Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 23:21
Verwijderd
Mensen worden over het algemeen niet echt geeuthanaseerd omdat ze dement zijn . Wat er wel soms gebeurt is dat in overleg met de kinderen wordt besloten om degene geen drinken meer te geven waardoor diegene binnen een week heel rustig sterft, alleen een beetje dorstig. Maar dat hangt dan niet af van wat diegene 30 jaar teug zei, maar van of diegene op dat moment levensvreugde toont en dus ook van wat de kinderen willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 23:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-07-2004 @ 00:21 :
Mensen worden over het algemeen niet echt geeuthanaseerd omdat ze dement zijn . Wat er wel soms gebeurt is dat in overleg met de kinderen wordt besloten om degene geen drinken meer te geven waardoor diegene binnen een week heel rustig sterft, alleen een beetje dorstig. Maar dat hangt dan niet af van wat diegene 30 jaar teug zei, maar van of diegene op dat moment levensvreugde toont en dus ook van wat de kinderen willen.
Dat is waar.

Maar het was ook maar een voorbeeld. Er zijn vast wel dingen die op het eerste gezicht gruwelijk lijken die in werkelijkheid best wel mee kunnen vallen, waarover mensen zeggen dat ze dat ab-so-luut niet willen mee maken.
Oud 04-07-2004, 13:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 21:00 :
Voor en hoe kun je nou niet over je eigen leven beschikken? Als ik een mes in mijn oog steek, heb ik mooi zelf beschikt.
Sorry, ik formuleerde het wat verkeerd. Ik geloof niet dat een mens het recht heeft over zijn eigen leven te beschikken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:01
meisje
meisje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-07-2004 @ 14:59 :
Sorry, ik formuleerde het wat verkeerd. Ik geloof niet dat een mens het recht heeft over zijn eigen leven te beschikken.
Oké. Dat klinkt net wat logischer, heb je nog argumentatie ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:33
XsweetloesjuhX
XsweetloesjuhX is offline
k ben voor , in het geval dat diegene zelf zeer weinig meer kan of na dat diegene uit coma komt geen kans op revalidatie meer heeft want dan ben je misgien wel uit coma maar daarna krijg je de verwerking daarvan en ben je bijvoorbeeld zo erg verlamd ofzo geraakt dat je vanaf je hoofd verlamd ben dan is er ook geen leven meer(ik zou het in ieder geval erger vinden om dan nog te leven dan mijn leven te leven maar dan zonder dat ik nog iets kan)...
Oud 04-07-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 04-07-2004 @ 15:01 :
Oké. Dat klinkt net wat logischer, heb je nog argumentatie ofzo?
Hij zei 'ik geloof', ik denk niet dat hij heel veel echt 'harde' argumentatie heeft. Iemands goed recht overigens, het is uiteindelijk toch een gevoelskwestie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten