Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 10:36
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
door dat lucht ontsnapt door je ontspannen anus en mond weeg je wat minder.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Karsino schreef op 24-05-2004 @ 11:27 :
De ziel weegt niks want de ziel is geen materie!!!
Maar hoe communiceert de ziel dan met het lichaam?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2004 @ 15:52 :
Maar hoe communiceert de ziel dan met het lichaam?
Niet, want de ziel bestaat niet.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:16
Daevrem
Daevrem is offline
Het was vast een vraag voor mensen die denken dat de ziel wel bestaat.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2004 @ 14:52 :
Maar hoe communiceert de ziel dan met het lichaam?
Wat wij de ziel noemen, is gewoon een onderdeel van je hersenen, je gevoel voor bepaalde dingen, wat ook weer wordt geregeld door hormonen, dus ziel en lichaam zijn niet los van elkaar. Iets denken waarvoor je je ziel 'nodig hebt' staat dus gelijk aan gewoon lopen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 24-05-2004 @ 21:30 :
Wat wij de ziel noemen, is gewoon een onderdeel van je hersenen, je gevoel voor bepaalde dingen, wat ook weer wordt geregeld door hormonen, dus ziel en lichaam zijn niet los van elkaar. Iets denken waarvoor je je ziel 'nodig hebt' staat dus gelijk aan gewoon lopen o.i.d.
Daar ben ik het mee eens. Maar ik probeer de standpunten van de "ziel-voorstanders" te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:04
DigitalWorld
Avatar van DigitalWorld
DigitalWorld is offline
Is die 21 gram niet verteerd of onverteerd eten?
__________________
bladie baldie blaaa!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:10
Daevrem
Daevrem is offline
Die 21 gram is gewoon een meetfout.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:26
Wielrenner_R
Avatar van Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
acpon schreef op 23-05-2004 @ 16:06 :
De ziel bestaat dus toch!
dat was toch in nieuwslicht
__________________
Hé jij
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:04
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-05-2004 @ 17:45 :
Niet, want de ziel bestaat niet.
Met de ziel wordt de geest bedoelt. En die heeft iedereen, anders kan je niet leven.
Dus de ziel bestaat wel, dat kan je zien bij meditatie, waar met met de geest naar en andere plaats kan gaan. Ook in de Bijbel wordt er duidelijk gezegt dat je een ziel hebt.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:31
Gordijn
Gordijn is offline
Ik ben niet echt zo'n 'zweverig' mens, maar ik geloof wel degelijk dat een mens een ziel heeft. Het hoe en wat is mij niet duidelijk. Maar mensen die gewoon zeggen: ' nee' en dan end of the story , die kijken volgens mij niet verder dan hun neus lang is.

300 jaar geleden vertellen dat er mensen op de maan zouden lopen tegen dat soort mensen had dezelfde reactie uitgelokt.

Het argument: ' in de bijbel word er gezegd dahaat....' vind ik een beetje jammer. Heeft per slot al voor veel misverstanden gezord, niet waar?
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:32
Gordijn
Gordijn is offline
Overigens is het heel grote onzin dat de ziel 21 gram zou wegen, want zoals al eerder gezegd, die man had het op maar 6 mensen uitgeprobeerd, en hierna is de test nog wel herhaald, maar nooit meer met dezelfde resultaten.
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:41
Daevrem
Daevrem is offline
De geest wordt veroorzaakt door neurologische cellen. Wat is de plaats van de ziel daarin? Ik zie niet echt nut voor de term ziel. En verder worden de neurologische cellen gewoon weer afgebroken als bouwstoffen voor nieuwe wezens. En dat is maar goed ook, want als al die neurologische cellen de hemel in zouden vlieggen dan zouden alle mineralen op aarde ooit op raken.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 15:04 :
Met de ziel wordt de geest bedoelt. En die heeft iedereen, anders kan je niet leven.
Dus de ziel bestaat wel, dat kan je zien bij meditatie, waar met met de geest naar en andere plaats kan gaan. Ook in de Bijbel wordt er duidelijk gezegt dat je een ziel hebt.
Eh, heb je de afgelopen 637 berichten niet opgelet? De mensen die moeite hebben met het woord ziel hebben dezelfde mening over het woord geest, dus 'niet kunnen leven', da's jou mening. Meditatie is zeer rustgevend, maar ook dit bewijst niets. En als laatste: De Bijbel. Ja. Nou geloven we je wél.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 16:04 :
Met de ziel wordt de geest bedoelt. En die heeft iedereen, anders kan je niet leven.
Slaat nergens op. Een plant kan niet denken, maar kan wel leven. Volgens jou blijkbaar niet?
Citaat:
Dus de ziel bestaat wel, dat kan je zien bij meditatie, waar met met de geest naar en andere plaats kan gaan.
Dat is inderdaad zeer goed bewezen door je sterke argumenten en bronnenverwijzingen.
Citaat:
Ook in de Bijbel wordt er duidelijk gezegt dat je een ziel hebt.
De Veroorzaker zei duidelijk dat je geen ziel hebt, maar daarom hoeft ook dat nog niet waar te zijn.

Mijn advies: leer argumenteren en blijf van die pretsigaretjes af.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:36
Beware
Beware is offline
God's Cookingbook

men neme:

1 ziel (21 gram)
wat karma (0 gram tot een paar kilo)
wat klei
evt. een rib

meng alles tot een stevige substantie ontstaat. Kneed het vervolgens tot een menselijk lichaam en pleur het op de aarde neer. Voilà!

Daar is je verklaring. De ziel is gewoon recyclebaar .
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Beware schreef op 26-05-2004 @ 16:36 :
God's Cookingbook

men neme:

1 ziel (21 gram)
wat karma (0 gram tot een paar kilo)
wat klei
evt. een rib

meng alles tot een stevige substantie ontstaat. Kneed het vervolgens tot een menselijk lichaam en pleur het op de aarde neer. Voilà!

Daar is je verklaring. De ziel is gewoon recyclebaar .
lol
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:05
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-05-2004 @ 12:05 :
Slaat nergens op. Een plant kan niet denken, maar kan wel leven. Volgens jou blijkbaar niet?

Dat is inderdaad zeer goed bewezen door je sterke argumenten en bronnenverwijzingen.


De Veroorzaker zei duidelijk dat je geen ziel hebt, maar daarom hoeft ook dat nog niet waar te zijn.

Mijn advies: leer argumenteren en blijf van die pretsigaretjes af.
Ik had het over de mens, de plant is een ander soort organisme.

Je moet inmiddels van me gewent zijn dat ik er bijna nooit een verwijzing bij doe, het zijn dingen die ik weet.

Waar zijn nu jouw sterke argumenten en bronnenverwijzingen?

Mijn advies: leer zelf eens zoeken en probeer zelf eens uit te vinden wat ik bedoel voordat je weer gaat qouten
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:10
Daevrem
Daevrem is offline
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:31
Verwijderd
Sorry hoor nou moet ik me toch echt even bemoeien

[QUOTE]ValliantWarrior schreef op 28-05-2004 @ 17:05 :
[B]Ik had het over de mens, de plant is een ander soort organisme. [QUOTE]

Je zei zonder ziel/geest kun je niet leven, je zei niets over een mens, en ja mag toch wel de conclusie eruit trekken dat je met leven niet alleen het leven van mensen bedoelt.

Citaat:
Je moet inmiddels van me gewent zijn dat ik er bijna nooit een verwijzing bij doe, het zijn dingen die ik weet.
Jij was degene die iets beweerde, weet je nog? Dus als iemand anders zegt dat het niet klopt ben jij degene die het moet bewijzen.


Citaat:
Mijn advies: leer zelf eens zoeken en probeer zelf eens uit te vinden wat ik bedoel voordat je weer gaat qouten
Mijn advies: T'is niet de schuld van anderen dat jij op z'n minst onduidelijk bent in je beweringen, dus get over it. O ja, leer ook eens goed Nederlands schrijven.

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-05-2004 @ 18:05 :
Ik had het over de mens, de plant is een ander soort organisme.

Je moet inmiddels van me gewent zijn dat ik er bijna nooit een verwijzing bij doe, het zijn dingen die ik weet.

Waar zijn nu jouw sterke argumenten en bronnenverwijzingen?

Mijn advies: leer zelf eens zoeken en probeer zelf eens uit te vinden wat ik bedoel voordat je weer gaat qouten
Tsja, als ik weerleg wat jij zegt moet jij met argumenten en bewijzen komen, niet zeggen dat mijn weerlegging niet klopt... Ik begrijp zelf ook wel dat je het met de weerlegging niet eens bent.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:56
Daevrem
Daevrem is offline
ValliantWarrior zijn doel is niet om een discussie te voeren of elkaar tot andere inzichten te brengen. ValliantWarrior is enkel bezig om te laten zien hoe trouw christelijk hij wel is. Waarschijnlijk denkt hij dat God meekijkt.

Je moet je instelling echt gaan veranderen. Want deze is nogal egoistisch en arrogant. En dat vind God vast ook niets.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:58
Verwijderd
Ik moet de Bijbel binnenkort eens lezen, kan wel van pas komen in dit soort discussies.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:04
AXE
AXE is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 28-05-2004 @ 18:56 :
ValliantWarrior zijn doel is niet om een discussie te voeren of elkaar tot andere inzichten te brengen. ValliantWarrior is enkel bezig om te laten zien hoe trouw christelijk hij wel is. Waarschijnlijk denkt hij dat God meekijkt.

Je moet je instelling echt gaan veranderen. Want deze is nogal egoistisch en arrogant. En dat vind God vast ook niets.
haha
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 16:04 :
Met de ziel wordt de geest bedoelt. En die heeft iedereen, anders kan je niet leven.
Geest ‡ ziel
  1. geest (de ~ (m.), ~en, ~en)
    1 datgene in de mens wat denkt, voelt en wil => psyche; <=> lichaam
    2 de scheppende, bezielende kracht die van iem. of iets uit gaat
    3 strekking, bedoeling
    4 onstoffelijk wezen
    5 iem., beschouwd als een sterke, vooral intellectuele, persoonlijkheid


    ziel (de ~ (v.), ~en)
    1 het wezen van het niet-stoffelijke van de mens => mensenziel
    2 menselijk individu [ongeacht leeftijd of sekse] => mens
    3 de voornaamste, werkende kracht in iets
    4 het inwendige van bepaalde voorwerpen

Het bovenstaande is illustrerend bij de algemeen gedeelde opvatting dat de 'ziel' niet gelijk staat aan de 'geest'. De ziel heeft een veel bredere strekking door de andere begripsinhoud in vergelijking met 'geest'.
Ter verduidelijking: daar waar 'geest' duidt op "wat de mens denkt, voelt en wil", gaat de begripsinhoud van 'ziel' verder door al het onstoffelijk van de mens te omvatten; denk daarbij aan dingen als 'ervaring'. De geest kan daardoor in het geheel deel van de ziel zijn, maar omgekeerd geldt dat niet.
Vergeet ook niet dat de term 'geest' in de filosofie door de eeuwen heen op vele verschillende manier gebruikt is.

Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 16:04 :
Dus de ziel bestaat wel, dat kan je zien bij meditatie, waar met met de geest naar en andere plaats kan gaan.
Kan dat? Leg eens uit...

Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 16:04 :
Ook in de Bijbel wordt er duidelijk gezegt dat je een ziel hebt.
Oh dat wist ik niet.... Hé, maar in de Bijbel staat ook het volgende:
  1. "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden." (Exodus 35:2)
Er werken een heleboel mensen tijdens de sabbat, doodt jij ze of ik?

En in Exodus 21:7 staat dat we het recht hebben om onze dochter te verkopen.
  1. "Wanneer nu iemand zijn dochter zal verkocht hebben tot een dienstmaagd, zo zal zij niet uitgaan, gelijk de knechten uitgaan." (Exodus 21:7)
Wiens dochter zullen we eerst verkopen? De jouwe of de mijne?

et. cet.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:01
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 28-05-2004 @ 18:56 :
ValliantWarrior zijn doel is niet om een discussie te voeren of elkaar tot andere inzichten te brengen. ValliantWarrior is enkel bezig om te laten zien hoe trouw christelijk hij wel is. Waarschijnlijk denkt hij dat God meekijkt.

Je moet je instelling echt gaan veranderen. Want deze is nogal egoistisch en arrogant. En dat vind God vast ook niets.
Hahahahahahahahahahahaha, ja zo kan het ook bekijken , maar dat slaat werkelijk nergens op. Mijn doel is wel degelijk om een discusie te voeren en tevens jullie tot een ander inzicht te brengen, maar dat lukt niet altijd .
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-06-2004 @ 10:01 :
maar dat lukt niet altijd .
Lukt het dan ooit?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 03-06-2004 @ 20:20 :
Lukt het dan ooit?
Het zou me verbazen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2004 @ 20:22 :
Het zou me verbazen.
ja
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:50
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
een beetje slecht onderzoek want ik had keer gelezen (ga niet zeggen je loopt uit je nek te lullen! ik ben niet zo goed in Biologie, maar heb is keer in zo blad gelezen) dat dode nog gassen in hun lichaam hebben die er langzaam uit lopen (net zoals een scheet) dus die man scheet woog 21 gram
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:56
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
GELUL

amen.
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 23:01
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
nee de ziel weegt 21 gram is geen gelul zeker? en ik heb het uit heel goed en betrouwbaar blad de FHM namelijk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 03-06-2004 @ 23:50 :
een beetje slecht onderzoek want ik had keer gelezen (ga niet zeggen je loopt uit je nek te lullen! ik ben niet zo goed in Biologie, maar heb is keer in zo blad gelezen) dat dode nog gassen in hun lichaam hebben die er langzaam uit lopen (net zoals een scheet) dus die man scheet woog 21 gram
Mijn gedachten-experiment toonde al aan dat het onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 00:00
Daevrem
Daevrem is offline
Ik kreeg net een nieuw onderzoek in handen, de gemiddelde ziel weegt ca 60 kg. Het onderzoek is onderbouwt door harde wetenschappelijke metingen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 00:18
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 04-06-2004 @ 01:00 :
Ik kreeg net een nieuw onderzoek in handen, de gemiddelde ziel weegt ca 60 kg. Het onderzoek is onderbouwt door harde wetenschappelijke metingen.
hahahahahaha
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 08:09
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Ik kreeg net een nieuw onderzoek in handen, de gemiddelde ziel weegt ca 60 kg. Het onderzoek is onderbouwt door harde wetenschappelijke metingen.
daarom hebben veel nederlanders dus last van overgewicht..................
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:28
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 03-06-2004 @ 20:20 :
Lukt het dan ooit?
Jah, soms lukt het
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 04-06-2004 @ 12:28 :
Jah, soms lukt het
good for you
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:51
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-05-2004 @ 16:52 :
als mensen overlijden komt er toch ook allemaal vocht, lucht en andere viezigheid naar buiten, dat zal best 21 gram wegen...
volgens mij was het ook die ´laatste adem´ ofzo
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 25-05-2004 @ 16:04 :
Met de ziel wordt de geest bedoelt. En die heeft iedereen, anders kan je niet leven.
Dus de ziel bestaat wel, dat kan je zien bij meditatie, waar met met de geest naar en andere plaats kan gaan.
Dat heeft te maken met verlaagde activiteit in dat deel van de hersenen wat ervoor verantwoordelijk is jou te plaatsen tov de ruimte om je heen. Door meditatie schakel je dat gedeelte zeg maar uit, waardoor je kunt zweven, bij buddha op bezoek en nog meer dingen die je in je dromen ook kunt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:44
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
als ik een dag niet gegeten heb ben ik 2 kilo lichter...

Het zal wel iets in die richting zijn. 21 gram is niks... bovendien ben ik ook niet overtuigd door de geweldige meetinstrumenten in 1907
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:43
notbonefish
notbonefish is offline
nee hoor, het was 23.5 gram.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 07-06-2004 @ 19:43 :
nee hoor, het was 23.5 gram.
d'oh
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-05-2004 @ 16:52 :
als mensen overlijden komt er toch ook allemaal vocht, lucht en andere viezigheid naar buiten, dat zal best 21 gram wegen...
Dat wou ik net zeggen jah...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:53
m'ke
m'ke is offline
ik geloof nooit dat het bij iedere persoon net 21 gram is!
__________________
m'ke
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
m'ke schreef op 15-06-2004 @ 17:53 :
ik geloof nooit dat het bij iedere persoon net 21 gram is!
Ik heb al aangetoond dat het bij iedereen 0 gram is, als de ziel al bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
m'ke schreef op 15-06-2004 @ 17:53 :
ik geloof nooit dat het bij iedere persoon net 21 gram is!
Oei, wat een intelligente opmerking
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:54
Illuminati
Illuminati is offline
Als ik het nog goed weet waren er Japanners die dit experiment met succes hadden voltooid. Ze hadden een stervende man in een kamer gelegd en werkelijk alles "gewogen" in de kamer (vocht, "gassen", enz.). Zij kwamen ook op een gewicht "defect" van circa 21 gram.

Kijk als dit waar is dan twijfel ik er niet aan dat er "iets" is wat mensen bezitten en verliezen als ze sterven. Je kunt dit de ziel noemen.

Ik denk dat de verklaring misschien vrij simpel is:
Een mens, plant of welk ander organisme dan ook bezit energie.
Dit staat los van "de geest" die door de hersenen word gegenereerd. Er gaat volgens mij wel meer energie in de hersenen om dan op een willekeurige plek in je lichaam (je grote teen bv.) maar in zekere mate bevind zich energie in iedere cel.

Als je sterf "verdwijnt" de energie in je lichaam. Maar natuurwetenschappelijk gezien is dit onmogenlijk.
Massa (in KiloGrammen) is een vorm van energie (aangetoond door Albert Einstein) en kan vertaald worden door E=MC2
Hierbij is C de lichtsnelheid in het kwadraat, M de massa in Kg en E de hoeveelheid energie in Joules.

Kijk ik denk dat die "ziel" dus langzaam aan je groeit. Die krijg je niet "PATS" opeens als je verwekt/geboren wordt. Net zoals je "geest" ook langzaam vorm krijgt neemt je "ziel" met de jaren en nodige lichaams groei toe.

Ik kan hier nog wel wat links over zoeken die ik een tijdje geleden heb gelezen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:36
Daevrem
Daevrem is offline
Materie is geen energie maar potentiele energie.

Trouwens klinkt het nogal onwaarschijnlijk. En wel heel toevallig dat ze ook op 21 g uitkwamen.

Trouwens geloven de meeste jappeners niet in een ziel maar in iets als chi(ki in het japans). En als deze het lichaam zou verlaten zou deze nog steeds in de kamer blijven en opgenomen worden door alle andere dingen daar. Misschien stoomt er wel wat chi uit de kamer maar daarvoor hoeft die persoon helemaal niet dood te gaan.

Trouwens is 21 gram een enorme hoeveelheid energie.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:55
Illuminati
Illuminati is offline
Ik denk dat ze dit soort preoven moeten gaan doen op eencellige organismen...

Wie weet wat men vindt...


Ik vind Chi (of Ki) ook een betere term... mjah het ging hier over de "ziel"
Ik denk dat ze het zelfde zijn maar dat wij westerlingen misschien door de Christelijke denkbeelden niet kunnen bevatten dat een plant ook een "ziel" heeft...

En tjah die 21 gram.... dat is enorm veel potentiele energie... i know... maar ik heb vooralsnog geen idee wat er precies gebeurd.

Stel dat een menselijke cel een kleine electro-chemische lading heeft. Als die cel sterf verliest het die lading... is er bewijs ofzow dat een "geladen" cel ietsiepietsie zwaarder is?
Dan hoeft het niet tot E=MC2 te komen en krijgen we niet van die Hiroshima achtige resultaten.

Dan is er nog het probleem van "waar gaat die fucking energie heen"? En waarom zou die energie dan geen extra massa opleveren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.