Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 17:03
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Toen ik voor het eerst een vriendin kreeg kwam mijn moeder een dag nadat ik mijn ouders verteld had dat ik een vriendin had naar me toe om even met me te praten.
"zeg Gerard....nu je een vriendin hebt wil ik graag even met je praten. Wij zijn dit weekend weg en dan zal je wel je vriendin uitnodigen om langs te komen. Voor je het weet kunnen er gekke dingen gebeuren en dan kan je je daar beter op voorbereiden"

Ik helemaal verbaasd en nog geen idee wat het nou over ging...

Ik heb liever dat jullie niet in ons bed gaan liggen

ohwww, gaat het dáár over!! (dacht ik in mezelf )

Maar als het er nou van komt zorg dan dat je een condoom gebruikt of als zij aan de pil is, is dat ook goed.

ja okee mam....ik zal er aan denken. Kan ik nu gaan?!?



Heb je ooit een keer uitgebreid met je ouders zitten praten of wilde je net als ik er ook maar weinig van weten. Of had je misschien te vertellen dat je al lang was ontmaagd..
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 17:09
4774
4774 is offline
vreselijk die gesprekjes
ik nog nooit gehad. omdat we op school die voorlichtingen wel hebben gehad i guess.
maar mn broertje had dan wel weer zo'n gesprek
dnno why?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:13
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hahah ons mam begon erover toen ik voor t eerst ongesteld werd.. als je nou ooit iets met een jongen doet moe tje uitkijken want nu kun je zwanger worden (ALSOF ik daar op mn 12e mee bezig was hahaha)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:16
Verwijderd
hmm, ik weet niet hoe mijn ma zal reageren als ik vertel dat ik al ontmaagd ben..maar echt positief zal het niet zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:17
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Haha herken ik!!

Mijn moeder heeft me al op vrij jonge leeftijd "voorgelicht" zeg maar. Toen ik begon te "daten" heeft ze me alleen op het hart gedrukt dat ik voorzichtig moet doen. Haha en van pap heel voorzichtig.

Maar toen mijn 1e vriendje ook daadwerkelijk thuis kwam, verliep het zo:

Mijn oma's waren op bezoek, en mijn toenmalige vriendje zat toevallig met mij op mijn kamer tv te kijken.
Oma 1 tegen moeder: "Antoinet, dat kun je toch niet menen? Zitten ze daar boven alleen tv te kijken? Ik bedoel, euh mag dat?"
Mams: "Euh ja. Waarom niet?"
Oma 1: "Nou je weet weet wel..." (begint rood hoofd te krijgen)
Oma 2: "Eigenlijk niet... Leg eens uit "
Mams: "Ja mam, leg eens uit"
Oma 1: "Ik bedoel, euh, euh. Je kent euh de euh, tja hoe moet ik het beschrijven... Euh, de gevaren van dat soort taferelen wel?"
Oma 2: "Wat voor taferelen?"
Oma 1: "Nou je begrijpt me wel"
Mams: (probeert serieus te blijven) Nee eigenlijk niet. Het kan toch geen kwaad.
Oma 1: "Tuurlijk wel!! Zijn jullie gek geworden?? Wie weet wat ze aan het euh euh doen zijn. Stel je voor dat ze, euh geslachtsverkeer hebben."
Ondertussen zit iedereen nogal te lachen
Oma 2: "Nee tuurlijk kan dat geen kwaad; ze weet hoe ze een condoom moet gebruiken, en je hebt zaaddodende middelen, ze kan aan de pil gaan enz...
Oma 1: (ondertussen niet wetend waar ze moet kijken)
"Ooh euh ja, euh ok."

Jaja zo leer je nog wat op "leeftijd"
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:18
Verwijderd
Nou.. m'n moeder begon eens in de zoveel tijd heel hysterisch te vragen of ik zwanger was, want dan zat zij met het kind opgescheept, blabla.. dat deed ze toen ik 16 was, maar nu nog steeds.

Toen ik 16/17 was zei ik dan altijd: "jamaar mam, ik heb nog helemaal geen sex!" (was ook zo, althans.. ik deed geen dingen waar ik zwanger van kon worden). Maar dan geloofde ze me nooit.

Over soa's heeft ze het eigenlijk nooit gehad.. alleen over zwangerschap en dat ze me toen ik 16/17 was te jong vond om bij m'n vriendje te slapen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:18
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
jaaa, zo'n gesprek heb ik ook wel gehad.
Ze kwam eerst aanzetten met condooms. Die heb ik vriendelijk afgeslagen, want ik was zeker niet van plan om met dat toenmalige vriendje naar bed te gaan. Met dit, veel serieuzere, vriendje begon ze wel nog even een verhaal over aids en soa's en dat ik het zeker moest weten enzo, maar het was niet zo verschrikkelijk. Ik knikte inderdaad maar een beetje, geen zin om er op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:18
kleinedraak
Wel de moeder van mij ex-vriendje. Haha hij was al veel ouder en zijn moeder helemaal ze is toch wel aan de pil enzo?? Haha lol, gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:21
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Mijn moeder was minder subtiel toen ik voor het eerst bleef slapen bij een jongen;

ik was vijftien en had iets met een jongen die veel ouder was. Ik mocht uiteindelijk wel blijven slapen, zolang ik mezelf maar niet verdoemde tot "afgelikte boterham" volgens mij zei ze het op die manier.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:37
Verwijderd
Mijn moeder heeft om de één of andere reden dat ik met een paar vriendinnen (met wie ik bevriend ben) van alles heb uitgespookt. 'k Mag ook ineens niet meer bij een vriendin van me logeren... Eens heeft ze toegegeven dat ze bang was dat ik iets met haar deed. Dus heb ik gevraagd waar ze dan zo bang voor was... Ze zei dat ze 'bang was dat ik met een meisje naar bed zou gaan en haar zwanger zou maken'. Enge moeder...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn moeder heeft me wel ooit van dat soort dingen verteld in een gesprek, maar dat was toen ik nog lang niet aan jongens (en zeker niet aan sex) moest denken. Sinds ik met mijn vriend heb, is het er eigenlijk helemaal nog niet over gegaan. Mijn vriend heeft intussen wel zo'n gesprek gehad met zějn moeder, geloof ik.
Ach ja, ze zijn graag voorzichtig met je, en op zich is het alleen maar lief bedoeld, toch?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:58
Verwijderd
Hmm, ja.. maar niet echt 1 keer, meerdere malen verschillende versies, verzorgt door mijn moeder.
De eerste versie ging over seks op zichzelf; ik zou aan de pil moeten en vervolgens alles in mijn tijd doen.
De tweede versie ging over 'als het niet lukt', geen idee hoe ze daar op kwam...
De derde versie ging over seks hebben; ze gaf me een boek met allemaal vragen van tieners over seks en antwoorden... ook tekeningen enzo... En ze sprak er ook veel over...

Ze heeft het nu telkens over:'Goed oefenen he! Dat doe ik ook!'

De echte voorlichting had ik al veel eerder gehad, eigenlijk mijn hele leven door al.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:05
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-04-2004 @ 18:58 :
De derde versie ging over seks hebben; ze gaf me een boek met allemaal vragen van tieners over seks en antwoorden... ook tekeningen enzo... En ze sprak er ook veel over...

Ze heeft het nu telkens over:'Goed oefenen he! Dat doe ik ook!'
haha ohw vreselijk. Ik weet dat ze het lief bedoelen hoor die ouders maar tegenwoordig krijg je al zoveel seksuele voorlichting op school dat je dan echt zo zit van....maaam, dat weet ik allemaal al
En de dingen die je daar niet krijgt ga je nou niet echt met je ouders door zitten nemen.

zeg ma.....wat vind jij nou het lekkerste standje? Ik doe het graag op zijn hondjes. Dat vind ik toch zo ontzettend geil
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:06
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Een vriend van mij was laatst de hele middag op bezoek.. gewoon gezellig gekletst op mn kamer, verder niks. Toen heeft de schoonmaakster tegen mijn moeder gezegd dat ze het allemaal 'erg verdacht' vond, en of 2 jongeren wel de hele middag samen op een kamer mochten zijn enzo .
Gevolg was dat mijn moeder naar me toe kwam en me allerlei vragen ging stellen, of ik met hem naar bed ging, zo ja: dat dat niet erg was, dat als ik het thuis wilde doen dat ze ons dan niet zou storen enz. enz.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 28-04-2004 @ 19:06 :
Een vriend van mij was laatst de hele middag op bezoek.. gewoon gezellig gekletst op mn kamer, verder niks. Toen heeft de schoonmaakster tegen mijn moeder gezegd dat ze het allemaal 'erg verdacht' vond, en of 2 jongeren wel de hele middag samen op een kamer mochten zijn enzo .
Gevolg was dat mijn moeder naar me toe kwam en me allerlei vragen ging stellen, of ik met hem naar bed ging, zo ja: dat dat niet erg was, dat als ik het thuis wilde doen dat ze ons dan niet zou storen enz. enz.
Ghehe, dat had ik ook met een ander vriendje, toen ik echt nog helemaal niet aan seks dacht... zoenen ging al moeilijk. De schoonmaakster hoorde ons lachen op mijn kamer, kwam binnen en vond ons daar stoeiend (ja, sorry, we speelden gewoon, echt niets aan de hand).. Hup, mijn moeder kreeg het te horen. Maar die nam het gelukkig niet serieus
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:17
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
men moeder begon wel toen ik ongesteld werd van joh kijk wel uit enzo.. net of ik dat boeiend vond toen ik net 11 was ik was meer geschokeerd over dat ik "het" nouw echt was.

Toen had ik voor het eerst seks en moest ik het vertellen van de moeder van me ex. Ging vrij lomp ik zat aan de telefoon met me ex ik zo mam we hebben elkaar ontmaagd geloofde ze het niet en moest zijn moeder komen praten erover om het wel te laten geloven. Toen kregen we ook weer zo een gesprek met me ex erbij en allebij onze moeders...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:20
miro
Avatar van miro
miro is offline
Nee, sex gesprekken heb ik gehad toen ik heel jong was. En mn ouders vertrouwden er echt wel in dat ik geen stomme dingen zou doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:27
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Mijn moeder is er weleens over begonnen, maar dat heb ik altijd weggewuifd (onder het mom: ik ben niet dom ofzo). Kwam ze twee jaar terug met een boekje (van 30 jaar oud ofzo, hergebruik ) aanzetten met allemaal foto's en tekeningen en uitleggen enzo. Ik weer nee dat hoeft niet. Zij: nou ja ik zet het wel hier in de kast kan je een keertje kijken als je wilt, is handig hoor! Vervolgens heb ik er nooit in gekeken en is het boekje vanzelf in de prullenbak belandt .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 18:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik praat er wel eens over met mijn ouders. Ze adviseren gewoon het veilig te doen met een condoom, of ze nou de pil slikt of niet. Maar zonder hun adviezen zou ik dat ook wel doen hoor...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:11
Verwijderd
Eh, ik weet het niet eens meer precies... mijn moeder zei wel eens opvallend onopvallend "Zestien is nog wel erg jong." Ik geloof dat ze die ene keer dat ik serieus verkering had, dachten dat ik toch niks deed (sorry, pa en ma ). Ik heb ze ook nooit iets verteld, alleen maar heel sarcastisch gezegd dat ik inderdaad met alle jongens die hier ooit thuis waren geweest in bed was gedoken. Ik geloof dat mijn moeder ondertussen doorheeft dat ik inderdaad niet meer maagd ben, maar hoe en wat...
In ieder geval wist ik al lang voor ik zelf seks wou hoe ze erover dachten, dus het is nooit zo'n probleem geweest. Pas toen mijn broertje voor het eerst verkering had, kregen we eigenlijk condooms in huis... belachelijk eigenlijk, alleen omdat zijn vriendinnetje bleef slapen. Alsof je alleen maar seks hebt als je bij elkaar blijft slapen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:25
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Nee eigenlijk niet. Toen ik vrij jong was haalde ze allerlei boekjes in huis en zodoende heb ik geleerd over de bloemetjes en de bijtjes. Toen ik voor het eerst bij mijn (ex) vriend bleef slapen zei ze helemaal niks.
(maw: ze heeft mij (en mijn zussen+broer) goed opgevoed ze weet dus al dat wij verantwoordelijk genoeg zijn, zo'n apart gesprek was dus niet nodig )
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Mijn moeder werkt bij de bibliotheek en heeft dus wel een keer van die voorlichtingsboeken meegenomen, maar volgens mij heb ik toen wel duidelijk gemaakt dat ik daar echt geen behoefte aan had.

Verder heeft ze het er wel een paar keer over geprobeerd te hebben, maar dan antwoorde ik wel dat ik dat op school allemaal al had gehoord.

Ik wil nu graag aan de pil (hoewel ik geen vriend heb), als ik dat aan mn moeder vertel denk ik dat HET gesprek dan wel komt...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:36
Verwijderd
Toen ik op mn 13e op kamp ging en later bleek dat we daar kris kras door elkaar sliepen was mijn vader daar eigenlijk tegen, mama vond dat ik daar vast zelf ook wel bij na kon denken, en daarbij dacht ze dat het niet waarschijnlijk zou zijn dat ik seks zou hebben in een zaal vol mensen.
Dat heeft ze eigenlijk altijd gezegd 'je bent zelf verantwoordelijk, als je wilt doe je het toch wel, maar als je het doet, doe het dan veilig'.
Mijn ex bleef altijd bij mij slapen of ik bij hem, nu is het sinds vorige week (na nog geen 2 maanden ) uit en mama deed van het weekend heel moeilijk 'ja.. ik hoop dat je toch wel.. nou ja.. niet.. ehm... kijk... dat de grens nu niet erg laag ligt... en dat je met iedereen.. nou ja.. dat iedereen zomaar ehm.. mag komen logeren'
dus ik 'ehm ja ik weet niet hoor, maar X en ik hebben niet eens seks gehad' Was ze daar helemaal opgelucht over echt wel schattig (maar tegelijk... waar maakt ze zich druk over)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:44
sn0w
Avatar van sn0w
sn0w is offline
toen ik 6/7 jaar was haalde mn moeder allemaal boeken over babys en hoe die gemaakt werden enzoow (omdat ik een broertje erbij kreeg), maar daar snapte ik natuurlijk nog niks van.
en toen k een vriendje mee naar huis nam op mn 15e, begon ze ook wel over seks..
maar ik heb eigeijk nooit zin om daarover met haar te praten.. k weet niet waarom, maar ik wil dr niks van weten. zolang we dr grappen over maken vind ik t best, maar als het serieus word?
__________________
Take a walk on the wild side
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:44
kastdeur
kastdeur is offline
Wij draai(d)en altijd heerlijk om dat onderwerp heen.

Ja. Achteraf gezien een prachtig verhaal hoe ik met mijn moeder over de pil ben begonnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 19:48
guitarplayer17
Avatar van guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
bij mij begon ze toen ik voor het eerst ongesteld werd:

Zij:"uhm tsja....*diepe zucht*.....weet je wat er nu allemaal gebeurd in je lichaam?"
Ik: "ja".....
Zij: "oh, en weet je ook wat je nu allemaal kunt doen?"
Ik: "ja".......

...gesprek dood.....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:08
Verwijderd
Nee. Mijn ouders maakten zich overigens wel ernstig zorgen waarom ik me met een dergelijk meisje inliet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:17
Verwijderd
nee niet gehad, ik hoorde achteraf met mijn broertjes eerste meisje, dat ze mij verantwoordelijker vonden en wisten dat ik t toen beter had kunnen redden dan hij.

bij mijn broertje zijn ze mij gaan uitvragen of ik wist of dat meisje aan de pil was, en of ik nog condooms had, voor t geval hun er geen hadden en die ff in nachtkastje wilde leggen omdat ze daar gaan kijken als ze t nodig leken te hebben(mijn ouders gingen op vakantie, hun sliepen in mijn ouders kamer)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:18
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
zolang ik maar eerlijk ben vinden ze t wel best. mn ma heeft me aan de pil gezet voor menstruatie-pijn en zij kan er wel open over praten enzo. met mn pa heb ik t er nooit over.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Toen ik op m'n 16e een weekend naar frankrijg ging met school (gemengde slaapzalen, m'n ouders trokken helemaal wit weg toen ze dat hoorde en op dat moment ging er bij mij een belletje rinkelen) zag ik de bui al hangen en besloot ik de rollen om te draaien. In plaats van te wachten op hun aanval, zou ik de eerste zet doen

"mam, pap?"
"ja?"
"jullie weten toch dat we op gemengde slaapzalen slapen, hé?"
"eh...ja, daar wilden we het trouwens nog..."
"ik wil condooms mee"
"huh?"
"je weet toch wat er kan gebeuren als je die niet gebruikt? vrijen zonder condoom kan zwangerschap opleveren, en soa's en soms zelfs...."
"tja..nou..ik..wij..uh..*stotter stotter happen-naar-lucht*"

Geweldig
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
sn0w schreef op 28-04-2004 @ 20:44 :
toen ik 6/7 jaar was haalde mn moeder allemaal boeken over babys en hoe die gemaakt werden enzoow (omdat ik een broertje erbij kreeg), maar daar snapte ik natuurlijk nog niks van.
en toen k een vriendje mee naar huis nam op mn 15e, begon ze ook wel over seks..
maar ik heb eigeijk nooit zin om daarover met haar te praten.. k weet niet waarom, maar ik wil dr niks van weten. zolang we dr grappen over maken vind ik t best, maar als het serieus word?
Waarom snapte je daar toen nog niets van?
En waarom mag het niet serieus worden?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:28
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-04-2004 @ 21:22 :
Waarom snapte je daar toen nog niets van?
En waarom mag het niet serieus worden?
schaam je andijvie... over seks hóór je gewoon niet te praten! dan maar onwetend

__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:42
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Nee, wel een mini versie ervan.. ik was (toevallig kort nadat ik verkering kreeg) naar de dokter gegaan wegens mijn slechte huid, en ben toen aan de pil gegaan. Na een tijdje hadden we het een beetje over 'de pil' enzo, en toen vroeg ze "maar je gebruikt hem ook als anticonceptie?" ik antwoordde ja, en dat was het. Mijn ouders waren er echt zo ontzettend relaxed over, over bij/met elkaar slapen..ongelooflijk. Nooit verwacht
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:42
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ik had eergisteren nog een enorm beraad met mijn ouders over of ik nu wel of niet de morning afterpil zou halen.

het is niet zo''n dilemma bij ons.
zij weten dat ik het doe en dat ik weet hoe het moet
als ik een probleem heb laat ik het wel merken.
zo is dat eigenlijk altijd wel geweest
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:57
Verwijderd
van mijn ma alleen een:
"je bent wel voorzichtig hč?"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:06
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sooz schreef op 28-04-2004 @ 21:42 :
Nee, wel een mini versie ervan.. ik was (toevallig kort nadat ik verkering kreeg) naar de dokter gegaan wegens mijn slechte huid, en ben toen aan de pil gegaan. Na een tijdje hadden we het een beetje over 'de pil' enzo, en toen vroeg ze "maar je gebruikt hem ook als anticonceptie?" ik antwoordde ja, en dat was het. Mijn ouders waren er echt zo ontzettend relaxed over, over bij/met elkaar slapen..ongelooflijk. Nooit verwacht
Het zal de leeftijd wel zijn.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 21:17
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Nou, m'n moeder zei tegen me, dat als ik aan de pil wou dat ik dat gewoon moest vragen, dus dat deed ik maar.. Verder niet echt iets.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:27
Verwijderd
wij hebben het gewoon ons hele leven door gehad. Mijn ouders zitten ook rustig onder het eten de werking van d epil uit t eleggen. (toen ik 12 was) dusja.. ik wist alles wel enzow. En toen ik aan de pil ging zei mn ma zoiets van: als je het nou gaat doen, wel goed op je pil letten en als je twijfelt gelijk naar em toe komen he?. wel chille ma. We (ma, zus en ik) hadden pas nog een gesprek aan tafel over dat de pil de lusten verminderd. Dan zi eik mn pa wel heel hard zn eten opeten en achter zn krasntje zitten, maar mna is dr in!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:40
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
mijn ouders deden tot voor kort ontzettend moeilijk over dit soort dingen. maar nu mag ik gewoon bij mn vriend blijven slapen enzo en over de pil deden ze ook niet moeilijk.
mijn moeder vraagt wel ongeveer iedere keer als ik bij m blijf slapen "doe je wel voorzichtig" maar ach. dat vind ik wel lief
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:45
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
nee gelukkig niet zeg
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb vast ooit wel zo'n gesprekje gehad, toen ik ongesteld werd geloof ik. Maar ik kreeg ook zo'n leuk boek met striptekeingen van eitjes en zaadcellen en geslachtsdelen enzo, en daar bleef het bij. Mooie is wel dat mijn moeder geloof ik denkt dat ik het allang gedaan heb, terwijl ik nog maagd ben, en mijn broertje het met zn vriendin deed toen hij 15 was, en ze dat nooit door heeft gehad toen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:30
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
ik herken het Heb nog nooit zo hard gelachen, gevolg was dat ze dachten dat ik hun niet serieus nam en dus mocht hij niet blijven slapen. Hij mocht wel een avond komen ( tot 12 uur) maar niet slapen super logica!
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:08
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-04-2004 @ 23:30 :
ik herken het Heb nog nooit zo hard gelachen, gevolg was dat ze dachten dat ik hun niet serieus nam en dus mocht hij niet blijven slapen. Hij mocht wel een avond komen ( tot 12 uur) maar niet slapen super logica!
hehe ja dat laatste ken ik, van die ouders die denken dat je voor seks een bed en een nacht nodig hebt
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:19
Verwijderd
Nee, dat was al veel eerder.

Toen het op de een of andere manier ter sprake kwam tijdens een maaltijd heb ik seksuele voorlichting gehad met behulp van de aanwezige aardappelen, zoutpotjes en al het andere binnen handbereik. Met een keurige demonstratie van de gepaste bewegingen en geluiden tijdens de daad.

Bij mn eerste vriendje kreeg ik gewoon een pak Durex in mn fikken gedouwd.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 06:59
Verwijderd
Als ik dit zo allemaal lees merk ik al dat wij(mannen) later een zware taak krijgen om met onze kinderen over sex/voorlichting te praten. Want dat doen vaders zeer weinig merk ik al. Wat natuurlijk schandalig is want nu zeg je misschien ik wil er ook niet met mijn vader over praten, maar als je van jongst af aan met zowel je vader als je moeder er over praat zal dat ook wel anders zijn denk ik.

Dus bij deze jongens/mannen emancipeer...Het gesprek heb ik nooit echt gehad. Ik weet dat mijn ouders er tegenop zien, maar als ik erom zal vragen zouden ze het zeker geven. Verder weten ze dat ik op school er dood mee word gegooid. Het anders wel aan mijn vrienden vraag. En ze weten dat ik ook nog maagd ben. Momenteel vrijgezel, maar dat kan over een week anders zijn.

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 07:06.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 07:11
Verwijderd
Ik heb dat soort gesprekken nooit gehad:
Citaat:
miro schreef op 28-04-2004 @ 19:20 :
En mn ouders vertrouwden er echt wel in dat ik geen stomme dingen zou doen.
M'n moeder vroeg btw zo nu en dan wel of ik geen condooms mee wilde hebben als ik bv. werkweek of kamp ging... Toen heb ik d'r toch wel duidelijk gemaakt dat ik dat soort dingen niet met 'vreemden' doe en dat dat dus niet nodig was.

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 07:13.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 08:31
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Nou nee, niet echt... Ik was al aan de pil wanwege te veel bloedverlies dus daar hoefde ik mij geen zorgen om te maken. Mijn ouders schamen zich er denk ik voor om er over te praten. Ik kan goed praten met mijn vriend en in het begin (voordat we sex hadden) hebben we er samen een heel goed gesprek over gehad en alle 'veiligheidsvoorschriften' besproken. Dus zo kan het ook... Soms vind ik wel wel vervelend dat ik er niet met mn ouders over kan praten (nee, nog steeds niet..). Je zit toch nog wel eens met zo'n klein vraagje en daar kan ik het dus niet even over hebben met mn moeder of vader. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend waaraan ik nogsteeds alles kan vragen en vertellen en ik ben ook onwijs gelukkig -xxx- Maar 'het gesprek' met mijn ouders? Nee, niet gehad.
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 08:39
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
M'n moeder zei m'n hele leven al van: 'als je aan de pil wil, moet je het zeggen'. Nouja dat heb ik op een gegeven moment gedaan. Eigenlijk was het wel een grappig moment: ik zei alleen maar 'mam, ik moet je wat vragen' en toen zei ze direct, 'ow, wil je soms aan de pil?' Toen zei ze alleen dat ze me nog wel wat jong vond en dat ik vooral rustig aan moest doen. Dat het de eerste keer tegen kon vallen enz. en dat het ook pijn kon doen. Dat was wel lief.
Voor de rest kreeg ik alleen maar verhalen van hoe het bij haar allemaal was verlopen enz.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:49
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
mwah, wat ik me kan herinneren is dat ik toen ik mn eerste vriendje kreeg(waar ik ook door ontmaagd werd) ik tegen mn moeder zie dat ik aan de pil wilde en dat was wel goed. Ik heb ooit zo'n boek over sex gehad van mn moeder waar allerlei 'nuttige' info in stond. Verder hebben we het er soms wel eens over maar ik heb nooit 'het gesprek' gehad.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:17
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik was er zelf wel goed op voorbereidt alleen mijn ouders poogden inderdaad ook zo'n gesprek te voeren..En ze hebben zelf condooms gekocht ( kutdingen maaaargoed)
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 18:09
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.