Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Hoeveel kunnen jullie per kwartiel herkansen?
1x 15 39.47%
2x 7 18.42%
3x 2 5.26%
3x of meer 14 36.84%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 12:50
Philemon
Philemon is offline
Wij hebben zo te lezen een hele vreemde regel.

We hebben vijf toetsweken over het hele jaar, aan het eind van het jaar mag je vijf toetsen maximaal herkansen.
Dus eigenlijk vanuit elke toetsweek één, maar dan wel allemaal over drie dagen verdeeld.
Het rooster van die drie dagen staat van te voren al vast, en daardoor kan het zijn dat je de ene dag niets hoeft te herkansen terwijl je de volgende dag 4 moet doen.
De proefwerken die je overigens kan herkansen zijn wel SE-toetsen.
Oud 01-07-2004, 16:40
romanov
romanov is offline
Wij hebben 3 toetsweken per jaar. Het gaat nu om de SE's: je hebt 2 herkansingsmogelijkheden per toetsweek tenzij je deze verspeeld heb doordat je een handelingsdeel niet naar behore/op tijd afgerond heb. Je kan dus twee toetsen herkansen, mits deze onder de 6 is, dus vanaf de 5.9 en mits je 2 herkansingsmogelijkheden heb.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:22
paradiso
paradiso is offline
wij hebben geen echte proefwerkweken. je maakt een proefwerk als je denk dat je er aan toe bent. dus voor proefwerken is er geen centrale herkansingsweek. verder mag je al je proefwerken 1 keer herkansen.

voor schoolexames ligt het wat anders. wij hebben 2 schoolexamenweken. daarbij mogen wij 1 op de 3 se,s herkansen. het hangt er dus vanaf hoeveel schoolexames je doet. best handig vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:53
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
paradiso schreef op 04-07-2004 @ 12:22 :
wij hebben geen echte proefwerkweken. je maakt een proefwerk als je denk dat je er aan toe bent. dus voor proefwerken is er geen centrale herkansingsweek. verder mag je al je proefwerken 1 keer herkansen.

voor schoolexames ligt het wat anders. wij hebben 2 schoolexamenweken. daarbij mogen wij 1 op de 3 se,s herkansen. het hangt er dus vanaf hoeveel schoolexames je doet. best handig vind ik.
Jemig wat veel, ik had 6 herkansingen in 2 jaar (en iets van 100 tentamens gehad).
Zo kan je toch veel beter het examen in gaan, niet helemaal eerlijk vind ik. Ik vind dat de regering maar eens moet gaan beslissen hoeveel herkansingen je mag hebben. Dan is het in ieder geval gelijk voor iedereen.
Reageren

Regels voor berichten