Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 10:22
Drez
Drez is offline
mijn moeder deed wel heel erg moeilijk over aan de pil gaan, maar dat was volgens mij meer om de enorme hoeveelheid hormonen die er volgens haar inzitten.
over bij elkaar slapen enzo deed ze helemaal niet moeilijk.
Oud 29-04-2004, 10:28
Jules
Jules is offline
Citaat:
Parallel schreef op 28-04-2004 @ 22:06 :
Het zal de leeftijd wel zijn.
Hehe je kent duidelijk mijn ouders niet
Oud 29-04-2004, 12:06
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik zou niet eens weten eigenlijk, hoe ik alles te weten ben gekomen.
Mijn moeder heeft wel altijd gezegd dat ik het maar moest vragen als ik iets wou weten en elke keer als ik klaagde over menstuatiepijn zei ze dat we dan maar eens naar de huisarts moesten (wat ik nu na 5 jaar ofzo nog steeds niet gedaan heb).
Ik heb alleen wel sterk het vermoeden dat mijn broer wat info over mij doorgespeeld heeft naar mijn zus en mijn ouders.
ik heb nooit over mijn eerste zoen verteld ofzo (ja, mijn broer en wat vrienden van hem weten het) maar sinds een aantal maanden loopt voornamelijk mijn zus, maar daardoor ook mijn broer en mijn moeder steeds te zeuren over jongens en het wel veilig doen enzo, puur om mij te plagen hoor, maar ja, ik ben ook heel vaak van huis, dan krijg je dat.
2 dagen geleden zaten we nog in de tuin, hadden ze het er weer over en zei mijn zus dat ik die condooms van de body shop moest gebruiken omdat die zo goed waren enzo, blabla.
ach, best grappig eigenlijk.
Ach, ze vertrouwen me heus wel!
Oud 29-04-2004, 12:38
Lorelei
Lorelei is offline
Nou.. nee. Niet echt *het* gesprek. Maar wel opmerkingen als: 'jullie doen het wel veilig he? en: 'ik wil nog een paar jaartjes wachten voor ik oma word hoor.'

We spraken nooit echt veel over seks. Ik kreeg wel antwoord als ik iets wilde weten en zo, maar eigenlijk wist ik wel wat ik hoorde te weten en de rest.. tja.. daar kom je vanzelf achter, he

Nu praten we wel meer over seks. Nog steeds niet heel open maar het is niet meer ongemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:36
droomkoningin
droomkoningin is offline
Nee. Niet echt 'het' gesprek.
Alleen: 'ik hoop dat jullie het wel veilig doen.'

Mam kwam zelfs zelf met het idee: 'Zou je niet 'es aan de pil gaan?' Oke.

Oud 29-04-2004, 14:08
Think Again
Think Again is offline
Niet echt één "HET gesprek" gehad, maar meerdere kleine gesprekken en dan minder beladen.
In de vakantie had ik 2 weken bij een jongen in zijn tent geslapen waar ik toen wat mee had, mn moeder schrok zich zowat een hartaanval toen ze dat -achteraf- hoorde.
"Maar, MAAR..je hebt het toch wel VEILIG gedaan?!!!?!?!?!?!?!?!?!" (denk hier veel 's bij)
Niet dat we ook maar iets hadden gedaan dat veilig zou moeten, maar ok. Ik heb haar toen even gerustgesteld dat ik echt niet zo dom ben ook maar iets onveiligs te doen en toen was het goed.

Met het vriendje daarna begon ze over de pil toen we nog niet eens serieus iets hadden (ik heb een zeer snelle moeder ). Ik had nog geen zin in dat gehormoon, bovendien was het nog niet nodig, dus toen was het weer 'dag mams'. Uiteindelijk begon zelfs mn vader zich ermee te bemoeien en ben ik aan de pil gegaan. Nou zitten ze af en toe nog wel eens te geinen over sex enzo, met een klein beetje een serieuze ondertoon, maar vooral om mij op de kast te jagen (wat niet zo heel moeilijk is ).
Ach, wat dat betreft zijn mijn ouders best wel relaxt. Die kennen mij, maken zich niet al te veel zorgen en houden humor hoog in hun vaandeltjes.

[edit] Nou heb ik dan ook wel een heel braaf vriendje [/edit]
Oud 29-04-2004, 14:16
rodina
rodina is offline
Citaat:
grl schreef op 29-04-2004 @ 13:38 :
Nou.. nee. Niet echt *het* gesprek. Maar wel opmerkingen als: 'jullie doen het wel veilig he? en: 'ik wil nog een paar jaartjes wachten voor ik oma word hoor.'

Oud 29-04-2004, 14:20
luchtballon
luchtballon is offline
een beetje, heel irritant is dat:

op een avond begonnen mijn ouders op eens over het feit dat ze nog geen opa en oma wilden worden en dat ik daar over na moest denken . Ik heb ze toen gezegd dat ik daar nog niet over na heb hoeven denken..->gesprek dood. En toen ik bij mn vriend ging logeren vroegen ze zich af 'wat dat dan inhield'.. Volgens mij geloven ze niet eens dat ik nog geen seks heb met mn vriend...

Al eerder heb ik zo'n boek gekregen met uitleg.. Al een jaar of 5 geleden of zo.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:44
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
haha mijn ouders hebben nog nooit iets over sex, orgasmes, kinderen, waar kinderen vandaan komen, masturberen, vrouwen, of wat dan ook verteld

helemaal NOG NOOIT...
ze wisten dat ik het wel op straat zou leren, ik bedoel wonend in een grote stad kom je er echt wle achter.

iig ik had een jaar geleden mijn eerste vriendin die vaak bij mij bleef slapen en ik bij haar, dus toen was het zegmaar wel duidelijk voor mijn ouders denk ik, zeker als het bed kraakt aan alle kanten tot 4 uur in de nacht en mijn ouders onder me slapen .

maar ze hebben me nog nooit iets verteld over sexualiteit of wat dan ook haha

niet dat ik het nodig heb gehad...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:50
Verwijderd
Mijn zus kreeg toen ik vier was het boek 'waar kom ik vandaan?' dat netjes aan ons voorgelezen is, en toen ik tien was 'Oh, zit dat zo!', en die heb ik toen zelf maar gelezen. Verder niet eigenlijk. Ja, toen ik de pil eenmaal gebruikte (kort samengevat 'Eh, ik wil graag de pil gaan gebruiken' 'Oh, en je bent pas 16, maar oke, maak maar een afspraak, als je zeker weet dat je het echt wil, en niet alleen maar doen omdat D. het wil, hij pusht je toch niet?' 'Nee, dat doet hij niet, wil jij niet morgen de dokter voor me bellen?' 'Je bent al 16, doe dat zelf maar') heeft ze in het begin wel een paar keer gevraagd of ik het ook wel lekker vond, maar meer niet.

Nu heeft ze me een jaartje geleden nog wel gevraagd of ik misschien iets minder confronterend sex wilde hebben, dus zo dat ze het niet kunnen horen. Nouja, oke. Ik hoor hun ook niet graag.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-04-2004 @ 15:50 :

Nu heeft ze me een jaartje geleden nog wel gevraagd of ik misschien iets minder confronterend sex wilde hebben, dus zo dat ze het niet kunnen horen. Nouja, oke. Ik hoor hun ook niet graag.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 21:19 :
"mam, pap?"
"ja?"
"jullie weten toch dat we op gemengde slaapzalen slapen, hé?"
"eh...ja, daar wilden we het trouwens nog..."
"ik wil condooms mee"
"huh?"
"je weet toch wat er kan gebeuren als je die niet gebruikt? vrijen zonder condoom kan zwangerschap opleveren, en soa's en soms zelfs...."
"tja..nou..ik..wij..uh..*stotter stotter happen-naar-lucht*"
super
Oud 29-04-2004, 15:46
Arox
Arox is offline
Nooit last van gehad

Mijn ouders hebben het al opgegeven om te proberen slimmer dan mij te zijn
Oud 29-04-2004, 15:46
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Bij mij kwam dat gesprek toen ik de eerste keer bij m'n vriend bleef slapen. Toen ik zei dat ik er heus niet gelijk bovenop zou springen zei m'n moeder dat ze wist dat ik wel verstandig was, maar als het er toch van zou komen binnenkort, ik maar naar de dokter moet gaan om de pil...

Elke keer als ik nu bij m'n vriend ga slapen zegt m'n moeder: "en geen gekke dingen doen he..."
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:47
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Arox schreef op 29-04-2004 @ 16:46 :
Mijn ouders hebben het al opgegeven om te proberen slimmer dan mij te zijn
slimmer dan ik...
Oud 29-04-2004, 15:49
Arox
Arox is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 29-04-2004 @ 16:47 :
slimmer dan ik...
Dat klinkt voor geen meter
Oud 29-04-2004, 15:52
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Arox schreef op 29-04-2004 @ 16:49 :
Dat klinkt voor geen meter
"mijn ouders zijn slimmer dan mij ben" dat klinkt wel wou je zeggen?

"mijn ouders zijn slimmer dan ik ben" is grammaticaal correct.

klaar punt uit, ik heb gelijk

en nu weer ontopic
Oud 29-04-2004, 15:59
Arox
Arox is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 29-04-2004 @ 16:52 :
"mijn ouders zijn slimmer dan mij ben" dat klinkt wel wou je zeggen?
Zo zeg ik het helemaal niet
Oud 29-04-2004, 16:03
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Arox schreef op 29-04-2004 @ 16:59 :
Zo zeg ik het helemaal niet
nee maar zo kun je wel controleren welk woord er moet staan
maar goed, ik weet dat ik gelijk heb, als jij er anders over denkt mag dat

ontopic:
nooit echt zo'n gesprek gehad... toen ik voor t eerst bij een vriendje bleef slapen zeiden mn ouders wel 'we vinden je wel erg jong'
alsof je meteen iets moet doen als je bij je vriendje blijft slapen
en toen ik terug was zei mn ma dat ik die week maar eens naar de dokter moest gaan voor de pil
verder nooit meer over gesproken.
Oud 29-04-2004, 16:05
Verwijderd
uh nee, had allang sex gehad toen ik mijn ouders vertelde dat ik een vriend had.

Maar hadden ze ook niet moeten proberen zeg
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 21:19 :
Toen ik op m'n 16e een weekend naar frankrijg ging met school (gemengde slaapzalen, m'n ouders trokken helemaal wit weg toen ze dat hoorde en op dat moment ging er bij mij een belletje rinkelen) zag ik de bui al hangen en besloot ik de rollen om te draaien. In plaats van te wachten op hun aanval, zou ik de eerste zet doen

"mam, pap?"
"ja?"
"jullie weten toch dat we op gemengde slaapzalen slapen, hé?"
"eh...ja, daar wilden we het trouwens nog..."
"ik wil condooms mee"
"huh?"
"je weet toch wat er kan gebeuren als je die niet gebruikt? vrijen zonder condoom kan zwangerschap opleveren, en soa's en soms zelfs...."
"tja..nou..ik..wij..uh..*stotter stotter happen-naar-lucht*"

Geweldig
Briljant. Jammer dat mijn ouders er niet zo door zouden schrikken...

Wel toen mijn ouders bezoek hadden en mijn moeder heel erg verliefd aan het doen was over een foto van een kleinkind van hun vrienden (die hadden zelf heel jong al kinderen gekregen, vandaar dat ze nu al een kleinkind hebben).
Mijn moeder: "Oh, het lijkt mij ook wel weer leuk om zo'n kleintje te knuffelen."
Ik: "Misschien is dit het goede moment om te vertellen dat ik drie maand zwanger ben."
*doodse stilte*
Pa: "Ze maakt een geintje. Toch?"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:28
Verwijderd
Toen ik met mijn pa 2 jaar terug uit frankrijk terugreed, begon hij me zelfs uit te leggen hoe ik moest zoenen.

Ik huilen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:54
Verwijderd
whaha. mijn moeder heeft eens in de zoveel tijd zo'n vlaag van 'tijd-voor-informatie'. dit begon op het moment dat zij vond dat ik aan de pil moest omdat ze dacht te zien dat de hormonen door het huis stuiterden. en dat t allemaal wel veilig moest, en blabla. nou ging ik laatst bij mn vriend slapen, en dat vond ze heel eng. 'het is jouw keuze, doe voorzichtig, als jij er aan toe bent.' *ik was gewoon van plan te gaan slapen...*

en nou net onder het eten probeerde ze me subtiel uit te horen:
-slaapt dat nou lekker, zon eenpersoonsbed?
+nee mam, we lagen op de grond.
- samen?
+ja, samen.
-goh. kleine meisjes worden groot.

dit was voor mij het vluchtmoment.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:33
Buffy
Buffy is offline
mn ouders hebben (iig in mijn aanwezigheid) nog nooit een woord gerept over sex of wat er allemaal maar mee te maken heeft. heb die gesprekken dus nooit aan hoeven horen. met mijn eerste echte vriendje heb ik wel wat gepuzzeld enzo, maar "het" hebben we niet gedaan. we sliepen ook nooit bijelkaar *mn exvriendje zn zus was met 17 jaar al moeder, dus zijn moeder was als de dood dat dat mij ook zou overkomen*

iig, ik heb nu een dik jaar met mn huidige vriend, sinds een maandje of 9 gaan we regelmatig met elkaar naar bed. sinds die tijd slapen we ook elke week 2 keer bij elkaar *nee niet alleen voor de sex *, en mn moeder houdt gelukkig wijselijk haar mond stil. maar ik betwijfel of dat is omdat ze denkt dat ik verstandig genoeg ben, of dat het is omdat ze zich ervoor schaamt om het over sex te hebben...

godzijdank heeft hij wel een moeder die tegen mij tenminste durft te zeggen dat ook zij aan de pil is
als ik problemen heb met mijn ongesteldheid *zelfs met de pil, komt omdat ik soms een enorme stresskip kan zijn* vraagt mijn vriend gewoon aan zijn moeder of dat niet erg is voor de veiligheid van de pil. en zij geeft gewoon antwoord terug. niks raar doen, dat vindt ik wel leuk aan haar. zij is wat moderner dan mijn eigen moeder
Oud 29-04-2004, 18:38
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb niet echt 1 gesprek gehad ofzo. Mijn ouders hebben altijd gewoon subtiel aangegeven dat ik voorzichtig moest zijn.

Mijn moeder verbaasde me wel toen ze drie jaar geleden zei dat ik misschien beter aan de pil kon gaan... Ik ging immers op vakantie naar Renesse
Oud 29-04-2004, 18:44
Qimm
Qimm is offline
Ik had het een klein beetje, mijn moeder stelde voor dat ik maar es aan de pil moest Veel meer was het ook niet. In hoeverre moet je ook iemand van 19 (met medische opleiding) nou nog voorlichten
Oud 29-04-2004, 19:34
Verwijderd
Mijn moeder wil af en toe eigen ervaringen delen en de ''goede moeder'' uithangen enzo. Ben ik niet al te blij me, want dat zijn op meest vreemde momenten.
Maargoed, ik heb zelf gevraagd of ik aan de pil mocht, omdat ik dat toch wel zo verstandig vond. Dus mn moeder; zijn jullie dan al zover in jullie relatie.. Nou, ja dus, anders vroeg ik er niet om. Ben je niet wat jong dan? Neuh hoor, ik doe alleen dingen die ik zelf wil... Oh, nou goed, maak maar een afspraak..
Sindsdien doet ze niet zo heel erg moeilijk meer. Als ik wil blijven slapen bij hem is het allemaal prima, mn moeder kijkt als ik wegga dan wel even serieus, maargoed, ze weet dat ik het toch wel veilig doe.
Zijn moeder had er ook niet zo heel veel problemen mee dat wij met elkaar naar bed zouden gaan (is een heel gesprek over geweest, niet waar ik bij was...) En er worden gewoon grapjes over gemaakt enzo als ik daar ben blijven slapen, wat Jurre, mijn vriend dus, dan niet zo leuk vind. Maar ik kan er altijd wel om lachen. Nougoed...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:33
Gruppie
Gruppie is offline
T was bij mij thuis zo, dat als ik vragen had, ik gewoon naar ze (nou ja ahum ik zou toch echt liever naar mijn moeder gaan) zou kunnen komen, maar gelukkig bestond er zoiets als de Break-out waar alles uitgebreid genoeg verteld stond. Natuurlijk hebben er bij ons ook interessante boekjes in de boekenkast gelegen (toen ik een jaar of 10 was, schat ik).

Laatst zat ik met mijn moeder Oprah te kijken en die aflevering ging over de film 'Thirteen'. Daar vertelden de moeders geschokt dat hun dochters een hele andere wereld hebben, naast die zij als ouders kennen. Ik praatte met mijn moeder erover na en ze zei:' nou ik hoef niet alles te weten hoor, iedereen heeft recht op zijn privacy'

Toen mijn exvriendje voor t eerst bleef slapen vroeg ik: hij mag toch wel op mijn kamer he? Mijn moeder vond het geen enkel probleem, mijn vader was iets minder enthousiast...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:04
Cruz
Cruz is offline
Nee gelukkig nog nooit gehad
Oud 30-04-2004, 17:12
Blondfun
Blondfun is offline
Zeker zo'n gesprek gehad, over bloemetjes en bijtjes. "we vinden je er nog te jong voor". Toen dacht ik bij mezelf waar zie je me voor aan? ondertussen hebben ze wel begrepen dat ze niks hebben te vrezen.

Trouwens wel verschrikkelijk die gesprekjes
Oud 30-04-2004, 19:59
beestje
beestje is offline
nee ik heb er geen speciaal gesprek over gehad eigenlijk.. maar veilige sex en zwanger worden en soa's enzo zijn eigenlijk helemaal geen taboe-thema's bij ons. mijn ouders zijn beide arts misschien dat dat scheelt.
maar in ieder geval, nee, ze hebben me er niet speciaal op aangesproken
Oud 30-04-2004, 22:40
Envy
Envy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-04-2004 @ 17:06 :

Wel toen mijn ouders bezoek hadden en mijn moeder heel erg verliefd aan het doen was over een foto van een kleinkind van hun vrienden (die hadden zelf heel jong al kinderen gekregen, vandaar dat ze nu al een kleinkind hebben).
Mijn moeder: "Oh, het lijkt mij ook wel weer leuk om zo'n kleintje te knuffelen."
Ik: "Misschien is dit het goede moment om te vertellen dat ik drie maand zwanger ben."
*doodse stilte*
Oud 01-05-2004, 09:05
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mijn Moeder begon er een heel gesprek over, toen mn vriendin voor de eerste keer bleef logeren
"Jullie doen het wel veilig he"
"Nee, ik spunk haar helemaal vol zaad, en gooi haar daarna van de trap"
Naja, mn moeder opgelucht, want die kent me wel een beetje

Mn vader zei "Hmmmz, Als ze zwanger word, ik ga niet voor dat jankende kreng betalen"
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:05
Chris
Chris is offline
Oe, het welbekende gesprekje

Mijn moeder kwam zomaar mijn kamer binnenlopen met een pakje condooms

"Ik wil niet weten wanneer het zover is hoor, maar dan heb je ze in ieder geval"
Oud 01-05-2004, 10:06
Chris
Chris is offline
Citaat:
beestje schreef op 30-04-2004 @ 20:59 :
nee ik heb er geen speciaal gesprek over gehad eigenlijk.. maar veilige sex en zwanger worden en soa's enzo zijn eigenlijk helemaal geen taboe-thema's bij ons. mijn ouders zijn beide arts misschien dat dat scheelt.
maar in ieder geval, nee, ze hebben me er niet speciaal op aangesproken
bespreken ze dan niet alles zo quasi-klinisch met je?
Oud 01-05-2004, 10:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Chris schreef op 01-05-2004 @ 11:06 :
bespreken ze dan niet alles zo quasi-klinisch met je?
"als je van plan bent je aan de coitus te wagen, dan wil ik voorstellen dat je danwel met preservatieven danwel met de anticonceptiepil begint"
Oud 01-05-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef op 28-04-2004 @ 21:42 :
het is niet zo''n dilemma bij ons.
zij weet dat ik het doe en dat ik weet hoe het moet
als ik een probleem heb laat ik het wel merken.
zo is dat eigenlijk altijd wel geweest
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-04-2004 @ 17:06 :

*doodse stilte*
geniaal die ga ik ook proberen
Reageren

Regels voor berichten