Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 11-06-2004 @ 18:07 :
Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer iemand de verantwoording niet heeft om een kind op te voeden dit zeker niet moet doen. Een ongeboren kind zal nooit de pijn voelen van verkeerde keuzes van de ouders. Als je op 16 jarige leeftijd een kind krijgt verziek je niet alleen je eigen leven je kunt ook het leven van je kind verzieken en in bijna alle gevallen is de vader na enige tijd weg, omdat deze de verantwoording gewoon niet aan kan wat ook logische is.

Maar wie er beslist? Wie beslist er over leven en dood.

Ik vind het meer een beslissing voor beide ouders en niet 1 specifiek.
Dat komt omdat jij niet negen maanden met het kind moet lopen en een bevalling moet doorstaan. Tegen de tijd dat jij dat kan, is het een beslissing voor beide ouders geworden. Tot dan beslist de moeder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 13:43
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Q schreef op 11-06-2004 @ 18:07 :
Ik vind het meer een beslissing voor beide ouders en niet 1 specifiek.
Ideaal gezien wel ja. Maar als die lijnrecht tegenover elkaar komt te staan heeft wat mij betreft de vrouw het laatste woord.
Oud 12-06-2004, 14:09
annetjuh
annetjuh is offline
de moeder heeft vaak ook een beter contact met de dochter dan de vader.
Dus zij zal ook meer invloed kunnen uitoefenen op het kind/volwassen vrouw dan haar vader.
Daarnaast weet de moeder ook waar ze over praat, zwangerschap enzo dus ze zal ook meer aannemen van haar.
Oud 12-06-2004, 15:12
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
HvJ schreef op 07-06-2004 @ 16:10 :
*verhaal*
Hier ben ik het wel mee eens ja.
Oud 12-06-2004, 20:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik denk toch samen. De keuze van het meisje moet meer meewegen omdat het haar lichaam is, maar de jongen mag natuurlijk ook een mening erover hebben. By the way: ze hebben samen gekozen om onveilig te vrijen, dan zitten ze nu met de gevolgen en moeten ze er ook samen uitkomen.
Oud 13-06-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-06-2004 @ 21:11 :
Ik denk toch samen. De keuze van het meisje moet meer meewegen omdat het haar lichaam is, maar de jongen mag natuurlijk ook een mening erover hebben. By the way: ze hebben samen gekozen om onveilig te vrijen, dan zitten ze nu met de gevolgen en moeten ze er ook samen uitkomen.
de vraag was vooral of de ouders van het meisje er iets in te zeggen moesten hebben, geloof ik. wat is je mening daarover? *toont interesse*

als het gaat over of de jongen er al dan niet iets in te zeggen moet hebben op die leeftijd, vind ik dat hij ab-so-luut geen zeggenschap heeft. op je vijftien of zestien is je eigen leven belangrijker dan je vriendje. als hij je zwanger maakt en achteraf mee wil beslissen of jij het gaat houden of niet, mag hij voor mijn part een flink end optiefen (of hoe zeggen ze dat zo mooi in nederland? ) als het meisje het wil houden en hij niet, of omgekeerd, is zijn mening zowiezo minderwaardig aan die van het meisje. als het meisje besluit te kiezen voor abortus en een leven (studeren, evt naar het buitenland gaan (werken of studeren ofzo), reizen, genieten van het jong zijn enz) maakt het geen zier uit of hij het nu wil houden of niet...

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:06
Verwijderd
Ik vind dat deze beslissing bij de persoon zelf moet liggen. Ja, zelfs al is ze 12 (ik denk, gooi er even een ontzettende lage leeftijd tegenaan) Ik denk namelijk niet dat jij als mens mag bepalen of iemand wel of niet geschikt is voor het ouderschap als de persoon nog nooit de kans heeft gehad deze visie te bewijzen of te ontkrachten...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:07
Verwijderd
toevoeging: en ik vind dat dit niet alleen geldt voor minderjarigen, maar ook bij verstandelijk gehandicapten kun je daar niet over oordelen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-06-2004 @ 15:20 :
de vraag was vooral of de ouders van het meisje er iets in te zeggen moesten hebben, geloof ik. wat is je mening daarover? *toont interesse*
Als ze minderjarig is dan wel... zeker als je nog maar 14, 15 of 16 bent, dan zit je nog volop in je puberteit. Ligt er ook aan hoe volwassen je bent, of je zelfstandig genoeg bent, of je al voldoende moedergevoelens op die leeftijd, dan kun je daar niet alleen zelf voor beslissen of alleen samen met je partner, dan vind ik dat de ouders ook invloed daarop zullen hebben.
Oud 14-06-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 07-06-2004 @ 16:45 :
schiet me niet dood, maar ik vind dat een minderjarige wel alleen mag overgaan tot abortus, maar dat ze niet alleen mag beslissen om het kind te houden... de consequenties van abortus kiest ze immers alleen voor zichzelf, die zijn dan ook voornamelijk lichamelijk en psychologisch (in financieel en sociaal opzicht zijn die verwaarloosbaar). de financiele en sociale consequenties van een zwangerschap zijn immers ~tig keer groter dan bij een abortus, en worden ook gedragen door de hele omgeving. een meisje van veertien of vijftien kan nog niet gaan werken, is psychologisch nog niet volwassen genoeg om een kind op te voeden en kiest er in principe niet voor om moeder te worden, maar kiest ervoor dat de grootouders van haar kind opnieuw ouders worden... minderjarigen zijn niet zelfstandig genoeg om daar alleen over te beslissen, het verandert immers niet alleen hun leven, maar in (héél) grote mate ook dat van de ouders en broers en zussen.

xxx
Daar ben ik het wel mee eens ja.. als die ouders geen geld ervoor hebben worden ze toch maar met een groot probleem opgezadeld als zo'n 13jarige zonder inkomen persé het kind wil houden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten