Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van jezelf?
te dik 36 21.05%
iets te mollig 65 38.01%
normaal 53 30.99%
te dun 17 9.94%
Aantal stemmers: 171. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 17:21
kleinedraak
Ik heb te dun gestemd. Volgens de feiten ben ik dus veeeeeel te dun. Ik heb een vetmeting laten doen en ik had iets van 9,9kg vet! Ik ben bijna 1.80 en weeg zo'n 54kilo. Maar mijn vet is raar verspreid. Ik heb dus geen kont enzo maar wel dikke bovenbenen en in verhouding een dikke buik. Maar ik mag niet klagen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:58
Verwijderd
Ik vind mezelf te dun, ben 1.63 en weeg net geen 50 kilo.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn zusje is ook zo ja. Niet dat ze stopt met eten (ze eet wel heel weinig), maar ze vindt zichzelf te dik. Ze is 1.54 m en ze wil per se onder de 50 kg wegen!!! Vette onzin. Als ze een paar kilootjes meer weegt, zie je het verschil niet.
Oud 21-04-2004, 18:29
beestje
beestje is offline
iets te mollig.. en dat zal ik altijd wel vinden want ik vond dat ook toen ik nog 7 kilo minder woog (en ik zit nog altijd op een heel erg prima gewicht)

het zal wel bij me horen denk ik...
Oud 22-04-2004, 11:15
philippine
philippine is offline
[QUOTE]SuperSanne schreef op 21-04-2004 @ 16:53 :
[B]

Ik ben 1,72 en als ik 58 zou wegen, zou ik een ondergewicht hebben! (bmi: 19. het kan nog, maar je moet eigenlijk wel aankomen). En jij bent nog 6 centimeter langer!!! Je zegt dat je er niet zo gezond uit zal zien als je 10 kilo aan komt, maar als ik jou was, zou ik juist hemel en aarde bewegen om die kilo's eraan te krijgen

Geloof me ik hoef echt niet aan te komen. Ik ben gewoon normaal.. ben echt niet extreem dun ook niet dik. Maar gewoon prima. Het gaat ook niet per se om je gewicht, maar om hoe jij je er bij voelt. als jij je lekker voelt in je 58 kilo is dat toch goed. Ik bedoel hangt ook echt van iemand's lichaamsbouw af..maar toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:17
Verwijderd
ik vind mezelf slank, dus niet 'normaal', maar ook niet te dun, en omdat mijn mening over mijn figuur wel vrij neutraal is heb ik toch maar op 'normaal' gestemd. Mjah. Zo lang ik tussen de 52 en de 55 kilo weeg ben ik blij ermee, zolang ik tussen de 50 en de 60 weeg ben ik tevreden. Ik ben 1.62 meter trouwens.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:47
Gruppie
Gruppie is offline
Ik ben 1.82m en weeg +- 70 kg (ik weet t niet precies..)
Ik vind mezelf normaal
Het liefst zou ik een paar kilo afvallen (omdat ik een dik jaar 66 heb gewogen, toen ik al uitgegroeid was, en ik me toen het prettigst voelde) Maar ik vind mezelf niet echt te dik (vet zit gewoon op de verkeerde plaasten
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:22
ironflower
ironflower is offline
Ik heb op ´iets te mollig´ gestemd

Ik ben 1.74 en weeg 61 kg

Op bepaalde plekken zou ik wat slanker willen zijn.
Oud 22-04-2004, 14:17
duifeltje
duifeltje is offline
ik vind mezelf goed zo. Niet dat ik een perfect lichaam heb hoor (helemaal niet zelfs ) maar ben op het goede gewicht.
ik vind het wel jammer dat een vriendin van me vaak denkt dat ze best dik is doordat dr andere vriendinnen heel dun zijn, dan gaat ze zich met ons vergelijken. Maar zij is gewoon niet dun.
Oud 22-04-2004, 14:39
stouver
stouver is offline
ik ben 1.70 en weeg 58 kilo, maar ik vind mezelf iets te mollig..
wil dat 'flubber-vel' van mijn buik kwijt!

ben alleen te lui om buikspieroefeningen te gaan doen, ik vind dta het er eigenlijk wel af moet gaan met zo'n 5 uur hockey per week
Oud 22-04-2004, 15:29
Verwijderd
Ik heb normaal gestemd. Ik ben wel tevreden, iets dunner mag wel, maar ik vind me niet te mollig ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 15:33
Fleurop
Fleurop is offline
Ik vind het soms onterecht dat meisjes zeggen dat ze te dik zijn. Blijkbaar vinden sommige zich met maatje 38 al te dik. Het is heel erg jammer dat de maatschappij ze op die manier beďnvloed en onzeker maakt; maatje 38 is níet dik.

Ik heb maat 42/44. Volgens tabellen ben ik te dik. En dat is ook zo.
En toch ben ik niet onzeker over mijn lichaam (gek he?). Ik heb nog nooit opmerkingen gekregen over mijn gewicht op een negatieve manier...met uitzondering van mijn vader...maar ach, daar trek ik me niks van aan

Ondanks dat ik niet onzeker ben over mijn lichaam wil ik tóch op naar maatje 40 (perfecte maat toch?). Maar op een gezonde manier door veel sporten en genoeg te eten...dan gaat het maar langzaam.

En zeg nou zelf; het is toch niks aan als een meisje/vrouw altijd maar aan de lijn doet en op rauwkost en water leeft? Die tijd heb ik gelukkig achter me gelaten... het leven is veel te leuk om te vergooien aan een ongezond dieet.

Maar begrijp me niet verkeerd, als je jezelf niet prettig voelt, prima, doe gerust aan de lijn. Maar wel puur voor jezezelf en niet omdat tabellen of mensen het zeggen!!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:39
stouver
stouver is offline
ik heb broekmaat 38, en shirtjes meestal S

het is niet zo datik mezelf te mollig vind, dat vind ik niet, maar ik mag wel ietsje dunner, alleen was dat de optie die er het beste bij paste..

Het is ook niet erg als het zo blijft zo als het nu is, ik ben gewoon tevreden, maar ietsje(!!) dunner mag wel..
Oud 22-04-2004, 17:48
cyntha
cyntha is offline
Ik heb normaal gestemd, ook al ben ik misschien iets aan de te dunne kant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 18:15
twuunkle
twuunkle is offline
ik heb te dun gestemd
ik ben ong. 1.78 en weeg 50 kilo
ik ben dus veeel te dun maar ik eet echt
heel veel, meer dan de meeste zwaardere
mensen die ik ken. maar het helpt niet.
soms wel heel frustrerend maar ook wel weer
fijn, dat ik niet hoef te letten op wat ik eet enzo.
ik kan alleen vaak geen goed passende kleren vinden
en dat is echt heel irritant
Oud 22-04-2004, 20:24
dream-on3
dream-on3 is offline
ik heb te dik gestemd...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:08
MieX
MieX is offline
ben de afgelopen maanden van te dik naar iets te mollig gegaan voor mijn eigen gedachte, ik zit al een eind richting tevreden met mezelf (hoewel ik waarschijnlijk wel blij ben met iets waar de meeste meisjes van mij leeftijd zichzelf nogal dik bij voelen, maar toch, ik ben er trots op)
Oud 22-04-2004, 21:50
Verwijderd
Te dik, maar dat ben ik ook dus dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:02
Verwijderd
Normaal, en ik zou niet dunner willen zijn maar wel heel iets strakker.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:21
Vice
Vice is offline
Ik vind mezelf wel normaal.
Oud 22-04-2004, 23:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
philippine schreef op 21-04-2004 @ 13:28 :
Worden jullie ook gek van al die meisjes die opeens stoppen met eten, omdat ze dunner willen worden? OH HELP! Ik heb twee hele goeie vriendinnen en zij zitten alleen maat te zeiken dat ze dunner moeten worden. Ze zijn gewoon normaal, aan de dunne kant zelfs..! Oh en dan zeg ik van oh nou ja jouw buik is precies hetzelfde als die van mij..en weet je wat ik dan te horen krijg? Maar op jouw buik is het vel, en op mijn buik is het vet! JAAAA DAAAAAAAAAAAAG.. ik heb al zo vaak gevraagd of ze erover op willen houden..maar het helpt niet!
Zeg maar gewoon tegen ze dat ze te dik zijn. Dat helpt het beste.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 09:11
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-04-2004 @ 00:40 :
Zeg maar gewoon tegen ze dat ze te dik zijn. Dat helpt het beste.
Dat is nou het vreselijke aan de meeste mensen, geef je ze geen gelijk is t niet goed geef je ze dan wel gelijk is t ook niet goed..
Oud 23-04-2004, 09:20
NeoZero
NeoZero is offline
Eigenlijk moet je dan helemaal niks zeggen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:12
Verwijderd
tja
ik heb op normaal gestemd
dat ben ik ook
ik weeg ong. 54/55 kilo, bij bijna 1.80 m
dat is misschien wat weinig -volgens de cijfers-, maar ik ben gezond (tot zover ik weet) en ik eet genoeg, snoep ook wel, dus niet alleen rauwkorst..
maar ik zorg ook wel dat ik er genoeg bij sport, want ik wil niet aankomen, want als ik aankom wordt alleen mijn buik dikker, en verder niet
bovendien voel ik me het fijnst bij 53 kilo ofso
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
Als je een BMI onder de 20 hebt betekent dat niet gelijk dat je ondergewicht hebt..
zolang je niet uitgegroeid bent gelden er iets ruimere normen dacht ik

maar @ Sunray.. ik ben niet TE dun, gewoon een beetje dun
BMI tegen de 18
(vroeger, lees 2 jaar geleden, lag dat cijfer trouwens veeeeel lager, pas daarna ben ik in de breedte gaan groeien )
Oud 24-04-2004, 14:43
5803
5803 is offline
Ik ben 1.79m lang, en weeg +- 68 kilo...
Zelf vind ik het echt veel klinken, die 70 komt nu wel dichtbij...
Ook krijg ik vaak 'grappige' opmerkingen van heel dunne mensen in mn omgeving, dat ik een blubberbuik heb enzo...
Dus vorige week begonnen met afvallen, ben nu juist een kilo aangekomen, omdat ik alleen nog maar aan eten denk.
Oud 24-04-2004, 15:33
Konijn
Konijn is offline
Iets te mollig.
Ik weeg rond de 70 kilo bij 1m70, wat maat 40 is.
Oud 24-04-2004, 18:02
Verwijderd
ik heb iets te mollig gestemd. ben nou eenmaal niet blij met mezelf, dus ook niet met mn gewocht. andere zeggen dsat ik veel te dun ben. mja. ik ben 1.77 m en weeg ongeveer 58/59 kilo. nu trouwens 65 ineens maar onze weegschaal doet het niet altijd. ik ben namelijk nergens dikker geworden. dus waar die 6 klio dan gebleven zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 23:35
Verwijderd
Het maakt geen ene flikker uit wat je tegen die meiden met een eetprobleem zegt. Totaal niets.. *kan het weten, was er ook een van*

Op het moment vind ik mezelf te dun, en ben ik bezig met aankomen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:31
Verwijderd
Ik heb "normaal" gestemd. Ik weeg 70 kilo en ben 1.72 lang. Klinkt misschien zwaar, maar ik sport best veel, dus heb vrij gespierde benen en dat tikt ook flink aan. Tis dus niet allemaal vet . Als ik minder dan 65 kilo weeg vind ik mezelf er echt eng dun uitzien. Vind het zo wel prima .
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:44
charmedgirl
charmedgirl is offline
ik ben denk ik zo'n meisje waar de topicstartster het over heeft

maar ik vind mezelf wel te dik.. en ik weet sinds kort ook dat ik niet helemaal normaal eet zeg maar.. maar het maakt bij mij echt totaal niks uit wat anderen vinden/zeggen omdat ik het gewoon niet vind dus niks kan mij overtuigen.. nu ga ik ff kijken wat ik moet doen enzo maarja. beetje loos verder
Oud 26-04-2004, 17:08
Poor twisted me
Poor twisted me is offline

ik voel me echt een veertje ofzo lijkt wel of ik de enige ben die onder de 50 weegt

ik ben ook niet groot, ik zou zo niet uit mijn hoofd weten hoe groot precies, maar ik weeg 48 kilo...
ik vind mezelf niet echt te dun, net op het randje.
heb ik eigelijk nooit last gehad van het idee dat ik wel te dik zou zijn.

Vroeger werd er weleens tegen me gezegt dat ik "spillebeentjes" had maar gelukkig heb ik dat nu niet meer
Oud 27-04-2004, 08:38
Sade
Sade is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 13:35 :
Iets te mollig, ik zou wel iets dunner willen zijn.
Oud 27-04-2004, 08:47
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
philippine schreef op 21-04-2004 @ 13:28 :
Worden jullie ook gek van al die meisjes die opeens stoppen met eten, omdat ze dunner willen worden? OH HELP! Ik heb twee hele goeie vriendinnen en zij zitten alleen maat te zeiken dat ze dunner moeten worden. Ze zijn gewoon normaal, aan de dunne kant zelfs..! Oh en dan zeg ik van oh nou ja jouw buik is precies hetzelfde als die van mij..en weet je wat ik dan te horen krijg? Maar op jouw buik is het vel, en op mijn buik is het vet! JAAAA DAAAAAAAAAAAAG.. ik heb al zo vaak gevraagd of ze erover op willen houden..maar het helpt niet!

Je hebt ook een soort van 'tegenovergestelde'

Een vriendin van me is stevig/dik en ze is altijd (volgens haar) aan het afvallen. Maar ze neemt nooit eigen brood mee naar school, ze koopt elke pauze een grote wafel en een pakje drinken of dr pepper.
Maar ze is wel áltijd aan het lijnen, en dan koopt ze een bijvoorbeeld een nieuw truitje, wat dan net te strak zit.
Maar dat koopt ze dan toch, voor als ze straks is afgevallen.

Ook dit komt voor mij (en andere vrienden) echt irritant over.
Want ze zeurt altijd dat ze te dik is en altijd aan het lijnen is..maar ze koopt vaak het meeste snoep, koeken etc van iedereen.
Oud 27-04-2004, 08:47
steefos
steefos is offline
Citaat:
same idea
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:48
Verwijderd
Ik heb gestemd dat ik mezelf te dik vind. Iedereen zegt van niet, en als ik naar mezelf kijk, dan ben ik dat ook niet, maar ik ben in vier jaar tijd van 35 kilo naar 59 kilo gegaan, dus een kilo of 16 erbij in vier jaar. Toen ik in de 4e van de middelbare zat, woog ik dus nog 35 kilo, en nu niet meer...
Weet wel dat ik gegroeid ben, meer ben gaan eten en de pil slik, maar toch.
Ik voel me dik...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:38
Fleurop
Fleurop is offline
ligt het aan mij of stond er eerst 'dik' in plaats van 'dun' in de titel
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:33
miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
stouver schreef op 22-04-2004 @ 15:39 :
ik ben 1.70 en weeg 58 kilo, maar ik vind mezelf iets te mollig..
wil dat 'flubber-vel' van mijn buik kwijt!

ben alleen te lui om buikspieroefeningen te gaan doen, ik vind dta het er eigenlijk wel af moet gaan met zo'n 5 uur hockey per week
je hebt perfect gewicht. wordt behoorlijk moeilijk als je iets kwijt wilt raken..... je bent nml slank genoeg
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:35
miss Elise
miss Elise is offline
heb normaal gestemt ben 171 cm en weeg 57kg
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:42
Verwijderd
ik ben ongeveeer 1.73 en weeg 54 kilo..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
iets te mollig, en dat is dan ook zo. soms stoor ik me er wel aan, andere keer weer niet. maargoed ik eet wel heel gezond enzo, t komt vooral door een vage buikziekte die ik heb waarvan niemand weet wat het is.
ach zo lang ik maar geen varkentje word vind ik het wel oke.
Oud 27-04-2004, 22:55
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
En ja, later ga ik wel eens op dieet...mss es stoppen met de cola.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten