![]() |
||
Citaat:
dat is iets wat alleen jij kan bepalen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
ik streef naar nihil aan oordelen. Citaat:
Citaat:
de vrede van god is de totale gelijkmoedigheid bij alles wat je ervaart. zoals bijvoorbeeld niet geraakt worden vandaag toen ik ineens merkte dat ik vanaf de stad naar huis kon lopen omdat mun band lek was. en evenmin onplezier voelen toen ik hem met mijn pa maakte ook al had ik overal pijn in mijn lichaam. toch moet je dit niet verwarren met grijsheid integendeel. eerder helderheid. Citaat:
ja god bless us ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ja, het ego gaat protesteren als je je aandacht op de stilte in je richt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Juist als je de stilte in je ontdekt ,wordt het duidelijk dat er iets blijvends is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk,wij denken dat we zo verrijkt zijn door de ontwikkelingen die ontstaan zijn door ons intellect. Doordat het denken zo belangrijk is,raakt men het contact kwijt met ons diepste zijn. Je hebt een mooi doel en er zijn velen met jou die ook op zoek gaan naar hun ware ik en het gevonden hebben waardoor hun leven ingrijpend veranderd is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat meer is dat je gaat inzien dat je deel uitmaakt van een geheel, je bent niet afgescheiden van anderen.Er ontstaat een diepe innerlijke vrede in je die blijvend is,daardoor ben je niet snel meer uit je evenwicht en je wordt heel erg bewust. Voeg dat samen met altruisme..,liefde voor al wat leeft. Wat zou dit alles betekenen als mensen op grote schaal op zoek zouden gaan naar hun innerlijke stilte? Zou het een einde maken aan oorlog,haat en veel lijden? Ik denk het wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar er blijft een vrije wil,iedereen kan kiezen of hij het proces van zelfrealisatie wil gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Clear as vodca. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je denkt is er een waarnemer(het zelf) en het waargenomene(de gedachte) Als de gedachte wegvalt blijft de waarnemer over. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb het niet over jou of een ander individu. Hoeveel mensen haten elkaar ook al is het alleen maar in gedachten..dat is een energie die niet verloren gaat maar blijft hangen en weer opgepakt wordt door andere mensen. Al die 'haatenergie' samen veroorzaakt meer haat en meer afgescheidenheid. Deze stroom kan alleen maar doorbroken worden als het inzicht komt in wat dit teweegbrengt en in wat je werkelijk bent. De stroom van liefde,(je ware kern is liefde) zal ook liefdevolle gedachten en daaraan verbonden handelingen voortbrengen. Als je goed voor jezelf zorgt,is dat volgens mij geen egoisme. Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 08:30. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
liefde is evenzo soms een in de hemel gemaakte afspraak van een kind en een pa in een armoedzaaierswijk dat de een de ander constant in elkaar ramt... the universe is full o violence... so better love it ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() nee serieus, als ik het op mijn kleine schaal voor elkaar krijg om min of meer "goed" te leven, zonder daarbij al teveel contact te hebben met het collectief, dan kan toch zeker iedereen dat? of is er een soort van "wet van behoud van haat"? dat is een eng idee, en als we dat geloven, dan verliezen we de drijfveer er wat aan te doen.
||
Citaat:
![]() wat je zegt is waar, maar ik vraag me af of kinderen daar zoveel aandacht aan schenken als ze je niet persoonlijk kennen.
||
![]() |
Citaat:
''Verbeter de wereld,begin bij jezelf is denk ik heel waar.'' |
![]() |
||
Citaat:
maar in mijn discussie met isa heb ik al proberen aan te geven dat de mensen in MIJN omgeving ook niet "grijs" zijn. dwz: niet zo bezeten van negatieve krachten etc etc. ik heb eigenlijk het idee dat we mensen die we niet kennen al dat kwaad toeschrijven. het met elkaar verbonden worden is geen resultaat van het opgeven van dat kwaad. als we met elkaar verbonden zijn zien we dat het met dat kwaad wel meevalt. denk ik
||
![]() |
Citaat:
Zo werkt dit ook op grote schaal,wij hebben allemaal last van de energie vanuit Irak. Erg positief gaat het daar niet aan toe. Als je dit weet,kun je bewust met je gedachten en daden omgaan,je kiest bewust voor positieve gedachten en handelingen. Misschien ben jij daar mee bezig ,JaJ maar veel mensen zijn zich niet eens bewust van hun gedachten of handelingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De Tempel flyaway | 0 | 31-05-2009 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder Verwijderd | 0 | 12-04-2007 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
De Ronde Kamer [Vervolgverhaal] Eztherz | 0 | 21-03-2006 16:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De opdracht duivelaartje | 14 | 13-09-2005 09:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 13:46 | |
Verhalen & Gedichten |
De Dood Zo Sterk.. Gantboy86 | 1 | 28-09-2004 18:36 |