Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 15:40
Dokteranders
Dokteranders is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2004 @ 16:30 :
Nee.
Kom op zeg, je bent een man van 22 dan kun je, je mening toch wel een beetje beargumenteren! WAAROM ben jij dan tegen de Doodstraf? En wat zijn voor jou betere alternatieven?
Oud 27-05-2004, 15:47
Daevrem
Daevrem is offline
Mensen aan wie uitgelegd moet worden waarom je tegen de doodstraf bent zullen het toch nooit snappen.
Oud 27-05-2004, 15:58
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
De meeste zijn toch eens dat doodstraf niet in nederland mag
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:42
Mythrill
Mythrill is offline
Ben nog steeds tegen de doodstraf

Maar ik vind bijvoorbeeld ook dat criminele allochtonen het land uitgezet moeten worden, verbannen die handel ipv van ze in een van onze vakantieparadijzen op de sluiten desnoods worden ze aan hun eigen land uitgeleverd en kunnen ze daar hun straf uitzitten!
Als je als allochtoon je niet aan de regels binnen een land kan houden verdien je het ook niet om er te mogen wonen.
NEE IK HEB HET HIER DUS NIET ALLEEN OVER TURKEN EN MAROKKANEN EN ANTILIANEN (ik kan er ook niks aan doen dat deze bevolkingsgroepen het grootste gedeelte van de gevangenissen vult), IK HEB HET OVER ALLE BUITENLANDERS DIE HIER WILLEN WONEN!
Oud 27-05-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Mythrill schreef op 27-05-2004 @ 20:42 :

Maar ik vind bijvoorbeeld ook dat criminele allochtonen het land uitgezet moeten worden, verbannen die handel ipv van ze in een van onze vakantieparadijzen op de sluiten desnoods worden ze aan hun eigen land uitgeleverd en kunnen ze daar hun straf uitzitten!
Als je als allochtoon je niet aan de regels binnen een land kan houden verdien je het ook niet om er te mogen wonen.
NEE IK HEB HET HIER DUS NIET ALLEEN OVER TURKEN EN MAROKKANEN EN ANTILIANEN (ik kan er ook niks aan doen dat deze bevolkingsgroepen het grootste gedeelte van de gevangenissen vult), IK HEB HET OVER ALLE BUITENLANDERS DIE HIER WILLEN WONEN!

Heb jij al eens in een gevangenis gezeten? Nee. Hoe weet je dan of het leuk is of vervelend?

Waar zijn je bronnen over de bevolkingsverdeling van de gevangenissen? Ik denk toch echt dat de meerderheid blank is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mythrill schreef op 27-05-2004 @ 20:42 :

je bent allochtoon als 1 of beide ouders in eht buitenland geboren is volgens mij bedoel je mensen die nog geen verblijfvergunning hebben
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:57
Daevrem
Daevrem is offline
Het hele koningshuis is allochtoon...
Oud 27-05-2004, 21:12
Legend Of Rusj@
hahah allochtoon, zo kan er nog meer noemen, de familie oranje woont hier al een tijdje hoor!

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:17
Mythrill
Mythrill is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2004 @ 21:22 :

Heb jij al eens in een gevangenis gezeten? Nee. Hoe weet je dan of het leuk is of vervelend?

Waar zijn je bronnen over de bevolkingsverdeling van de gevangenissen? Ik denk toch echt dat de meerderheid blank is.
Lieve schat
Dat van dat vakantieparadijs was sarcastisch bedoeld.

Bronnen? Nog nooit een krant gelezen? van de CBS site:

Geboorteland
Iets minder dan de helft van de gedetineerden heeft Nederland als geboorteland. In
1998 was 53 procent van alle gedetineerden niet in Nederland geboren: 10 procent
komt uit Suriname, 8 procent uit Marokko, 6 procent uit Nederlandse Antillen en Aruba,
5 procent uit Turkije, 3 procent uit Algerije en 2 procent uit het voormalige Joegoslavië.
Voor de overige landen liggen de percentages op een lager niveau. Het aandeel
van personen uit de genoemde landen is de afgelopen vijf jaren vrij constant.
Relatief veel vrouwelijke gevangenen zijn afkomstig uit de Antillen en Aruba (9%).
Relatief weinig vrouwen komen uit Marokko (1%) of Turkije (2%).

Het verschil is klein.

Citaat:
professor2 schreef op 27-05-2004 @ 21:41 :
je bent allochtoon als 1 of beide ouders in eht buitenland geboren is volgens mij bedoel je mensen die nog geen verblijfvergunning hebben
Met een verblijfsvergunning is een allochtoon nog steeds een allochtoon, je bent autochtoon zodra Nederland je geboorteland is. Wat ik dus bedoelde was verblijfsvergunning afnemen en terug sturen naar het land van herkomst. Voor Jongeren die hier geboren zijn en de ouders dus nog verantwoordelijk zijn kun je het dan zeker ook wel raden...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:56
Verwijderd
Nee. Ik vind niet dat de overheid het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Dokteranders schreef op 27-05-2004 @ 16:40 :
Kom op zeg, je bent een man van 22 dan kun je, je mening toch wel een beetje beargumenteren! WAAROM ben jij dan tegen de Doodstraf? En wat zijn voor jou betere alternatieven?
Ik heb geen zin om weer een lang stuk te typen, dus voor de daadwerkelijk geïnteresseerde verwijs ik naar het artikel 'Auschwitz en de doodstraf' van Jacob Maarten van Bemmelen, opgenomen in de bundel '100 jaar strafrecht' van Ybo Buruma (red.), Amsterdam University Press, 1999. Dat standpunt heb ik tot het mijne gemaakt, dus ik zie weinig aanleiding dat hier over te typen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Mythrill schreef op 27-05-2004 @ 22:17 :
Lieve schat
Dat van dat vakantieparadijs was sarcastisch bedoeld.

Bronnen? Nog nooit een krant gelezen? van de CBS site:

Geboorteland
Iets minder dan de helft van de gedetineerden heeft Nederland als geboorteland. In
1998 was 53 procent van alle gedetineerden niet in Nederland geboren: 10 procent
komt uit Suriname, 8 procent uit Marokko, 6 procent uit Nederlandse Antillen en Aruba,
5 procent uit Turkije, 3 procent uit Algerije en 2 procent uit het voormalige Joegoslavië.
Voor de overige landen liggen de percentages op een lager niveau. Het aandeel
van personen uit de genoemde landen is de afgelopen vijf jaren vrij constant.
Relatief veel vrouwelijke gevangenen zijn afkomstig uit de Antillen en Aruba (9%).
Relatief weinig vrouwen komen uit Marokko (1%) of Turkije (2%).

Het verschil is klein.

Ik geloof je, maar kom dan gelijk met de bron.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 20:24
Mythrill
Mythrill is offline
Ik ging er vanuit dat dat wel algemeen bekend was
Oud 28-05-2004, 20:32
Upke
Upke is offline
Citaat:
Schappie schreef op 26-05-2004 @ 17:33 :
De laatste jaren heeft een aantal landen de doodstraf opnieuw ingevoerd, vaak als antwoord op bezorgdheid onder de bevolking over de criminaliteit. Maar is die bezorgdheid wel terecht?

De doodstraf zou afschrikwekkender zijn dan ook maar enige andere straf. Ook vinden mensen dat het een definitieve manier is om moordenaars en verkrachters onschadelijk te maken. Maar de doodstraf blijft onomkeerbaar.

Daarnaast blijkt de doodstraf vaak de zwakkere groepen in de samenleving te treffen, kijk maar in Amerika daar krijgen zwarten veel sneller de doodstraf dan blanken.

In 1870 werd in Nederland de doodstraf afgeschaft maar in deze tijden met het dreigende gevaar van terrorisme zou het niet beter zijn de doodstraf weer in te voeren.

De stelling dus:
De Doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland!

Laat je mening horen!

alvast bedankt

Kusjes
Grietje en Macha
Ik hoop dat jijzelf of jou vrienden of familie ten onrechte worden veroordeeld en de doodstraf krijgen. Ze zijn vals beschuldigd maar jah, de doodstraf is weer terug.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:58
Mythrill
Mythrill is offline
Waar lees jij in dit stukje text dat zij voor de doodstraf zijn? hier wordt alleen een stelling geplaatst
Oud 28-05-2004, 22:58
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
nee lijkt mij nergens goed voor.
als we doodstraf invoeren, brengen ze het er alleen maar beter vanaf.
Oud 29-05-2004, 17:21
magnifica
magnifica is offline
Moord met moord bestraffen.. lekker logies.
Zo komen ze er wel mooi vanaf, geef liever 3 keer levenslang.
Onschuldige mensen kunnen het nooit meer bewijzen.

nee ..dus..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2004 @ 00:26 :
Duh, daarom moet je ze ook castreren. Als je niet geil bent ga je ook niet verkrachten. Lees mijn posts voor je verkeerde conclusies trekt.
ze doen het ook voor de macht beste homo.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Isa schreef op 29-05-2004 @ 18:51 :
ze doen het ook voor de macht beste homo.
Beste homo?
Oud 29-05-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 29-05-2004 @ 18:51 :
ze doen het ook voor de macht
Dat komt op de tweede plaats. Als een verkrachter geen zin heeft in sex gaat hij heus niet verkrachten.
Citaat:
beste homo.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:20
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2004 @ 23:09 :
Dat komt op de tweede plaats. Als een verkrachter geen zin heeft in sex gaat hij heus niet verkrachten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 02:57
Daevrem
Daevrem is offline
Verkrachting is enkel macht. Dit hebben psychologische onderzoeken uitgewezen.
Oud 30-05-2004, 10:27
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 30-05-2004 @ 03:57 :
Verkrachting is enkel macht. Dit hebben psychologische onderzoeken uitgewezen.
En die psychologische onerzoeken zijn ook 100 % de waarheid, volkomen betrouwbaar en kun je net zien als feiten. Dit moet je dus altijd geloven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:11
Verwijderd
nee
doodstraf is gay
schiet je niks mee op

denk eens na: wat is erger: voor de rest van je leven in een hokkie zitten en niet naar buiten mogen...
of een stom spuitje krijgen en doodgaan en niet lijden onder je fouten?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:24
AngelLena
AngelLena is offline
Alsjeblieft niet zeg... Denk even na, wie straf je nou uiteindelijk mt het uitdelen van doodstraffen. De veroordeelde? Nee, die krijgt een paar kgoels door z'n kop of wordt op de steol gezet, een paar seconden en het is einde verhaal. Voelt er niets meer van, klaar. Maar de nabestaanden die onschuldig zijn en dus niet gestrafthoeven te worden, die verliezen hun zoon/vader/neef/nicht/dochter/moeder/vriend/vriendin whatever. Die mensen straf je door het uitdelen van de doodstraf. Die mogen hun leven lang leven in nagedachtenis dat hun dierbare iets fout heeft gedaan en dat hij daarvoor moest boeten door te sterven en geen 2e kans heeft kunnen krijgen. En geeft het de familie van het slachtoffer voldoening? Nee, oke degene die veroordeeld is is dood, maar het veranderd verder niets aan de zaak.

Iemand levenslang opsluiten is iets heel anders. Dat doet de familie natuurlijk ook pijn, maar ze zijn iig in de wetenschap dat hij nog leeft en koesteren hoop dat hij ooit nog eens vrij mag komen door goed gedrag. De veroordeelde krijgt ruim de tijd om na te denken over de acties die ervoor gezorgd hebben dat ie daar nu zit en met de juiste nazorg is de kans klein dat ie het ooit weer zou doen.

En als je het hebt over verkrachters, ja die moeten zwaar gestraft worden. Maar de dood heeft geen zin. Dat gaat te snel. Opsluiten, bij verkrachters (manlijk) allebei de balletjes zonder verdoving wegschieten (vrouwelijk), naai de boel maar dicht. Doe doen voorlopig helemaal niets meer.
Oud 30-05-2004, 16:33
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Nee, nee en nog eens nee. De doodstraf, is geen straf!
Dan kom je er wel erg makkelijk vanaf als misdadiger zijnde.
Nee ik vind dat je pas kunt boeten voor wat je hebt gedaan, als je het moeilijk hebt. En sowieso ben tegen het recht om iemand zijn/haar leven af te pakken. Wat hij/zij ook heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 30-05-2004 @ 17:33 :
Dan kom je er wel erg makkelijk vanaf als misdadiger zijnde.
Nee ik vind dat je pas kunt boeten voor wat je hebt gedaan, als je het moeilijk hebt. En sowieso ben tegen het recht om iemand zijn/haar leven af te pakken. Wat hij/zij ook heeft gedaan.
Dat ook ja. Als wij een moordenaar executeren, dan verlagen wij ons in principe naar zijn nivo. Lijkt me ook niet de bedoeling. Dan zijn we geen haar beter.
Oud 30-05-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 15:24 :
En als je het hebt over verkrachters, ja die moeten zwaar gestraft worden. Maar de dood heeft geen zin. Dat gaat te snel. Opsluiten, bij verkrachters (manlijk) allebei de balletjes zonder verdoving wegschieten (vrouwelijk), naai de boel maar dicht. Doe doen voorlopig helemaal niets meer.
Dat klinkt echt heel beschaafd, aan jou kunnen we het verzinnen van creatieve martelingen wel overlaten denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:45
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2004 @ 00:07 :
Dat klinkt echt heel beschaafd, aan jou kunnen we het verzinnen van creatieve martelingen wel overlaten denk ik
Zekers Laat mij er maar op los
Oud 31-05-2004, 00:01
Verwijderd
Doodstraf moet niet kunnen.
Het is moorden. En mensen dood maken is gewoon niet terecht.
Ook al heeft de dader iets heel ergs gedaan. Het hoort niet.
Sluit die gene dan levens lang op. Dan merkt hij tenminste nog wat van die straf. En kan hij lekker nadenken over wat hij wel niet heeft gedaan.Dat is een straf.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:48
Mythrill
Mythrill is offline
Net als vroegah... dat als je weer eens stout was geweest je naar je kamer werd gestuurd door je vader en/of moeder

(alleen dan wat langer dan een uurtje )
Oud 01-06-2004, 20:02
Legend Of Rusj@
Citaat:

toch denk dat meeste voordelden, liever in de gevangenis voor levens lang zitten dan de doodstraf hebben
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:54
Mythrill
Mythrill is offline
Zullen ze dit forum gelezen hebben?

Klik
Oud 04-06-2004, 16:22
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 01-06-2004 @ 21:02 :
toch denk dat meeste voordelden, liever in de gevangenis voor levens lang zitten dan de doodstraf hebben
Als ze zo'n groot crimineel verleden hebben? Dan kan je niet meer spreken van een gezond funcionerend mens maar van een gek. Die hebben niet eens door, dat ze niet meer terug komen, als ze dood zijn. Maar nu heb ik het wel over het ernstigste geval.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:10
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nee, nein, non, no, αριθ
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:00
Upke
Upke is offline
Als iemand een misdaad begaan is, wat heb je er dan aan om hem te doden?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 05-06-2004 @ 11:00 :
Als iemand een misdaad begaan is, wat heb je er dan aan om hem te doden?
Rechtvaardigheidsgevoel van de samenleving. Geen risico dat hij het opnieuw doet. Afschikkende werking voor potentiële daders.

Something like that
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:28
Upke
Upke is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2004 @ 17:03 :
Rechtvaardigheidsgevoel van de samenleving. Geen risico dat hij het opnieuw doet. Afschikkende werking voor potentiële daders.

Something like that
Geen risico dat hij het opnieuw doet? Ja dat zal moeilijk gaan als je dood bent, maar opsluiten dan heb je er ook geen last meer van. En rechtvaardigheidsgevoel van de samenleving? Nou dat gevoel krijg ik dus niet hoor. Ik denk dat iemand die de doodstraf krijgt er beter af is dan iemand die de gevangenis inmoet. Hij zal wel denken, mooi ze doden me heb ik geen last meer van hun, hun niet meer van mij. Maar ik heb toch nog wel lekker een misdaad kunnen begaan!! Dat denkt hij dan, je kan wel iemand de doodstraf geven maar dan schiet je niks mee op, je kan het niet terugdraaien wat gebeurt is.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 06-06-2004 @ 13:28 :
Ik denk dat iemand die de doodstraf krijgt er beter af is dan iemand die de gevangenis inmoet.
Kun je niet weten en is dus nergens op gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
magnifica schreef op 29-05-2004 @ 18:21 :
Moord met moord bestraffen.. lekker logies.
Zo komen ze er wel mooi vanaf, geef liever 3 keer levenslang.
Onschuldige mensen kunnen het nooit meer bewijzen.

nee ..dus..
In Nederland kun je niet drie keer levenslang krijgen. Levenslang is in Nederland levenslang. Vervroegde vrijlating is alleen mogelijk met een Koninklijke Vrijwaarde. En die krijg je niet zomaar.

Overigens ben ik niet voor de doodstraf. Moord, als misdrijf, moet niet vergeldigd worden met moord ('An eye for an eye makes the whole world blind').

Of het werkelijk afschrikwekkend werkt valt te betwijfelen. Als iemand op zijn twintigste de cel in gaat voor moord kan hij, in mijn ogen, beter 20 jaar later pijnloos geëxecuteerd worden dan dat hij 50 jaar later doodgaat aan ouderdom. Als ik zou mogen kiezen tussen de doodstraf of een 'echte' levenslange gevangenisstraf (dus vastzitten tot de dood) zou ik het wel weten.

Toen de Verenigde Staten in 1976 de doodstraf herinvoerde daalde het aantal moorden. Echter, toen Canada in 1976 de doodstraf afschafte ging dat ook gepaard met een daling van het aantal moorden.

Een laatste argument wat redelijk vaak wordt aangevoerd VOOR de doodstraf, is dat de doodstraf goedkoper zou zijn. Mensen vergeten helaas de papierwinkel die er altijd bij zit.

'The study counted death penalty case costs through to execution and found that the median death penalty case costs $1.26 million. Non-death penalty cases were counted through to the end of incarceration and were found to have a median cost of $740,000. For death penalty cases, the pre-trial and trial level expenses were the most expensive part, 49% of the total cost. The costs of appeals were 29% of the total expense, and the incarceration and execution costs accounted for the remaining 22%. In comparison to non-death penalty cases, the following findings were revealed: ...'

Bron: (Deathpenaltyinfo.org)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:02
extinction
extinction is offline
soort straf heeft trouwens geen enkel effect op misdaad.
De doodstraf invoeren zal het misdaadcijfer niet omlaag brengen.
Pak-kans echter wel.
Oud 06-06-2004, 14:19
Mu
Mu is offline
Citaat:
extinction schreef op 06-06-2004 @ 15:02 :
soort straf heeft trouwens geen enkel effect op misdaad.
De doodstraf invoeren zal het misdaadcijfer niet omlaag brengen.
Pak-kans echter wel.

Dat klopt, alhoewel ik ook niet vind dat dat een argument tegen moet zijn. Ook niet voor, als de cijfers omgedraaid waren.

Het gaat er wat mij betreft om dat we iemand zijn leven ontnemen, en dat dat nooit terecht is.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:12
extinction
extinction is offline
Citaat:
Mu schreef op 06-06-2004 @ 15:19 :

Dat klopt, alhoewel ik ook niet vind dat dat een argument tegen moet zijn. Ook niet voor, als de cijfers omgedraaid waren.

Het gaat er wat mij betreft om dat we iemand zijn leven ontnemen, en dat dat nooit terecht is.
iemands vrijheid ontnemen wel?
Oud 06-06-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 06-06-2004 @ 16:12 :
iemands vrijheid ontnemen wel?
Tja, weet jij een goed alternatief dan?

Je hebt nu eenmaal een straf nodig, anders kun je er op los moorden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:26
extinction
extinction is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2004 @ 16:15 :
Tja, weet jij een goed alternatief dan?

Je hebt nu eenmaal een straf nodig, anders kun je er op los moorden.
nee, maar serieus, ik hoor veel mensen zeggen dat je iemand niet hetgeen mag aandoen waarvoor je em straft.

Op vrijheidsontneming (ontvoering, kidnapping etc) staat een gevangenisstraf.
Dan gaat die redenatie dus niet op.
Oud 06-06-2004, 15:51
Onorthodox
Onorthodox is offline
Achja, het is humaner(ofzo) om de crimineel te laten lopen.
Wat doen die slachtoffers er nou toe?

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 06-06-2004 @ 16:26 :
Op vrijheidsontneming (ontvoering, kidnapping etc) staat een gevangenisstraf.
Dan gaat die redenatie dus niet op.
Op zich heb je wel een punt, maar ontvoering en kidnapping zijn vaak meer dan alleen vrijheidsontneming.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:01
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2004 @ 14:06 :
Kun je niet weten en is dus nergens op gebaseerd.
"Ow ik hoop toch zo dat de doodstraf word ingevoerd want dan zullen die boefjes hun lesje wel leren, er valt niks voor hun te leren want ze worden afgemaakt." Maar ik hoop dan ook dat een vriend of zo van jou vals beschuldigd word van moord, en dat hij dan de doodstraf krijgt. Dat hoop ik voor jou, en dan zul je zien hoe hard je smeekt om een gevangenisstraf in plaats van de doodstraf. Dan had je nu wel je grote mond gehouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 06-06-2004 @ 18:01 :
"Ow ik hoop toch zo dat de doodstraf word ingevoerd want dan zullen die boefjes hun lesje wel leren, er valt niks voor hun te leren want ze worden afgemaakt." Maar ik hoop dan ook dat een vriend of zo van jou vals beschuldigd word van moord, en dat hij dan de doodstraf krijgt. Dat hoop ik voor jou, en dan zul je zien hoe hard je smeekt om een gevangenisstraf in plaats van de doodstraf. Dan had je nu wel je grote mond gehouwen.
Wat lul je nou? Ik ben tegen de doodstraf.

Met die opmerking wilde ik slechts zeggen dat jij niet weet wat er na de dood is en je dus niet kunt zeggen of dat beter of slechter is dan levenslange opsluiting.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
ROTFL

sommige mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten