Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 14:43
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Snow schreef op 28-07-2004 @ 13:04 :
idd, dat viel mij ook op.

maar toen de eerste 3d-game uitkwam, had nog niemand dat eerder verzonnen. Mijn vraag is dus: denken jullie dat er nog iets uitkomt wat nog nooit iemand eerder verzonnen heeft?
Uiteraard. Alleen zullen niet zulke grensdoorbrekende uitvindingen zijn, aangezien de grootste al zijn geweest. Er zullen vast wel innovatieve nieuwe genres worden uitgevonden, maar zolang de techniek niet met een nieuwe wending komt, zal er geen groot nieuw genre komen denk ik. Als virtual reality voor 't grote publiek beschikbaar komt, zullen er zeker enkele nieuwe genres bijkomen, maar dat laat nog een aantal jaren op zich wachten. Ik vermoed dat we tot die tijd wel steeds uitgebreidere (zoals in Morrowind) en meer MMO-games zullen krijgen, maar geen grote baanbrekende nieuwe dingen. Ach, misschien wel, dat kan je natuurlijk nooit weten, maar ik acht de kans niet groot. De techniek zal natuurlijk constant vooruit gaan, wat we zullen merken in de games. Realistisch omgevingen, met betere physics (kijk maar naar HL2), meer interactie en menselijker AI. Maar ja, dat spreekt vanzelf, lijkt mij.
Oud 29-07-2004, 11:19
Snow
Snow is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 28-07-2004 @ 14:43 :
Uiteraard. Alleen zullen niet zulke grensdoorbrekende uitvindingen zijn, aangezien de grootste al zijn geweest. Er zullen vast wel innovatieve nieuwe genres worden uitgevonden, maar zolang de techniek niet met een nieuwe wending komt, zal er geen groot nieuw genre komen denk ik. Als virtual reality voor 't grote publiek beschikbaar komt, zullen er zeker enkele nieuwe genres bijkomen, maar dat laat nog een aantal jaren op zich wachten. Ik vermoed dat we tot die tijd wel steeds uitgebreidere (zoals in Morrowind) en meer MMO-games zullen krijgen, maar geen grote baanbrekende nieuwe dingen. Ach, misschien wel, dat kan je natuurlijk nooit weten, maar ik acht de kans niet groot. De techniek zal natuurlijk constant vooruit gaan, wat we zullen merken in de games. Realistisch omgevingen, met betere physics (kijk maar naar HL2), meer interactie en menselijker AI. Maar ja, dat spreekt vanzelf, lijkt mij.
hoewel de techniek steeds beter wordt, grijpen er toch steeds meer mensen terug naar de retro games, zoals Mo6 al beschreef in zijn artikel.
Mijn vraag is echter of groter, sneller en beter de gamesindustrie draaiende gaat houden. Blijkbaar gaat het meer om de gameplay (en de nostalgie) van games, dan om hoe realistisch alles er uit ziet.

Om een muzikaal voorbeeld te nemen: voordat Nirvana hun muziek begon te maken, waren er nog geen andere bands op het idee gekomen om op een dergelijke manier muziek te maken. Hetzelfde geldt voor de introductie van de muziek van de Beatles en de Rolling Stones of de introductie van de zgn House-muziek (om wat willekeurige voorbeelden te nemen).

Zouden er (zonder te speculeren over het wat en hoe) nog andere genres komen?

Ter verduidelijking:
Een nieuw spelgenre heeft dus niet te maken met techniek, realistischere physics of A.I. Dat zijn allemaal factoren die wat extra's in het spel brengen, maar niet de essentie ervan zijn.
Oud 29-07-2004, 11:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Copycat schreef op 25-06-2004 @ 17:01 :
Er is geen toekomst
Door de enorme illegale gamehandel zullen game ontwikkelaars stoppen. Immers er wordt geen geld meer verdient. We zullen moeten teren op oude games
ik ben een pessimist
Over een jaar of 10 zijn games net zo duur als het medium en zitten ze gewoon stampvol met reclame, simple as that...
Oud 29-07-2004, 11:59
Snow
Snow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-07-2004 @ 11:26 :
Over een jaar of 10 zijn games net zo duur als het medium en zitten ze gewoon stampvol met reclame, simple as that...
of ze zijn gratis en je betaald enkel een klein bedrag per maand aan de producent om het online te spelen...
Oud 29-07-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Snow schreef op 29-07-2004 @ 11:59 :
of ze zijn gratis en je betaald enkel een klein bedrag per maand aan de producent om het online te spelen...
Zal niet snel gebeuren, meeste mensen hebben het niet op maandelijks betalen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 13:07
Snow
Snow is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 29-07-2004 @ 12:56 :
Zal niet snel gebeuren, meeste mensen hebben het niet op maandelijks betalen.
want?
Oud 30-07-2004, 16:31
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Snow schreef op 29-07-2004 @ 11:19 :
hoewel de techniek steeds beter wordt, grijpen er toch steeds meer mensen terug naar de retro games, zoals Mo6 al beschreef in zijn artikel.
Mijn vraag is echter of groter, sneller en beter de gamesindustrie draaiende gaat houden. Blijkbaar gaat het meer om de gameplay (en de nostalgie) van games, dan om hoe realistisch alles er uit ziet.

Om een muzikaal voorbeeld te nemen: voordat Nirvana hun muziek begon te maken, waren er nog geen andere bands op het idee gekomen om op een dergelijke manier muziek te maken. Hetzelfde geldt voor de introductie van de muziek van de Beatles en de Rolling Stones of de introductie van de zgn House-muziek (om wat willekeurige voorbeelden te nemen).

Zouden er (zonder te speculeren over het wat en hoe) nog andere genres komen?

Ter verduidelijking:
Een nieuw spelgenre heeft dus niet te maken met techniek, realistischere physics of A.I. Dat zijn allemaal factoren die wat extra's in het spel brengen, maar niet de essentie ervan zijn.
Mwah, ik denk niet dat 't realistisch is dat retrogames heel erg in komen. Ze zijn al 'in' geweest, en de goeie blijven hangen en zijn leuk voor de nostalgie om nog 'n keer te spelen, that's it.

Nogmaals: als er grote vernieuwingen in de techniek komen, zullen er ook nieuwe genres komen. Net als in de muziek. Met de komst van de elektrische gitaar zijn er een heleboel muziekgenres bij gekomen. Zo zal met de komst van virtual reality er nieuwe genres bij komen. Maar er zijn de laatste tijd geen daverende nieuwe technieken ontwikkeld, die meer mogelijkheden bieden. Het gaat langzamerhand vooruit, zodat de genres ook langzaam evolueren. En er is lang tijd geweest om allerlei nieuwe genres te ontdekken. Maar ik denk dat de meeste grenzen van de huidige techniek wel zijn opgezocht, dus zullen er niet zo gauw nieuwe genres komen. Je kan het natuurlijk nooit uitsluiten, want een compleet nieuw genre hoeft ook niet per se van nieuwe techniek af te hangen. Maar als er ruimte is voor 'n nieuw genre, had die de afgelopen vijf a tien jaar net zo goed kunnen komen, en die zijn er ook gekomen. En nu niet zoveel meer.

Om 'n lang verhaal kort te maken: nieuwe genres zullen komen, en zullen samengaan met de vooruitgang in de techniek. En er zullen misschien enkele nieuwe genres 'from out of nowhere' worden verzonnen.
Oud 30-07-2004, 20:34
Snow
Snow is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 30-07-2004 @ 16:31 :
Mwah, ik denk niet dat 't realistisch is dat retrogames heel erg in komen. Ze zijn al 'in' geweest, en de goeie blijven hangen en zijn leuk voor de nostalgie om nog 'n keer te spelen, that's it.

Nogmaals: als er grote vernieuwingen in de techniek komen, zullen er ook nieuwe genres komen. Net als in de muziek. Met de komst van de elektrische gitaar zijn er een heleboel muziekgenres bij gekomen. Zo zal met de komst van virtual reality er nieuwe genres bij komen. Maar er zijn de laatste tijd geen daverende nieuwe technieken ontwikkeld, die meer mogelijkheden bieden. Het gaat langzamerhand vooruit, zodat de genres ook langzaam evolueren. En er is lang tijd geweest om allerlei nieuwe genres te ontdekken. Maar ik denk dat de meeste grenzen van de huidige techniek wel zijn opgezocht, dus zullen er niet zo gauw nieuwe genres komen. Je kan het natuurlijk nooit uitsluiten, want een compleet nieuw genre hoeft ook niet per se van nieuwe techniek af te hangen. Maar als er ruimte is voor 'n nieuw genre, had die de afgelopen vijf a tien jaar net zo goed kunnen komen, en die zijn er ook gekomen. En nu niet zoveel meer.

Om 'n lang verhaal kort te maken: nieuwe genres zullen komen, en zullen samengaan met de vooruitgang in de techniek. En er zullen misschien enkele nieuwe genres 'from out of nowhere' worden verzonnen.
ik doelde op het feit dat retro niet zozeer weer 'in' wordt, maar dat het mensen dus niet per definitie om de super graphics/sound/multiplayer gaat.

alright, een dergelijk antwoord zocht ik
Oud 05-08-2004, 16:49
troep
troep is offline
ik ben persoonlijk een voorstander van spellen versimpelen in plaats van uitbreidden.

als je tetris wilt spelen moet je toch niet hele verhalen hebben, exp. verzamelen om beter te worden en dat alles om blokjes te stapelen !?
extreem voorbeeld maar actie spellen en race spellen neigen wel steeds meer deze kant op en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

over massive online actiongames (dus niet alleen shooters.) maar dan echt MASSIVE vind ik wel erg aanlokkelijk klinken
stel je voor :
een wereld ala lord of the rings ... je maakt met je cam een foto van je gezicht die wordt zo verbogen dat ie er orcachtig uitziet maar wel nog als jou ... dan voeg je je in de grote strijd waar je allemaal onbekende gezichten ziet ... spanning voor de strijd en dan breekt alle hel los elke soldaat is iemand in real life en dester beter je stats in de loop der tijd des te meer je in de frontline staat.... de AI is gebruikt om te zorgen dat beginnende spelers het ietsjes makkelijker krijgen om alles een beetje gelijk te trekken natuurlijk heb je natuurlijk nog extreem slechte spelers en extreem goeie spelers maar in een echte oorlog zal dat ook wel zo zijn .... plots zie je door de horde van spelers om je heen vuurballen vliegen *shit* gandalf ! (characters natuurlijk door AI gespeeld ..maar er kunnen automatisch nieuwe wel door mensen bestuurde helden ontstaan dat heb je zelf in de hand.) je kijkt om je heen maar de meeste rennen met de staart tussen de benen weg plots herken je een gezicht, je buurjongen ! ... met je microfoontje vraag je hem (en je stem is naar een orcstem vervormt.) mee te komen en gandalf te grazen te nemen .. voor andere spelers (geen orcs.) horen ze orc taal maar jullie kunnen t gewoon verstaan je kan dus tactieken roepen naar anderen zonder dat je tegen spelers het merken ... er ligt een touw een derde orcspeler komt bij jullie hij en je buurjongen rennen met het touw om gandalf uit zijn concentratie te halen dan spring je naar hem toe en slecht hem genadeloos af.
vanaf nu sta jij bekend als een held.

heerlijk toch ? ... zou het zelf niet zo gauw spelen tough (speel zelden spellen nog.)
Reageren

Regels voor berichten