Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 14:23
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
What about je hoogbegaaftheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
floortje1985 schreef op 15-05-2004 @ 14:24 :
Je hebt nou een plan voor jezelf gemaakt, voor de komende 10 jaar. (misschien meer, misschien minder). Maar, uit je geschiedenis blijkt dat je tot op heden niet je talenten hebt kunnen laten zien. Zo ben je aan diverse opleidingen begonnen en die (door omstandigheden) niet af kunnen maken/willen maken.
Mede hierdoor denk ik dat je nu het beste iig iets af kan gaan maken. En voor zo ver ik weet ben je al begonnen met het vwo, ik zou er dan voor kiezen om dat af te maken en daarna verder te kijken.

Waarom kan je niet dat vwo diploma halen en dan eventueel naar Tsjechië of in Nederland blijven? De twee mogelijkheden die jij nu omschrijft zijn niet de enige, toch?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:22
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik zei iets over een boek, het Handboek voor Hypochonders. Uiterst interessant leesmateriaal.

Hieronder een tweetal fragmenten:

... Dan weet de hypochonder dus dat hij is vergiftigd. Hij belt de toxicologisce controledienst:
HYPOCHONDER: Mijn ooglid trilt eenmaal per 6,4 seconde.
TOXICOLOOG: (Pauze) Allejezus.
HYPOCHONDER: ALLEJEZUS? (Klopklopklopklopklopklop)
TOXICOLOOG: Vlug. U hebt een tegengif nodig. Hebt u ansjovis in huis?
HYPOCHONDER: Jawel!
TOXICOLOOG: Mooi, doe precies wat ik zeg. Maak een drankje van geprakte ansjovis, wortelsap en fluortandpasta.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat toxicologen hufters zijn. Ze vinden het leuk om hypochonders voor de gek te houden. Iedereen vindt het leuk om hypochonders voor de gek te houden, maar ik heb er schoon genoeg van.
Luister, hypochonders. Dit boek zal uw intelligentie niet beledigen door te melden dat u nu maar eens volwassen moet worden, dat het allemaal tussen uw oren zit. Het zal uw intelligentie veel verfijnder beledigen. Dit boek gaat uw ziekte voedsel verschaffen, het ene symptoom na het andere, het ene hoofdstuk na het andere, totdat u - om het nu eens in ingewikkelde medische termen te zeggen - uw zelfmedelijden zo zat bent dat u alles uitkotst. Zoals iedereen weet is kotsen hét middel om het lichaam te reinigen van gifstoffen. Tenzij het leidt tot een breuk van de slokdarm, septikemie, buikvliesontsteking, febriele dementie en de dood.

(tweede fragment: )

Ten slotte dit. Hoewel dit boek hier en daar een begrijpelijke ongerustheid over de gezondheid zal wekken, zal het geen terreurstrategie gebruiken om de angst van het publiek te doen oplaaien, bijvoorbeeld door te zeggen dat een onbehandelde appendicitis de blinde darm tot ontsteking kan brengen tot hij barst en de bloedbaan stremt met dodelijke vergiften, zodat u kronkelend van pijn de pijp uitgaat. We leven in een tijd van fabelachtige medische voorzorg. Per slot van rekening gebeurt het niet elke dag dat een vent naar de dokter gaat omdat hij zo vaak moet pissen en dan hoort dat zijn prostaat de omvang heeft van een doedelzak, hoewel ik zelf twee mensen ken die dat is overkomen.
Die hebben dit boek óók niet gekocht, en nu zijn ze dood.

Nogmaals, ik zeg dit niet om je voor lul te zetten ofzo, maar ik zou als ik jou was het echt eens lezen.
Oud 21-05-2004, 14:25
Verwijderd
@ SisterOfMercy:

Fleet: ik zou niet zo lichtzinnig denken over emigreren naar een ander land, zonder ouders of andere hulp / familie of wat dan ook. Ik ken je een beetje, ik lees je posts op het forum, en buiten het feit dat ik weet dat je echt wel goed moet zijn in bèta-vakken als wiskunde voor studies als geneeskunde, denk ik dat je het heel zwaar zult krijgen. Wat je ook gaat studeren en waar.

Misschien kun je eerst beter voor jezelf eens uitpluizen wat je wilt en of je er wel toe in staat bent. Vooral dat laatste. Om te voorkomen dat je ergens aan begint waar je in vastloopt en dat je uit pure frustratie er mee stopt. En dan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:17
Gothic
Gothic is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=843090

Dit topic verklaart waarom Fleet geen diploma heeft... Gek he, dat het niet vanzelf gaat.
Reageren

Regels voor berichten