Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 18:09
Agnès
Agnès is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 04-06-2004 @ 15:12 :
Jij hebt het niet.. en er zijn anders veel reacties op dit topic..
Oh, heb ik geen rood haar?, dacht het toch wel, maar ik ben er trots op. ik begrijp trouwens niet wat je met dit topic wilt en waarom het op psychologie staat, met de vraag wat men ervan vind.. als je het zelf niet mooi vind of het er moeilijk mee hebt, kan je het toch ook verven?
Oud 04-06-2004, 19:59
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 04-06-2004 @ 15:09 :
Dan niet..
Volgens mij scheelt het niet aan de leden dat ze je topic niet begrijpen, maar ik denk dat het eerder aan jouw interpretatie van het psych-forum ligt.
Oud 04-06-2004, 20:33
Kozak
Kozak is offline
Ik let meestal niet op haar kleur, hoewel ik rood haar meestal lelijk vind, maar sproetjes zijn wel tof.

Rood haar duidt trouwens op 'incest', omdat om rood haar te krijgen je een combinatie genen moet hebben die alleen voor kunnen komen als er twee mensen met elkaar paren die enigzins van elkaar verwant zijn (die allebei een heterozygoot of homozygoot zijn voor het gen). Je ziet rood haar ook veel in Ierland en Staphorst.
Oud 04-06-2004, 20:44
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb precies jouw haarkleur, en huidskleur trouwens ook
Die sproetjes vind ik niet zo erg, vroeger wel, maar ze zijn nu wat minder opvallend en tsjah verder...
Ik zou ook wel eens wat bruiner willen zijn want idd dan staat alles je nu moet je altijd wel opletten of je geen kleding in de verkeerde kleur koopt, maar ik heb niet echt een probleem met mijn huidskleur. Ik heb een vriendje gehad, die het prachtig vond dat ik zo'n lichte huid had, dat helpt misschien ook
Oud 05-06-2004, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 03-06-2004 @ 17:00 :
Er is toch ook geen probleem?
Afgezien van jouw gruwelijk slechte spelling niet nee, maar ik kreeg een beetje de indruk dat je niet zo blij was met het feit dat je rood haar en een bleke huid hebt. Dat is juist opvallend, apart, en dat is mooi.
Oud 05-06-2004, 08:51
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2004 @ 01:29 :
Afgezien van jouw gruwelijk slechte spelling niet nee, maar ik kreeg een beetje de indruk dat je niet zo blij was met het feit dat je rood haar en een bleke huid hebt. Dat is juist opvallend, apart, en dat is mooi.
Rood haar sterft uit.
Oud 05-06-2004, 08:57
rijk_v
rijk_v is offline
Ik vind het niet mooi, maar die mensen kunnen daar ook niks aan doen
Oud 05-06-2004, 08:59
Outlaw
Outlaw is offline
Rood haar en sproeten kan heel mooi zijn. Ik ken 2 heel knappe meisjes die rood haar en sproetjes hebben. Natuurlijk zijn er ook lelijke mensen met rood haar en sproetjes, maar die zijn er met alle kenmerken...
Oud 05-06-2004, 09:06
Gordijn
Gordijn is offline
Ik vind het zelf erg mooi.

Als je tenminste geen oerendlelijke aap bent. Maar dat geld ook voor mensen met een blond haar. Dus.

Ik heb zelf een blanke huid ( nooooit wordt ik bruin) en sproetjes maar geen rood haar.... Gelukkig voor mij bestaan dr een hoop chemische verfspulletjes, hoewel ik het nooit, ehm, natuurlijk rood verfde.
Tegenwoordig is mijn haar weer gewoon, donkerbruin.

Maar rood haar, blanke huid en sproetjes; no way bruiningscreme opsmeren zeg! Bah!
Oud 05-06-2004, 22:21
Danny
Danny is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-06-2004 @ 01:22 :
Mooooooi.

(foto )
Oud 06-06-2004, 00:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 02-06-2004 @ 23:26 :
Sommige mensen vragen ook aan het einde van de vakantie: "goh, ben jij wel op vakantie geweest?"
Of; "heb je het wel leuk gehad? Je bent zo wit".
Ik heb het even snel doorgekeken maar ben ik echt de eerste die hierop reageerd? Mensen die dit zeggen zijn echt zoooo ongelofelijk DOM! Vooral die tweede opmerking dan maar die eerste ook. Echt Hollandse achterlijkheid. Bruin worden, je hebt er geen fuck aan, onnatuurlijk bruin ziet er niet mooier uit, vergroot de kans op huidkanker en je huid ziet er eerder oud en lelijk uit.

Ontopic: rood haar, een blanke huid en sproetjes is best een leuke combinatie

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 18:24.
Oud 06-06-2004, 14:39
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 04-06-2004 @ 21:44 :
Ik heb precies jouw haarkleur, en huidskleur trouwens ook
Die sproetjes vind ik niet zo erg, vroeger wel, maar ze zijn nu wat minder opvallend en tsjah verder...
Ik zou ook wel eens wat bruiner willen zijn want idd dan staat alles je nu moet je altijd wel opletten of je geen kleding in de verkeerde kleur koopt, maar ik heb niet echt een probleem met mijn huidskleur. Ik heb een vriendje gehad, die het prachtig vond dat ik zo'n lichte huid had, dat helpt misschien ook
Leuk hoor.
Oud 06-06-2004, 14:46
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-06-2004 @ 01:58 :
Ik heb het even snel doorgekeken maar ben ik echt de eerste die hierop reageerd? Mensen die dit zeggen zijn echt zoooo ongelofelijk DOM! Vooral die tweede opmerking dan maar die tweede ook. Echt Hollandse achterlijkheid. Bruin worden, je hebt er geen fuck aan, onnatuurlijk bruin ziet er niet mooier uit, vergroot de kans op huidkanker en je huid ziet er eerder oud en lelijk uit.

Ontopic: rood haar, een blanke huid en sproetjes is best een leuke combinatie
Tja, blijkbaar wel.. Maar wat jij vind, dat begrijp ik wel. Ik luister dan ook echt niet naar die mensen. Bedankt voor je reactie.
Oud 06-06-2004, 14:49
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 04-06-2004 @ 19:09 :
Oh, heb ik geen rood haar?, dacht het toch wel, maar ik ben er trots op. ik begrijp trouwens niet wat je met dit topic wilt en waarom het op psychologie staat, met de vraag wat men ervan vind.. als je het zelf niet mooi vind of het er moeilijk mee hebt, kan je het toch ook verven?
Ik ben er ook trots op. Bedankt voor je mening in ieder geval.
Oud 06-06-2004, 14:50
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-06-2004 @ 09:51 :
Rood haar sterft uit.
Hmzzz.. dat zullen we nog weleens zien..
Oud 06-06-2004, 14:50
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Kozak schreef op 04-06-2004 @ 21:33 :
Ik let meestal niet op haar kleur, hoewel ik rood haar meestal lelijk vind, maar sproetjes zijn wel tof.

Rood haar duidt trouwens op 'incest', omdat om rood haar te krijgen je een combinatie genen moet hebben die alleen voor kunnen komen als er twee mensen met elkaar paren die enigzins van elkaar verwant zijn (die allebei een heterozygoot of homozygoot zijn voor het gen). Je ziet rood haar ook veel in Ierland en Staphorst.
Als je dat wetenschappelijk kunt bewijzen geloof ik het.
Oud 06-06-2004, 15:01
jrubzjeknf
jrubzjeknf is offline
Citaat:

Bullshit. Incest heeft er niets mee te maken. Mensen hebben op een chromosomenpaar twee allelen voor een bepaalde eigenschap. De combinatie is intermediër: een mix van de twee kleuren als je twee verschillende hebt. Rood haar is geen allel voor rood, maar voor geen kleur, daarom zie je geen roodblonde mensen (het is dus rood of een andere kleur). Het allel is recessief, wat betekent dat er van dat allel twee nodig zijn om de kleur rood te krijgen. Als het gen in de familie zit, is er inderdaad een iets verhoogde kans wanneer er gewipt wordt in de familie, maar rood haar duidt absoluut niet in de richting van incest.
Oud 11-06-2004, 19:54
~SaraH~
~SaraH~ is offline
heeeeej

kwil alleen even zeggen dat ik 'rood' haar echt supermooi vind! ik vind het mooier dan alle andere kleuren! en als je nou wit bent dat maakt toch helemaal niet uit! mjah ik vind het mooi jullie moeten zelf maar zien wat jullie ervan vinden !
Oud 11-06-2004, 21:07
blurred
blurred is offline
Ik zie er net zo uit als jij; rood, blank, sproeten. Ik word nooit bruin in de zomer, maar dat past ook niet bij mijn uiterlijk. Dat neemt niet weg dat ik mijn witte melkflesbenen niet mooi vind. Ik accepteer ze wel. Ik word nou eenmaal niet bruin, pech! Ik heb weer het voordeel dat ik, als ik ooit 80 mag worden, geen wit haar heb, maar nog wat kleur. Want dat is zo, vrouwen met rood haar verliezen minder snel hun kleur als ze ouder worden. Hebben we nu niet veel aan, maar goed

Ik kan ook schijtziek worden van alle mensen die in de zomer opmerkingen maken over hoe wit ik nog wel niet ben. Dat vind ik niet echt leuk, maar echt erg vind ik het ook niet. Ik bedoel, snappen ze nou gewoon niet dat sommige mensen niet bruin worden?!

Sommige mannen vallen juist heel erg op rood/blond/sproetjes. Ik had mijn haar een keer bruin geverfd, toen een collega ineens vroeg waar m'n mooie kleur gebleven was
Oud 11-06-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 00:30 :
Kind zeur niet, je hebt schitterend haar.
Oud 12-06-2004, 02:44
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Een blanke huid met sproetjes vind ik het áller áller mooiste wat er is. Rood haar ook, behalve wanneer het hele hoofd helemaal onder zit met sproeten dat vind ik dan weer iets minder (dat is meestal bij rood haar) maar niet lelijk ofzo. Mooier iig dan die bruine meiden.
Oud 12-06-2004, 11:31
Redhead
Redhead is offline
Ik heb zelf ook rood haar, lichte huid en sproetjes maar ik heb er geen problemen mee. Al is mijn haar in de loop van de jaren wel iets blonder geworden, weet ook niet precies hoe dat kan Maar ik ga altijd vlak voor de zomer een keer of 5 onder de zonnenbank. Dan ben je niet bruin, maar heb je al wel wat pigment opgebouwd. Daardoor verbrand ik in de zomer veel minder en word ik zelfs een beetje bruin
Oud 12-06-2004, 11:40
Coral
Coral is offline
Rood haar is niet zo bijzonder hoor. Ik heb 2 vrienden met rood haar, daarnaast heb ik nog 4 kennissen met rood haar (behoren wel tot de zelfde familie hoor) en nog 3 oude klasgenootjes. Maar misschien ligt dat aan mijn omgeving.

Dus najah...

Maargoed. Wees er trots op
Oud 12-06-2004, 13:21
duifeltje
duifeltje is offline
Ik vind rood haar en sproetjes hartstikke leuk. Veel mensen vinden het vervelend om er in de zomer sproetjes bij te krijgen maar ik ben dan best wel jaloers eigenlijk. Ik heb blond haar en een bleke huid en zou best wat sproetjes willen, dat vrolijkt het wat op. Pas zei iemand tegen me: "word jij nooit bruin ofzo?". Wel irritant is dat, vooral als mensen dan ook nog denken dat je je niet lekker voelt omdat "je zo bleekjes ziet"......
Oud 12-06-2004, 14:05
Verwijderd
Mensen die denken dat ze mooier worden als ze bruin zijn, zijn ongelooflijk domme mensen.

Als je ergens mooier van wordt is daar altijd een evolutionaire verklaring voor. Die ontbreekt compleet in dit geval.
Oud 12-06-2004, 14:14
excess access
excess access is offline
Rood haar vind ik heel mooi, jammer dat mensen met rood haar aan het 'uitsterven' zijn. Sproetjes zijn schattig, en je kunt ook mooi zijn als je niet gebruind bent. Bij sommige mensen past een gebruind hoofd niet eens, zoals bij jou (topicstarter). Ik heb je foto gezien en je bent mooi.
Oud 12-06-2004, 14:31
MieX
MieX is offline
Citaat:
Er zijn wel meer eigenschappen waarvoor 2 recessieve en vaak zeldzame genen bij elkaar moeten komen, dat is in 99% van de gevallen meer toeval dan incest. Dat er in Ierland meer mensen met rood haar rondlopen duidt in mijn ogen meer op meer aanwezigheid van het allel dan op incest.

Ik heb zelf een haarkleur tussen donkerblond en bruin in, maar ik ben ook heel erg wit en als ik voor mijn doen heel bruin ben vragen mensen nog wel eens of ik ziek ben omdat ik zo bleek zie, maar daar ben ik wel aan gewend. Als het mensen zijn die ik goed ken vraag ik voor de grap wel eens terug of ze onderhand geen zonnesteek hebben opgelopen van het zoveel in de zon liggen (als ze heel bruin zijn).
Oud 12-06-2004, 15:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nee, sorry, ik vind rood haar en sproetjes maar niks, geef mij maar blond haar, blauwe ogen, strak gekleed, een klein snorretje onder de neus en een strak gekamd kapsel opzij....

hehe ff serieus...de een vindt rood mooi, de ander bruin, de ander blond.....het ligt er sowieso maar net aan hoe de rest van je gezicht is, en zelfs dan is het slechts een kwestie van smaak en valt er niks algemeens over te zeggen, imo.
Oud 12-06-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik heb een vraag, en die luidt als volgt:

Wat vindt jij van rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Ik was laatst in een pashokje, en daar zeiden een paar meiden: "als je bruin bent in de zomer dan staat alles".
Ik dacht: "slik", ja daar zeg je me wat.

Soms is de verleiding groot om geen zelfbruiner op te smeren. Maar hoort dat bij mij? Ik heb toch gewoon rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Al moet ik wel zeggen, dat ik "rood haar" geen goed woord vindt voor mijn kleur haar, het is echt geen rood, ook geen oranje.
Als ik bijvoorbeeld naast een bruin paard sta, dan zeggen mensen dat ik dezelfde kleur heb. Maar mijn haar is en blijft alsnog rood, en het paard is bruin.. yeah right..

Sommige mensen vragen ook aan het einde van de vakantie: "goh, ben jij wel op vakantie geweest?"
Op zich, trek ik me daar niet heel veel van aan, maar het valt me toch op.

En dan komt er ook nog eens bij, dat mijn sproetjes in de zomer, nog duidelijker zichtbaar zijn/worden. En heb je óóit een popster gezien, met rood haar, een blanke huid en sproetjes???
En popsterren zijn over het algemeen vrij aantrekkelijk.
En ik weet, dat sproetjes één van de zeven schoonheden is. Maarja, in die lijst staan wel meer "aparte dingen".

En ik ben wel tevreden met mezelf. Ik ben slank, verder ook een mooie vorm van gezicht, al zeg ik het zelf, maar ik ben toch benieuwd wat andere van mijn vraag vinden.

Eigenlijk best vreemd, maar ik ga nu pas beseffen dat ik gewoon aparter ben dan anderen. Sinds ik een achternichtje met "rood haar" heb mogen ontvangen, krijg ik allemaal vragen naar mijn hoofd geslingerd. Bijvoorbeeld: "ben je ermee gepest"?
En noem maar op.. Vaak hoor je ook dat een roodharige onderdeel is van een categorie. Zo heb je ook de negers.

Nou, nu ben ik wel erg benieuwd wat voor reacties er komen.
Ik vind een kastanjebruin rode haarkleur, een blanke huid en sproetjes JUIST erg mooi!

Snap niet waarom iemand daar iemand mee zou pesten, vooral in deze tijd. Rood is heel erg in de mode. Maar dat je van nature rood bent is natuurlijk veel mooier. En vooral ook sproetjes, die staan zo lief!
Oud 12-06-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 12-06-2004 @ 14:21 :
Wel irritant is dat, vooral als mensen dan ook nog denken dat je je niet lekker voelt omdat "je zo bleekjes ziet"......
soms is dat ook handig, als je bijvoorbeeld geen zin hebt in nóg vier uur school, dan ga je tijdens de middagpauze naar het secretariaat, kijk je hééél zielig en vraag je of je naar huis mag. "ja, ge ziet wat bleekskes hé, ge voelt u precies echt nie goed... ga maar een briefje halen en kruip maar in uw bed"

xxx
Oud 12-06-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
jrubzjeknf schreef op 06-06-2004 @ 16:01 :
Rood haar is geen allel voor rood, maar voor geen kleur, daarom zie je geen roodblonde mensen (het is dus rood of een andere kleur).
ik ben over het algemeen gesproken blond, maar met een neiging naar rood, er zitten erg veel koperkleurige haren tussen de witte... heel raar
geeft wel een mooi gouden effect

't zit bij ons trouwens ook wel in de familie, langs alletwee de kanten.

xxx
Oud 12-06-2004, 20:55
Verwijderd
ik hou er persoonlijk niet van,niet van rood haar iig en dan ook niet in combi met sproetjes.
sproetjes kunnen wel mooi zijn,maar dan wel in geringe mate.
maar trek je niet teveel van mijn mening aan,ik hou ook niet van blond,dus volgens veel mannen ben ik ontoerekeningsvatbaar
Oud 12-06-2004, 21:01
Isa
Isa is offline
Citaat:
ABrules schreef op 04-06-2004 @ 17:32 :
goed... wat moeten we nu eigenlijk begrijpen aan je topic?

je vind jezelf apart en andere mensen vinden je apart? en je wilt weten hoe dat komt met behulp van psychologie?

of wilde je gewoon mededelen dat je rood haar hebt en opmerkingen krijgt...

de enige vraag die ik kon vinden was dat je vroeg wat wij van rood haar en sproeten vinden...

maar dan kom je daarna met een heel verhaal... wat ik eigenlijk veel interessanter vond dan die vraag dus daarom snappen misschien meerdere mensen dit topic volgens jou niet.
[Edit: kappen.]

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 22:38.
Oud 12-06-2004, 22:36
Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
Hallo, ik heb een vraag, en die luidt als volgt:

Wat vindt jij van rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Ik was laatst in een pashokje, en daar zeiden een paar meiden: "als je bruin bent in de zomer dan staat alles".
Ik dacht: "slik", ja daar zeg je me wat.

Soms is de verleiding groot om geen zelfbruiner op te smeren. Maar hoort dat bij mij? Ik heb toch gewoon rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Al moet ik wel zeggen, dat ik "rood haar" geen goed woord vindt voor mijn kleur haar, het is echt geen rood, ook geen oranje.
Als ik bijvoorbeeld naast een bruin paard sta, dan zeggen mensen dat ik dezelfde kleur heb. Maar mijn haar is en blijft alsnog rood, en het paard is bruin.. yeah right..

Op zich, trek ik me daar niet heel veel van aan, maar het valt me toch op.

En dan komt er ook nog eens bij, dat mijn sproetjes in de zomer, nog duidelijker zichtbaar zijn/worden. En heb je óóit een popster gezien, met rood haar, een blanke huid en sproetjes???
En popsterren zijn over het algemeen vrij aantrekkelijk.
En ik weet, dat sproetjes één van de zeven schoonheden is. Maarja, in die lijst staan wel meer "aparte dingen".

En ik ben wel tevreden met mezelf. Ik ben slank, verder ook een mooie vorm van gezicht, al zeg ik het zelf, maar ik ben toch benieuwd wat andere van mijn vraag vinden.

Eigenlijk best vreemd, maar ik ga nu pas beseffen dat ik gewoon aparter ben dan anderen. Sinds ik een achternichtje met "rood haar" heb mogen ontvangen, krijg ik allemaal vragen naar mijn hoofd geslingerd. Bijvoorbeeld: "ben je ermee gepest"?
En noem maar op.. Vaak hoor je ook dat een roodharige onderdeel is van een categorie. Zo heb je ook de negers.

Nou, nu ben ik wel erg benieuwd wat voor reacties er komen.
Ik vind vrouwen met rood haar, blank en met sproeten juist het mooiste soort vrouw.

En mensen pesten ivm sproeten is heel erg triest. Die mensen die zoiets doen het zeker weten als uitlaatklep omdat er was groots mis is met hun eigen lichaam.
Oud 13-06-2004, 18:46
Sasbeest
Sasbeest is offline
Heb even in je fotoboek gekeken, jij hebt echt mooi haar zeg!

Mijn haar is ergens tussen donkerblond en rood in, beetje een "neprode" kleur. (heb ook sproetjes, heel veel zelfs) Zou graag echt wat roder haar hebben, en ga het binnenkort misschien spoelen.

Oftewel, ik vind het mooi!
Oud 13-06-2004, 18:51
Verwijderd
"Rood haar, een blanke huid en sproetjes."

cute
Oud 13-06-2004, 22:56
Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
cut_off schreef op 13-06-2004 @ 19:51 :
"Rood haar, een blanke huid en sproetjes."

cute
ZE IS VAN MIJ!
Oud 14-06-2004, 12:29
blacky
blacky is offline
Ik vind rood haar, sproeten en een lichte huis helemaal niet lelijk. Waarom zou dat niet mooi zijn dan?
Oud 14-06-2004, 12:41
Miracle
Miracle is offline
Dit topic gaat op slot.
Punt 1: Het is meer gechat dan zinvolle reacties.
Punt 2: De zinvolle dingen zijn al genoemd.

Regels voor berichten