Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 19:05
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik heb een lange-afstands-vriendinnetje. En haar ouders doen nog moeilijk. Maar dan waardeer je de momenten samen meer.
(En mijn vriendin komt straks in Utrecht wonen, dus er komt wel verbetering in, dat scheelt.)
Maar het kan heus werken. Alleen hangt er ook wel een prijskaartje aan- helaas. (Ov, beltegoed, smsjes, etc.)
Oud 04-05-2004, 19:26
knir
knir is offline
Ik heb ook een ver-weg vriendje (3 uur in de trein), maar voor mij is het juist ideaal. Bij vorige vriendjes, die hier wel in de buurt woonden, kreeg ik het al snel benauwd. Ik kan er gewoon niet zo goed mee omgaan als diegene steeds om je heen hangt, ik hecht veel belang aan mijn vrijheid, en mijn eigen dingen doen. En daarom hou ik het al zo lang uit nu We zien elkaar elk weekend, en nu ook wat vaker omdat ik vrij van school ben vanwege de examens. Voordeel is idd dat het weerzien elke keer zo leuk is, gewoon die verliefde spanning als je in de trein zit Het geld is eigenlijk het grootste nadeel, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem..

my point being; als je het echt wil proberen is er zeker een kans van slagen
Oud 04-05-2004, 22:23
pinokio
pinokio is offline
Dat vind ik nu dus ook zo fijn... ik heb en houd m'n eigen vrijheid, ik hoef nauwelijks rekening te houden met de ander. En de momenten waarop je elkaar ziet is des te leuker
Oud 04-05-2004, 22:40
Verwijderd
Ha, meerdere zelfs! Een op anderhalf uur afstand toen ik 15 was (deze duurde 7,5 maand) en een relatie van 3 jaar op een afstand van ongeveer 250 km afstand. Het was af en toe natuurlijk ontzettend moeilijk, zeker als je graag wil dat je partner je vasthoud. Maar we zagen elkaar wel ieder weekend en dat ging ontzettend goed. Van de 7 dagen in de week zag ik hem dus 3 dagen. Sommige andere stelletjes zien elkaar ook alleen maar in het weekend en de vakanties, dus zoveel verschil is dat niet. Tsja, en ontzettend veel bellen en schrijven, leuke dingen plannen zodat je daarnaar uit kan kijken. Deze relatie is uiteindelijk overgegaan, maar om totaal andere redenen dan de afstand. Mijn vriendin woonde ook op dezelfde afstand als ik en mijn toenmalige vriend, en die heeft nog steeds met hem. Sterker nog, ze hebben nu samen een huisje gekocht! In principe is het dus mogelijk, als je bereid bent allebei keihard te vechten voor je relatie. Vertrouwen is ook een absolute must, omdat je hem dus minder ziet en dus alleen af kunt gaan op wat je hoort.

Ik moet alleen wel even vermelden: sinds ruim 4 maanden heb ik nu een vriend in dezelfde stad en ik ben toch wel heel erg blij dat hij echt binnen 10 minuten bij me kan zijn als ik het moeilijk heb. Natuurlijk leer je door die afstand wel echt op je eigen benen te staan, maar dit is af en toe ook erg fijn!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 00:58
Verwijderd
Wel als nadeel dat je niet weet wat de ander uitspookt..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 01:01
probeer
probeer is offline
is 10 km genoeg afstand? dan kank nl meepraten

goed.. uhm.. onze liefde is er niet minder door, en als we elkaar willen zien maken we daar altijd wel tijd voor.. tis int begin ff lastig met reistijden enz.. maar het lukt altijd wel, als we dat tenminste allebij willen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:21
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen met de auto 3 kwartier bij elkaar vandaan en met de trein maar liefst 2 uur en een kwartier!
Van de zomer zijn we 3,5 jaar samen. Wij hebben alleen het voordeel gehad dat onze vaders een regeling samen hadden getroffen dat op vrijdag de een altijd haalde of bracht en op zondag de ander. Nu hebben we beiden OV en moeten we het dus met die 2 uur en een kwartier doen Dat is wel minder! We zien elkaar overigens doordeweeks nu ook meer vanwege OV. Ach misschien heb ik binnenkort me rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:02
Naru
Naru is offline
Oke dank je wel voor alle reacties! Hier heb ik zeker wat aan!

t enige minpuntje is dat ik (nog) geen OV heb... maarja ik heb de kosten ervoor over!

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten