Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Heb jij je P in 1 jaar gehaald?
Ja 53 60.23%
Nee 35 39.77%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 19:45
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Ik heb 'ja' gestemd.
Oud 03-07-2004, 21:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:12 :
Ik ben er natuurlijk ook gruwelijk trots op dat ik mijn P na vier jaar heb gehaald.

jij bent een geval apart
Oud 04-07-2004, 01:15
chris9 tje
chris9 tje is offline
Jep... Bio Medische Technologie
Oud 04-07-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:12 :
Ik ben er natuurlijk ook gruwelijk trots op dat ik mijn P na vier jaar heb gehaald.

@FlorisvdB: hadden jullie ook een speciaal P-project op de UT? Mijn broer doet namelijk technische natuurkunde aan de UT en die hadden echt een heel gaaf (en zeer moeilijk) P-project
Ja, bij elektrotechniek hebben we in het 1e jaar 3 projecten, waarvan de laatste (eind-P project) het grootste (en leukste) is.
Wij hadden een timer gemaakt die je aan een sterktstroom apparatuur hangt en met de GSM op kan bellen om timers in te stellen (of direct te schakelen), met nog wat extra functies enzo.

@Fatality
Bij natuurkunde had ik ze de laatste tijd bezig gezien met een voetbalkanon. Wat ik ervan begrepen heb, is dat ze met dat kanon van een afstand de bal over een muur moesten schieten, en dan ergens op mikken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:29
kenni
kenni is offline
Neeeee, ik maak van m'n p een 2jarenplan.
Oud 04-07-2004, 17:40
El Kim
El Kim is offline
Wat is de poll toch weer lekker representatief
Oud 04-07-2004, 18:52
Verwijderd
hoeveel % moet je hebben voor je P?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-07-2004 @ 19:52 :
hoeveel % moet je hebben voor je P?
Van je studiepunten? 100% .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:24
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
als ik mijn tentamen morgen haal: ja
zo niet: nee
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:26
tiram
tiram is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 02-07-2004 @ 23:15 :
Dat ligt natuurlijk ook aan de studie, de PABO is bijvoorbeeld een eitje. Geen kunst aan om je P in één jaar te halen, ik bedoel, als je liedjes leert zingen of leert knippen en plakken... Bij zo'n opleiding zou ik het een afgang vinden als ik het niet in één keer haal. Bij bijvoorbeeld Rechten of een andere universitaire opleiding is het toch een stukje moeilijker denk ik...
Dat zal je nog tegenvallen...
Oud 05-07-2004, 09:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
tiram schreef op 04-07-2004 @ 23:26 :
lijkt me ook. Ik vond het ook nogal een loze opmerking.
Oud 05-07-2004, 10:24
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
tiram schreef op 04-07-2004 @ 23:26 :
In welk opzicht is de pabo "moeilijk"?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 02-07-2004 @ 23:15 :
Dat ligt natuurlijk ook aan de studie, de PABO is bijvoorbeeld een eitje. Geen kunst aan om je P in één jaar te halen, ik bedoel, als je liedjes leert zingen of leert knippen en plakken... Bij zo'n opleiding zou ik het een afgang vinden als ik het niet in één keer haal... denk ik...
En dit denk ik:
Hoogmoed komt voor de val...
Oud 05-07-2004, 10:35
tiram
tiram is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 05-07-2004 @ 11:24 :
In welk opzicht is de pabo "moeilijk"?
Mensen die de pabo doen zullen me wel begrijpen denk ik. De pabo is echt heel wat anders dan knutselen, drama en zingen. Tuurlijk, dat is het óók, maar het kom zoveel meer bij kijken. Denk aan kinderpsychologie, natuuronderwijs, wiskunde, ontwikkeling van het kind, taalonderwijs, verschillende soorten scholen... En het lesgeven leer je ook niet in 1 jaar ofzo...
Oud 05-07-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
tiram schreef op 05-07-2004 @ 11:35 :
Mensen die de pabo doen zullen me wel begrijpen denk ik. De pabo is echt heel wat anders dan knutselen, drama en zingen. Tuurlijk, dat is het óók, maar het kom zoveel meer bij kijken. Denk aan kinderpsychologie, natuuronderwijs, wiskunde, ontwikkeling van het kind, taalonderwijs, verschillende soorten scholen... En het lesgeven leer je ook niet in 1 jaar ofzo...
Echt moeilijk is de pabo niet echt (sommige vakken wel, maar het merendeel niet), wel heel erg verschrikkelijk veel en ontzettend veelzijdig, je moet min of meer alles kunnen. En daardoor is het niet 'makkelijker' of minder zwaar dan andere hbo-opleidingen (wat veel mensen idd wel denken), eerder zwaarder dan andere opleidingen, als je het mij vraagt.

(Toen ik pabo deed was ik echt 7 dagen in de week met school bezig (ik had dan ook m'n P in één jaar ), bij de opleiding die ik nu doe is het veel als ik 3 dagen per week aan school besteed.)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
tiram schreef op 05-07-2004 @ 11:35 :
Nee, precies, ik dacht eerst ook dat het knippen, plakken en zingen was... gewoon een groot feest. Maar je moet ook dingen leren over kinderen en scholen etc. Het zal niet heel moeilijk zijn, maar het is wel veel en je moet wel leren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:46
tiram
tiram is offline
precies, het is veel. en vooral om het allemaal te kunnen en te onthouden. en als je in één ding al minder goed bent, is het al vrij moeilijk om je P te halen. ik heb hem wel gehaald, daar niet van.
Oud 05-07-2004, 10:52
Dree
Dree is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-07-2004 @ 11:38 :
Echt moeilijk is de pabo niet echt (sommige vakken wel, maar het merendeel niet), wel heel erg verschrikkelijk veel en ontzettend veelzijdig, je moet min of meer alles kunnen. En daardoor is het niet 'makkelijker' of minder zwaar dan andere hbo-opleidingen (wat veel mensen idd wel denken), eerder zwaarder dan andere opleidingen, als je het mij vraagt.

(Toen ik pabo deed was ik echt 7 dagen in de week met school bezig (ik had dan ook m'n P in één jaar ), bij de opleiding die ik nu doe is het veel als ik 3 dagen per week aan school besteed.)
Qua niveau is pabo idd een eitje, maar je moet zo onwijs onwijs veel doen, werkverschaffing noem ik het! De stageperdiodes zijn het drukst: elke dag van 8 tot 16:30 op school, hierna 3 lessen in elkaar zetten. Ik leef dan echt in quarantaine.
Oud 05-07-2004, 10:57
tiram
tiram is offline
En dat bedoelde ik ook
Oud 05-07-2004, 11:11
Sovereign
Sovereign is offline
Volgens mij had Kim het toch voornamelijk over de moeilijkheidsgraad, niet over de werkdruk (die kan idd best hoog liggen).
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:16
tiram
tiram is offline
Ja oké, maar ik wilde gewoon even melden dat er echt veel meer bij komt kijken dan alleen knutselen en zingen...
Oud 06-07-2004, 20:27
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
snoopy schreef op 05-07-2004 @ 10:48 :
lijkt me ook. Ik vond het ook nogal een loze opmerking.
Ik heb over het niveau van de stof zelf, niet over de werkdruk. Ik weet dat het heel veel projectwerk ed is, maar óók dat het theoretisch niveau nogal laag is (een vriendin van me heeft het gedaan).
Oud 06-07-2004, 20:33
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Om in tegenstelling tot mijn voorgangers maar weer ff ontopic te zijn : ik hoop nog steeds op mijn p in 1 jaar; heb nog niet alles terug, al kent men tegenwoordig op de universiteit geen p meer.
Oud 06-07-2004, 22:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 06-07-2004 @ 21:27 :
Ik heb over het niveau van de stof zelf, niet over de werkdruk. Ik weet dat het heel veel projectwerk ed is, maar óók dat het theoretisch niveau nogal laag is (een vriendin van me heeft het gedaan).
En toch haalt meer dan de helft de toetsen niet...
Oud 06-07-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 06-07-2004 @ 23:02 :
En toch haalt meer dan de helft de toetsen niet...
Misschien gaan er gewoon veel (te) domme dozen naar de pabo?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 06:06
miro
miro is offline
nope, door bedrijfseconomie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 19:32
MH
MH is offline
Ik hoop 'm in augustus/september te halen. Jaartje langer dan gepland, maar ja, ik heb inmiddels wel weer wat vakken ingehaald. Jaartje langer over studie overkomt zo veel mensen. Slechts 10% studeert binnen vier jaar (of nog sneller) af, heb ik onlangs gehoord.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 23:40 :
Mja, ik las wel een poos terug in de krant dat de kennis ondermaats is daar

Sommige kinderen zijn slimmer dan de leerkracht
Oud 08-07-2004, 09:46
tiram
tiram is offline
Oja, zeer logisch...
En die leerkrachten moeten de kinderen van alles leren? Voor de pabo heb je HBO niveau nodig hoor, ik denk niet dat dat voor niks is.
Oud 08-07-2004, 09:57
Bruut
Bruut is offline
Heb 58 punten van de 60.. naja volgend jaar die andere 2
Oud 08-07-2004, 11:15
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 04-07-2004 @ 20:24 :
als ik mijn tentamen morgen haal: ja
zo niet: nee
Het is dus een nee geworden.. Maar ja, 57/60 ECTS kan er ook net mee door
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:24
NN
NN is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 08-07-2004 @ 12:15 :
Het is dus een nee geworden.. Maar ja, 57/60 ECTS kan er ook net mee door
Maar dan heb je geen P in één jaar.
Oud 09-07-2004, 18:08
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 23:40 :
Klopt
Oud 09-07-2004, 18:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
tiram schreef op 08-07-2004 @ 10:46 :
Oja, zeer logisch...
En die leerkrachten moeten de kinderen van alles leren? Voor de pabo heb je HBO niveau nodig hoor, ik denk niet dat dat voor niks is.
HAVO niveau, niet HBO...
Oud 09-07-2004, 19:05
Gruppie
Gruppie is offline
yep gehaald! Heb er vandaag een brief over ontvangen.. Wordt me geadviceerd om door te gaan met de studie, ikzelf twijfel nog. Moet in de komende weken de knoop doorhakken
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 19:24
Ketjing
Ketjing is offline
jammer genoeg net niet, 1 tentamen
Oud 10-07-2004, 11:23
Deadline
Deadline is offline
Over mijn eerste P deed ik 3 jaar, over nummer 2 maar 2 jaar.
Er zit vooruitgang in zeg ik maar

Maar wat ik nu met 2 van die dingen moet????
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 12:53
Roos
Roos is offline
Ik weet het nog niet.... mijn laatste tentamencijfer kan elk moment bekend zijn. Spannend....! Ik ga echt los als ik m'n P in 1 jaar heb gehaald

(ik doe geneeskunde)
Oud 10-07-2004, 13:47
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ja, heb m'n P voor scheikunde gehaald, met 1 hertentamen omdat ik een 5.2 had. Die moest ik trouwens niet over doen, maar ik kreeg nog voor het einde van het jaar de kans, dus heb t toen maar herkanst. Het was niet nodig omdat ik zelfs 2 5-en mocht hebben met compensatie natuurlijk. Helaas niet cum laude m'n P gehaald, m'n gemiddelde was wel voldoende, 8.2, maar omdat ik 2 6-en had was t niet cum laude

En nu zeker denken dat ik een studiebol ben die geen sociaal leven heeft?? Dus niet, in m'n eerste jaar zat ik elke avond aan t bier en daaraan is in 3 jaar weinig veranderd. Ik loop wel nog nominaal nnar drie jaar.

Overigens. In m'n jaar haalden 11 mensen van de 26 eerstejaars hun P in 1 keer en vorig jaar waren dat er 5 van de 16 ofzo.
Oud 10-07-2004, 15:12
NN
NN is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 10-07-2004 @ 14:47 :
Ja, heb m'n P voor scheikunde gehaald, met 1 hertentamen omdat ik een 5.2 had. Die moest ik trouwens niet over doen, maar ik kreeg nog voor het einde van het jaar de kans, dus heb t toen maar herkanst. Het was niet nodig omdat ik zelfs 2 5-en mocht hebben met compensatie natuurlijk. Helaas niet cum laude m'n P gehaald, m'n gemiddelde was wel voldoende, 8.2, maar omdat ik 2 6-en had was t niet cum laude

En nu zeker denken dat ik een studiebol ben die geen sociaal leven heeft?? Dus niet, in m'n eerste jaar zat ik elke avond aan t bier en daaraan is in 3 jaar weinig veranderd. Ik loop wel nog nominaal nnar drie jaar.

Overigens. In m'n jaar haalden 11 mensen van de 26 eerstejaars hun P in 1 keer en vorig jaar waren dat er 5 van de 16 ofzo.
Scahndalig dat je vijven mag compenseren!
Oud 10-07-2004, 15:33
Verwijderd
Yepz
... maar ja hbo-v he... zoveel stelde het nou ook weer niet voor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 15:44
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
NN schreef op 10-07-2004 @ 16:12 :
Scahndalig dat je vijven mag compenseren!
Tja, scheikunde schijnt een v/d moeilijkste studies te zijn. Het is eigenlijk ook gewoon stom dat je voor een vak als scheikunde 5 jaar super hard moet werken en voor studies als psychologie en rechten 4 jaar uit je neus kan eten om af te studeren.
Oud 10-07-2004, 19:21
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 10-07-2004 @ 16:44 :
en voor studies als psychologie en rechten 4 jaar uit je neus kan eten om af te studeren.
Uit je neus eten levert je geen voldoendes op voor een tentamen. Alsof die altijd gemakkelijk zouden zijn te halen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 10-07-2004 @ 20:21 :
Uit je neus eten levert je geen voldoendes op voor een tentamen. Alsof die altijd gemakkelijk zouden zijn te halen.
Mwah als je soms hoort hoe psychologie studenten een tent kunnen halen, door alleen ff de samenvatting te lezen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:20
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-07-2004 @ 21:55 :
Mwah als je soms hoort hoe psychologie studenten een tent kunnen halen, door alleen ff de samenvatting te lezen...
Je meent het? Studenten maken gebruik van samenvattingen?

En "alleen ff lezen" lijkt me wel het understatement van het jaar. Nu studeer ik geen psychologie, maar een goede samenvatting beslaat nog zoveel stof dat je daar dagen mee zoet kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 10-07-2004 @ 16:44 :
Tja, scheikunde schijnt een v/d moeilijkste studies te zijn. Het is eigenlijk ook gewoon stom dat je voor een vak als scheikunde 5 jaar super hard moet werken en voor studies als psychologie en rechten 4 jaar uit je neus kan eten om af te studeren.
Theoretische scheikunde een van de moeilijkste studies? Muhahaha Met alle respect, maar je zit gewoon in Leiden hoor. De echt moeilijke studies worden daar echt niet gegeven. Als je een moeilijke scheikundige studie wilt zien, kijk dan eens naar bijv. Chemische technologie @ de UTwente.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 10-07-2004 @ 22:20 :
Je meent het? Studenten maken gebruik van samenvattingen?

En "alleen ff lezen" lijkt me wel het understatement van het jaar. Nu studeer ik geen psychologie, maar een goede samenvatting beslaat nog zoveel stof dat je daar dagen mee zoet kan zijn.
Tsjaa ik heb er ook geen verstand van, het zijn maar verhalen die ik van mensen hoor de psychologie studeren...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:09
Verwijderd
Samenvattingen zijn voor luie donders en intellectueel minder bedeelden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:19
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
MH schreef op 07-07-2004 @ 20:32 :
Ik hoop 'm in augustus/september te halen. Jaartje langer dan gepland, maar ja, ik heb inmiddels wel weer wat vakken ingehaald. Jaartje langer over studie overkomt zo veel mensen. Slechts 10% studeert binnen vier jaar (of nog sneller) af, heb ik onlangs gehoord.
Moesten we ook maar ns n topic over maken?
ook wel interessant nl
Oud 12-07-2004, 10:49
Verwijderd
ik geloof dat je op de kunstacademie altijd je p moet halen in het eerste jaar anders mag je niet over.
maar ik doe nu nog mbo dus...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten