Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 18:00
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
droog..

ik heb het precies andersom, vooral op dit forum.
irl ben ik heel open ik praat veel, veel discussies, duidelijke sterke mening enz..

en hier ben ik veel terughoudender ,afwachtender.. vooral op dit forum waar mensen fucked-up doen tegen n00bs en nja als je al een btje verkeerde taalgebruik hebt enzo dan ben je al niet trui meer en niet elite enzow

fucking bullsjit hiero vooral op lifestyle
Oud 24-04-2004, 07:05
Landslide
Landslide is offline
Ik ben denk ik op internet hoe ik normaal gesproken ben bij mensen die ik goed ken, die ik vertrouw. Als ik iemand net leer kennen kan ik nogal verlegen zijn/overkomen, en op een bepaalde manier sla ik die fase op internet over ofzo. Dat is wel een probleem met meeten, want dat is dan beswel een verschil, ik ben bang dat ik dan onwijs tegenval, omdat je in een vrij korte tijd op 'internetniveau' moet komen.
Oud 26-04-2004, 20:44
Verwijderd
In real life ben ik hetzelfde, misschien iets knapper . Nee alle gekheid op een stokje. Bij mij zit er geen vershil in. Tuurlijk wel wat dat is dat ik hier af en toe wat post en in het echt mijn mond niet kan houden, tot grote ergenis van mijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 22:58
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik ben buiten dit forum ook hippie jesse
Oud 27-04-2004, 13:31
Verwijderd
Ik ben zo goed als dezelfde peroons op het forum als irl. Op het forum zal ik alleen sneller reageren en mijn mening uiten. Dit komt volgens mij omdat het hier makkelijker is, door verschikllende factoren.....;
- je kent de mensen niet persoonlijk..
- mensen zullen minder snel bevooroordeeld zijn, wegens het bovenstaande maar ook omdat ze je niet kunnen beoordelen op je uiterlijk...
- je kunt gelijk duidelijk je mening opschrijven zonder dat mensen je kunnen onderbreken dus je beter voet-bij-stuk kan houden, niet overrompeld ben.

Ik denk dat het daar vooral aan ligt.... ik ben mezelf op het forum, irl eigenlijk niet. Ik zal minder snel wat zeggen, niet omdat ik het niet durf (rl dan he) maar omdat ik geen zin heb in een discussie of evt zelfs ruzie.

Oke.... snappie?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:53
JCG
JCG is offline
Mijn gedachtegang blijf het zelfde, maar op het internet kom het vaker af minder genuanceerd eruit, en sommige dingen zeg ik ook eerder op internet dan irl.
Oud 27-04-2004, 15:24
Verwijderd
Ik ben werkelijk totaal anders op het forum en andere delen van het intenet. Geloof me, IRL wil je me niet kennen...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:12
Tsu
Tsu is offline
Ik ben hetzelfde als in real life
Oud 27-04-2004, 17:56
Gigolo
Gigolo is offline
Citaat:
relaxxamann schreef op 20-04-2004 @ 16:20 :
ja, ik ben op int. veel opener, vooral op dit forum

natuurlijk omdat ik anoniem blijf en zelf kan kiezen wie me mag leren kennen zeg maar

Wat betreft die handdoeken..
Ik heb wel een badjas aan die is ook heel zacht...
Ik iets minder..
Oud 27-04-2004, 18:08
duifeltje
duifeltje is offline
Ik denk dat ik echt heel anders ben op internet dan in het echt.
Hier zeg ik dingen gewoon en ik denk: niemand kent me dus waarom zou ik me inhouden (op het gebied van discussie enzo dan hè ).
In het echt zeg ik niet zo snel iets en volgensmij vinden mensen die me niet kennen me maar een saaie doos. (m'n vriendinen niet want die kennen me dus bij hen ben ik gewoon mezelf).
Ik zou in het echt wel wat brutaler willen zijn, niet heel erg maar een beetje.
Oud 27-04-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 20-04-2004 @ 15:58 :
Op inet ben ik opener, directer, enz. Ik kan makkelijker
persoonlijke dingen neerzetten, contact maken met anderen,
enz. Als ik iets te zeggen heb, doe ik dat ook wel. Meestal.

Logisch ook wel, inet is anoniem, je kan contact even snel
weer verbreken als dat je het gemaakt hebt (meestal),
enz...

Qua meningen ed, (qua denken dus), is er geen verschil met
mij irl, denk ik. Of ik het nou typ, vertel, of wat dan ook, dat
blijft hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:13
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Op het Internet kan ik beter uit mijn woorden komen. Dat is het belangrijkste verschil! Face to face ben ik maar een watje...Voor de rest doe ik net zo gek als altijd...In het echt ben ik misschien wat geremder...That's all!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 00:01
pinokio
pinokio is offline
*denkt bij dit topic al gauw aan Digital Deceit van After Forever*

Misschien dat ik wat minder geremd ben via internet... praten vind ik soms moeilijker dan typen... maar verder.. doe me niet anders voor dan dat ik in het echt ben. Waarom zou ik?
Oud 01-05-2004, 09:54
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-04-2004 @ 18:38 :
Ik ben ongeveer hetzelfde. Mensen die mij goed kennen zeggen zelfs dat ik op dezelfde manier typ als ik praat.

Ik durf irl ook niet alles te zeggen, op het internet ook niet. Maar ik merk wel dat het makkelijker gaat. Maar dat komt natuurlijk niemand kan zien dat je een rood hoofd krijgt of gaat 'uhen'.

Ik probeer me dus ook op het internet net zo te gedragen als ik normaal ook doe!
Mee eens Duivelaartje
probeer op internet ook zo te doen als ik in real life ben
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 11:39
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik ben op internet absoluut makkelijker dan irl!
maar logisch ook, aangezien via internet iemand spreken veel indirecter is, veel 'veiliger'.
Al heb ik ook veel vaker het idee dat ik irl al heel anders overkom dan ik zelf denk te doen of in elk geval anders dan ik mij voel...
Oud 02-05-2004, 12:16
Verwijderd
op internet durf ik mn gevoel te weergeven. irl heb ik dat minder, maar dat ben ik nu langzaam aan het leren. (en t lukt al aardig). verder denk ik dat ik hier makkelijker iets durf te zeggen tegen anderen, ik kan tenminste weg gaan als t fout gaat. maar verder qua mening, reactie ben ik in principe wel hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:54
Jezus_Christus
Jezus_Christus is offline
ja,

daarom heb ik ook zo weinig vrienden hehehe
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:59
belledonne
belledonne is offline
ik heb precies hetzelfde, ik durf op school ook haast nix te zeggen maar op msn klets ik iedereen de oren van het hoofd
komt ook door mijn onckerheid, ik verspreek me namelijk nogal eens of ik ga stotteren egt irri , dus zeg ik maar liever nix
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:09
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Normaal gesproken ben ik juist opener denk ik, dan weet je ten minste tegen wie je het hebt! Ik ben zeker geen gesloten persoon, maar echt persoonlijke dingen zeg ik eerder 'in het echt' dan op internet.

Ook ligt het er volgens mij vaak aan of je iemand kent of niet. Als je van een bekende een op internet geplaatste reactie leest, weet je hoe het zou klinken als diegene dat 'echt' zou zeggen. Ken je die persoon verder niet, dan kan je het compleet anders opvatten. Dan weet je soms niet of het sarcastisch of persoonlijk of serieus of aanvallend enzovoorts wordt bedoeld.
Oud 02-05-2004, 20:23
damaetas
damaetas is offline
ja: hier durf ik ook al niet zeggen dat ik een eetstoornis heb

en

nee: hier kan je meer nadenken over wat je zegt/schrijft dus is het sowieso anders
Reageren

Regels voor berichten