![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helen Schucman, de vrouw die het boek uittypte, heeft ook duidelijk een eigen wil. Ondanks dat ze zich tijdens het typen hevig verzette tegen wat er werd gedicteerd, heeft ze alles wel letterlijk opgeschreven. Dat ze er geen veranderingen in aangebracht heeft, is een kwestie van geloof. Dat geloof heb ik gekregen bij het lezen van de cursus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opium voor het volk, hè. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat het niet wetenschappelijk te bewijzen is dat het boek inderdaad gedicteerd is door Jezus Christus. Veel religieuze standpunten zijn niet te bewijzen. Het enige wat ik heb zijn gevoelsargumenten dat de cursus het woord van God is. Die gevoelsargumenten kunnen er alleen zijn als je de cursus voor een bepaalde tijd hebt bestudeerd, en soms komen ze nooit. Ik ben niet zweverig aan het zwetsen. |
![]() |
||
Citaat:
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. perfect excuus voor het onderdrukken van vrouwen. een maatschappelijk stelsel dan: het Hindoeistische kastenstelsel, perfect instrument om een volk mee te onderdrukken, en machthebbers aan de macht te houden. De zinssnede die ik al eerder noemde "gij zult uw zaad niet in onvruchtbare aarde strooien" wordt misbruikt voor haat tegen anders geaarde mensen, ook de kerkelijke lastercampagne tegen voorbehoedsmiddelen wordt hierop gebaseert. een paar zinssnedes waarop etnocentrisme gebaseert kan worden: "De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten.” Talmud: Baba mezia, 114b De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood.” Ereget Raschi Erod. Al heeft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes.” Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855 "De zielen van niet-Joden komen voort uit onreine geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b "Als een heiden (Gentile) een Jood slaat, moet de Gentile gedood worden. Het slaan van een Jood is hetzelfde als het slaan van God." Sanhedrin 58b afijn, ik kan nog wel even doorgaan, maar de boodschap lijkt duidelijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor het huwelijk Emoboy | 139 | 21-03-2005 13:04 | |
Welke boeken inspireren jou? Verwijderd | 60 | 04-08-2004 23:01 | |
Onze schijnwereld LMP | 24 | 28-07-2004 22:15 | |