Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 20:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 21:17 :
Wat een onzin.
waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 20:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wat een onzin.
Je wou zeggen dat je uiterlijk niet belangrijk vindt, EN dat geen van die 3 dingen op jou slaat?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:27
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Luna schreef op 02-06-2004 @ 16:23 :
Ik vind beiden belangrijk. Een jongen die ik niet aantrekkelijk(mooi) vind daar zal ik nooit een relatie mee kunnen hebben.
Een jongen die dingen zegt/ doet die me niet aanstaan ook niet dus het is allebei belangrijk.
zelfde menening
Oud 03-06-2004, 21:08
Verwijderd
Die discussie over dat issues hebben en uiterlijk onbelangrijk vinden wordt echt in ieder topic herhaald.
Maar als ik om me heen kijk zie ik genoeg mensen lopen die ik mooi vind, met een vriend(in) die ik dan weer lelijk vind. Het komt gewoon genoeg voor, smaken verschillen nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:14
Savagé
Savagé is offline
Citaat:
Wat een onzin.
Zijn we anders gewend van nare man?
Oud 03-06-2004, 21:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-06-2004 @ 22:08 :
Die discussie over dat issues hebben en uiterlijk onbelangrijk vinden wordt echt in ieder topic herhaald.
Maar als ik om me heen kijk zie ik genoeg mensen lopen die ik mooi vind, met een vriend(in) die ik dan weer lelijk vind. Het komt gewoon genoeg voor, smaken verschillen nou eenmaal.
dat klopt, maar sommige mensen zijn lelijk volgens de universele standaard
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-06-2004 @ 21:20 :
Je wou zeggen dat je uiterlijk niet belangrijk vindt, EN dat geen van die 3 dingen op jou slaat?
Ik vind uiterlijk niet belangrijk (overigens vind ik het wel belangrijk dat je weet wat douchen is enzovoorts), en die drie dingen slaan niet op mij.

Blijkbaar zoeken mensen verschillende dingen in relaties. Mijn vriend is niet mooi, ik ben ook zeker niet op z'n uiterlijk gevallen. Klinkt misschien stom, maar goed, zo is het wel. Waar ik dan wel op gevallen ben? Hoe hij is. Heel cliché en het kan vast allemaal niet ( ) maar zo voelt het voor mij wel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-06-2004 @ 22:15 :
dat klopt, maar sommige mensen zijn lelijk volgens de universele standaard
Volgens de "universele standaard"? Die bestaat niet.

En echt de meest lelijke mensen kunnen gewoon een relatie krijgen, daar kun je je over verbazen, maar het is denk ik gewoon een teken dat de stelling niet klopt.
Het samen-zijn met een persoon kan bepaalde gevoelens oproepen, en dit kan door vanalles komen. Daarvoor hoeft iemand er echt niet altijd uit te zien als een soort barbiepop.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 02:32 :
Mensen die werkelijk menen dat uiterlijk er niet toe doet, zijn

a) geestelijk gestoord
b) blind
c) zelf extreem lelijk

Of enorm verwaand, die zich boven anderen zetten. Erg beknopte gedachtengang, bevooroordeeld. Ik kan hier altijd zo misselijk van worden.... bah.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Mendacem schreef op 03-06-2004 @ 22:26 :
Of enorm verwaand, die zich boven anderen zetten. Erg beknopte gedachtengang, bevooroordeeld. Ik kan hier altijd zo misselijk van worden.... bah.
Lijkt me eerder dat het omgekeerd is; mensen die niet langs een verpakking kunnen kijken zijn in mijn ogen juist beknopt in hun gedachtengang. Ik zeg niet dat uiterlijk niet belangrijk mág zijn, als iemand dat belangrijk vindt, dan is het dus belangrijk. Ik zeg alleen dat het niet voor iedereen belangrijk is.
Verschillende mensen, verschillende wensen.
[edit] Of ben je het met me eens? [/edit]

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 22:28 :
Lijkt me eerder dat het omgekeerd is; mensen die niet langs een verpakking kunnen kijken zijn in mijn ogen juist beknopt in hun gedachtengang. Ik zeg niet dat uiterlijk niet belangrijk mág zijn, als iemand dat belangrijk vindt, dan is het dus belangrijk. Ik zeg alleen dat het niet voor iedereen belangrijk is.
Verschillende mensen, verschillende wensen.
[edit] Of ben je het met me eens? [/edit]
Gezien je een reactie verwacht. Ik ben het wel degelijk met je eens, alleen wil ik toevoegen dat ik het nog niet gerechtigd vind dat iemand hierop oordeeld. Iemand kan het belangrijk vinden, maar die mensen zijn nu juist de mensen die anderen er dus ook op oordelen, en dat is fout.
Overigens zijn er teveel mensen die zonodig een "stoot" moeten hebben als vriend(in).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:24
Qimm
Qimm is offline
Het innerlijk is gewoon belangrijk, je moet met die persoon leven, maar dat geldt ook voor het uiterlijk, je moet je wel tot iemand aangetrokken voelen, dat is nou net belangrijk. Als je iemand aardig vind en bijv. bewondering hebt voor zijn of haar intelligentie, het gevoel voor humor leuk vind enz. dan ben je vrienden. Voor méér dan vrienden moet je de ander ook lichamelijk aantrekkelijk vinden.
Oud 03-06-2004, 22:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-06-2004 @ 22:21 :

En echt de meest lelijke mensen kunnen gewoon een relatie krijgen, daar kun je je over verbazen, maar het is denk ik gewoon een teken dat de stelling niet klopt.
Het samen-zijn met een persoon kan bepaalde gevoelens oproepen, en dit kan door vanalles komen. Daarvoor hoeft iemand er echt niet altijd uit te zien als een soort barbiepop.
Het klinkt misschien grappig maar het berust wel op waarheid. Ik heb het over basis dingen, symetrie in het gezicht bijvoorbeeld, en de verhoudingen in het gezicht en lichaamsverhoudingen. Iemand met een symmetrisch gezicht heeft gevarieerde genen, daar letten onze hersenen op en dat vinden we 'mooi'.

Heeft dus niet heel veel met barbiepoppen te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-06-2004 @ 22:21 :
Wel eens van het Beauty Mask gehoord? Of van de Gulden Snede? Het menselijk gezicht bestaat uit een grote hoeveelheid onderlinge verhoudingen die binnen een bepaalde bandbreedte moeten vallen om als 'mooi' ervaren te worden. Alle mensen die iedereen als 'mooi' beschouwt, voldoen aan die verhoudingen. Er is dus wel degelijk zoiets als een universele norm voor schoonheid, dus check je feitenmateriaal, hon.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat verwaand en waarom zet je jezelf daarmee boven anderen? Ik vind het juist getuigen van een saaie, grijze-muisinstelling, al die clichétypjes die maar volhouden 'dat het toch echt niet om het uiterlijk gaat'. Daar word ik persoonlijk misselijk van. Durf nou toch eens te zeggen dat je liever gewoon een lekker ding hebt.

Dit betekent overigens niet dat innerlijk niet belangrijk is. Ik ga natuurlijk het liefst voor dat bloedmooie meisje dat ook nog eens hartstikke intelligent en algemeen ontwikkeld is. Maar sommige mensen schijnen te denken dat ze moeten kiezen tussen die twee: óf een lelijke aap met een lief karakter, óf een lekkere stoot maar ongelooflijk dom. En díe keuze moet je dus juist niet maken. Gewoon alleen het beste accepteren

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 08:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bekrompen bedoel je waarschijnlijk.

Sorry hoor, maar, bot gezegd, neuk ik niet onder m'n standaard. Klaar. Zoals wouter al zei, het is niet alsof je moet kiezen tussen knap en dom, of lelijk en leuk. Er zijn genoeg leuke meiden die zowel knap als intelligent zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 23:42 :
Wel eens van het Beauty Mask gehoord?
Jaja dat weet ik allemaal wel. Maar iemand die daar niet aan voldoet kan net zo goed door een hoop mensen mooi gevonden worden. Smaken verschillen. Het is niet zo dat "iedereen" bepaalde mensen als mooi beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-06-2004 @ 12:06 :
Jaja dat weet ik allemaal wel. Maar iemand die daar niet aan voldoet kan net zo goed door een hoop mensen mooi gevonden worden. Smaken verschillen. Het is niet zo dat "iedereen" bepaalde mensen als mooi beschouwt.
Je hebt inderdaad types die op extreem dikke vrouwen vallen bijvoorbeeld, maar of je je daarmee wil identificeren...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-06-2004 @ 12:06 :
Allemachtig, dat is toch wel zo'n dooddoener. Als van een populatie van duizend mensen éen iemand A vindt en de andere negenhonderdennegenennegentig vinden B, dan is B 'normaal' of 'de standaard' of whatever. Dan kun je wel clichématig blijven hameren op dat adagium van 'smaken verschillen', maar die afwijkende mening is dan gewoon niet normaal. Punt.

Bovendien valt over gebrek aan smaak niet te twisten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:44
Verwijderd
Er zijn geen mensen die door 99% mooi gevonden worden en door 1% niet of juist door 99% lelijk gevonden worden en 1% niet. Maar boeiend..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:03
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 05-06-2004 @ 12:44 :
Maar boeiend..
De retoriek van het zwaktebod.

.

Henk Mul !
Oud 05-06-2004, 12:05
Verwijderd
Nee, ik begin het een beetje saai te vinden
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 16:34
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 02-06-2004 @ 16:41 :
Je eerste indruk van elkaar is ook elkaars uiterlijk.. daarna leer je elkaar pas beter kennen.. (meestal toch)
Mijn vriend vond ik in eerste instantie totaal niet aantrekkelijk, had gewoon niet echt speciaal gevoel bij hem. Maar toen ik hem leerde kennen en hij zo interessant karakter had, begon ik zijn uiterlijk ook meer te waarderen. En toen heb ik toch maar een stap gezet.... en ik moet toegeven ik vind zijn uiterlijk nu HARDSTIKKE leuk, wat vlindertjes je toch kunnen veranderen he
Oud 05-06-2004, 16:41
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 02:09 :
Like, duh als ze niet mooi is hoef ik haar niet, lelijke mensen zouden zich niet mogen voortplanten.
Ik was benieuwd hoeveel mensen gingen happen...
Reageren

Regels voor berichten