Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 16:29
kneisje
kneisje is offline
AAAAH yeyeye tussen een 6,5 en een 8!!!!!!!! Ik moest een 5,1 halen en scheikunde was mn slechtste vak van de schoolexamens! Ik sta versteld van mezelf. Oh yeah. Ik ben geslaagd.
Advertentie
Oud 02-06-2004, 16:42
indigo
indigo is offline
Jeeeeeeeeeeeeh! Ik vond scheikunde echt heel erg meevallen. ik heb helaas nogal wat domme fouten gemaakt, maar toch tussen de 6.8 en 9.1! En dat terwijl ik scheikunde het lastigste vak vond...
Oud 02-06-2004, 16:47
~Little Sun~
~Little Sun~ is offline
Viel me heel erg mee! Ben echt superblij, heb tussen de 8 en 9,3, hoogste tot nu toe van mijn examens.
Weten jullie hoe het zit met signifacantie fouten? Heb het namelijk bij 2 opgaven fout gedaan, 1 cijfer te veel. Heb nu bij beide opgaven er 1 punt afgetrokken, klopt dit?
Oud 02-06-2004, 16:49
the tourist
the tourist is offline
tussen de 7.2 en de 8.7
En ik heb nog streng gerekend ook. Waarschijnlijk heb ik mijn cijfer nu opgehaald van een 6 naar een 7
Oud 02-06-2004, 16:54
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
~Little Sun~ schreef op 02-06-2004 @ 17:47 :
Viel me heel erg mee! Ben echt superblij, heb tussen de 8 en 9,3, hoogste tot nu toe van mijn examens.
Weten jullie hoe het zit met signifacantie fouten? Heb het namelijk bij 2 opgaven fout gedaan, 1 cijfer te veel. Heb nu bij beide opgaven er 1 punt afgetrokken, klopt dit?
Bij vraag 17 staat dat het niet uitmaakt of het antwoord wel of niet significant is, maar of het bij andere vragen ook zo is, weet ik niet. Ik denk niet dat er erg streng naar wordt gekeken, bij natuurkunde is het belangrijker denk ik.

Ik had vraag 17 goed terwijl ik er echt van overtuigd was dat hij fout was, net als bij vraag 23. Maar dat terzijde
Oud 02-06-2004, 17:01
SpeedRock
SpeedRock is offline
Whahahaha, dit is leuk!!! Een dikke vette voldoende!!! Zow, dat had ik echt niet verwacht!!!

Tussen de 7,0 en 8,5

Ik hou van scheikunde!!! Misschien ga ik het wel studeren!!!

Naaah....
Oud 02-06-2004, 17:03
*sieske*
*sieske* is offline
ben ik nou de enige die het moeilijk vond? Heb tussen de 5.3 en 6.8, stond een 6.3 dus sta nog gewoon een zesje, maar toch....had het wel wat makkelijker verwacht. Heb het ook niet helemaal afgekregen

@ ~Little Sun~: Volgens mij wordt er in jouw geval niets afgetrokken. Significante cijfers zijn wel even belangrijk als bij natuurkunde, maar je mag er altijd 1 langs zitten volgens mijn leraar.
Oud 02-06-2004, 17:39
Sherco
Sherco is offline
Ik heb tussen de 7,8 en 9,1, bij een 7,7 zou ik een 8 staan op mijn eindlijst, dus ik ben wel tevreden ja
Oud 02-06-2004, 17:52
Verwijderd
Ik heb het nog niet nagekeken... maar ik denk dat ik het wel goed gemaakt heb... ik ben ook niet echt bang dat ik straks zomaar een onvoldoende gemiddeld ga staan...
Oud 02-06-2004, 18:08
Verwijderd
tjonge ging best goed... tussen 7,2 en 8,7... en ik moest een 7,1 voor een 8!

maagoed, hebben jullie ook dat je eerst leert, dan maak je dat examen en dan vragen ze maar naar ongeveer 10% van je kennis en dan heb je een voldoende, maar eigenlijk heb je het idee dat ze gewoon dat vroegen wat je snapt, dat je het eigenlijk niet helemaal beheerst en dat je gewoon geluk had.

ik wel namelijk
Oud 02-06-2004, 18:14
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Acey schreef op 02-06-2004 @ 19:08 :

maagoed, hebben jullie ook dat je eerst leert, dan maak je dat examen en dan vragen ze maar naar ongeveer 10% van je kennis en dan heb je een voldoende, maar eigenlijk heb je het idee dat ze gewoon dat vroegen wat je snapt, dat je het eigenlijk niet helemaal beheerst en dat je gewoon geluk had.

ik wel namelijk
Dat gevoel had ik ook (alleen blijven redosxreacties bij mij een probleem).

Een voldoende zit er waarschijnlijk wel (ff snel nagekeken), best bizar ik heb het hele jaar geen voldoende voor scheikunde gehaald en op mijn examen haal ik wel een voldoende . *blij is*
Oud 02-06-2004, 20:46
Toscane
Toscane is offline
Pff.. ik vond het echt niet zo heel gemakkelijk eigenlijk. Maar goed ik heb minimaal een 6 op mn eindlijst dus ik ben weer tevreden .
Oud 03-06-2004, 05:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wow! Hij ging gewoon vet goed!

Ik heb tussen een 8.2 en 9.3

Tis wel funny, als ik nu zelfs een 8.4 haal, dan sta ik een 8 op mijn eindlijst (Terwijl ik zelfs bang was dat ik hem niet zou halen!!)
Oud 03-06-2004, 08:17
indigo
indigo is offline
Hè bah, iedere keer als ik een examen voor de tweede keer ga nakijken heb ik lager... maargoed. Bij vraag 13 heb ik 4-amino-1-benzenol, die staat niet bij de 'alternatieve' antwoorden, maar dat zal toch wel 4 punten krijgen?
Oud 03-06-2004, 08:25
Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
~Chenoa~ Hè bah, iedere keer als ik een examen voor de tweede keer ga nakijken heb ik lager... maargoed. Bij vraag 13 heb ik 4-amino-1-benzenol, die staat niet bij de 'alternatieve' antwoorden, maar dat zal toch wel 4 punten krijgen?

Ik verwacht van wel... Het klopt namelijk wel, dus dan kunnen ze het toch eigenlijk niet fout rekenen
Oud 03-06-2004, 10:33
SpeedRock
SpeedRock is offline
Citaat:
~Chenoa~ schreef op 03-06-2004 @ 09:17 :
Hè bah, iedere keer als ik een examen voor de tweede keer ga nakijken heb ik lager... maargoed. Bij vraag 13 heb ik 4-amino-1-benzenol, die staat niet bij de 'alternatieve' antwoorden, maar dat zal toch wel 4 punten krijgen?
Ik hoorde van wel... Want dan was de 1 overbodig, maar kreeg je wel de volle 4 punten...

Weet het niet 100% zeker...
Oud 03-06-2004, 10:40
Verwijderd
Mjah ik heb 4 amino-benzeen-1-ol
Oud 03-06-2004, 11:21
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
~Chenoa~ schreef op 03-06-2004 @ 09:17 :
4-amino- 1-benzenol is uiteraard ook goed he

je bent alleen vollediger, maar alles wat overbodig is,is niet meteen fout. Je kunt hem maar beter wel opschrijven, want stel nu dart je hem wel op had moeten schrijven, had je hem anders fout gehad.

iig overbodig en toch opschrijven wil niet perse zeggen dat je antwoord meteen fout is.
Oud 03-06-2004, 12:04
Tuuurlijk
Tuuurlijk is offline
Citaat:
Dan kreeg je er drie dacht ik te hebben gezien in het correctie voorschrift.
edit: toch niet

Ik heb trouwens in mijn gigantische intelligentie er 3 amino van gemaakt geloof ik.
Oud 03-06-2004, 12:48
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik kwam er gister achter dat ik een hele pagina ben vergeten...
oeps!
(die met die tekst en vraag 17) best dom want ik heb die tekstvragen dus met dat laatste gedeelte van de t6ekst gemaakt
-> klopt geen hout van...
heb wel tussen de 5.6 en 7.1 moest een 4.4 voor een zes dus heb het wel gehaald...
maar toch, op het examen een pagina vergeten is het stomste wat ik dit jaar heb gedaan.....
Oud 03-06-2004, 14:00
Verwijderd
Ik heb bij die vraag van welke stof:
4 amino-benzeen-1-ol
Maar die komt geen eens voor in het correctie voorschrift. Terwijl het wel zo in ons boek staat.
Oud 03-06-2004, 14:28
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2004 @ 15:00 :
4 amino-benzeen-1-ol
Maar die komt geen eens voor in het correctie voorschrift. Terwijl het wel zo in ons boek staat.
Dat is dan een foutje in het boek.
Oud 03-06-2004, 14:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2004 @ 15:00 :
4 amino-benzeen-1-ol
Het boek wat wij hebben Chemie, klopte niet met de naamgeving. Die gaf al hydroxy- aan, terwijl het -ol moest zijn.

In ieder geval weet je dat de uitgang sowieso het laagste plaatsnummer heeft, dus die hoef je niet te nummeren, die is standaard 1. (Okay, er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar die zijn niet van toepassing op deze vraag )
Oud 03-06-2004, 17:38
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Wow, dit was écht een eitje... heb ik me hier zo druk over gemaakt
Wel jammer dat iedereen het makkelijk vond, want nu zal de normering wel erg streng zijn (iets van 0,3 ofzo )
Ach, dan heb ik nog steeds een 8 ofzo...

wiew, en nu: vakantie !
Oud 03-06-2004, 19:05
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-06-2004 @ 15:55 :
Het boek wat wij hebben Chemie, klopte niet met de naamgeving. Die gaf al hydroxy- aan, terwijl het -ol moest zijn.

In ieder geval weet je dat de uitgang sowieso het laagste plaatsnummer heeft, dus die hoef je niet te nummeren, die is standaard 1. (Okay, er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar die zijn niet van toepassing op deze vraag )
dat hydroxy is wel goed hoor, maar misschien heb je dat stukje misschien niet goed begrepen.

hydroxy gebruik je als er een groep aanwezig is met een hogere prioriteit dan de OH-groep. Is de OH-groep de groep met de hoogste prioriteit, dan krijg je het achtervoegsel -ol

--> zie hiervoor ook de regels van binas tabel 103C en verder
Oud 03-06-2004, 21:24
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 03-06-2004 @ 20:05 :
dat hydroxy is wel goed hoor, maar misschien heb je dat stukje misschien niet goed begrepen.

hydroxy gebruik je als er een groep aanwezig is met een hogere prioriteit dan de OH-groep. Is de OH-groep de groep met de hoogste prioriteit, dan krijg je het achtervoegsel -ol

JA! Maar de aminogroep heeft toch een hogere prioriteit dan de hydroxygroep? Dus waarom is het dan niet 4-hydroxybenzeenamine? Ik weet wel dat er staat dat dat antwoord niet fout gerekend mag worden, maar het is eigenlijk toch gewoon het goede antwoord? Het zou eigenlijk andersom moeten zijn, dat 4-hydroxybenzeenamine goed is en 4-aminobenzenol niet fout gerekend mag worden.

Maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen.
Oud 03-06-2004, 22:20
indigo
indigo is offline
Nee, de hydroxy-/-ol-groep heeft een hogere prioriteit dan de amino-groep, dus die moet aan de stamnaam...
Oud 04-06-2004, 05:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 03-06-2004 @ 20:05 :

Ja, maar in het boek stond dus iets met hydroxybenzeen. Terwijl het gewoon benzenol is. Dat bedoelde ik

@ Saycheese

Er staat zelfs nog in mijn boek dat als er een OH groep én een NH groep aanwezig zijn, dat dan de NH groep het voorvoegsel (amino-) krijgt.
Oud 04-06-2004, 09:40
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-06-2004 @ 15:55 :

Ja, dat boek heb ik ook. En ik dacht me te herinneren dat amine altijd voor hydroxy moest en dat het laagste getal na het hoogste getal moest (4-amino, 1-hydroxy dus). Ik heb niet eens aan benzenol gedacht, volgens mij heb ik dat ook nog nooit ergens zien staan, voor dat ik het correctiemodel zag dan. Maar goed, het kost me maar 1 punt.
Oud 04-06-2004, 11:39
sdekivit
sdekivit is offline
mesnen

--> binas tabel 103C : de alcoholen staan boven de amiNen en niet zoals velen misschien zullen de denken de amiDen

--> een amiNe is namelijk een NH2-groep en de amiDen zijn verbindingen als de CONH2, dus een dubbelgebonde O en een NH2-groep.

--> in dit geval gaat het ALLEEN om een NH2-groep en heb je te maken met een amiNe en die heeft een lagere prioriteit dan de OH-groep.

--> sorry: 4hydroxybenzeenamine is echt heel erg fout .....
Oud 04-06-2004, 16:02
care
care is offline
Citaat:
~Little Sun~ schreef op 02-06-2004 @ 17:47 :
huh dach dat je altijd 1 sign. cijfer meer of minder moch...dat er dan nix werd afgetrokken zegmaar'

ik had ook tussen 8 en 9,3..........relaxe....................
Oud 05-06-2004, 19:30
blablalou
blablalou is offline
hallo alchemisten...

wist je dat 4-aminobenzenol in de MERCK INDEX editie 12 niet genoemd wordt!

MERCK kiest voor de naam: p-aminophenol (p = para = 4)
verder worden vermeld: p-hydroxyaniline, 4-amino-1-hydroxybenzene
De laatste naam behoort dus ook gewoon 4 p te krijgen

Ik kan de schrijvers van die boeken dus wel begrijpen...
Het is hydroxybenzeen of fenol

Waar blijven we als we bijv voortdurend straatnamen gaan wijzigen?

Het werk (S1,2), was wel van beschamende eenvoud, vooral door de vele vragen met voorzetjes.
De correctiehandleiding ontroerend gul in het uitdelen van punten

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 19:32.
Advertentie

Regels voor berichten