Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben vandaag trouwens flink bezig geweest aan hetgeen waar ik het meest tegenop zag: Lancashire. Het valt eigenlijk best wel mee, valt me nu op. Zoveel valt er niet te weten. Die vier uitvindingen en wat ze deden met de industrie enzo. Nou ja, ik ben nu bij paragraaf 3.2 dus ik weet niet wat er nog meer gaat gebeuren, maar tot nu toe valt het me erg mee. Ik lees het trouwens eerst een paragraaf en vat het dan samen. Op die manier ben je d'r intensief mee bezig. Als ik niet samenvat dan lees ik er altijd overheen, maar neem ik niet op wat er eigenlijk staat en ga ik ook geen verbanden zoeken.
||
Citaat:
Vind het alleen wel jammer dat we nu verder niet kunnen oefenen voor Lancashire, ik heb alleen de basisvragen achterin mijn boek, meer niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die heb ik ook, btw. Ook van de Gezagsdrages. Is wel handig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() die van gezagsdragers heb ik niet, maar die maak ik zelf (denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet of de link hier al eerder is gepost, maar ik denk ik hier wel wat mensen blij mee kan maken ![]() http://www.sintermeerten.nl/projecte...vwo_examen.htm
|
Verwijderd
|
overigens heb ik ook samenvattingen gemaakt, die je hier kunt vinden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() /edit: op bladzijde 40 en 41 staat wel wat informatie, maar het is niet veel. /edit2: ik heb een lesbrief gehad in de les: 'Katoen in Twente 1800-1890'. Daarin stonden ongeveer 10 regeltjes tekst met wat informatie. Verder was het drie kantjes met bronnen en vragen. Ik zet hem morgen wel op het forum, kan ik weer lekker overtypen ![]() Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 17:31. |
![]() |
||
Citaat:
Edit 2: Heel graag ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. ik heb hem nu al afgekregen, ik zet hem netjes in de volgende post. De antwoorden komen later. Daarvan weet ik niet 100% zeker of alles goed is, we gingen in de les namelijk erg snel met nakijken ![]() |
![]() |
|
![]() |
Samenvatting alles: Onze leraar heeft voor ons de complete examenstof samengevat en op internet gezet. Totaal 9 kantjes, ik heb het doorgelezen maar vrijwel alles staat er in.
http://home.tiscali.nl/vanhoecke/van...AGSDRAGERS.doc http://home.tiscali.nl/vanhoecke/van...lancashire.doc Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 19:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn boek heeft bijvoorbeeld 5 hoofdstukken en die van jullie 6 geloof ik? Bij jullie zit er een cd-rom bij en bij mij niet. Het heeft overigens wel precies dezelfde titel en als het goed is staat er ook hetzelfde in zo ongeveer... ![]() En heel erg bedankt voor dat overtikken!!
||
![]() |
Citaat:
![]() Soms hadden mensen bij ons in de klas gewoon voor een AK schoolexamen niets geleerd, alleen een paar termen, die hadden soms een 7.5 terwijl mensen die goed geleerd hadden gewoon 2 punten lager hadden. (werden veel oude examenvragen gesteld) Maargoed, offtopic. Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 20:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het komt idd wel op hetzelfde neer. En Konijn ook bedankt ![]() |
![]() |
|
In mijn boek staat trouwens een link naar het oefenen van Lancashire en Gezagsdragers op internet. Aangezien een aantal mensen hier een ander boek heeft, weet ik niet of zij die link al kennen? Ik zag hem in ieder geval niet zo gauw in deze topic, maar ik kan er overheen hebben gekeken...
De link is: http://www.werkplaats.wolters.nl
||
Citaat:
![]() maar alle beetje helpen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb vorig jaar eindexamen geschiendenis gedaan en toen hadden wij ook het onderwerp Nederlanders en hun gezagsdragers. Toen had ik ook een website online staan, die ik inmiddels al weer had verwijderd, maar bij deze is hij weer online!
Wat kan je er vinden? - Samenvatting Nederlanders en hun gezagsdragers - Antwoorden op de basisvragen - Antwoorden op het werkmateriaal URL : http://www.b-on.nl/~william/willem/history.php |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() super ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Danku ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- lees de vraag goed, en bedenk wat je ECHT moet vertellen. Daar moet je in je hoofd een verhaaltje van maken (paar zinnen) en dat dan opschrijven. En ook de vraag in het antwoord herhalen. Als de vraag is "Welke ontikkeling zorgde voor...?" dan kan je je antwoord beginnen met: "De ontwikkeling die zorgde voor ...... was ....." - bekijk bronnen goed!!! hij zei dat veel mensen de helft van de informatie die gegeven is niet eens zien, omdat ze te snel over de foto heenkijken. Sowieso eerst bij een vraag over een bron de vraag goed lezen, zodat je weet waar je op moet letten en niet de bron 2x hoeft te lezen... - je kan beter iets te veel neerzetten dan iets te weinig. In de praktijk was volgens hem gebleken dat 3 uur ruim genoeg was voor het examen; dus je hebt tijd genoeg om bijbelverhalen neer te zetten. Je kan beter iets heeeeeeeeel erg duidelijk omschrijven, dan dat je een antwoord neerzet waarbij hij zelf de redenering moet gaan bedenken (want dan izzie dus gewoon keihard fout ![]() ik hoop dat je hier iets aan hebt! succes!!! |
![]() |
|
![]() |
Je moet voor het onderwerp Katoen in Lancashire ook info weten over katoen in een ander, niet behandeld deel van europa, bijvoorbeeld twente. Als je daar info over zoekt:
www.nationaalarchief.nl en dan doorlinken naar katoen in twente. Tip van me leraar
||
![]() |
Citaat:
Maar wat info van tevoren is altijd handig, bedankt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hun belangrijkste punt was nu dan ook de lonen. Ze gingen nu niet meer zo snel akkoord met loonmatiging, ze stelden zich veel scherper op. (En ze gingen ook meer met elkaar samenwerken, dan met hun politieke partijen en zuilen. Dat zorgde ook voor confrontatie, maar niet die die hier bedoelt wordt geloof ik). Misschien dat iemand anders het nog wat beter uit kan leggen..
||
Citaat:
![]() |
|
|