Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 20:48
Verwijderd
Lijkt me een goede film ja, mooi thema.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 11:35
legatus
legatus is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 28-08-2004 @ 15:55 :

Spoiler
Daarom vind ik het einde van de bioscoopversie 'beter'.
Oud 30-08-2004, 14:26
zoemzoem
zoemzoem is offline
je hebt wel een punt hierboven, maar ik vond het juist een goede verklaring waarom zijn moeder geen kinderen kon krijgen, aangezien ze allemaal zelfmoord pleegden omdat ze de gave van hun vader hadden. Ook verklaart zijn zelfmoord waarom die waarzegster zegt dat hij geen levenslijn heeft en niet hoort te bestaan.
Oud 30-08-2004, 16:38
Amore
Amore is offline
Hoor er veel goeds over, dus ook deze wil ik heel graag zien.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:41
Hyphen
Hyphen is offline
Hm, ik wil nu egt weten waarom ie twee eindes heeft! Heb ik ook nog nergens gehoord of gelezen ofzo.. vreemd hoor..
Oud 31-08-2004, 12:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 30-08-2004 @ 15:26 :
je hebt wel een punt hierboven, maar ik vond het juist een goede verklaring waarom zijn moeder geen kinderen kon krijgen, aangezien ze allemaal zelfmoord pleegden omdat ze de gave van hun vader hadden. Ook verklaart zijn zelfmoord waarom die waarzegster zegt dat hij geen levenslijn heeft en niet hoort te bestaan.
Ik kan me eerlijk gezegd geen waarzegster herinneren. Volgens mij ben je in de war met JACOB'S LADDER waar een waarzegster op de trap, tijdens een feestje, dit tegen Jacob (Tim Robbins) zegt.
Oud 03-09-2004, 03:34
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-08-2004 @ 07:15 :
Ik kan me eerlijk gezegd geen waarzegster herinneren. Volgens mij ben je in de war met JACOB'S LADDER waar een waarzegster op de trap, tijdens een feestje, dit tegen Jacob (Tim Robbins) zegt.
De Director's Cut heeft een (belachelijke) scene met een waarzegster, nadat Kutcher en zijn moeder uit eten gaan.

Moet toegeven dat ik me nergens verveelde, maar zoals je al aangaf waren er enorm veel plotgaten en tijdreis fouten. Ik snap eigenlijk niet waarom ze de moeite deden om de Director's Cut uit te brengen op DVD (in de VS, tenminste), aangezien alle nieuwe scenes (inclusief het nieuwe einde) de film alleen maar verzwakken.
Oud 04-09-2004, 03:04
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
pffff Donnie Darko wannabe film.
het begon vrij aardig en leek een psychologisch drama te worden, alleen in de tweede helft kwamen er steeds meer onwaarschijnlijke en vervelende plotwendingen. én tenenkrommende dialogen, dat ook.

eigenlijk wat Dinalfos al zei.

[/zeikmode]

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 03:16.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:37
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-07-2004 @ 15:02 :
Tja ach, wat op sneakpoint geldt, geldt hier natuurlijk ook. Onder welke naam sta je daar geregistreerd?
La Poule Jaune.
Oud 05-11-2004, 01:57
Verwijderd
*BEVAT SPOILERS*

Eindelijk de film ook eens gezien.

Mij deed de film denken aan een mix van "Memento" en "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind".

Het begon allemaal erg veelbelovend met de jonge Evans, die overtuigend acteerden. De oudere Evan (Kutcher) vond ik iets minder sterk. Het plot is interessant.
Wat me echter stoorde aan de tijdlijnen was dat de personages altijd uitersten vertegenwoordigden. Slecht: heroinehoer, doodzieke moeder, gevangenis, inrichting. Goed: Tommy als christen, hoge cijfers, vrienden, etc.
De dialogen zijn achteraf bekeken idd wat geforceerd (of simplistisch), evenals sommige gebeurtenissen. Jammer.
Ook jammer dat veel dingen werden uitgelegd voor de kijker. Niets werd aan de verbeelding overgelaten.

Toch vond ik de sfeer erg goed, en de muziek droeg daaraan bij. Mooie, kleurrijk geschoten beelden en freaky special effects zorgden er bij mij voor dat ik mee werd genomen in het verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 02:54
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
leuke film, hou niet van einde, maarja dat is meer mij filmkeuze
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 13:07
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-11-2004 @ 02:57 :
*BEVAT SPOILERS*
Dan kan je 't natuurlijk net zo goed in 'n spoiler zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 13:14
Verwijderd
Huh? Ik dacht toch echt dat ik hier gepost had, nou, blijkbaar niet.

Ik heb hem in de bios gezien, en verwachtte helemaal niets, ik hoorde heel veel verschillende dingen, de een vond hem slecht en begreep er niets van, de ander vond hem enorm goed. Nou ja, ik vond hem goed. Best goed. Ik heb betere films gezien, maar deze was zeker niet slecht. Mooi gefilmd, het verhaal was ook wel leuk en de manier van brengen vond ik ook goed. Natuurlijk, het klopte niet altijd even goed
Spoiler
maar dat doet er niet zo toe, vind ik.

Leuke film, zeker de moeite waard om eens te kijken als je dat nog niet gedaan heb. Hij is vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:10
Verwijderd
ik vond het een goeie film
je moet wel goed opletten
anders snap je er geen zak van
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 05-11-2004 @ 14:07 :
Dan kan je 't natuurlijk net zo goed in 'n spoiler zetten?
Niet zoveel zin in om steeds verschillende spoilerstukjes in spoilertags te zetten. Dit was makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
TheFragile schreef op 05-11-2004 @ 15:10 :
Dat vond ik wel meevallen...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:05
LittleMUSEalieN
LittleMUSEalieN is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 05-11-2004 @ 15:10 :
vond ik idd ook ^^ maar goeie film
Oud 08-11-2004, 17:02
Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
heb hem van de zomer in de bioscoop in polen gezien, was een tijd geleden dat ik naar buiten ging bij een film en er zo ondersteboven van was... kutcher die laat zien dat ie echt kan acteren, lekker wazig verhaal met heen-en-weer flashes

prachtig stuk vond ik ook in de gevangenis als evan naar kleuter teruggaat en z'n handen door die brievenprikkers heenprikt... 'hey mrs. boswell' -> RAG
Oud 08-11-2004, 20:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
daniëlchaos schreef op 08-11-2004 @ 18:02 :
prachtig stuk vond ik ook in de gevangenis als evan naar kleuter teruggaat en z'n handen door die brievenprikkers heenprikt... 'hey mrs. boswell' -> RAG
Een ontzettend slecht moment, inderdaad. Evan zou door deze actie al littekens ('stigmata') moeten hebben als hij de gevangenis binnenkomt. Maar nee, dat is nou net niet wat de scenarioschrijvers voor ogen hebben. Dus breken ze de tijdreisregel die ze zelf gesteld hebben.
Reageren

Regels voor berichten