![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb jij al eens in een gevangenis gezeten? Nee. Hoe weet je dan of het leuk is of vervelend? Waar zijn je bronnen over de bevolkingsverdeling van de gevangenissen? Ik denk toch echt dat de meerderheid blank is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Dat van dat vakantieparadijs was sarcastisch bedoeld. Bronnen? Nog nooit een krant gelezen? van de CBS site: Geboorteland Iets minder dan de helft van de gedetineerden heeft Nederland als geboorteland. In 1998 was 53 procent van alle gedetineerden niet in Nederland geboren: 10 procent komt uit Suriname, 8 procent uit Marokko, 6 procent uit Nederlandse Antillen en Aruba, 5 procent uit Turkije, 3 procent uit Algerije en 2 procent uit het voormalige Joegoslavië. Voor de overige landen liggen de percentages op een lager niveau. Het aandeel van personen uit de genoemde landen is de afgelopen vijf jaren vrij constant. Relatief veel vrouwelijke gevangenen zijn afkomstig uit de Antillen en Aruba (9%). Relatief weinig vrouwen komen uit Marokko (1%) of Turkije (2%). Het verschil is klein. Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 21:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Something like that ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ben ik niet voor de doodstraf. Moord, als misdrijf, moet niet vergeldigd worden met moord ('An eye for an eye makes the whole world blind'). Of het werkelijk afschrikwekkend werkt valt te betwijfelen. Als iemand op zijn twintigste de cel in gaat voor moord kan hij, in mijn ogen, beter 20 jaar later pijnloos geëxecuteerd worden dan dat hij 50 jaar later doodgaat aan ouderdom. Als ik zou mogen kiezen tussen de doodstraf of een 'echte' levenslange gevangenisstraf (dus vastzitten tot de dood) zou ik het wel weten. Toen de Verenigde Staten in 1976 de doodstraf herinvoerde daalde het aantal moorden. Echter, toen Canada in 1976 de doodstraf afschafte ging dat ook gepaard met een daling van het aantal moorden. Een laatste argument wat redelijk vaak wordt aangevoerd VOOR de doodstraf, is dat de doodstraf goedkoper zou zijn. Mensen vergeten helaas de papierwinkel die er altijd bij zit. 'The study counted death penalty case costs through to execution and found that the median death penalty case costs $1.26 million. Non-death penalty cases were counted through to the end of incarceration and were found to have a median cost of $740,000. For death penalty cases, the pre-trial and trial level expenses were the most expensive part, 49% of the total cost. The costs of appeals were 29% of the total expense, and the incarceration and execution costs accounted for the remaining 22%. In comparison to non-death penalty cases, the following findings were revealed: ...' Bron: (Deathpenaltyinfo.org) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat klopt, alhoewel ik ook niet vind dat dat een argument tegen moet zijn. Ook niet voor, als de cijfers omgedraaid waren. Het gaat er wat mij betreft om dat we iemand zijn leven ontnemen, en dat dat nooit terecht is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt nu eenmaal een straf nodig, anders kun je er op los moorden. |
![]() |
||
Citaat:
Op vrijheidsontneming (ontvoering, kidnapping etc) staat een gevangenisstraf. Dan gaat die redenatie dus niet op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met die opmerking wilde ik slechts zeggen dat jij niet weet wat er na de dood is en je dus niet kunt zeggen of dat beter of slechter is dan levenslange opsluiting. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Zou iemand mijn betoog kunnen bekijken? Drater | 0 | 19-02-2013 21:06 | |
nederlands kutprinter | 0 | 30-08-2004 11:54 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 2 | 26-05-2004 22:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
doodstraf *Bellissima* | 6 | 20-05-2004 17:03 | |
engels... vertalen :S Barbietjuh | 6 | 06-02-2004 07:14 | |
Nederlands; stelling"De doodstraf moet opnieuw in Nederland ingevoerd worden" swinkie | 3 | 03-06-2003 20:58 |