![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is een zoektocht door de mysterieën van het bewustzijn, had ik een keer gezegd. Maar dat is natuurlijk niet compleet. Religie gaat ook over de hele kosmos. En nog veel meer. Eigenlijk over alles, de grondslag van al het leven. En zoiets kan je niet aan iemand opdringen. Hoewel er maar één waarheid is, kan je het op ontzettend veel manieren uitleggen, omdat de mens de waarheid nooit helemaal kan bevatten. Dus ja, het is idd een strikt persoonlijke zaak, vind ik ook... maar je mag andere religies nooit veroordelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Toen ik klein was (<12) verschool ik mezelf nog weleens achter het materialisme of atheïsme, maar dat was achteraf gezien omdat ik religie niet begreep, me er nooit in verdiept had ook. Ik kende het alleen van boze fundamentalisten en vage kerkdiensten. Gelukkig begrijp ik het steeds meer, het is iets moois, iedere religie op zich. Of levensbeschouwing. Wat is het taoïsme eigenlijk, een religie of levensbeschouwing? Overigens wil ik mezelf niet achter een '-isme' scharen. Iedere religie is waar, stuk voor stuk even mooi. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jongeren en religie Experiment | 18 | 09-12-2004 14:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
De Kantine |
Vroeger. Toen je nog heel klein was (lees: een brugger)... Anne | 114 | 11-05-2003 22:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Sam Verwijderd | 4 | 05-11-2002 14:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |