Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 21:44
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
In zo'n boekje die ik heb gehad staat dat als je wordt gepakt, je aan geen een examen meer mag deelnemen..
Oud 03-05-2004, 01:38
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Spieken met mobiel gaat dus suwieso niet, maar jullie hebben gelijk ,Je moet niet spieken .
Dan maar goed leren, dat moet wel nog gebeuren, het wil me maar niet lukken .
Oud 07-05-2004, 14:16
dls
dls is offline
Citaat:
Kezmenneke schreef op 22-04-2004 @ 12:48 :
Trilfunctie
btje jammer dat je bij ons op school geen mobiel bij je tafel mag houden. als je er een meeneemt moet je die vooraan in de klas op het bureau laten liggen en UIT. duzz schiet ik niet echt veel mee op
Oud 07-05-2004, 14:17
dls
dls is offline
Citaat:
mi$$y schreef op 23-04-2004 @ 21:11 :
Je hebt trouwens ook een kans dat je GR gereset wordt voordat je je examen moet maken. Behalve bij wiskunde dan.
nope. Je mag je GR gebruiken met alle functies en hij hoeft niet gereset te worden voor het examen. Dit mag bij M&O EC en WI eindelijk een kans om het examen te halen
Oud 13-05-2004, 16:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 07-05-2004 @ 15:17 :
nope. Je mag je GR gebruiken met alle functies en hij hoeft niet gereset te worden voor het examen. Dit mag bij M&O EC en WI eindelijk een kans om het examen te halen
allemaal heel erg relaxed natuurlijk
Maar eigelijk is het toch zo DOM van die mensen, tis gewoon een moderne manier van afkijken dan toch ?
Oud 14-05-2004, 08:34
dls
dls is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 13-05-2004 @ 17:28 :
allemaal heel erg relaxed natuurlijk
Maar eigelijk is het toch zo DOM van die mensen, tis gewoon een moderne manier van afkijken dan toch ?
dat wel, maar je moet alle kansen om je resultaten te verbeteren wel aangrijpen. Ik vind je niet echt slim als je je GR niet gebruikt om er wat makkelijke dingen in te zetten.
Oud 14-05-2004, 09:10
Nemera
Nemera is offline
Een Gr is heel handig mits je hem mag gebruiken....

Wij hadden bij het laatste bio tentamen voor een opgave een rekenmachine nodig en je mag je GR bij bio niet gebruiken heb je eindelijk zo'n grafisch ding en dan moet je een simpele oude rekenmachine erbij hebben voor je bio......

Toen voelde ik me toch minder happy....

Kusje
Oud 14-05-2004, 10:06
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-04-2004 @ 11:03 :
pff, je kan ook overdrijven hoor!
desnoods neem je er 3 mee. maar sowieso heb je toch wel door of je al 1,5 uur zit te werken of al 2,5 uur?
Ik weet niet hoe dat bij anderen zat, maar de tijd had ik niet meer door. Je zit toch in een soort van trance met je hoofd boven al die papieren. Lezen, denken, schrijven..., lezen, denken, schrijven...
De tijd is nooit zo snel gevlogen tijdens het maken van een van mijn examens.
Oud 14-05-2004, 10:10
Eend
Eend is offline
Je bent een rund als je met je examens stunt?

Ik geloof dat de begeleiding bij het examen je GR niet leeg mag maken nee, maar ik geloof wel dat ze je kunnen verplichten om dat zelf te doen.

Moest bij mijn broer iig.
Oud 14-05-2004, 10:11
Eend
Eend is offline
Owja, en je GR mag je alleen bij wiskunde gebruiken geloof ik, bij eco en andere vakken moest je een normale rekenmachine hebben.

Tenminste, zoiets staat me nog bij van mn broer
Oud 14-05-2004, 10:13
The0
The0 is offline
Citaat:
Eend schreef op 14-05-2004 @ 11:11 :
Owja, en je GR mag je alleen bij wiskunde gebruiken geloof ik, bij eco en andere vakken moest je een normale rekenmachine hebben.

Tenminste, zoiets staat me nog bij van mn broer
Mag bij alle vakken (alleen eco weet ik niet zeker) gewoon de GR gebruiken.

Citaat:
Eend schreef op 14-05-2004 @ 11:10 :
Je bent een rund als je met je examens stunt?

Ik geloof dat de begeleiding bij het examen je GR niet leeg mag maken nee, maar ik geloof wel dat ze je kunnen verplichten om dat zelf te doen.

Moest bij mijn broer iig.
Maar die broer van jou heeft examen gedaan in een ander jaar, nu hoeft dit niet meer.
Oud 14-05-2004, 10:33
Babette
Babette is offline
Ze mogen niet meer in je GR kijken of er wat aan doen of wat!
Hebben ze wel 100x gezegd ofso, dusss dat wordt rekenmachine volzetten
Oud 14-05-2004, 11:02
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Eend schreef op 14-05-2004 @ 11:11 :
Vanaf dit jaar mag het ook bij eco
Oud 14-05-2004, 12:26
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 14-05-2004 @ 09:34 :
dat wel, maar je moet alle kansen om je resultaten te verbeteren wel aangrijpen. Ik vind je niet echt slim als je je GR niet gebruikt om er wat makkelijke dingen in te zetten.
ik denk dat ik voor m&o die ratio's enzo erin zet.... meeste dingen weet ik toch al wel. alleen met eco ga ik AIQ gedoe er wel goed inzetten, vind ik wel lasit....
verder is het opzich wel makkelijk natuurlijk.....

maar hoe weet iedereen zeker dat het zomaar kan allemaal? (site?)
klinkt allemaal zo makkelijk
Oud 16-05-2004, 15:21
IvoS
IvoS is offline
Ik hoorde van mn MnO leraar dat je ook je GR vol mag stampen, ik heb ff gemaild naar examen.kennisnet.nl en dit kreeg ik terug:

Van: LAKS: Sebastiaan Steenman <sebastiaan@laks.nl>
Verzonden: donderdag 13 mei 2004 21:48:01
Aan: ...
Onderwerp: Re: examenregelingen: Grafische rekenmachine programma's

Ja hoor, dat mag. Uit je antwoorden mag alleen niet blijken dat je deze gebruikt hebt, dus programma's die alles voor je uitrekenen kan je niet flekkeloos overnemen, je moet altijd wel de berekening erbij schrijven.

Met vriendelijke groeten,

Sebastiaan Steenman
LAKS

(mijn vraag: )
At 21:20 13-5-2004, you wrote:
Betreft: examenregelingen
Functie: kandidaat

Onderwerp: Grafische rekenmachine programma's

Inhoud:
--------------------------------------------------
Is het toegestaan om formules e.d. in de GR op te slaan vooraf aan het examen, om deze tijdens het examen te kunnen bekijken? Mn leraar MnO zei dat het mocht, ik lees hier dat de GR niet gereset gaat worden, maar mag het nu wel of niet...?

---
Tja et lijkt te mogen, maarja iemand die vlekkeloos met een f schrijft, kan je daar wel op aan (grapje, kan iedereen overkomen)

Oja de echte diehardspiekfiguren die echt een gsm nodig hebben (waarom snap ik echt niet, de antwoorden staan nergens online tijdens examn) kopen een gsm horloge he .

Ik twijfel nog of ik MnO er in ga zetten, dat kan wel handig zijn die ratio's enzo inderdaad.

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 15:24.
Oud 16-05-2004, 16:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2004 @ 13:26 :
ik denk dat ik voor m&o die ratio's enzo erin zet.... meeste dingen weet ik toch al wel. alleen met eco ga ik AIQ gedoe er wel goed inzetten, vind ik wel lasit....
verder is het opzich wel makkelijk natuurlijk.....
Die ratio's krijg je er toch gewoon bij op het formuleblad? Wij kregen bij de laatste SE's examenopgaves en toen waren die ratio's (liquiditeit en solvabiliteit enzo bedoel je toch?) er gewoon bij gegeven hoor. Ik zal er nog eens een oefenexamen op na slaan of ze daar ook bij gegeven zijn maar ik dacht van wel.
Oud 16-05-2004, 17:29
IvoS
IvoS is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-05-2004 @ 17:01 :
Die ratio's krijg je er toch gewoon bij op het formuleblad? Wij kregen bij de laatste SE's examenopgaves en toen waren die ratio's (liquiditeit en solvabiliteit enzo bedoel je toch?) er gewoon bij gegeven hoor. Ik zal er nog eens een oefenexamen op na slaan of ze daar ook bij gegeven zijn maar ik dacht van wel.
Wij kregen bij de SE's geen formulebladen, en het is ook nog niet bekend (of wel??) welke formules op het blad zullen komen te staan. Bij de oefenexamens zaten wel formulebladen maar telkens met andere formules, die iedere keer bij een bepaalde vraag horen. Ik vraag me dan af: moet je sowieso nog wel formules kennen, (ja lijkt me toch wel logisch) maar welke dan?
Oud 16-05-2004, 19:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
IvoS schreef op 16-05-2004 @ 18:29 :
Wij kregen bij de SE's geen formulebladen, en het is ook nog niet bekend (of wel??) welke formules op het blad zullen komen te staan. Bij de oefenexamens zaten wel formulebladen maar telkens met andere formules, die iedere keer bij een bepaalde vraag horen. Ik vraag me dan af: moet je sowieso nog wel formules kennen, (ja lijkt me toch wel logisch) maar welke dan?
das t verrotte, ze hopen dat je gewoon alles leert

maar als ik dat zo lees over GRM
Oud 16-05-2004, 20:33
annetjuh
annetjuh is offline
niet echt slim.
als je gepakt wordt is de kans groot dat je zakt
Oud 16-05-2004, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
IvoS schreef op 16-05-2004 @ 18:29 :
Ik vraag me dan af: moet je sowieso nog wel formules kennen, (ja lijkt me toch wel logisch) maar welke dan?
Ik vind het niet echt formules maar je moet wel weten hoe je bijvoorbeeld het bedrijfsresultaat enzo uitrekent, dat soort dingen moet je wel gewoon weten, die geven ze er nooit bij. Formules van die ratio's, samengestelde interest en die zooi, bezettingsresultaat, prijs en efficientieverschillen werden bij onze laatste SE er gewoon bij gegeven en die heb ik ook wel eens op een formuleblad van een CE zien staan dus dat soort dingen hoef je niet helemaal precies te weten maar het is wel handig als je het ongeveer weet want soms staat het er zo anders dan je gewend bent.
Oud 16-05-2004, 21:08
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-05-2004 @ 21:48 :
Ik vind het niet echt formules maar je moet wel weten hoe je bijvoorbeeld het bedrijfsresultaat enzo uitrekent, dat soort dingen moet je wel gewoon weten, die geven ze er nooit bij. Formules van die ratio's, samengestelde interest en die zooi, bezettingsresultaat, prijs en efficientieverschillen werden bij onze laatste SE er gewoon bij gegeven en die heb ik ook wel eens op een formuleblad van een CE zien staan dus dat soort dingen hoef je niet helemaal precies te weten maar het is wel handig als je het ongeveer weet want soms staat het er zo anders dan je gewend bent.
wij kregen bij SE's niks erbij, want mijn leraar vond t altijd "goed" en "handig" als we ze uit ons hoofd wisten..... vd nog een bijlesje, zal ik het hem NOG EENS KEER VRAGEN, WAAROM HIJ ONS ZOVEEL M&O LEERAVONDEN HEEFT GEGEVEN TERWIJL ALLE RATIO'S, RENTABILITEITEN EN SAMENGESTELDE-INTERESTFORMULES AL GEGEVEN ZIJN OP HET CSE
Oud 17-05-2004, 13:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-04-2004 @ 14:44 :
Ik hoop t Maarja, beetje slordig als jij in het laatste kwartier nog de helft van je examen moet maken..
Tuurlijk beetje overdreven, maar heb t toch liever goed geregeld, daarom ben ik ook blij dat het hier gezegd is. Ben namelijk beetje stresserig voor examens, aangezien ik heel bang ben dat ik zak.
Je bent echt niet de enige hoor! Ik ben ook heel bang, maar dat komt ook omdat er bij mij meer druk achter staat...

Maar als je gewoon goed leert kan iedereen het wel!
Oud 17-05-2004, 14:38
Wannabe
Wannabe is offline
weet iemand nog een makkelijke snelle manier om van alles in je GR te proppen?
ik bedoel dat typen gaat nou niet echt dat je denkt van snel!
Oud 17-05-2004, 14:41
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Wannabe schreef op 17-05-2004 @ 15:38 :
Het verdelen onder je klasgenoten en dan de programma's in elkaars rekenmachine zetten.
Oud 17-05-2004, 14:43
DG
DG is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2004 @ 15:56 :
wij hebben een kleine (rot)school die dat echt niet kan betalen
je bent 40 en zit nog op school
Oud 17-05-2004, 19:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Wannabe schreef op 17-05-2004 @ 15:38 :
als je een ti 83+ hebt en het kabeltje kan je hem aan de pc linken. Deed ik ook, totdat mn kabeltje in ene weg was

nu ook maar alles onderverdeeld over de klas, werkt perfect alleen wel handig als je even een paar dingen afspreekt over afkortingen enzo, anders snap je dr geen zak van
Oud 18-05-2004, 14:08
funkypunk
funkypunk is offline
ja, ik wil ook graag zakken.. laat ik gaan spieken
Oud 18-05-2004, 15:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
DG schreef op 17-05-2004 @ 15:43 :
je bent 40 en zit nog op school
Jij hebt geen leeftijd en kan geen sigs lezen..
Oud 18-05-2004, 19:45
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-05-2004 @ 16:15 :
Jij hebt geen leeftijd en kan geen sigs lezen..
is ook heeeeeeeeel moeilijk
Oud 18-05-2004, 23:26
Grumblewatcher
Grumblewatcher is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-04-2004 @ 09:43 :
En met het examen mag dat dus niet. Ze mogen niks met je GR doen, dus je kan hem best gebruiken. Ik was vorig jaar ook zeer verbaast toen ik dat hoorde.
helaas, elke surveillant is toch echt bevoegd om een GR te controlen op inhoud van programma's... bij ons iig wel, mits hij/zij daar een gegronde reden voor heeft (als je er erg veel mee bezig bent)

hiervoor zijn we vorige week nog nadrukkelijk gewaarschuwd!! ze mogen echter vantevoren niets met je geheugen doen, maar wel controleren, en dat kan dus al teveel zijn..
Oud 19-05-2004, 07:54
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Grumblewatcher schreef op 19-05-2004 @ 00:26 :
helaas, elke surveillant is toch echt bevoegd om een GR te controlen op inhoud van programma's... bij ons iig wel, mits hij/zij daar een gegronde reden voor heeft (als je er erg veel mee bezig bent)

hiervoor zijn we vorige week nog nadrukkelijk gewaarschuwd!! ze mogen echter vantevoren niets met je geheugen doen, maar wel controleren, en dat kan dus al teveel zijn..
alleen erg jammer dat nergens precies is aangegeven, wat per vak WEL en wat per vak NIET als fraude wordt gezien. Voor m&o heb ik allemaal formules erin gezet, fraude???
Oud 19-05-2004, 08:06
Ketjing
Ketjing is offline
bij ons kon je antwoorden doorgeven via de wc, vooral bij meerkeuze. Een man naar de wc en die schreef daar wat antwoorden op, de volgende kon ze zo er van af lezen
Oud 19-05-2004, 09:42
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ze mogen je GR dus gewoon uitlezen als ze een vermoeden hebben.. dus k denk dat k mn proggies maar fijn weer ga wissen als er iemand te lang naar me kijkt
Oud 19-05-2004, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Grumblewatcher schreef op 19-05-2004 @ 00:26 :

en die brief van het LAKS dan die hier boven ergens vermeld staat?
Oud 19-05-2004, 12:20
boer
boer is offline
voor de duidelijkheid, voor economie, wiskunde, scheikunde, natuurkunde mag je zeker alles in je ggrafische rekenmachine zetten. m&o weet ik niet omdat ik dat niet heb.
Oud 19-05-2004, 14:16
Grumblewatcher
Grumblewatcher is offline
brief van het LAKS is dan weer heel anders... snap ik het ook niet meer echt..

maar wij zijn hier gewoon nadrukkelijk voor gewaarschuwd, en dat gaf ik ff door.. niet om jullie bang te maken ofzo hoor..

ik zie wel of ik er wat instamp ofniet, ik denk het niet, ik haal het toch wel.. moet allemaal 3-en of 4-en halen als ik niet wil slagen, eitje dus
Oud 19-05-2004, 16:26
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik zat helemala te stressen over dat "ze mogen hem wel inkijken als ze aanwijzingen hebben" maar t viel achteraf allemaal wel mee..
Oud 19-05-2004, 19:27
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 19-05-2004 @ 17:26 :
Ik zat helemala te stressen over dat "ze mogen hem wel inkijken als ze aanwijzingen hebben" maar t viel achteraf allemaal wel mee..
bij ons is er niemand gecontroleerd. ik heb het verder ook niet nodig gehad, gelukkig....
voor eco zet ik er wel een paar dingetjes in, van prijselasticiteit dingetjes enzo, en AIQ. en voor wiskunde zien we nog wel
Oud 19-05-2004, 19:42
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
je mag van alles in het geheugen zetten.....
de leraaar mag het er niet uithalen of je eruit sturen
Oud 19-05-2004, 19:45
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
ELDIEGO schreef op 19-05-2004 @ 20:42 :
je mag van alles in het geheugen zetten.....
de leraaar mag het er niet uithalen of je eruit sturen
niet uithalen ben ik voor 100% met je eens, maar zeker met een vak als economie, zullen ze het denk ik wel ok vinden als je een paar formules erinzet, maar complete begrippenlijsten, conjunctuuruitleg en effecten van rentebeleid
Oud 19-05-2004, 19:53
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
dat vertelde onze leraar zelf....
dus ik houd alles er mooi in
Oud 20-05-2004, 00:04
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 19-05-2004 @ 20:27 :
bij ons is er niemand gecontroleerd. ik heb het verder ook niet nodig gehad, gelukkig....
voor eco zet ik er wel een paar dingetjes in, van prijselasticiteit dingetjes enzo, en AIQ. en voor wiskunde zien we nog wel
hoe doe je die van prijselasticiteit dan?
Oud 20-05-2004, 00:07
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 19-05-2004 @ 20:45 :
niet uithalen ben ik voor 100% met je eens, maar zeker met een vak als economie, zullen ze het denk ik wel ok vinden als je een paar formules erinzet, maar complete begrippenlijsten, conjunctuuruitleg en effecten van rentebeleid
Het mag officieel niet.. Maar hun mogen het alleen controleren als ze vermoedens tegen je hebben.. Dus als ze je uitgebreid met zn 3én aan gaan zitte kijken moet je zo snel mogelijk alles wissen
Oud 20-05-2004, 08:48
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 20-05-2004 @ 01:07 :
Het mag officieel niet.. Maar hun mogen het alleen controleren als ze vermoedens tegen je hebben.. Dus als ze je uitgebreid met zn 3én aan gaan zitte kijken moet je zo snel mogelijk alles wissen
vraagje..... waarom mocht het dan bij m&o wel, en zeggen veel eco docenten, "je mag m gebruiken, doe het dan ook goed!", en is de regel nog steeds van pas dat ze 'm niet leeg mogen halen ?

en de prijselasticititeit was uit mn hoofd, kan dus fout zijn :

% verandering in de vraag naar een product (Qv)
---------------------------------------------------------
% verandering van de prijs van dit product

en als daar iets uitkwam van tussen de 0 - 1 ( -1 tot 0) dan izzie inelastisch, en daarboven / daaronder elastisch (dacht ik, als iemand iets toe te voegen heeft?)
Oud 20-05-2004, 10:55
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
ja dat klopt wel... maar dat is zo simpel dat ik dat niet eens in me gr ga zetten
Oud 20-05-2004, 12:41
IvoS
IvoS is offline
Ook voor da controleren door leraren is wel een oplossing. Een vriend van me is nogal goed in programmeren met dat ding die maakte een programma waardoor het leek of ie leeg was, en je gewoon een nieuw programma kon maken enz.

Maar goed gister MnO gehad en ik was blij dat ik geen moeite had gedaan iets in mn GR te zetten, echt heel moeilijk vond ik het niet, en aangezien ik toch vooraan zat kon ik et als k het gehad had toch niet gebruiken, dan neem ik zulke risico's liever niet .

Oja zelf kabeltje maken is trouwens ook een optie als je info in je GR wil zetten (dus niet perse voor examens, maar ook sowieso wel handig voor programmaatjes). Als je een beetje goed bent in solderen kun je met een kleine hoeveelheid onderdeeltjes al zo'n ding maken. http://www.ticalc.org/hardware/cables/

(maak dan niet de fout de stekker voor de pc in spiegelbeeld te maken zoals ik eerst deed
Oud 20-05-2004, 15:07
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
net alsof die leraren zien dat jij met proggie bezig bent... je bent gewoon op je gr bezig, kan toch? ook al zit je vooraan!
Oud 20-05-2004, 15:15
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
je mag alles int geheugen zetten...
dat staat int officieel in de examenkrant, nieuwe regel sinds dit jaar!
leraren konden bij ons dat alleen maar beamen
Oud 21-05-2004, 14:29
reneebekkers
reneebekkers is offline
Spiek je tijdens de eindexamens? Zo ja, hoe?
Zijn er ook moderne spiektechnieken als spieken met gsm??
Ik heb echt leuke tips nodig om te spieken. Zijn er, met uitzondering van de GR, ook andere moderne spiektechnieken??
Oud 21-05-2004, 14:31
Verwijderd
ik zat laatst weleens te denken om iets te schrijven aan de binnenkant van het papiertje van m'n waterflesje. Of het plastic van een mars eraf halen, daar aan de binnenkant iets opschrijven en dan weer om de mars heen doen.

maar ik denk niet dat veel mensen zullen spieken tijdens het examen, te groot risico.
Advertentie

Regels voor berichten