Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En dan nu dames en heren, de (voorlopig) laatste in de serie, geschreven door ons enthousiaste nieuwe lid Sue1: Nu en dan Als nergens regen de droogte verbreekt en ik steeds alleen maar ronddraai. Het hoge roepen van de kant, maar het water is zo lekker nat. Droogte en water zijn niet bevriend, maar toch zijn ze verbonden. Forel in de zee is een gek gezicht, hoge bomen vangen de donder. "Klinkt als" is maar een uitdrukking, verzonnen en vergeten ooit. Dalijk is anders en ook nieuw, maar levend zijn blijft hetzelfde Ga de weg af het pad op, zelfs als de vogels niet vliegen is er bevriend zijn en verbonden zijn. Onlosmakelijk samen, toch alleen. Maak er wat van mensen ![]()
||
Citaat:
Sue1 zei ook al dat ze sommige dingen in haar verklaring niet geschreven had, en dat gaat altijd zo. Daar draait een gedicht volgens mij om: over een goed gedicht zou je boeken kunnen schrijven waarom je die woordkeuze maakt, over de keuze van het thema, over de precieze betekenis van woorden; maar wat een gedicht juist is, is zeer kort en abstract samengevat wat je in honderden boeken nog niet zou kunnen uitleggen. Volgens mij kan ze enkel een benadering van de betekenis geven, omdat er zo veel gevoel en persoonlijkheid in een gedicht ligt. Nu ja, dat is mijn mening, ik ben tevreden met de verklaring die Sue1 gegeven heeft omdat ze waarschijnlijk vond dat die voldoende moest zijn en ze er dus geen boeken over zal schrijven...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maargoed, dan gaan we door met het gedicht van arP ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het land van... Verwijderd | 52 | 21-11-2005 09:13 | |
Muziek |
waar gaat dit liedje over? lisaofzo | 21 | 08-01-2005 18:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar gaat dit over? cartman666 | 6 | 15-04-2003 22:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De begravenis. Quiana | 13 | 05-11-2002 20:15 |