Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 11:10
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Hij was rechts. Hij gooide alle Moslims over 1 kam. Misschien niet extreem rechts maar zeker wel erg veel rechts. En hij was fout. je moet niet niet generalizeren.

Als hij in de plaats van "De Moslimse cultuur is een achterlijke cultuur." Had gezegt: "In de Moslimse cultuur komen meer achterlijke mensen voor als in de NL-se cultuur". Dan was hij een man geweest die een andere mening had. Maar geen foute.

Ach, als je dingen niet met een knippoog kan zien dan zal het vast triest zijn.
als je in discussie gaat wens ik wel dat je je goed informeerd kijk ik ben zo links als de pest dus mij hoor je neit zeggen dat pim zijn denkbeelden goed waren.. maar met achtenlijke cultuur stelde hij dat die cultuur op veel punten achter lifgt op de westerse.. en probeer dat maar eens te ontkennen een paar jaar geleden was het hier in het westen ook nog normaal dat vrouwen ondergeschikt aan mannen waren t. etc. dit probeerde hij hiermee duidenlijk te maken alleen was zijn woordkeuze wat ongelukkig... dit heeft hij meerderemalen te samen met andere idiote ideen over hem proberen rechttezetten maar de gevestigde politiek en de media gaven hem hier geen eerlijke kans toe... vergeet neit dat pim in bijna al zijn interviews afstnd neemt van rechtsextremisme en geweld.. kijk ik ben het dus echt neit met hem eens maar zo zwart en wit als zijn tegenstanders deden doen geloven dat het was was het niet....
Oud 08-05-2002, 11:19
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
maar met achtenlijke cultuur stelde hij dat die cultuur op veel punten achter lifgt op de westerse.. en probeer dat maar eens te ontkennen een paar jaar geleden was het hier in het westen ook nog normaal dat vrouwen ondergeschikt aan mannen waren t. etc. dit probeerde hij hiermee duidenlijk te maken alleen was zijn woordkeuze wat ongelukkig...
Inderdaad op veel/sommige punten is dat. MAAR OOK ZIJN ER 'LIBERALEN' MOSLIMS! Die zijn net zo als de christenen hier. Je moet die niet allemaal samen zien. Want daar is gewoon veel verschil tussen. En Pim maakte dit onderscheid niet.

Citaat:
dit heeft hij meerderemalen te samen met andere idiote ideen over hem proberen rechttezetten maar de gevestigde politiek en de media gaven hem hier geen eerlijke kans toe... vergeet neit dat pim in bijna al zijn interviews afstnd neemt van rechtsextremisme en geweld..
Ik geloof ook niet dat Pim een echte extreem rechtse was. Maar om te zeggen dat 'de media' hem geen kans gaven IS ONZIN. Elke keer als 'ze' over de vergelijking met Le Pen begonnen. Dan zij hij: "Hier heb ik geen zin an!" Leg het dan gewoon 1 keer goed uit. Laat de intervieuwer doorvragen en reageer er dan weer op. Dat deed hij ook niet. Dus het is niet alleen de media z'n schuld. Het is net zo veel/veel meer de schuld van hem zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 11:28
de wijze jodokus
Citaat:
Rhinus schreef:

Inderdaad op veel/sommige punten is dat. MAAR OOK ZIJN ER 'LIBERALEN' MOSLIMS! Die zijn net zo als de christenen hier. Je moet die niet allemaal samen zien. Want daar is gewoon veel verschil tussen. En Pim maakte dit onderscheid niet.
----> zo kan je wel veel meer zeggen tuurlijk zijn er verschillende oorten moslims maar als je het over een cultuur hebt met de kenmerken van die cultuur ontkom je er neit aan te generaliseren... het gaat namenlijk over het grootste deel... en het grootste deel loopt gewoonnnog achter punt... pim veroordeelde die liberalen niet tuurlijk niet als je dat denkt ben je zwakzinnig.. het is onzin om te stellen dat je bij alles wat je zegt een disclaimer zou moeten plaatsen..."de moslimse cultuur loopt achter disclaimer met de moslimse cultuur word de moslimse cultuur als algemene moslim beweging gezien , de volgende soorten moslims dienen uit dit verband geweerd te worden blablbla... das gewoon bullshit...

Ik geloof ook niet dat Pim een echte extreem rechtse was. Maar om te zeggen dat 'de media' hem geen kans gaven IS ONZIN. Elke keer als 'ze' over de vergelijking met Le Pen begonnen. Dan zij hij: "Hier heb ik geen zin an!" Leg het dan gewoon 1 keer goed uit. Laat de intervieuwer doorvragen en reageer er dan weer op. Dat deed hij ook niet. Dus het is niet alleen de media z'n schuld. Het is net zo veel/veel meer de schuld van hem zelf.

natuurlijk! damn das toch logisch hij heeft zo ontelbaar vaak publiekenafstnd genomen van dat soort figuren.. op een gegeven moment ben je het gewoon zat...en weiger je te praten met mesnen die je keer op keer in de extreem rechtese hoek proberen te duwen... lijkt mij meer dan menselijk... hou zou jij het vinden om keer op keer met hitler vergeleken te worden.. en steeds maar weer moet gan uiteenzetten waarom dat neit het geval is...

Oud 08-05-2002, 11:33
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Max Haveloos en de antipimfortuynkabouters - van Pim Fortuyn krijg je spijt als haren op je hoofd.
Hier te downloaden: http://ididntdoit.et.tudelft.nl/~jeroen"
Oud 08-05-2002, 11:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Hoop.
Generalizeren, daar moet je erg mee oppassen. Je moet ELKE keer zeggen wie je PRECIES bedoelt. Dus NIET generalizeren. het zijn 4 woorden meer. Hij zou dat gewoon hebben moeten doen. Je moet duidelijk zeggen wie je bedoeld. Punt.

Als je geluik hebt moet je 't ook maar gewoon vaak uitleggen. Dan maak je jee geloof waardig. Politiek is niet alleen leuk. Je moet soms ook eindeloos herhalen hoe en wat je denkt. En dat moet iedereen doen. OOK Pim. En je kan rologen wat je wil. Ik kijk veel naar politieke programma's en hij hijf mij nog nooit verteld waarom ik hij niet te vergelijken is met Le Pen en soortgenoten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 11:47
de wijze jodokus
Citaat:
Rhinus schreef:

Generalizeren, daar moet je erg mee oppassen. Je moet ELKE keer zeggen wie je PRECIES bedoelt. Dus NIET generalizeren. het zijn 4 woorden meer. Hij zou dat gewoon hebben moeten doen. Je moet duidelijk zeggen wie je bedoeld. Punt.

Als je geluik hebt moet je 't ook maar gewoon vaak uitleggen. Dan maak je jee geloof waardig. Politiek is niet alleen leuk. Je moet soms ook eindeloos herhalen hoe en wat je denkt. En dat moet iedereen doen. OOK Pim. En je kan rologen wat je wil. Ik kijk veel naar politieke programma's en hij hijf mij nog nooit verteld waarom ik hij niet te vergelijken is met Le Pen en soortgenoten.
nee als je het over een cultuur hebt generaliseer je per defenitie.. endat doet niet alleen hij maar zo een beetje iedereen.. en daar is niets mis mee zolang je je acties maar beprekt tot diegene die je daadwerkenlijk bedoeld

en ja politiek is zeker neit altijd leuk.. en ik denk dat het toch daadwerkenlijk aann jouw ligt (en aan de eenzijdige kant van de media) dat je neit weet waarokm je hem neit met le pin mag vergelijken.. maar hij heeft toch echt altijd elk verband met rechts extremisme nationalisme etc van de hand gedaan... dat hij daar amper kans toe kreeg is een ander verhaal...
Oud 08-05-2002, 11:59
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
nee als je het over een cultuur hebt generaliseer je per defenitie.. endat doet niet alleen hij maar zo een beetje iedereen.. en daar is niets mis mee zolang je je acties maar beprekt tot diegene die je daadwerkenlijk bedoeld
Dus omdat zo'n beetje iedereen het doet is het goed?
WEET JE WAT DE WOORDEN WAAREN VAN PIM?! "Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg." DUS HIJ MOET NIET GENERALIZEREN! Dus hij moet zeggen wie hij precies bedoeld..

Citaat:
en ik denk dat het toch daadwerkenlijk aann jouw ligt (en aan de eenzijdige kant van de media) dat je neit weet waarokm je hem neit met le pin mag vergelijken.. maar hij heeft toch echt altijd elk verband met rechts extremisme nationalisme etc van de hand gedaan... dat hij daar amper kans toe kreeg is een ander verhaal...
Hij stuurd iedereen weg die er over begon. DAN IS HET DUS VOORAL ZIJN SCHULD!

Ja, als ik zelf een beetje na denk dan weet ik ook waarom ze niet met elkaar vergeleken 'morgen' worden. Maar ik wil het uit zijn mond horen. (En zoiezo, je mag iedereen met elkaar vergelijken. Je mag mij ook met Hitler vergelijken. Je mag mij ook met Bill Clinton vergelijken.)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:30
dystopia
dystopia is offline
Dit gaat niet meer over 't gedicht. Laten we Fortuyn discussies op A&N houden, kee?
Oud 08-05-2002, 13:04
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
mcsun schreef:

Ik had van jou verwacht (voor zover ik jou ken) dat je er iets genuanceerder over zou denken. Wat Parallel zegt is helemaal niet zo gek, waarom zou Pim Fortuyn in godsnaam een eerbetoon in de vorm van een officieel nummer verdienen? Het enige wat deze gebeurtenis verdient is dat er goed over wordt nagedacht en er verstandige beslissingen worden genomen.

Bovendien haal ik uit jou reactie dat je van mening bent dat Pim Fortuyn een nogal onschuldig slachtoffer is, wat ik niet met je eens ben. Maar daar is geloof ik een ander forum voor
Hij verdiend ook helemaal geen officieel eerbetoon imo,het vereren van overleden personen vind ik gewoon idioot.
Maar ik vind wel dat hij een onschuldig slachtoffer is,wat heeft hij gedaan waaarom hij het verdiend doodgeschoten te worden?..Net zoveel als iedere andere lijsttrekker,hij deed niks meer als zijn mening naar voren brengen.
Ik hoop gewoon dat dit een eyeopener voor nederland is,en ik hoop dat mensen niet op lijst fortuyn gaan stemmen als eerbetoon.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:43
ook harrie
ook harrie is offline
NOFX - murder the government
Oud 08-05-2002, 19:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
harrie84 schreef:

dom kind, moord en doodgaan is wel ff iets anders DOOS

greetz
In dit topic gaat het er niet om hoe zielig het is dat die gast dood is, maar om een nummer. Mijn reply hoorde hier dan ook misschien niet :-/

Nederland heeft zijn onschuld verloren nu iemand vermoord is om zijn mening.
Maar men moet nou niet gaan doen alsof hij een vermoorde held is, zoals Che Guevara. Iedereen is tegen Pim, en nu hij dood is o o wat een symphatie. Het is fout dat er iemand vermoord is om zijn ideeen, Nederland is een vrij land en iedereen heeft recht op een vrijheid van meningsuiting. Maar WAAROM moet hij een nummer krijgen? Kreeg Adolf Hitler dan ook? En Lenin? Stalin perhaps? Zo geweldig was die man niet.

(Trouwens, als Pim zijn zin had gekregen en de grondwet was afgeschaft, had-ie wettelijk vermoord mogen worden. Of niet? Vrijheid van meningsuiting was dan afgeschaft.)
Oud 08-05-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:

(Trouwens, als Pim zijn zin had gekregen en de grondwet was afgeschaft, had-ie wettelijk vermoord mogen worden. Of niet? Vrijheid van meningsuiting was dan afgeschaft.)
huh???

Art. 11 . Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:
Adolf Hitler
Horst Wessellied
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Parallel schreef:

Maar men moet nou niet gaan doen alsof hij een vermoorde held is, zoals Che Guevara.
Guevara? Held? I ain't touching that with a ten foot pole.

Tool - Eulogy
lijkt me trouwens wel toepasselijk.

He had a lot to say. He had a lot of nothing to say...
Oud 09-05-2002, 02:15
Aphex
Aphex is offline
Ze Skoten hem in zn Scrood.
En nu is die Dood.
- ... srry .. mij bjt dat Pim Gedoe nie zo veel .
Oud 09-05-2002, 19:52
losangeles
losangeles is offline
Citaat:
Parallel schreef:

Hij heeft nooit gezegd dat hij iets uit de grondwet wilde zetten

Lees de Volkskrant zelf maar aandachtig.

ZIjn woorden zijn opzettelijk verdraaid door de andere lijsttrekkers
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:11
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
kafka schreef:

Sorry, 1000 maal sorry, maar dit vind ik echt een geniale grap. Ik kwam serieus 5 minuten niet meer bij van et lachen.
'k vond het eigenlijk wel een ongelooflijk triest / voorspelbare grap ...
Oud 10-05-2002, 15:41
paul's herberg
paul's herberg is offline
Queen - the show must go on
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:16
The Undertaker
The Undertaker is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
"ik ben vandaag zo vrolijk" dat deuntje van Afred kwak.

'k ben blij dat we van die rechtse klootzak af zijn.

waarom schieten ze jou godverdomme niet dood????
Oud 10-05-2002, 23:22
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Parallel schreef:

In dit topic gaat het er niet om hoe zielig het is dat die gast dood is, maar om een nummer. Mijn reply hoorde hier dan ook misschien niet :-/

Nederland heeft zijn onschuld verloren nu iemand vermoord is om zijn mening.
Maar men moet nou niet gaan doen alsof hij een vermoorde held is, zoals Che Guevara. Iedereen is tegen Pim, en nu hij dood is o o wat een symphatie. Het is fout dat er iemand vermoord is om zijn ideeen, Nederland is een vrij land en iedereen heeft recht op een vrijheid van meningsuiting. Maar WAAROM moet hij een nummer krijgen? Kreeg Adolf Hitler dan ook? En Lenin? Stalin perhaps? Zo geweldig was die man niet.

wat is dat dan voor onzin, iedereen was tegen Pim????
Uit de meeste opiniepeilingen is juist gebleken dat Pim op veel stemmen kon rekenen van mensen en dat er dus wel mensen waren die het eens waren met zijn IDen

greetz
Oud 11-05-2002, 00:39
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
harrie84 schreef:

wat is dat dan voor onzin, iedereen was tegen Pim????
Uit de meeste opiniepeilingen is juist gebleken dat Pim op veel stemmen kon rekenen van mensen en dat er dus wel mensen waren die het eens waren met zijn IDen

greetz
ik nie...verder ...rust zacht
Oud 11-05-2002, 10:21
kafka
kafka is offline
Citaat:
AM schreef:
waarom maakt k3 hier geen liedje over, dan betrekken we de echte jeugd ook nog eens in de poltiek
Nee, van die 3e hands zielige skinheads luisteren niet naar k3. Die teksten zijn toch iets te diep voor ze.
Oud 11-05-2002, 10:46
fucking hero
fucking hero is offline
grandaddy - pim you bore me to death
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:20
dr martens
dr martens is offline
Citaat:
kafka schreef:

Nee, van die 3e hands zielige skinheads luisteren niet naar k3. Die teksten zijn toch iets te diep voor ze.
waar the fuck slaat dit op?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:26
Tsu
Tsu is offline
# If you tolerate this, then you're children will be next#
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
losangeles schreef:

ZIjn woorden zijn opzettelijk verdraaid door de andere lijsttrekkers
Sinds wanneer zijn de lijstterkkers 'de media'? Beetje onzin dit.. En samenvattingen zijn nooit volledig.
Oud 12-05-2002, 18:13
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Tsu schreef:
# If you tolerate this, then you're children will be next#
manic street preachers (spelfouten onder voorbehoud)
Oud 13-05-2002, 17:47
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Parallel schreef:

manic street preachers (spelfouten onder voorbehoud)
Dat heb je goed gezien, ja
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:52
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

makkelijk he, generaliseren?
Net zo als Pim..
Missen jullie hem ook zo, onze Pim .
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

makkelijk he, generaliseren?
Makkelijker dan nuanceren
Oud 13-05-2002, 19:56
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
]{ing schreef:
Citaat:
een nummer van Rage Against The Machine, niet omdat Fortuyn zo een goede man was, meer om de achterliggende gedachte van veel nummers van RATM
"Rage Against the Machine" geeft zijn
gedachtengoed wel redelijk goed weer,
niet zozeer de muziek als wel de naam van de band

Killing in the Name Off???
Oud 14-05-2002, 09:27
Stigmata666
Stigmata666 is offline
ist enige nummer wat je kent zeker/

JOHN LENNON - IMAGINE
Oud 14-05-2002, 09:27
Stigmata666
Stigmata666 is offline
dire straits - brothers in arms
Oud 14-05-2002, 10:15
Verwijderd
Schade Pimmie alles ist vorbei

En dat met zo'n heel spreekkoor
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:29
Q
Q is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ik zie steeds weer dat iedereen denk dat pim fortuyn extreem rechts was, maar dat was helemaal niet zo, hij was rechts en had wel es een harde uitspraak ergens over maar het is niet zo dat hij extreem rechts was en dat wou hij zelf ook niet zijn. hij wou er niet eens mee geassocieerd worden. pim was gewoon rechts en had een uitgesproken mening, zoals zovelen onder ons.
Juist...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:

Juist...
Enig idee hoe Adolf Hitler aan zijn carriere begon als extreem fascistisch leider?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 22:22
The Undertaker
The Undertaker is offline
heej Ulfheidin
mooi user-icon
Oud 15-05-2002, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Enig idee hoe Adolf Hitler aan zijn carriere begon als extreem fascistisch leider?
Enlighten us...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:21
Tinkerbel_temp
Tinkerbel_temp is offline
moby - WE ARE ALL MADE OF STARS.
mooooooi nummer...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:49
10.45
10.45 is offline
Artist: The Gathering
Album: If-Then-Else
Song: Shot To Pieces

What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces

Shot to pieces

What secret music do I hear
upon the drums of my ear

What great pleasure I feel
I come from nowhere and I shall return
Because of you people I will flee
I see my late identity burn

moest ik aan denken
ik = geen fortuyn aanhanger ofiets en ook geen voorstander van zinloos geweld
Oud 15-05-2002, 14:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Als populist. Onvrede in land. Hij belooft van alles. Maakt het waar. De economie die hij had opgezet was in feite opgezet met lucht. Iets van waardebonnen oid. (soort van cheques) betaalde hij in eerste instantie mee. Toen hij populair was maakte hij links zwart, denk aan de aanslag in '33. Uiteindelijke effect: heel Duitsland brainwashed & extreem-rechts.

Da's overigens niet het begin dit is iets na het begin.

Maar goed, ik vergelijk het niet met hoe Hitler aan de macht is gekomen, ik vergelijk elementen van beide met elkaar. En da's heel wat anders dan Fortuyn direct met Hitler vergelijken
Oud 15-05-2002, 14:34
kafka
kafka is offline
Citaat:
AM schreef:
waarom maakt k3 hier geen liedje over, dan betrekken we de echte jeugd ook nog eens in de poltiek
goeie grap

Was het barbecue-feest nog gezellig? Ik hoorde dat jullie in tentjes hadden geslapen. Mijn vriendin was er ook, maar dat was denk ik niet onopgemertk gebleven

no one can find me, here in the tent

Oud 15-05-2002, 14:35
kafka
kafka is offline
Citaat:
kafka schreef:

goeie grap

Was het barbecue-feest nog gezellig? Ik hoorde dat jullie in tentjes hadden geslapen. Mijn vriendin was er ook, maar dat was denk ik niet onopgemertk gebleven

no one can find me, here in the tent

of moet ik zeggen

no one can find us, here in the tent
Oud 02-07-2002, 21:25
Verwijderd
ik denk dat het Vanessa met now you say nothing at alll wordt
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 21:28
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
André van duin - Pim Fortuyn

"en pim fortuyn, en pim fortuyn, die heeft geen haar meer op zijn kruin" mijn vader kwam ermee
Oud 02-07-2002, 21:37
Verwijderd
Hoezo oude topics?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 21:41
Verwijderd
en jah, ik ben sarcatisch:

Will Smith - Black suits Comin' [NOD YA HEAD] want als ie dat had gedaan, was 'ie er nog (ben links hoor )

JXL vs Elvis - Little Less conversation (hij zegt zo weinig de laatste tijd)

Enne, die Zoeloelip-vieze-spuit-snol-derde-rangs-ranzig-melkvelletjes-wijf van een Vanessa (Conny van Breukhoven) hijgde toch een nummer in voor een standbeeld voor die kale (alsof ze geen geld hebben) Enne, die rare Joling piepte ook al een nummer mee (om zijn bankrekening te spekken, want daar hoor je al jaren nix meer van (en zo hoort het ook) ) !

Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 21:49
Verwijderd
De Joling versie vond ik nog het mooist

In de kerk, met z'n allen, en oude uitspraken uit de sloot graaien om die op een nog ouder deuntje voort te gaan blaten.

At your service, what you see is what you get
At your service, are the words we won't forget

Maar Gerard, dat is een risico om te zingen gezien er hedendaags gesuggereerd word door insiders dat de Taliban verantwoordelijk is voor de moord op Pim. Om dan die aanspraken aan te gaan halen lijkt mij dan een redelijk groot risico. Binnenkort ook Joling met gaten op straat?

Lijpe shit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 22:17
Verwijderd
100
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Binnenkort ook Joling met gaten op straat?

Lijpe shit.
Is dat erg?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten