Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 23:38
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-08-2004 @ 17:24 :
Ah, nu ga je over op "iemands fantasie". Aangezien we het over films hebben, spreken we bij fantasie over een genre, en daar zijn regels aan verbonden.
Klopt je had me bijna maar ik zei fantasie , en niet fantasy , als wij hier in nederland spreken van het genre "fantasy" , dan gebruiken wij de Amerikaanse term voor dit type genre.Maar dat kan ook mijn fantasie zijn

Citaat:
Olafant schreef op 09-06-2004 @ 00:19 :
Ik heb de trailer ook in de bios gezien.

Ik stond een beetje raar te kijken eigenlijk toen ik een robot een vloeiende zweefrol zag doen, dat zag er behoorlijk nep uit.
Ja dat was wel lachen , maar op dit moment echt onmogelijk. Maar vroeger dacht men ook dat vliegen onmogelijk was.
Oud 08-08-2004, 13:58
legatus
legatus is offline
Citaat:
willypirate schreef op 08-08-2004 @ 00:38 :
Klopt je had me bijna maar ik zei fantasie , en niet fantasy , als wij hier in nederland spreken van het genre "fantasy" , dan gebruiken wij de Amerikaanse term voor dit type genre.Maar dat kan ook mijn fantasie zijn
Dat veranderd niet dat we het hier over films hebben, als daar totaal geen logica of lijn in zit, dan heeft het geen of weinig zin om ze te kijken.
Oud 08-08-2004, 16:17
p-chez
p-chez is offline
Ik denk niet dat 't echt een inhoudsloze actiefilm wordt. Ok, misschien is Will Smith een beetje een rare keuze... maar het verhaal is gebaseerd op de korte verhalen I, Robot van de schrijver Isaac Asimov. En dat is toch niet de eerste de beste sci-fi schrijver. Nou is het wel zo natuurlijk dat "het gebaseerd is op", door Jeff Vintar en Akiva Goldsman.
Wel jammer is dat de screenplay-schrijvers in de film gekozen hebben voor robots die zich als monsters tegen hun menselijke creators keren, iets wat Isaac Asimov bewust niét deed in de I, Robot verhalen. Op één verhaal na, 'Lost Little Robot', waar een robot wel de Three Laws breekt.
Maargoed, ze moeten natuurlijk wel de Hollywood-wetten volgen, anders vindt het grote publiek er niks aan.
Oud 08-08-2004, 16:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
p-chez schreef op 08-08-2004 @ 17:17 :
Ik denk niet dat 't echt een inhoudsloze actiefilm wordt. Ok, misschien is Will Smith een beetje een rare keuze... maar het verhaal is gebaseerd op de korte verhalen I, Robot van de schrijver Isaac Asimov. En dat is toch niet de eerste de beste sci-fi schrijver. Nou is het wel zo natuurlijk dat "het gebaseerd is op", door Jeff Vintar en Akiva Goldsman.
Het scenario HARDWIRED van Jeff Vintar is aangepast om in het universum van Isaac Asimov te passen. Dat hebben ze vervolgens I, ROBOT genoemd - nadat ze de rechten gekocht hadden.
Oud 08-08-2004, 17:17
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-08-2004 @ 17:26 :
Het scenario HARDWIRED van Jeff Vintar is aangepast om in het universum van Isaac Asimov te passen. Dat hebben ze vervolgens I, ROBOT genoemd - nadat ze de rechten gekocht hadden.
Klopt. Het screenplay is heel erg aangepast, en heeft nu meer gelijkenissen aan verschillende verhalen van Asimov, dan dat het een nieuw verhaal is.
Als je het verhaal van de film analyseert, kom je er achter dat er een heleboel aspecten uit verschillende verhalen zijn gehaald. Zoals de flippende robot, de politie-detective, de namen van personages, namen van bedrijven, de Three Laws, en natuurlijk de titel I, Robot. (die overigens niet eens bedacht is door Asimov).
Eigenlijk alles. Behalve dat de robots zich massaal tegen mensen keren, dit gebeurde dus alleen in 'Lost Little Robot', met één robot.
Oud 08-08-2004, 18:27
Amisha
Amisha is offline
Goeie film en goede actie
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:20
legatus
legatus is offline
Citaat:
p-chez schreef op 08-08-2004 @ 18:17 :
de titel I, Robot. (die overigens niet eens bedacht is door Asimov).
Asimov was ook niet blij met die titel toendertijd, inderdaad. Jeff Vintar heeft een subforum op Rotten Tomatoes. Daar staan ook langere conversaties tussen Spooner en Sonny die niet alleen intelligenter zijn, maar zorgen voor meer diepte. Vintar heeft de laatste twee jaar weinig meer met het script te maken gehad, dat door Akiva Goldsman onder handen is genomen. Vintar is wel te spreken over het resultaat, maar voornamelijk uit verbazing dat een verhaal waar hij tien jaar geleden aan begonnen is nu te zien is op het scherm, ook al wijkt het heel erg af. Hij zegt ook dat het een aktiefilm is geworden.

Momenteel werkt hij aan de FOUNDATION serie.
Oud 09-08-2004, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Ik ben er afgelopen donderdag naartoe geweest, en hij viel me 100% mee. Ik vreesde het ergste (Will Smith).

Van de rest maak ik maar even spoiler-space:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:58
Q
Q is offline
Ik heb hem eergister gezien en ik twijfel er nog een beetje over. Het was best een aardige film om te zien maar zeker geen super film. Omdat Will Smith er in zat had ik geen haast om hem te zien maar uiteindelijk viel het mee. Een klein beetje, toch had ik liever iemand anders gezien voor die rol, Will Smith maakt het meteen weer zo kinderachtig allemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 19:51
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
dat lijkt me nou echt een KUT film en ik ga hem ook niet kijken ook.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 21:06
DvoorA
DvoorA is offline
leuke film, mooie special effects. Mooie Will Smith trouwens ook
Het plot was heel erg onverwacht, dat maakte ook het eind van de film top. Aanradertje.
Oud 20-08-2004, 10:42
pepperen88
pepperen88 is offline
deze film heeft egt een groot mstrix gehalte op een slechte manier uitgewerkt voor mensen die de animatrix hebben gezien valt het misschien op dat deze film bijna een direkte rip-off is van een van de filmpjes waarin word uitgelegd dat de hele matrix is ontstaan uit een moord van een robot die een revolutie doet uitbreken...
Oud 20-08-2004, 11:23
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
animatrix is een van de beste films ooit gemaakt...
kuthoeren van i, robot!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:26
Verwijderd
Ook de makers van de Renaissance films in de Animatrix waren niet de eerste hoor...het gegeven van bewustzijn kwekende schepsels is al meerdere malen behandeld in science fiction films in het verleden. Wat dacht je van de replicants in Blade Runner?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:05
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
blade runner was wel een dermate slechte film datie mooi overgemaakt mocht worden hooor
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:21
Verwijderd
Daar gaat het helemaal niet om.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 07-08-2004 @ 00:47 :
Ik heb vanaf de trailer al een terminator-idee bij deze film... lijkt zoveel gejat...

Robots die slecht worden enzo... en tja, in de toekomst of weet ik veel wat...

en het zal wel te voorspelbaar zijn...
hij is absoluut niet voorspelbaar!!! eindelijk een goeie actiefilm Zonder sex
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:39
zeehond23
zeehond23 is offline
ik von het wel een vette film, SFX waren goed, verhaal wel ok met wat leuke twists. Kzou em kijken.

Jammer dat will smith flauwe grappen maakt, maarja
Oud 20-08-2004, 17:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mrs. Butterfly schreef op 20-08-2004 @ 14:25 :
Zelfs een stevig portie robotseks had de film niet kunnen redden.
Oud 20-08-2004, 21:50
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
eindelijk een goeie actiefilm Zonder sex
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:42
Q
Q is offline
Citaat:
Ja dat was wel fijn een keertje geen sex dr in... wel weer een douchescene... (toevallig van allebei). Maar goed. Ze gaan eens een keertje niet zoenen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het concept is fantastisch, goed in elkaar getimmerd...het enige wat de film zó ontzettend onbestaanbaar maakt is de "heldenrol" die Will Smith zo nodig moest vertolken. In mijn optiek kán hij dat helemaal niet (Independence Day, Ali) en z'n acteergedrag irriteert me.
Het onderschrift van de film ("One Man Saw It Coming") is gewoon een belachelijk en cliché voor woorden, ik ga er niet eens over beginnen...

[Edit:] O ja, de film is wel voorspelbaar, maar dat doet het geen slechts aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten