![]() |
||
Citaat:
Als je het nu elke dag langzaam opbouwt zodat je lichaam kan wennen dat schiet je al heel wat meer op. Dus morgen eet je 's ochtends een boterham extra. Overmorgen neem je als lunch een boterham extra, en zo verder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Frequentie is belangrijker dan hoeveelheid of soort, eenieder die een dieet volgt zou moeten beginnen met meer maaltijden te eten ipv aan de hoeveelheid te sleutelen, frequentie is de grootste stuwing voor het metabolisme. Pas daarna ga je de inhoud van de maaltijden aanpassen ivm het onder controle houden van de bloedsuikerspiegel en pas daarna ga je snoeien in de hoeveelheid caloriën. Daarna kun je nog weer verder gaan met het varieeren van de verhoudingen van macronutriënten (koolhydraten - eiwit - vet) in de verschillende maaltijden en als je dat netjes doet ga je koolhydraten cyclen, dwz elke dag een varieerende inname gebruiken om het metabolisme wakker te houden. Tenslotte las je een vaste refeed-dag in zo om de 7 a 8 dagen en die gebruik je om de cellen te laten hervoeden en het metabolisme weer op volle toeren te laten lopen voor de daaropvolgende week. Dát is dieeten ![]() Wat betreft het snel afvallen : een calorietekort op de dagelijkse behoefte van zo'n 25/35% is het meest veilige, daaronder kost het gegarandeert meer spiermassa dan vet. Katabolisme heet dat proces. Dus mag je ook wel stellen dat jonge meisjes die na de eerste week nog meer dan een halve kilo per week afvallen hun eigen lichaam aan het op teren zijn ipv hun vetmassa, zo werkt men het jojo effect in de hand. En meer ga ik er niet meer over zeggen ![]() How ever je het ook aanpakt, good luck ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat jullie nou als hobby bodybuilding of wat dan ook hebben en op die manier eten moeten jullie helemaal zelf weten. Lijnen kan prima door gezonder te eten en bij mensen die veel snoepen minder te eten.
||
Citaat:
Wij jojo-en nooit, wij hebben zelden honger, wij vallen altijd af zonder onze spiermassa als een pudding in elkaar te laten zakken. Het enige verschil zit in de hoeveelheid caloriën die je dagelijks eet omdat ons verbruik hoger ligt dan dat van iemand van 60kg die verder de hele dag inactief is. Idd, als je minder eet dan je nodig hebt val je af, maar zou het niet veel gezonder en voordeliger zijn als hetgeen wat je dan wel nog had zo efficiënt mogelijk was ? Anyway zoals ik net al afsloot, succes met het kweken en vooral het vasthouden van je "ideale spiegelbeeld" ![]() ps. Als redhair doet wat waterwillowglo zegt komt ze misschien wel aan ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 19:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat verhaal over fruitsuikers was idd extreme mierenneukerij ![]()
||
Citaat:
Idd van 1 naar 3 is dan al meer als niets. Fout gelezen van mij dan, sorry.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien is het verstandig om (andere) hulp te zoeken? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nou heb je wel nog niet zoveel gesprekken gehad ed, maar als het zo blijft, dat je niet open & eerlijk kunt zijn, bedenk je dan ajb wel dat het ook anders kan, je hoeft niet per se te praten om geholpen te kunnen worden...
||
Citaat:
Je kent jezelf vaak immers het best en dat zou het werk van een psycholoog ook stukken makkelijker maken, de patient moet zelf immers ook mee werken dat versneld het "genezings"-proces. Het heeft geen zin om te jammeren hoe erg het allemaal wel is want het is gebeurt, wat het ook is het zal ongetwijfeld niet prettig zijn maar het valt niet terug te draaien, hoofdzaak is dat je nu vooruit gaat en dat is iets waar je wel zelf invloed op hebt. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dan kom je op mensen al anders over dan wanneer je zegt "ik heb dit en dat probleem en ik weet me geen raad" Get the point ? Kijk ik ken je niet maar als ik met je zou moeten praten, beroepsmatig zeg maar, dan zou ik je toch eerst aan het werk zetten met zulke vragen. Het is belangrijk dat je zelf inzicht krijgt in hoe je in elkaar steekt en je dat niet door iemand anders laat vertellen, als ik je verkeerd ingeschat hebt sorry dan maar meer kon ik uit je laatste post niet opmaken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wie weet denken mensen wel heel anders over je als je praat dan jij denkt, die psycholoog iig, lijkt me. (Om voor mezelf te spreken, ik heb bewondering voor mensen die aan zichzelf willen werken. Praten over iets betekend niet automatisch dat je met je problemen te koop moet gaan lopen en het te pas en te onpas moet vertellen ed en het continu als excuus gebruiken, je hoeft niet zeikerig te doen, dat is geen praten over problemen, dat is idd zielig doen. Maar daar tussen zit nog zo enorm veel.) Daar loop je om te praten, toch? Die zal je daar echt niet om veroordelen. |
![]() |
||
Citaat:
Schrijf alles wat je kwijt moet, hoe je je voelt wanneer je eet, wat je denkt als je eet, wat je denkt dat de omgeving denkt en hoe je jezelf in de spiegel ziet. Vertel op papier dat je misbruikt bent (toch?) en dat je dat misbruikte lichaam niet meer wilt. Want ik denk dat dit misschien wel een van de oorzaken is. Schrijf gewoon alles op wat van belang kan zijn! En geef die brief aan de psycholoog. Misschien kun je je op papier wel veel beter uitdrukken dan in woorden en durf je meer. Je schrijft die brief tenslotte alleen en je hebt niemand voor je, wat bij een gesprek wel zo is. Je kunt niet gehinderd worden door een reactie van een ander, want die krijg je niet tijdens het schrijven (je wordt niet onderbroken of op andere gedachten gezet). Pas ná die brief kun je reacties krijgen... dan ben je wel je hele verhaal kwijt! Misschien is het een idee? |
![]() |
||
Citaat:
je hebt dingen in het alternatieve circuit enz... Vraag het eens aan degene van wie je nu hulp krijgt of je huisarts (of kijk zelf op inet) naar mogelijke opties ed, die weten er ongetwijfeld meer over dan ik, en kunnen ook samen met jou op zoek gaan naar iets wat bij je past ed. En verder ook wat water willowglo en Leonoor zeggen..
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet jezelf echt dwingen om tenminste brood te eten, anders word je alleen nog slapper en duizeliger. & echt hulp zoeken als het niet gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb ook ooit gehoord dat je eens per week of per 2 weken MOET zondigen......dus frietjes, pannekoeken o.i.d. eten. Zodat je lichaam niet went aan die weinige vetten caloriën, maar weer eens hard moet werken.......zit hier waarheid in, of is t weer eens zo'n fabel??
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Linda1985: Als je 1 dag per week eet wat je wil (en dan dus ook wel veel) hou je dacht ik je stofwisseling "wakker" waardoor je lichaam veel minder snel in de spaarstand gaat, dat is volgens mij geen fabeltje
||
Citaat:
![]() In mijn dieet zit wel min 1x in de dag vetten dus maak ik mijn vlees klaar met boter in de pan en niet met een bakvel.. x |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |