Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:31 :
Ik weet wel dat eht moet, maar omdat het móet wil ik het niet. Ik voel me verlamd. Ik ben zo iemand die te eigenwijs is om iets te doen wat ie niet uit zichzelf doet
Er moet niks. Het heeft helemaal niks te maken met wat je van anderen moet of wat dan ook, het is iets dat JIJ zelf moet beslissen. Als jij je rot wilt voelen en het gevoel niet te willen leven fijn vindt, enz. dan doe je niks, das nogal simpel. Maar als je van dat gevoel af wilt, dan is het handig om daar dan ook wat aan te gaan doen. Maar dan nog MOET je niks. Je hebt zelf de mogelijkheid om een keuze te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 10:37
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 11:36 :
Er moet niks. Het heeft helemaal niks te maken met wat je van anderen moet of wat dan ook, het is iets dat JIJ zelf moet beslissen. Als jij je rot wilt voelen en het gevoel niet te willen leven fijn vindt, enz. dan doe je niks, das nogal simpel. Maar als je van dat gevoel af wilt, dan is het handig om daar dan ook wat aan te gaan doen. Maar dan nog MOET je niks. Je hebt zelf de mogelijkheid om een keuze te maken.
Ik moet wel wat. Ik ben 19 jaar, als ik stop met studeren, zal mijn moeder dat niet accepteren. Dan zal ze me het huis uit zetten, kortom, dan moet ik wel werken of studeren of wat dan ook, er is geen andere oplossingm, dat is juist mijn probleem
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:37 :
Ik moet wel wat. Ik ben 19 jaar, als ik stop met studeren, zal mijn moeder dat niet accepteren. Dan zal ze me het huis uit zetten, kortom, dan moet ik wel werken of studeren of wat dan ook, er is geen andere oplossingm, dat is juist mijn probleem
Je zal idd de consequenties van je keuze moeten dragen, maar je hebt wel een keuze. Er zijn verschillende oplossingen, jij zult alleen degene moeten kiezen waarvan jij vindt dat het de beste is.

Denken dat er geen oplossingen zijn lost niks op.
Wil je wel dat het opgelost wordt...?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:42
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 11:40 :
Je zal idd de consequenties van je keuze moeten dragen, maar je hebt wel een keuze. Er zijn verschillende oplossingen, jij zult alleen degene moeten kiezen waarvan jij vindt dat het de beste is.

Denken dat er geen oplossingen zijn lost niks op.
Wil je wel dat het opgelost wordt...?
Hm nou nee misschien niet, ik leef zo wel makkelijk
ik zou willen dat er geen probleem was en dat ik kon leven zoals ik wilde
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:42 :
Hm nou nee misschien niet, ik leef zo wel makkelijk
ik zou willen dat er geen probleem was en dat ik kon leven zoals ik wilde
Waarom open je dan een topic met de vraag 'wat kan ik doen?'?

En als je wilt dat er geen probleem was en dat je kon leven zoals je wilt, dan 'moet' je er wat aan doen. En de enige van wie dat moet, dan ben jij dan toch zelf. Want jij wilt dat dat probleem er niet was en dat je kon leven zoals je wilde.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:46
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 11:44 :
Waarom open je dan een topic met de vraag 'wat kan ik doen?'?

En als je wilt dat er geen probleem was en dat je kon leven zoals je wilt, dan 'moet' je er wat aan doen. En de enige van wie dat moet, dan ben jij dan toch zelf. Want jij wilt dat dat probleem er niet was en dat je kon leven zoals je wilde.
Ik wil dat mensen stoppen met aandringen dat ik iets moet doen. Dit of dat, zus of zo. Ik wil gewoon mijn gevoel volgen. Thuiszitten als ik dat wil, niet thuiszitten als ik dat niet wil.

Een oplossing moet er wel komen omdat mensen me niet laten beslissen in de tijd waarin ik dat wil...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:46 :
Ik wil dat mensen stoppen met aandringen dat ik iets moet doen. Dit of dat, zus of zo. Ik wil gewoon mijn gevoel volgen. Thuiszitten als ik dat wil, niet thuiszitten als ik dat niet wil.

Een oplossing moet er wel komen omdat mensen me niet laten beslissen in de tijd waarin ik dat wil...
Misschien dat je daar dan eens met de mensen die dat doen over moet praten?

Maar aan de andere kant is het wel weer zo dat je anderen niet voor jouw problemen op kunt laten draaien.

Denk je niet dat als je probleem is opgelost, dat je dan anders tegen bepaalde dingen aan kijkt? En dat het leven dan ook voor jou zelf niet veel makkelijker wordt?

Jij vraagt: "wat kan ik doen?" Maar vervolgens blijkt dat je eigenlijk niks wilt doen en alles wat mensen zeggen dat je zou kunnen doen verwerpt. Dan blijf ik me afvragen waarom je zo'n vraag stelt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:54
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 11:52 :
Misschien dat je daar dan eens met de mensen die dat doen over moet praten?

Maar aan de andere kant is het wel weer zo dat je anderen niet voor jouw problemen op kunt laten draaien.

Denk je niet dat als je probleem is opgelost, dat je dan anders tegen bepaalde dingen aan kijkt? En dat het leven dan ook voor jou zelf niet veel makkelijker wordt?

Jij vraagt: "wat kan ik doen?" Maar vervolgens blijkt dat je eigenlijk niks wilt doen en alles wat mensen zeggen dat je zou kunnen doen verwerpt. Dan blijf ik me afvragen waarom je zo'n vraag stelt.
Naja ik heb het er wel met mijn moeder over maar ze is onverbiddelijk
ik kan ook wel ebgrijpen dat ze niet wil dat ik hier de hele dag op mijn kamer zit te computeren

ik weet dat ik alles verwerp, maar wat het is; dat is juist het, ik wil niets, maar ik moet iets, en daarméé kan ik niet omgaan...

Ik wil ook wel iets willen maar dat gaat niet zomaar begrip je?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:54 :
ik weet dat ik alles verwerp, maar wat het is; dat is juist het, ik wil niets, maar ik moet iets, en daarméé kan ik niet omgaan...

Ik wil ook wel iets willen maar dat gaat niet zomaar begrip je?
Ik begrijp je wel, daar gaat het niet om.

Ik denk btw dat je ook wel wat wilt, had je niks gewild, dan had je deze topic niet geopend en dan had je geen probleem gehad. Je wilt oa voldoen aan de verwachtingen van anderen, je wilt iig dat mensen niet zo zeuren, enz. Misschien is dat op te lossen door je probleem op te lossen en weer meer dingen te willen doen dan alleen maar computeren. Het is met name jouw eigen leven dat dan een heel stuk makkelijker wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:59
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 11:58 :
Ik begrijp je wel, daar gaat het niet om.

Ik denk btw dat je ook wel wat wilt, had je niks gewild, dan had je deze topic niet geopend en dan had je geen probleem gehad. Je wilt oa voldoen aan de verwachtingen van anderen, je wilt iig dat mensen niet zo zeuren, enz. Misschien is dat op te lossen door je probleem op te lossen en weer meer dingen te willen doen dan alleen maar computeren. Het is met name jouw eigen leven dat dan een heel stuk makkelijker wordt.
Denk je dat ik eigenlijk moet ophouden met zeuren en gewoon eens iets moet gaan doen?

Maar volgend jaar dan , dat wordt werken of studeren, en beide vind ik vreselijk
Ik zie mijn toekomst gewoon niet prettig tegemoet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:59 :
Denk je dat ik eigenlijk moet ophouden met zeuren en gewoon eens iets moet gaan doen?

Maar volgend jaar dan , dat wordt werken of studeren, en beide vind ik vreselijk
Ik denk niet dat je op 'moet' houden met zeuren, maar ik denk wel dat je op 'moet' houden met niks doen. Door niks doen veranderd er niks en zul je je nooit beter gaan voelen, door wel iets te doen bestaat die kans wel.

Als je iets moet doen wat je vreselijk vindt, dan kun je je toekomst ook niet prettig tegemoet zien. Dus moet je of iets zoeken wat je wel leuk vindt of je moet hulp zoeken, zodat je de studies die je wel interessant vond, toch kunt volgen zonder het vreselijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:09
elledc
elledc is offline
Waarom klaag je nou? Je bent pas 19. Je hebt het geluk dat je kàn studeren, maar die kans grijp je niet. Je hebt de kans om te werken en ook die kans wil je niet grijpen.
Sommige mensen hebben geen levenslust en zien het nut in niets, wel daar bestaat goede medicatie voor waarbij je je veel fitter en levenslustiger zult voelen. Goed voor jou en goed voor jouw toekomst. Het is jammer hoe jij jouw toekomst tegemoet gaat, een beetje zielig vind ik.
Wat is er mooier dan een baan te hebben waar je je goed bij voelt en waar je goed je geld verdient, dat is pas een mooi leven
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:59 :
Zoek een hippe studie of leuk werk, geef jezelf een schop onder je kont en ga ervoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten