Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wacht met een smart op het volgende stukje Grim |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grim |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Enneh, ik ergerde me ook enorm aan het stukje dat de dokter met Susan sprak omdat die dokter steeds haar naam noemde. Maar ik dacht dat alleen ik dat soort dingen stom en ergerlijk vond, dus vandaar dat ik er niks van had gezegd. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Grim- komt langzaam op dreef |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() nijn.. ![]()
|
En aan ieder verhaal komt - helaas - een einde, zie hier het einde van het verhaal met geen titel...(als er iemand nog ideeën heeft voor de titel, zijn die welkom...Enjoy the last part.
De zuster klapte de deur open en reed Susan naar binnen. Ze stopte bij het bed van haar moeder. Ze was zo enorm bleek. Om haar nek zat een soort standaard en haar linkerbeen hing omhoog in een standaard. In haar mond zat een soort buis, dat op een apparaat stond aangesloten. Er stond een apparaat naast haar dat een regelmatige pieptoon liet horen. De zuster liet haar maar even alleen. Plotseling stroomden de tranen over haar gezicht. Ze begon hevig te schokken en greep naar de hand van haar moeder, die zo koud was dat ze hem onmiddellijk los liet. ‘Oh mam, wat moet ik nou? Ik kan nooit meer lopen en jij ligt hier en wil niet meer wakker worden.’ Ze pakte toch weer de hand van haar moeder vast en drukte deze tegen haar wang aan. De tranen gleden over de hand van haar moeder naar haar elleboog toe. ‘Mama, toe! Doe je ogen nou open.’ Plotseling voelde ze zich weer een klein kind. Het was in de tijd een paar maanden na het ongeluk van haar vader. Ze was verstoppertje aan het spelen met haar moeder, maar plotseling vond ze het niet meer leuk. Ze riep ‘Mama, toe! Nu vind ik het niet meer leuk! Kom maar tevoorschijn, ik wil niet meer!’ Ze weet nog goed hoe wanhopig en bang ze toen was, ze weet het nog omdat ze zich nu weer zo voelt. En ze begint te roepen: ‘Mama, kom nou terug! Laat me niet alleen, ik vind het niet meer leuk!’ Plotseling staat de dokter naast haar en legt een hand op haar schouder. Susan schrikt op en kijkt hem met betraande ogen aan. Hij pakt een krukje en gaat naast haar zitten. ‘Het spijt me dat ik je er nu mee moet lastig vallen Susan.’ zegt hij ‘Maar’ gaat hij verder ‘Zoals ik al eerder zei, is je moeder in kritieke toestand. Er zal een groot wonder voor nodig zijn om haar weer uit haar coma te doen ontwaken. Daarom moet ik met je overleggen. Jij bent haar naaste familie en je zusje is nog te jong om te beslissen.’ hij stopte even. ‘Nee, dit gaat hij niet zeggen.’dacht Susan. Ze keek hem vragend aan en wachtte tot hij verderging. Hij kuchte. ‘Er is tachtig procent kans dat ze niet meer ontwaakt uit haar coma, Susan. Ze zal haar leven lang een kasplantje blijven, altijd aan de beademing moeten en ook constant aan de hartbewaking. Ik snap dat je nu nog geen afscheid van haar wilt nemen Susan, maar denk erover na. Het is geen leven dat ze nu heeft.’ Voorzichtig stak haar zusje een hoofd om de deur heen, vlak daarachter was het gezicht van Steffi te zien. Susan lachte en gebaarde hen te komen. Steffi en haar zusje bleven even aarzelend bij haar bed staan, maar knalden toen bijna op elkaar omdat ze Susan allebei wilden omhelzen. Steffi pakte twee inklapstoeltjes en zette die naast het bed van Susan. Ze begon van alles te vertellen, hoe het met wouter ging, en dat mevrouw van der Laar weer zo stond te zeuren over toetsen. Van alles, maar over het ongeluk sprak ze geen woord. Janice daar in tegen, wilde het liefst alles weten, maar durfde niets te vragen. Na anderhalf uur stak de zuster van eerder die dag haar hoofd om de deur. ‘Zeg weten jullie wel dat het bezoekuur al zeker een halfuur is afgelopen?’ grinnikte ze. Steffi en Susan moesten lachen, maar Janice begon te huilen. Susan hield op met lachen en trok Janice tegen zich aan. ‘Sst. Stil maar meisje.’ zei ze terwijl ze door de haren van haar zusje streelde. ‘Ik wil niet weg, ik wil bij jou blijven Suus!’ riep Janice. ‘Lieverd, ga nou maar terug naar Tante Isa, morgen zie ik je weer in het bezoekuurtje. Het komt allemaal wel goed.’ Ze zei het meer om zichzelf moed in te praten dan Janice. Ze wist dat het nooit meer goed zou komen, in ieder geval zou het nooit meer worden als vroeger. Zwijgend sloeg Steffi een arm om Janice heen, en nam haar mee de kamer uit. Vlak voor ze de deur achter zich sloot, gaf ze Susan een knipoog. Er rolde een traan over haar wang heen. Ze drukte op het knopje zodat er een zuster zou verschijnen. De zuster van die ochtend deed de deur open en keek haar vragend aan. ‘Ik wil dat de dokter komt. Nu meteen.’ zei Susan kalm. ‘Ik zal kijken of ik hem voor je kan vinden meid.’ Zei de zuster, en ze deed de deur achter zich dicht. Vijf minuten later kwam de dokter binnenlopen. ‘Je vroeg om me?’ ‘Ja, ik ehm, ik heb een besluit genomen.’ zei ze voorzichtig. ‘Je moeder?’ vroeg hij. ‘Ja, breng me naar haar toe.’ haar besluit stond vast. Tien minuten later zat ze stil op de kamer van haar moeder. Zachtjes pakte ze haar hand en streelde die. In haar gedachten zei ze tegen haar moeder dat het haar speet. ‘Als je er klaar voor bent…Druk je op deze knop.’ Zwijgend verliet de dokter de kamer. ‘Het spijt me echt mam, maar ik kan je niet meer zien lijden. Ik neem het je niet kwalijk dat je het opgaf, dat is het geen wat ik nu ook het liefste zou willen doen. Maar ik ga doorzetten, en ik kom er bovenop. Ik ga je missen mam.’ Ze drukte een kus op de hand van haar moeder, en drukte op de knop. De arts verscheen en een zuster nam haar mee de kamer uit. Toen Susan omkeek, zag ze hoe ze haar moeder loskoppelden. Een eenzame traan viel op haar schoot. Ze miste haar moeder. Toen ze een uur later wakker werd, zat er een vrouw naar haar te kijken. Ze schrok op en wreef in haar ogen. De vrouw glimlachte. ‘Goedemiddag, ik ben dr. Wanter, psychologe.’ zei ze met een kalme stem. Nadat een uitleg over waarom ze hier was, begonnen ze aan het gesprek. Susan begon te vertellen, over haar leven. Over hoe ze Steffi ontmoette, het ongeluk van haar vader, haar moeder die doordraaide, haar zusje dat ze in het rond zwierde, haar moeder die over de reling stond gebogen. Ze vertelde vanaf haar vroegste herinneringen tot het moment, dat ze op de knop bij haar moeder drukte.
|
Verwijderd
|
hey Nijn(nieuwe nick?!)
ik vond het een goed verhaal. wel heel zielig natuurlijk. ik vindh et leuk dat je na het moment van 'de knop' nog even door gaat. je zou verwachten dat het daarna eindigt. ik zie wel wat fouten, of meer dingen die miss anders kunnen. maar dat laat ik aan Grim over ![]() xxx kir |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@ sonho: ja, ik heb een nieuwe nick ![]()
|
Heel mooi verhaal! Maar ik vind het stuk over het bezoek van haar zusje een beetje plotseling. Ineens lacht ze enzo. Ik snap wel hoe je het bedoelt (ze vergeet haar zorgen even), maar het is toch wel erg plotseling. Verder niet veel spelfouten gezien. o ja, dat van die 18 jaar heb ik ook nergens gelezen. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze 16 was ofzo. Ik vind dit einde ook beter dan de andere optie voor een einde
![]() *heb je nog meer verhalen??* |
![]() |
||
Citaat:
Mooi nijn! mooi eind... eigenlijk vind ik dat laatste stukje een beetje jammer.. ik zou het laten eindigen bij :"ze miste haar moeder" maar ja, dat is mijn mening.. Ik kreeg een brok in mn keel toen ik het las... maar dat was de bedoeling toch? ![]() *applaus* ![]() HUG.
|
Hej allemaal,
Thnx voor de reacties.. @ -Flip- ja, ik dacht er zelf ook aan om het daar te laten eindigen, maar ik wilde toch niet zo'n triest einde, en nog even aan de lezers laten weten, dat het met Susan allemaal weer goed zou komen, met hulp van de psych. nijn.
||
Citaat:
Heej meis, Mooi verhaal! Ik heb niet echt op fouten gelet ofzo, maar in het eerste stukje van het einde kwam naar mijn idee wat veel herhaling voor. Verder echt ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Help ik weet geen titel voor boek Mort'n | 10 | 22-11-2015 07:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[Column] Geen titel maarte | 11 | 10-08-2006 10:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaaltje] geen titel duivelaartje | 19 | 16-06-2004 16:13 | |
Verhalen & Gedichten |