Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 15:34
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:24 :
Nou, na al die ellende met het gedoe rond Dutroux kan ik me wel voorstellen dat het plebs daar meer vertrouwen in heeft. Ik bedoel, kijk eens wat de LPF tijdens hun eerste verkiezingen aan stemmen kreeg, IMHO aardig vergelijkbaar.
Bij recente peilingen in België is gebleken dat men politici nog minder vertrouwt dan men de flikken vertrouwt...
Oud 13-05-2004, 16:04
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:22 :
Simpele zielen komen altijd met dat soort vergelijkingen, lekker makkelijk argumenteren. In dat geval zou ze waarschijnlijk door de rechter ook niet uitgezet worden, het gaat juist gewoon om die gevallen die simpelweg het recht niet hebben hier te blijven.
Eeeh, wrong...ze wordt gewoon uitgezet. Een dreigende besnijdenis is geen reden om asiel te verlenen. Rechters hier hebben geen benul van de maatschappelijke druk die op de familie van het meisje zelf gezet wordt om de ingreep toch te laten uitvoeren. Er zijn zelfs gevallen bekend van dochters die door goedwillende tantes ontvoerd werden en besneden en wel weer teruggebracht werden bij de boze maar machteloze ouders die hun dochter niet wilden verminken.

Geldt overigens niet alleen voor Somalie, maar voor heel besnijdend afrika.

Alleen in de VS kan ik me een geval herinneren van een vrouw uit Nigeria die asiel kreeg wegens een ontontkoombare besnijdenis of die anders het gevaar liep door haar familie vermoord te worden. In Nigeria worden geen meisjes besneden, maar volwassen vrouwen vlak voor zij gaan trouwen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:45
Gatara
Gatara is offline
Vlaams Blok ziet af van kliklijn illegalen

Uitgegeven: 13 mei 2004 17:56
Laatst gewijzigd: 13 mei 2004 17:57

BRUSSEL - Het Vlaams Blok ziet af van de plannen om in Antwerpen een kliklijn voor illegalen op te zetten. Dat meldde donderdagmiddag de Vlaamse publieke omroep VRT. Het Blok zet die stap na forse kritiek op het initiatief in het Belgische parlement.

De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Dewael noemde de kliklijn donderdag in de Kamer "onwettig en verwerpelijk''. De Franstalige groenen omschreven het Blok-initiatief als een nazi-methode.

De extreemrechtse partij wilde het mogelijk maken dat Antwerpenaren via een mobiel nummer konden melden waar illegalen wonen of werken. Het Blok zou deze informatie dan vervolgens weer doorgeven aan politie of stadsbestuur. De partij verwijt het Antwerpse gemeentebestuur te weinig te doen tegen de ongeveer 10.000 illegalen die naar eigen schatting in de stad leven.
http://nu.nl/news.jsp?n=323325&c=21
Oud 13-05-2004, 19:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
VB maakt het de mensen wel erg gemakkelijk om grappen over ze te maken.
Oud 13-05-2004, 19:10
eztah
eztah is offline
Ha, dat is goed nieuws
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 20:33
kuivaar
kuivaar is offline
In Nederland hadden we laatst ook zoiets. Mensen mochten via een formulier illegalen aangeven. Er was toen nogal geschokt gereageerd door veel mensen. Nu bleek dit een dag later een grap te zijn van iemand die zo kritiek wilde leveren op het asielbeleid.
Dus toen ik dit over Belgie in de krant las dacht ik eerst dat het een grap was, laten we zeggen ik hoopte het, totdat ik Vlaams Blok zag staan. Best erg dat ze dit serieus van plan waren, gelukkig zijn ze er dus op terug gekomen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:54
dromenvanger
dromenvanger is offline
Walgelijk
Oud 14-05-2004, 16:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 16:14 :
Nee, maar er is wel een levensgroot verschil tussen het aangeven van joden die vervolgens systematisch vermoord worden, en het aangeven van illegaal in een land verblijvende mensen die gewoon worden uitgezet, nadat een onafhankelijke rechter zich over hun situatie heeft gebogen.

The drama.
En toch zou ik me een beetje NSB'er voelen als ik gebruik zou maken van zo'n kliklijn. In wat voor situatie dan ook. Ik zou het niet kunnen...
Oud 14-05-2004, 16:51
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:29 :
Misschien moet je weer eens de schoolboeken induiken ("begrijpend lezen", groep 7), het was geen argument.

Daar gaat het niet om. Je vergelijk appels met peren, of in dit geval, terechte uitzetting met genocide. Natuurlijk is het knap kut als je denkt hier een goeie baan te kunnen krijgen en dan wordt teruggestuurd, maar dat is niet vergelijkbaar met vergast worden, neem aan/hoop dat jij dat ook wel snapt.
Misschien moet jij ook eens leren begrijpend lezen, je luistert namelijk totaal niet naar wat hij zegt.

Terecht is ook maar relatief.
Reageren

Regels voor berichten