Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Ben jij bang voor prikken ?
Laat me koud 66 48.18%
krijg ik kriebel van in mijn buik 28 20.44%
best zenuwachtig 20 14.60%
zou het liefst weg lopen 23 16.79%
Aantal stemmers: 137. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 20:56
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
ik heb een verschrikkelijke fobie voor naalden, logischerwijs dus voor prikken, in alle vormen en maten.

een griepprikje is al een nachtmerrie, bloed laten trekken (wat me tot nu toe niet is overkomen) is één van de ergste dingen die voor mij kunnen gebeuren

ik wou dat ik wist hoe ik aan die angst kon afgeraken, maar tja..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:29
ekki
ekki is offline
Het laat me niet helemaal koud, maar ik vind het ook niet erg.

Heb gekozen voor optie 2, omdat het me wel iets kan schelen. Maar kriebel krijg ik ook niet echt eigenlijk.
Oud 19-06-2004, 10:38
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Niet echt zenuwachtig laat ons maar zeggen "kriebel in de buik", ik kijk gewoon de andere kant op, lig neer en voel een klein prikje, voor je het weet is het gedaan.
Oud 19-06-2004, 11:13
MoonWolf
MoonWolf is offline
Vroeger vond ik het altijd heel eng. Nu vind ik het helemaal niet meer erg. Vindt het zelfs interessant om te zien hoe de naald in mn arm gaat.
Tips zou ik alleen verder niet weten voor mensen die het wel eng vinden. Ik ben er gewoon gewend aan geraakt.
Oud 19-06-2004, 11:40
hushpuppy
hushpuppy is offline
ik heb een tijdje alternatieve therapie gehad....
Om mijn evenwichtsorgaan te stimuleren en toen kreeg ik er 14 per week in mijn buik en daarna acupunctuur in mijn oren ... Dus tlaat me nu vrij koud maar kvin he tnog steeds nie leuk
Oud 19-06-2004, 13:29
Luna
Luna is offline
Prikken (en naalden) daar ben ik niet bang voor en ik heb deze week 3 buisjes bloed af moeten laten nemen maar vond het geen probleem. Gelukkig maar want er zijn al genoeg dingen waar ik wél bang voor ben.
Oud 20-06-2004, 13:05
Verwijderd
ik zou het liefst hard weglopen? nee! hard wegrennen!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:20
Myuki
Myuki is offline
laat me koud
Oud 20-06-2004, 14:12
Verwijderd
Laat me koud.
Ik lig er niet wakker van, natuurlijk doe ik het niet als hobby ofzo. Maar ik heb er geen moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 14:36
Verwijderd
Laat me koud, maar verdovingsprikken zuigen wel zeg
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 14:51
AlopiA
AlopiA is offline
ik vind het leuk
ik wil altijd kijken, maar dan span je je spieren aan en dan word de prikvrouw weer pissig "ontspan je nou eens!"
ik voel meestal de naald m'n arm inglijden zegmaar, best een vreemd gevoel. Maar desnoods zet ik hem zelf
Oud 21-06-2004, 11:09
El Kim
El Kim is offline
Nee, niet echt..
Oud 22-06-2004, 15:20
Chicken
Chicken is offline
Ik ben er eerlijk gezegd niet bang voor nee.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:32
cyntha
cyntha is offline
Ik vind het helemaal niet erg.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:46
Verwijderd
krijg kriebel van in mn buik.
het boeit me niet echt. maar ze dan zitten met die naald, krijg ik wel kriebels.
alleen tegen verdovingen van de tandarts kan ik echt niet tegen. dan ren ik het lieftst zo hard mogelijk weg, maar die doen ook altijd zo'n pijn
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:03
Type
Type is offline
Alles wat lijkt op een naald dient zo ver mogelijk van mij vandaan gehouden te worden, laat ik het daar op houden...
Oud 22-06-2004, 16:05
Type
Type is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 18-06-2004 @ 18:58 :
Same here... Degen die ooit nog met een naald in mijn arm prikt, krijgt m drie keer zo hard trug op een plaats doe als het goed is nog nooit licht heeft gezien...
Juist, hier sluit ik me geheel bij aan.

En als men het niet gelooft heb ik een heel doktorenteam dat mijn verhaal kan bevestigen.
(ik ben een keer doo 4 zusters en mijn vader tegen de grond gehouden terwijl de dokter me een spuitje gaf. En geloof me, zelfs met 4 zusters en mijn pa hadden ze nog moeite me redelijk stil te houden...)
Oud 22-06-2004, 18:53
Alistar
Alistar is offline
Nouja, ik vind t niet prettig, maar ook niet echt eng. Spannend eerder. Ik kijk gewoon niet naar hoe die naald in mn arm gaat, dan doet t ook gelijk minder pijn, is mijn ervaring..
Oud 23-06-2004, 11:49
Type
Type is offline
Citaat:
Skittles schreef op 22-06-2004 @ 19:53 :
Nouja, ik vind t niet prettig, maar ook niet echt eng. Spannend eerder. Ik kijk gewoon niet naar hoe die naald in mn arm gaat, dan doet t ook gelijk minder pijn, is mijn ervaring..
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet.

Als dat ding binnen een afstand van zo'n 30 cm van mijn lichaam komt gaat er bij mij meteen een spidey-sense af en wordt ik helemaal panisch.
En geloof me, dan wil je niet in de buurt zijn.
Oud 23-06-2004, 13:33
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Type schreef op 22-06-2004 @ 17:05 :
Juist, hier sluit ik me geheel bij aan.

En als men het niet gelooft heb ik een heel doktorenteam dat mijn verhaal kan bevestigen.
(ik ben een keer doo 4 zusters en mijn vader tegen de grond gehouden terwijl de dokter me een spuitje gaf. En geloof me, zelfs met 4 zusters en mijn pa hadden ze nog moeite me redelijk stil te houden...)
daar heb je toch echt jezelf mee.
als je dat doet doet 'n spuit behoorlijk zeer, niet zo slim dus
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:04
Konijn
Konijn is offline
Het laat me echt koud. Heb al heel vaak bloed moeten laten prikken, en krijg elke maand een injectie in mn bil, dus ben wel wat gewend.
Oud 23-06-2004, 23:43
Type
Type is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 23-06-2004 @ 14:33 :
daar heb je toch echt jezelf mee.
als je dat doet doet 'n spuit behoorlijk zeer, niet zo slim dus
Maar ik wordt gewoon zo panisch van zo'n flitsende naald dat ik mezelf niet meer rustig KAN houden...

En aangezien valium bij mij niet/nauwelijks werkt, moet ik wel een verdovende prik krijgen.
(N2O mogen ze niet meer toedienen namelijk, en codeïne of dergelijken kunnen te vaak in de war komen met either zenuwfuncties of medicatie... oid... )

Dus elke keer dat ik een prik moet krijgen, is het weer een arena in het desbetreffende ziekenhuis...
Oud 24-06-2004, 09:33
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Type schreef op 24-06-2004 @ 00:43 :
Maar ik wordt gewoon zo panisch van zo'n flitsende naald dat ik mezelf niet meer rustig KAN houden...

En aangezien valium bij mij niet/nauwelijks werkt, moet ik wel een verdovende prik krijgen.
(N2O mogen ze niet meer toedienen namelijk, en codeïne of dergelijken kunnen te vaak in de war komen met either zenuwfuncties of medicatie... oid... )

Dus elke keer dat ik een prik moet krijgen, is het weer een arena in het desbetreffende ziekenhuis...
en Xenon ? is wel duur maar ..dat mag geloof ik iedereen hebben ?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:47
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-06-2004 @ 10:33 :
anders doe je toch gewoon je ogen dicht ??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:59
Redhead
Redhead is offline
Ik vind het verschrikkelijk om prikken te krijgen. Ik val ook bijna altijd flauw, dat is een automatische reactie in mijn lichaam waar ik weinig aan kan doen. Het heeft een medische term, maar die weet ik even niet. Voor mensen die daar ook last van hebben: je moet juist niet gaan ontspannen als je het aan voelt komen. Je bloeddruk en hartslag gaan omlaag en daardoor val je flauw, als je gaat ontspannen versnelt dat proces alleen maar. Je moet jezelf eigenlijk een beetje opfokken.
Oud 24-06-2004, 10:20
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Redhead schreef op 24-06-2004 @ 10:59 :
Ik vind het verschrikkelijk om prikken te krijgen. Ik val ook bijna altijd flauw, dat is een automatische reactie in mijn lichaam waar ik weinig aan kan doen. Het heeft een medische term, maar die weet ik even niet. Voor mensen die daar ook last van hebben: je moet juist niet gaan ontspannen als je het aan voelt komen. Je bloeddruk en hartslag gaan omlaag en daardoor val je flauw, als je gaat ontspannen versnelt dat proces alleen maar. Je moet jezelf eigenlijk een beetje opfokken.
vasovagale syncope

maar als je je lekker ontspant en je het dus niet eng meer vind treed dat ook niet zo vlug meer op

als je voelt dat je flauw gaat vallen .. been en buikspieren HARD aan trekken
wat ook wel es helpt, een blikje fris ofzo waar veel suiker in zit van te voren drinken, Of van dat mierezoete sport spul

mensen die flauw vallen laat ik altijd liggen (hebben zo'n stoel die vaar achter kan ) en dat helpt ook wel
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:06
spinnie
spinnie is offline
Ik zeg meestal wel dat ik er helemaal niet bang voor ben, en ik zie er ook helemaal niet tegenop. Maar als ik daar eenmaal zit, begin ik toch wel een btje te trillen, maargoed...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:20
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
spinnie schreef op 24-06-2004 @ 13:06 :
Ik zeg meestal wel dat ik er helemaal niet bang voor ben, en ik zie er ook helemaal niet tegenop. Maar als ik daar eenmaal zit, begin ik toch wel een btje te trillen, maargoed...
dat hebben wel meer mensen hoor
heb hier es zo'n stoere motormuis gehad en die was ook blij toen het gebeurt was
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:28
Verwijderd
Ligt eraan wie het doet. Als ze eerst de injectie of bloedzuigspuit klaarmaken en dan zeggen 'ga daar maar zitten, doe je mouw maar omhoog' en 'm er meteen inrammen, dan vind ik het geen probleem. Maar ze gaan altijd eerst mij laten zitten en dan meer dan vijf minuten aan de gang, en dan wordt-ie op m'n arm gezet en heeeel langzaam erin gebracht, en daar wordt ik zenuwachtig van.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:07
steefos
steefos is offline
heb er geen problemen mee, het gaat naar binnen in je bloed maar dat doet eten ook (ok wel iets andere weg maar ja)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:08
steefos
steefos is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 24-06-2004 @ 15:07 :
heb er geen problemen mee, het gaat naar binnen in je bloed maar dat doet eten ook (ok wel iets andere weg maar ja)
vanaf welke leeftijd mag je bloeddonor zijn? Dat wil ik eigenlijk wel worden, tis voor goed doel en ik heb B
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:21
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 24-06-2004 @ 15:08 :
vanaf welke leeftijd mag je bloeddonor zijn? Dat wil ik eigenlijk wel worden, tis voor goed doel en ik heb B
18
Oud 24-06-2004, 14:46
Envy
Envy is offline
Ik niet.
Oud 24-06-2004, 14:48
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-06-2004 @ 13:28 :
Ligt eraan wie het doet. Als ze eerst de injectie of bloedzuigspuit klaarmaken en dan zeggen 'ga daar maar zitten, doe je mouw maar omhoog' en 'm er meteen inrammen, dan vind ik het geen probleem. Maar ze gaan altijd eerst mij laten zitten en dan meer dan vijf minuten aan de gang, en dan wordt-ie op m'n arm gezet en heeeel langzaam erin gebracht, en daar wordt ik zenuwachtig van.
tja, bloedprikken moet je 'n beeetje rustig doen. Anders loop je met een blauwe plek op je arm.
maar als iemand nerveus is dan maak ik meestal wel 'n praatje en vaak helpt dat wel hoor
laten ze jou dan 5 minuten voor jan_met_de_korte_achteraam zitten ??
( zou ik ook de kriebels van krijgen )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:00
Type
Type is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-06-2004 @ 10:33 :
ja, is wel duur, en daar zit het hem. Ik ben nooit extreem ziek geweest, dus elke keer dat ik een verdovingsspuit moest, was het voor 'iets kleins', en dan is Xenon toch wel een beetje overkill
Oud 24-06-2004, 19:12
Redhead
Redhead is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-06-2004 @ 11:20 :
vasovagale syncope

maar als je je lekker ontspant en je het dus niet eng meer vind treed dat ook niet zo vlug meer op

als je voelt dat je flauw gaat vallen .. been en buikspieren HARD aan trekken
wat ook wel es helpt, een blikje fris ofzo waar veel suiker in zit van te voren drinken, Of van dat mierezoete sport spul

mensen die flauw vallen laat ik altijd liggen (hebben zo'n stoel die vaar achter kan ) en dat helpt ook wel
Ik zal het eens proberen om mijn spieren aan te spannen. Ik zeg meestal van tevoren dat ik geen held ben en dan mag ik ook liggen. Dan wordt het even zwart voor m'n ogen, evn ademhalen en dan kan ik weer gaan. Best een verschutting eigenlijk
Oud 24-06-2004, 19:15
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Redhead schreef op 24-06-2004 @ 20:12 :
Ik zal het eens proberen om mijn spieren aan te spannen. Ik zeg meestal van tevoren dat ik geen held ben en dan mag ik ook liggen. Dan wordt het even zwart voor m'n ogen, evn ademhalen en dan kan ik weer gaan. Best een verschutting eigenlijk
ach, er zijn gekkere dingen hoor
en wat met veel suiker drinken werkt ook hoor
je moet ff kijken wat het beste werkt .

heb alleen bij bloedprikken ? of ook bij inentingen ?

mij inenting de spier waar je in geprikt wordt nl ontspannen houden !!! anders gaat 't zeer doen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:26
Redhead
Redhead is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-06-2004 @ 20:15 :

heb alleen bij bloedprikken ? of ook bij inentingen ?

Ik heb het bij allebei, maar volgens mij is het meer zo omdat ik nu weet dat ik het heb dus automatisch ga zitten wachten tot het komt.
Oud 25-06-2004, 08:41
Karma is offline
Laat me koud
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:31
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Redhead schreef op 25-06-2004 @ 09:26 :
Ik heb het bij allebei, maar volgens mij is het meer zo omdat ik nu weet dat ik het heb dus automatisch ga zitten wachten tot het komt.
Dus dan zit je jezelf zo nerveus te maken dat het juist gebeurt.

Probeer de volgende keer toch es om je te ontspannen voor dat de prik komt, als je dan nog duizelig wordt kan je altijd nog doen wat ik de vorige keer zei ..
ow en niet naar de naald kijken, doe je oogjes maar dicht
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-06-2004 @ 15:48 :
tja, bloedprikken moet je 'n beeetje rustig doen. Anders loop je met een blauwe plek op je arm.
maar als iemand nerveus is dan maak ik meestal wel 'n praatje en vaak helpt dat wel hoor
laten ze jou dan 5 minuten voor jan_met_de_korte_achteraam zitten ??
( zou ik ook de kriebels van krijgen )
Ik overdreef beide dingen natuurlijk een beetje . En natuurlijk wordt er wel tegen me gepraat tijdens het wachten . Maar ik heb gewoon liever dat ze een beetje opschieten.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:05
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-06-2004 @ 13:00 :
Ik overdreef beide dingen natuurlijk een beetje . En natuurlijk wordt er wel tegen me gepraat tijdens het wachten . Maar ik heb gewoon liever dat ze een beetje opschieten.
dus eventjes de tijd nemen om je een beetje op je gemak te stellen is aan jou niet besteed ?
en ik doe altijd zo mijn best
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
HoloDoc schreef op 25-06-2004 @ 13:05 :
dus eventjes de tijd nemen om je een beetje op je gemak te stellen is aan jou niet besteed ?
en ik doe altijd zo mijn best
Aww . Het zal voor de meerderheid vast ook wél werken, dus dan kun je 't maar beter wel dan niet doen .
Als ik zo'n kamertje binnenkom ben ik trouwens nog niet zenuwachtig... pas als ze me laten wachten
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 18:07
Redhead
Redhead is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 25-06-2004 @ 10:31 :
Dus dan zit je jezelf zo nerveus te maken dat het juist gebeurt.

Probeer de volgende keer toch es om je te ontspannen voor dat de prik komt, als je dan nog duizelig wordt kan je altijd nog doen wat ik de vorige keer zei ..
ow en niet naar de naald kijken, doe je oogjes maar dicht
Ohw ja ik begin thuis al met mezelf nerveus te maken Ik zal het volgende keer proberen om me te ontspannen. Maar gelukkig hoef ik voorlopig geen prikje te krijgen, ben pas geprikt voordat ik naar Egypte ging dus daar ben ik ook voorlopig vanaf.

En naar de naald kijken deed ik al niet hoor brrrr geen denken aan
Oud 26-06-2004, 14:39
Wokkeltje
Wokkeltje is offline
Vind het niet eng. Heb meestal zoiets van ach het moet kan er niks tegen doen. Wel klein beetje zenuwen maar meer ook niet

kuz

wokkeltje

P.s. Een goeie vriendin van mij word meestal echt lijk bleek en valt bijna flauw
Oud 26-06-2004, 14:41
jeena
jeena is offline
Citaat:
Wokkeltje schreef op 26-06-2004 @ 15:39 :
Vind het niet eng. Heb meestal zoiets van ach het moet kan er niks tegen doen. Wel klein beetje zenuwen maar meer ook niet

kuz

wokkeltje

P.s. Een goeie vriendin van mij word meestal echt lijk bleek en valt bijna flauw

Dat ben ik duz heel toevallig en das NIET cool jah
WOKKELTJE
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:43
Wokkeltje
Wokkeltje is offline
Citaat:
jeena schreef op 26-06-2004 @ 15:41 :
WOKKELTJE

Tssssss maar was wel leuk om te zien.
Maar sorry !! En niet weer bleek worden he Lijkje

Kuz

wokkeltje
Oud 26-06-2004, 14:48
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
jeena schreef op 26-06-2004 @ 15:41 :
WOKKELTJE
wat was er precies gebeurt dan ?
is idd niet "cool" om van je stokkie te gaan maar miss heb je wat aan wat ik hier al verteld heb

maar je bent niet de enige hoor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:52
jeena
jeena is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 26-06-2004 @ 15:48 :
wat was er precies gebeurt dan ?
is idd niet "cool" om van je stokkie te gaan maar miss heb je wat aan wat ik hier al verteld heb

maar je bent niet de enige hoor

Iedereen voor mij zei dat niet pijn deed duz geloofde dat. Toen was ik, ik kreeg prik maar dat deed wel pijn toen voelde ik me niet lekker en werd heeeeeeeeeel bleek (staat op film ) En toen werd ik vol gepropt met suiker. Dat was er dus gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:55
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
jeena schreef op 26-06-2004 @ 15:52 :
Iedereen voor mij zei dat niet pijn deed duz geloofde dat. Toen was ik, ik kreeg prik maar dat deed wel pijn toen voelde ik me niet lekker en werd heeeeeeeeeel bleek (staat op film ) En toen werd ik vol gepropt met suiker. Dat was er dus gebeurt.
wat voor prik ?
ga je naar een of ander ver land op vakantie ?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten