![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Anyway, de reden dat bepaalde mensen bomen omhelzen is dat energieveld. Het idee: je voelt de energie van de boom en neemt wat van de energie mee. Das ook zo bij mensen trouwens.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar kun je energie beschouwen als materie? Als dat wel zo is: ik geef iemand reiki, degene krijg energie en word fitter, denkt: heej ik ga sporten en de energie die in z'n lichaam zit, wordt omgezet in bewegingsenergie. Maarrrr: tis behoud van massa en enregie heeft geen massa ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Energie is equivalent aan massa. Het punt is dat je geen energie uit niets kunt maken. Als een levend wezend 'extra' energie heeft moet die ergens vandaan komen. Voor de geboorte was deze energie immers nog niet aanwezig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik babbel morgen weer verder mee, nu bedtime. Nighty night, boys!
||
Verwijderd
|
Citaat:
De massa is niet behouden bij bijvoorbeeld kernfusie en -splitsing. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mja zo denk ik er toch over... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt met rechtlijnig kijken... Bedoel je de dingen op een juiste manier bekijken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wow, jij bent goed in discussieren, ik zeg dat het niet bewezen is en niet bewezen kan worden waarop jij antwoord en toch is het bewezen.... ![]() rechtlijnig: plus minus een bekrompen blik op het leven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron: http://skepdic.com/kirlian.html
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat trouwens de meeste mensen op dit forum waarschijnlijk zullen hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Uhhh een Energy die niet te meten is: Geloof.
En nog eentje: Verliefdheid. Of ga jij dit meten dmv het vrijkomen van bepaalde stoffen in de hersenen? Mag hoor van mij. Laten we dan een discussie starten op het filosofie forum voel je met je hart of met je hersenen? En hebben mensen een ziel? waar bevind die zich. etc. etc. En dan, zo ja hebben mensen een ziel hebben dieren en bomen er dan ook 1tje?
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() In welke eeuw leef jij? Het hart pompt bloed rond. Gevoelens spelen zich af in de hersenen. De ziel is m.i. een verzinsel van mensen die de wereld niet durven te begrijpen zoals hij is. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Echt een vreemd verhaal.. toen ging ik voor het eerst nadenken over planten en gevoel.. ik ben er alleen nog niet uit.. *gaat het topic verder lezen*. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en wat ik ook nog bedacht: sommige planten, bijv. vleesetende planten, reageren wél direct op hun omgeving. Ze "voelen" dat er een vliegje op zit of langskomt (ik weet niet precies wat) en dan gaan ze dicht. Dan kun je je ook afvragen op welke manier dat plantje reageert. Het is dan een soort reflex lijkt me, dus ook dat hoeft niet bewust te gaan. Maar toch is er sprake van waarnemen -> direct reageren.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geloof zelf idd dat bomen een (misschien beperkt weliswaar) bewustzijn hebben, en dus ook emoties.
Maar, is dat ook echt van belang? Word jouw werkelijkheidskader aangepas naar gelang bomen wel of niet emoties zouden hebben? En zoja, op welke manier dan? stel nou, dat jij het 'fijn' zou vinden, het idee dat bomen gevoelens hebben. Maakt het dan nog uit of ze daadwerkelijk gevoelens hebben of niet? Immers, je stoort anderen toch niet met je opvatting? ![]()
||
![]() |
Citaat:
En iets om over na te dneken: Wel raar dat mensen zoveel energie in geloof steken? wat vind jij?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof is dus geen energie, verliefdheid is een eenvoudig verklaarbaar proces dat neuraal/hormonaal verloopt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf denk ik wel dat ze het merken en dat het op een andere manier een soort van gevoel of gewaarwording teweegbrengt die in elk geval niet prettig is, anders zou er geen reactie zijn. Maar dat is mijn mening. |
![]() |
|
![]() |
ja en als ik spreek over energien heb ik het over: de niet of nog niet meetbare energien of geloof je heus dat ze alle vormen van energie al kunnen meten.
overigens wanneer je ergens energie in stopt komt deze er toch ook weer ergens uit, (de wet van Pascal ofzo?) zijn er hier eigenlijk ook mensen die uberhaupt weten hoe bomen zich voortplanten?
Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 15:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
die had ik toch al genoemd maar jij had besloten om daar niet in te geloven? ik zal nu niet meteen weer met de mantel van galileo lopen gooien maja, ik geloof nu eenmaal dat geloven ook een vorm van energie is.
Zo geloof ik dat er ook een liefdesenrgie is. De hersenen geven een hoeveelheid endorfine af aan het lichaam, het lichaam voelt zich goed en straalt dit uit. Kunnen we dit meten nee volgensmij nog niet kirlian was al een end op weg denk ik maar tot nu toe nog geen mooie kranten koppen....
Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 22:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt best deze zaken 'speciaal' noemen, maar het is geen energie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf ook dol op bomen. Mensen vinden dat raar. Ik vind bomen de prachtigste dingen die dr bestaan. Maar ik vind je vergelijking echt heel apart... 'Vissen hebben toch ook longen man?!' Hahahahahahahahaa
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Schrijven is een als een boom murwari | 11 | 20-01-2005 19:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Het ideale kerst gevoel Bluetje(moon) | 2 | 03-12-2004 12:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de zondvloed, de bijbel en jezus =zwart wit= | 376 | 06-10-2004 21:31 | |