Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 21:04
nijs
nijs is offline
De inhoud is mooi, maar de stijl kan beter.

En @ Millroy:
Citaat:
Millroy schreef op 09-07-2004 @ 19:58 :
Wie vraagt er jou om het in een boekje te plaatsen?
Hier niemand.
Sorry voor jou als dit je eigen leven is, maar als je er geen reacties op wilt, post het dan niet hier waar er niet naar de psychologische kant gekeken wordt maar naar taal en stijl.
Waarom zou er op letteren meer op de spelling en de stijl moeten worden gelet dan op de inhoud? De psychologische inhoud lijkt me ook zeer belangrijk voor een verhaal Volgens mij is het niet de bedoeling dat jullie je commentaar op letteren beperken tot spelling en stijl.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 21:08.
Advertentie
Oud 09-07-2004, 23:34
Anki
Anki is offline
Hej mensen!
Ik ben nu bezig het te herschrijven maar ik ga morgen even "helemaal weg" naar tunesie... dus zal er de komende week nix van mijn kant komen! mij niet vergeten he!?
Zou fijn zijn als jullie wel mijn verhaal weer lezen wanneer het herschreven is, en dan weer bekritiseren.
Kuzz Anki

p.s kan natuurlijk altijd wat schrijven als ik daar ben
Oud 09-07-2004, 23:53
Millroy
Millroy is offline
Oeh wat ben ik weer populair geweest.
Citaat:
Nijn* schreef op 09-07-2004 @ 20:31 :
*zucht* Zelfmoord is niet laf vind ik Millroy, je weet niet hoe er een persoon erdoor heen kan zitten...
*Dubbelzucht*. Dat weet ik wel Nijn*. Ik heb "dichte verwanten" die neigingen, pogingen en het gedaan hebben. Daarom vind ik het laf. Maar genoeg daarover.
(maar ik zie je nog steeds graag hoor )
Citaat:
Waarom zou er op letteren meer op de spelling en de stijl moeten worden gelet dan op de inhoud? De psychologische inhoud lijkt me ook zeer belangrijk voor een verhaal Volgens mij is het niet de bedoeling dat jullie je commentaar op letteren beperken tot spelling en stijl.
Oké, spelling, stijl en inhoud, maar de psychologische achtergrond, daar hoef ik mijn mening toch niet voor veranderen? Ik vind het erg sneu voor haar dat ze dit mee moet maken, maar dat neemt niet weg dat haar verhaal beneden peil is.(Ja ik weet het beneden alle peil, maar ik wil niet té negatief zijn.)
Anki; Is hierboven eventueel vervangen door was , ALS je het goed herschrijft. Je zal me moeten overtuigen, want verhalen over zelfdoding etc gaan er bij mij in het algemeen niet erg goed in. (Sorry nijn* ) Verder had Charlotte (alweer) gelijk IVM je houding. Helaas is het niet toegestaan op Bloemenpoes (Sorry schat, jij bent de bekendste) of andere bekeerden af te geven. Iedereen komt ergens vandaan. Ik uit de irritante arrogante en ongevoelige streek. Mijn hoofd . Zelfkennis is een deugd
Grim, ik spreek wsch anders dan mijn Antwerpse broeder , maar voor Ast zal je er niet ver afgezeten hebben. Mijn reactie zou eerder geweest zijn "Miljaar, nog ene" Wat een geluk dat we jou hebben Grimmige broeder om deze chaos orde te geven
Ast, veel plezier, ik schrijf wel iets ter ere van uw terugkomst Au revoir mon ami, vive la republique!(?)
Duivelaar, kom kom, niet overdrijven, 41?
40 zal volstaan
Oud 10-07-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 10-07-2004 @ 00:53 :
Verder had Charlotte (alweer) gelijk IVM je houding. Helaas is het niet toegestaan op Bloemenpoes (Sorry schat, jij bent de bekendste) of andere bekeerden af te geven. Iedereen komt ergens vandaan. Ik uit de irritante arrogante en ongevoelige streek. Mijn hoofd . Zelfkennis is een deugd
Grim, ik spreek wsch anders dan mijn Antwerpse broeder , maar voor Ast zal je er niet ver afgezeten hebben. Mijn reactie zou eerder geweest zijn "Miljaar, nog ene" Wat een geluk dat we jou hebben Grimmige broeder om deze chaos orde te geven
Ast, veel plezier, ik schrijf wel iets ter ere van uw terugkomst Au revoir mon ami, vive la republique!(?)
40 zal volstaan
Agree, totally agree
Charlottetje heeft vaak gelijk, erg vaak. Zo ook hier. Fancy is voor ons niets echt een concurrent qua kwaliteit dus wij hoeven er ook niet negatief tegenover te staan. Wij verwijzen alleen naar Fancy als er hier iemand komt die niets gewend is en niet tegen onze eerlijke en onomstoten kritiek kan. Als je het mij expliciet vraagt kan ik mij inhouden qua kritiek, maar dan post ik liever niets meer. Kritiek hoort eerlijk te zijn en daarbij de mogelijkheid te bieden om er iets van te leren. Als ik mezelf moet inhouden om een teer hartje niet te breken kan ik netzogoed niets meer zeggen omdat ik niet doe aan understatements of verflauwing van mijn woorden. Daarbij, hoe denk je dat mensen bij een uitgeverij jouw verhaal zouden beoordelen? Wij nemen nog de moeite het verhaal van achter tot voor door te lezen, daar is de kans groter dat er een alinea wordt gelezen, misschien iets meer.
Daar komt hun kritiek dan op. Met hun kritiek geven ze niets mee om te leren, ze sturen het gewoon terug. Om het dus naar eigen inzien te verbeteren.
Met Fancy is er op zich niets mis, behalve dat de schrijfstertjes niet tegen onomstoten kritiek kunnen, juist omdat die daar niet gegeven wordt. Sommige verhaaltjes zijn best oké daar, die verhaaltjes komen dan naar scholieren.com. Eigenlijk zouden wij een soort van ontwikkelingshulp moeten sturen en dan daar voor één enkele dag commentaar geven op al die verhaaltjes. Dat heeft twee voordelen en één nadeel. De voordelen zijn A) Ze weten dan wat kritiek is en B) ze komen niet meer naar scholieren.com toe omdat er daar te hard kritiek wordt gegeven. Het nadeel is dat er niemand is die tijd/inspiratie/zin heeft om daar naar binnen te gaan en het zoveelste wannabe seksverhaaltje af te kraken Je moet je daar overigens aanmelden om reacties te kunnen geven, je reputatie raakt eeuwig besmeurd

*Shit, ik ben een kruising tussen Charlottetje en LUH *

Verder, niets tegen Bloemenpoes want dat is mijn lieverd

Verder (2), dan lijkt het Antwerps toch nog een beetje op het Brabants (ik ging namelijk van het Brabants uit, met uitzondering het eeuwige scheldwoord ''paljas'')

Verder (3), is paljas echt zo'n grote belediging in België? Ik had ooit ergens gelezen dat je dan twee maanden de bak in kunt en dat de kans op vervolging sowieso 100% is. (Als je het tegen een diender zegt) Ast en Mill, doe eens lief en probeer het uit! (en anders, vertel of dit waarheid of verzinsel is )

Verder (4), Miljaar? Vermiljaar ook gerechtvaardigd?

Verder (5), Schep ik orde in de chaos?
Simoen wilde wel weten waarom ik de adviseur bij
uitstek ben

Verder (6), Astuanakkes, prettige vakantie, geldt ook voor Anki

Grim
Oud 10-07-2004, 09:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
*knip*
40 zal volstaan
Vandaag voel ik me 23.
Oud 10-07-2004, 14:24
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
*knip* Verder had Charlotte (alweer) gelijk *knip*
Citaat:
Grim schreef op 10-07-2004: *knp* Charlottetje heeft vaak gelijk, erg vaak. Zo ook hier. *knip*
Woei! Dat is nou pas echt goed voor mijn Ego

Charlotte
Oud 10-07-2004, 14:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 10-07-2004 @ 15:24 :
Woei! Dat is nou pas echt goed voor mijn Ego

Charlotte
Haha, maar tis zo hoor!
Oud 10-07-2004, 14:30
Millroy
Millroy is offline
U durft in mijn geniale post te knippen?
Ach, het is je eigen schuld, altijd gelijk hebben
Oud 10-07-2004, 14:51
Charlottetje
Charlottetje is offline
oew, ik denk dat ik nu nog iets leuks op ga zoeken om weer eens gelijk te kunnen hebben!
wieeeeee

Charlotte
Oud 10-07-2004, 16:01
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:

*Dubbelzucht*. Dat weet ik wel Nijn*. Ik heb "dichte verwanten" die neigingen, pogingen en het gedaan hebben. Daarom vind ik het laf. Maar genoeg daarover.
(maar ik zie je nog steeds graag hoor )
Ik heb ook genoeg "dichte verwanten" die pogingen hebben gedaan en zelfs echt zelfmoord hebben gepleegd. Ook ik zelf heb nogal eens een poging gedaan. Maar ik vind het nog steeds niet laf...Maar dit ligt nogal gevoelig bij mij, vandaar dat ik daar meteen op reageerde..
Ik zie jou ook nog steeds graag hoor
Oud 10-07-2004, 16:29
Poos-and-bootS
Poos-and-bootS is offline
Zij heeft helemaal NIET geprobeerd zelfmoord te plegen omdat haar moeder dood is. de eigen ervaring die ze erin verwerkt heeft, daarmee bedoelt ze gewoon de personen die ze beschrijft enz.
Oud 10-07-2004, 16:31
Verwijderd
Da's de discussie niet lieverd

Grim
Oud 10-07-2004, 18:02
Poos-and-bootS
Poos-and-bootS is offline
Neej weet ik maar jullie hebben het er over dat zelfmoord laf is etc... maar ja ... zorry voor de onderbreking

xx sharon
Oud 10-07-2004, 18:06
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik begrijp poos-and-boots niet, ligt dat nou aan mij?
discussies over de lafheid van zelfmoorden mogen wat mij betreft vrolijk gevoerd worden bij Psychologie hoor, maar hier, mwoah, laten we het hier vooral gewoon over verhalen en boeken blijven hebben, goed?

Charlotte
Oud 10-07-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Puss-in-BootS schreef op 10-07-2004 @ 19:02 :
Neej weet ik maar jullie hebben het er over dat zelfmoord laf is etc... maar ja ... zorry voor de onderbreking

xx sharon
Np, luister maar naar Charlotte, want ze heeft alweer gelijk. En om jou een plezier te doen zal ik naam goed quoten

Grim
Oud 10-07-2004, 18:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als we Charlotte niet hadden...
Oud 10-07-2004, 18:27
WhiteEvil
WhiteEvil is offline
Ej grim, wat zie ik nou weer
Beetje mijn plaatje overnemen
Oud 10-07-2004, 18:30
Verwijderd
Asshole, onthoud nou eens dat ik jou dat plaatje hebt gestuurd en dat hij em int negatief heb gezet! En nog meer mededelingen liefst via het privatemessage system. Ieke en LUH zijn NU nog niet op vakantie, dus we moeten wel luisteren ja?

En ik vind het persoonlijk wel hip staan

Grim - zou ik mijn naam laten veranderen in BlackGrim?
Oud 10-07-2004, 18:32
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-07-2004 @ 19:30 :
Asshole, onthoud nou eens dat ik jou dat plaatje hebt gestuurd en dat hij em int negatief heb gezet! En nog meer mededelingen liefst via het privatemessage system. Ieke en LUH zijn NU nog niet op vakantie, dus we moeten wel luisteren ja?

En ik vind het persoonlijk wel hip staan

nee!
Oud 10-07-2004, 18:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-07-2004 @ 19:30 :
Nee, Grim.
Oud 10-07-2004, 18:42
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ja, wat Grim en Duivelaartje net zeiden.

(ik moet uitkijken nu niet heel gemeen te gaan worden )

Charlotte
Oud 10-07-2004, 20:08
Millroy
Millroy is offline
Nijn, zo zie je maar weer
Genoeg daarover, anders heeft C alweer gelijk
Grim, als jij je naam wilt veranderen, dan is dat je recht, maar je bent nu Grim, beter niet veranderen.
Dag Lucifer, als ik je niet meer zie.
Ik ben nog steeds zoooo moe...
Oud 10-07-2004, 20:10
Nijn*
Nijn* is offline
Grim, blijf alsjeblieft wie je bent...No nickchange dus
Oud 10-07-2004, 20:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Millroy schreef op 10-07-2004 @ 21:08 :
Nijn, zo zie je maar weer
Genoeg daarover, anders heeft C alweer gelijk
Grim, als jij je naam wilt veranderen, dan is dat je recht, maar je bent nu Grim, beter niet veranderen.
Dag Lucifer, als ik je niet meer zie.
Ik ben nog steeds zoooo moe...
Dag Millroy!
Dag Ieke, LUH, Charlotte, Astua, Bloemenpoes, Nijn, Sabotage, Whiteevil, Poos en boots en Grimmie en Tweeling! (En de rest van Letteren-familie )
Prettige vakantie!
Oud 10-07-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-07-2004 @ 21:17 :
Dag Millroy!
Dag Ieke, LUH, Charlotte, Astua, Bloemenpoes, Nijn, Sabotage, Whiteevil, Poos en boots en Grimmie en Tweeling! (En de rest van Letteren-familie )
Prettige vakantie!
JIj ook *knuf*

Grim
Oud 10-07-2004, 20:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
ey, niet te veel spammen hier!
maar ehhh, fjne vakantie, iedereen die vertrekt!

Charlotte
Oud 10-07-2004, 20:41
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 10-07-2004 @ 21:35 :
ey, niet te veel spammen hier!
maar ehhh, fjne vakantie, iedereen die vertrekt!

Charlotte
En ook van mij
Oud 10-07-2004, 21:06
-Melody-
-Melody- is offline
Ja! Lekker offtopic : Fijne vakantie :!

Volgens mij ziet de schrijfster het toch niet meer zitten hier
Oud 10-07-2004, 22:00
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 10-07-2004 @ 22:06 :
Volgens mij ziet de schrijfster het toch niet meer zitten hier
Ze is al op vakantie en is er pas over 3 weken weer

Charlotte
Oud 10-07-2004, 23:44
Millroy
Millroy is offline
De moeheid! De horror!
Ffing virus is er nog steeds en ik ben bezig aan de 6de scan van mijn harde schijf .
Ach ach, wee mij en wee ons forum, dat vele leden lichter is.
Dit zijn the dark ages.
Oud 11-07-2004, 20:11
Ieke
Ieke is offline
Het is wel een aardig spamtopic geworden nu. Ik ga maar eens de strenge mod uithangen, dus een slotje. Als de TS nog meer reactie's op haar verhaal wil mag ze hem in een nieuw topic opnieuw plaatsen.

Regels voor berichten