daarop aansluiten. Kortom 2 zaken: 1 re;laties bouwen 2 andere manier van informatie overdracht
||
![]() |
Citaat:
kijk maar naar de boekhgandels. Liggen vol met spirituele reizen nadat het 350 jaar idd verboden was. De mensen hebben ontdekt dat we geen kikkervisjes zijn met enkel een hoofd en dat de wetenschap slechts een deel van de werkelijkheid kan beschrijven.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus je kan het wegpreken noemen of juist waarschuwen. De oplossing voor SOA's ligt het niet in condooms maar in het monogaam zijn aan je partner. En dat is waar ze voor preken.
||
Citaat:
Dus kunnen ze beter predikken wat wel nut heeft en dat is monogaam + condooms ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is te vergelijken als met tanden poetsen. Het is nooit onomstotelijk aangetoond dat poetsen helpt. Het enige wat echt werkt is beperkte zoete zaken te eten. Maar als je dan dus toch zoet eet poets dan liever dan heb je iets meer kans. Maar als je echt zeker wil zijn (Lijkt me van belang in het geval van HIV) dan is de enige oplossing gewoon niet zoet te eten. Maar dit gaat ontzettend off-topic dus laat verder maar hangen en kom maar op PB.
||
Citaat:
Ik vind kerk en school opzich 2 enorm verschillende dingen en het enige wat ik in een kerk zou krijgen is les in hoe lang ik het volhoud tot de onzin me dusdanig heeft geirriteerd dat ik vertrek. (als ik het al uithoud in die banken) School heb je meer aan dan die kerk want persoonlijk heb ik meer aan een opleiding -> diploma -> werk dan een geloof dat me gaat zitten vertellen wat ik wel en niet mag omdat ik dan later in de hemel kom en ik steun ga krijgen van iets waar ik niet in geloof... persoonlijk is voor mij de school/kerk vergelijking er dus eentje die kant nog wal raakt ![]()
||
Citaat:
En in de kerk wordt idd wel gezegt wat je wel en niet moet doen, maar het is toch logisch dat je niet mag stelen en moorden? Het zijn goede normen en waarden die je mee krijgt uit de kerk. Als iedereen zich nu eens houd aan de christelijke normen en waarde, dat zou de samenleving een heel stuk beter zijn en zou je een utopia kunnen krijgen, dus zonder oorlog en criminaliteit. en school en kerk is weldegelijk een goede vergelijking: School: opleiding -> diploma -> werk Kerk: leren wie God is -> belijdenis doen -> voor God werken en nog steeds meer over God leren.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
En dat zijn niet eens perse christelijke normen maar eerder gewoon normen die net zo goed van mensen met gezond verstand kunnen komen. Ik geloof sowieso niet dus voor mij is de kerk/school vergelijking totale onzin ![]()
||
Citaat:
![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof er niet in maar ik zeg wel ALS (en alleen ALS) ik doodga en er blijkt een god te zijn kan ik met opgeheven hoofd en open hart tegen hem zeggen dat ik mijn leven geleefd heb volgens mijn eigen keuzes, eigen meningen, eigen gedachtes, eigen normen en waarden helemaal volgens de 'vrije wil' die hij mij geschonken heeft. Als HIJ het daar DAN niet mee eens is mag HIJ mij dan veroordelen. Tot die tijd geniet ik van mijn vrijheid die HIJ mij zelf gegeven heeft en weiger ik me door andere mensen te laten vertellen hoe ik moet leven. Zolang er regels zijn die naar mijn gevoel 'goed' zijn volg ik ze. En de regels die naar mijn mening 'slecht' zijn ben ik tegen. Ik doe dus volgens de bijbel een hoop goede dingen en volgens de door de kerk erbij verzonnen regeltjes een hoop slechte dingen. Maar ik doe ze uit vrije keuze en niet omdat ze door andere op mij gedwongen zijn. Ik geloof dan ook dat mensen vannuit de basis goed zijn en ze door dwang, aanleren of wegjagen slecht worden. Wat bedoel ik met wegjagen? Onder andere dat dwingende, dat hautaine dat een hoop van die evangeliserende zeuren hebben. Ik ben zo'n "weggejaagde" aangezien ik niet geloof in een absolute waarheid en ook niet in een absolute perfectie. (Dus als er een god is. Dan is hij in mijn ogen ook niet perfect omdat er in mijn ogen geen absolute perfectie kan bestaan)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholiek. Verwijderd | 58 | 01-11-2006 14:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Prinsjesdag WärteR | 138 | 23-10-2006 13:36 | |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 |