Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 16:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
negatieve reacties tot daar aan toe, dat vind ik het probleem niet...

Maar vooral het feit dat ze zijn ZEER naaste familie is... Dat zie ik persoonlijk niet zo zitten. Vind ik ergens wel een beetje ziek, maar aan de andere kant, je zus of niet, het blijft iemand van het andere geslacht dus ook daar kan je hopeloos verliefd op worden. Het grote risico is alleen dat zij het niet op hem is en het puur seksueel wil houden oid. Daar zou ik dan toch eens naar gaan informeren als ik hem was. En je moet er later ook rekening mee houden als die 2 inderdaad verder willen gaan dat kinderen kweken waarschijnlijk niet zo'n strak plan is.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 17:02
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 13-07-2004 @ 16:45 :
Het is wel je familie, alleen heb je er geen bloedverwantschap mee. Het is gewoon sick. Als je een stap verder gaat . Stel dat ze gaan trouwen. Dan is je een van je schoonouder je vader en de ander je moeder. En stel dat je als kind bij zulke perverse duivels geboren bent. Dan is je moeder ook een tante en je vader ook je oom. Etcetera.
stel: Jouw ouders zijn gescheiden en de ouders van je vriendin ook. Jouw moeder en haar vader zien elkaar wel zitten en besluiten te trouwen. Dan is je vriendin opeens je stiefzus maar is het niet ziek. Als je met je stiefzus bent opgegroeid is het een ander verhaal, maar het hoeft dus niet per definitie.

ontopic: Als ik erover nadenk vind ik dat het gewoon moet kunnen, zolang ze geen kinderen krijgen. Ik heb wel het idee dat dit niet kan maar dat kan ik eigenlijk niet met argumenten onderbouwen.

tweede vraag: dat is compleet aan hem, maar als hij echt een relatie gaat beginnen moet hij niet de illusie hebben het verborgen te kunnen houden voor de rest van de familie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:18
Verwijderd
Voor iedereen die afwijkend heeft gereageerd: vertel mij eens kort en bondig waarom het 'ziek' is? En geen gelul als 'het hoort toch niet zo', voor zo'n argument zou mijn broertje van 4 zich nog schamen. Serieus antwoorden a.u.b.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:19
No Quiero
No Quiero is offline
Mja het rare is dus, ze hadden eerst een aantal keren seks, toen is pas zijn gevoel voor haar gekomen. Hij is langzaamaan verliefd geworden. Ik vroeg hem ook of hij zichzelf niet een beetje bedriegt; het is zijn zus, ze lijken veel op elkaar, ze houden van elkaar natuurlijk, en ze hebben seks, is hij wel echt verliefd? Maar hij zegt van wel, hij wil een toekomst met haar.

Hij zegt me dat de seks heel lief is. Het voorspel is lang, en na de seks liggen ze zolang als het kan in elkaar armen, elkaar door het haar te strijken.

Ik heb hem gezegd wat ik vind, namelijk dat hij eerlijk voor zijn gevoel uit moet komen, en hij was het wel met me eens. Hij vindt het wel heel moeilijk maar hij gaat het haar vanavond proberen te zeggen dat hij verliefd is en graag meer wil dan alleen seks.

Ik vind het iig heel dapper van hem, en ik vind het goed dat hij eerlijk is ...

Ik hoor hier nu allemaal mensen zeggen dat het ziek is maar die jongen heeft nu eenmaal die gevoelens, ik denk niet dat hij er iets aan kan doen ofzo. Maar goed, ik kan wel invoelen waarom mensen het ziek vinden dat hij verliefd is; daarom vroeg ik hem ook of hij zichzelf niet bedriegt, dat hij denkt dat hij verliefd is, maar hij is zeker zegt ie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 18:19 :
(...) ik kan wel invoelen waarom mensen het ziek vinden dat hij verliefd is (...)
Ik niet. Ik vind het een primitieve en domme reactie, dus ik wil graag antwoorden van mensen op mijn bovenstaande vraag.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:25
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:21 :
Ik niet. Ik vind het een primitieve en domme reactie, dus ik wil graag antwoorden van mensen op mijn bovenstaande vraag.
Wel, ik geef jou gelijk, ik vind het ook niet ziek, en ik denk ook niet dat er een geschikt argument is voor de argumentatie dat het ziek zou zijn.

Dingen die ik zou kunnen bedenken zijn:
1. het is tegennatuurlijk (blijkbaar niet)
2. er komen gehandicapte kinderen van (zie 1)
3. ik vind het bah (tsja)

Maar ik kan wel begrijpen waarom iemand denkt dat het ziek is. Dat wil zeggen, ik kan het begrijpen omdat zoveel mensen het vinden, en omdat het niet sociaal geaccepteerd is, maar rationeel is er geen reden, nee.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:32
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-07-2004 @ 12:16 :
Niemand heeft er last van dus het is normaal... ofzo?
Ik heb nog nooit gehoord dat dieren het onderling met elkaar doen hoor, in de natuur is er een soort van grens waarbij mens en dier weet wanneer de partner niet van eigen bloed is.
Als je wel iets aangaat met iemand van eigen bloed, dan ben je gefrustreerd, dit kan niet anders.
Als broer en zus zie je elkaar in vele gevallen zeer graag omdat je misschien wel dezelfde gedachtengang hebt en gelijklopende emoties, want je komt van dezelfde ouders, maar om verliefd te worden op elkaar? Bij normale wezens is er 'n soort van barrière waarbij de gevoelens niet verder gaan dan enkel vriendschappelijk.
Kortom, dit is NIET normaal te noemen.
En dat alles kan en mag, vind ik HELEMAAL op niets slaan
wie ben jij om voor hun te bepalen dat ze dat niet zouden mogen doen??? dat is jouw zaak niet, dus moeten ze het lekker zelf weten...ik vind niet dat je iemand daarom moet veroordelen en al helemaal niet dat ze daarom ineens abnormaal zouden zijn...

en ik snap niet dat iedereen meteen over kinderen enzo begint te zeuren, ze zullen zelf toch ook wel snappen dat dat niet gaat
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:35
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2004 @ 18:32 :
wie ben jij om voor hun te bepalen dat ze dat niet zouden mogen doen??? dat is jouw zaak niet, dus moeten ze het lekker zelf weten...ik vind niet dat je iemand daarom moet veroordelen en al helemaal niet dat ze daarom ineens abnormaal zouden zijn...

en ik snap niet dat iedereen meteen over kinderen enzo begint te zeuren, ze zullen zelf toch ook wel snappen dat dat niet gaat
je hebt ook nog zoiets als adoptie bijvoorbeeld
wat misschien dan weer niet toegestaan wordt omdat ze broer en zus zijn, maar msischien ook wel
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:18 :
Voor iedereen die afwijkend heeft gereageerd: vertel mij eens kort en bondig waarom het 'ziek' is? En geen gelul als 'het hoort toch niet zo', voor zo'n argument zou mijn broertje van 4 zich nog schamen. Serieus antwoorden a.u.b.
Omdat het in deze samenleving niet geaccepteerd is. Bovendien bestaat er een natuurlijke seksuele aversie bij genetisch verwante mensen, dus is dit geval bijzonder te noemen.

Offtopic: Best groot leeftijdsverschil met je broertje, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:06
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:18 :
Voor iedereen die afwijkend heeft gereageerd: vertel mij eens kort en bondig waarom het 'ziek' is? En geen gelul als 'het hoort toch niet zo', voor zo'n argument zou mijn broertje van 4 zich nog schamen. Serieus antwoorden a.u.b.
Het is incest, en daarom is het ziek. Dit vind ik dan nog de ergste vorm ook, want het is zijn tweelingzus. Incest met andere familieleden vind ik net zo goed ziek, maar dit is zijn meest naaste bloedverwant...

Zo, nu mag jij gaan verdedigen waarom incest niet ziek zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:19
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Heb jij daar last van? Moeten we ze op de brandstapel gooien of op een paard achterlaten met een strop om hun nek?
Ok, het is niet normaal en zeker niet gebruikelijk, maar het is hypocriet of naief om te zeggen dat dat ziek is, want overal gebeuren er dingen die even "erg" of erger zijn.
Toevallig weten jullie het van deze gast dus die moet snel even afgemaakt worden! Naar het gesticht!
Terwijl de priester de misdiennaars misbruikt, je oude buurman naar iedereen gluurt als ze zich omkleden en de vrouw van je overbuur haar benen opendoet voor de beste vriend van haar man. Iedereen maakt fouten, maar die houden ze verborgen, dat hebben we liever want dan moeten we niet reageren.
Om het met de woorden van een maffe jood te zeggen: Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:28
Gruppie
Gruppie is offline
Ik heb een paar jaar geleden een jeugdroman over zo'n zelfde situatie gelezen (ik ben naam van auteur en titel vergeten).
Voordat ik aan het boek begon, vond ik het erg vreemd. Maar ik leefde zo met de hoofdpersoon mee dat het helemaal niet meer gek was.

Uiteindelijk werd de tweeling gescheiden btw ( dit boek was volgens mij gewoon fictie niet autobiografisch )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:36
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2004 @ 18:32 :
ik vind niet dat je iemand daarom moet veroordelen en al helemaal niet dat ze daarom ineens abnormaal zouden zijn...

en ik snap niet dat iedereen meteen over kinderen enzo begint te zeuren, ze zullen zelf toch ook wel snappen dat dat niet gaat
het is inderdaad belachelijk als je het gedrag van deze mensen afkeurt zonder het te kunnen beargumenteren

seks en een relatie met je zus is niet de norm, wanneer je dit wel doet is het abnormaal

er was in deze thread nog iemand die beweerde dat kinderen krijgen wel kon dus daar is niet iedereen van doordrongen

Citaat:
Dakota schreef op 13-07-2004 @ 19:06 :
Het is incest, en daarom is het ziek. Dit vind ik dan nog de ergste vorm ook, want het is zijn tweelingzus. Incest met andere familieleden vind ik net zo goed ziek, maar dit is zijn meest naaste bloedverwant...

Zo, nu mag jij gaan verdedigen waarom incest niet ziek zou zijn.
een redenatie van een klein kind, ter vergelijking: het is een meisje en dus is ze stom

antwoord op je vraag: Die twee mensen hebben een relatie waar ze zelf blij mee zijn, ze vallen niemand ermee lastig. En aannemend dat ze geen kinderen krijgen lijdt helemaal niemand hieronder. Behalve de mensen die in hun hoofd hebben dat dit niet kan en mag en ondanks gebrek aan argumenten aan dit standpunt vast blijven houden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:36
No Quiero
No Quiero is offline
Een twee-eiïge tweelingzus is even verwant aan je als andere hele broers en zussen en je vader en moeder.

Bovendien wil ik graag toevoegen dat ik geschokt ben door het gebrek aan zelfdenkendheid hierboven. Incest is ziek omdat het sociaal niet geaccepteerd is? Omdat het incest is? () Omdat het met een bloedverwant is?

Het is hier toch China niet of Amerika van mijn part. Motiveer toch eens redelijk waarom het ziek zou zijn.

Aan de andere kant, nare man, is "ziek" (op geestelijk gebied zeker) ook een begrip dat sociaal bepaald is. Daarom is het wel eerlijk om te zeggen dat wanneer de begrippen ziek en incest dezelfde raakvlakken hebben incest ziek is...volgens de ons bekende definities.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:53
elledc
elledc is offline
Aandacht graag

Gaat het hier nu om incest of niet??

Incest betekent bloedschande, sexueel MISBRUIK.
Liefde en sex tussen broer en zus komt meestal maar van 1 kant waarbij de andere sexueel en tegen haar/zijn zin misbruikt wordt.


Het woord incest stamt af van het Latijnse woord incestus, wat letterlijk onrein betekent. Vroeger noemde men incest ook wel "bloedschande". Het was toen verboden omdat je er mismaakte kinderen van kon krijgen. Bloedschande staat voor geslachtsgemeenschap tussen bloedverwanten in de nabije graad, dus tussen broers en zusters, vaders en dochters, moeders en zonen, neven en nichten, ooms en nichten, tantes en neven en grootouders en kleinkinderen. Pas de laatste jaren heeft incest de betekenis van seksueel misbruik van kinderen binnen het gezin. Incest kwam in het oude Egypte en bij de Grieken en de Romeinen al voor.


Bron: http://www.seksueelmisdrijf.nl/info/incest.htm


Maakt die jongen nu misbruik van zijn liefde voor zijn zus of zou het echt gemeend zijn?

Eerst en vooral dacht ik dat jij, TS dit verhaal gefantaseerd had maar nu geloof ik liever dat die vriend van jou dit gefantaseerd heeft. Ben je nou echt zeker dat hij de waarheid vertelt?

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:20
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 13-07-2004 @ 19:36 :
een redenatie van een klein kind, ter vergelijking: het is een meisje en dus is ze stom

antwoord op je vraag: Die twee mensen hebben een relatie waar ze zelf blij mee zijn, ze vallen niemand ermee lastig. En aannemend dat ze geen kinderen krijgen lijdt helemaal niemand hieronder. Behalve de mensen die in hun hoofd hebben dat dit niet kan en mag en ondanks gebrek aan argumenten aan dit standpunt vast blijven houden.
Dan kun je pedofilie ook wel goedkeuren, zolang de betrokkenen er zelf blij mee zijn en niemand ermee lastig vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:28
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-07-2004 @ 19:53 :
Aandacht graag

Gaat het hier nu om incest of niet??

Incest betekent bloedschande, sexueel MISBRUIK.
Liefde en sex tussen broer en zus komt meestal maar van 1 kant waarbij de andere sexueel en tegen haar/zijn zin misbruikt wordt.


Het woord incest stamt af van het Latijnse woord incestus, wat letterlijk onrein betekent. Vroeger noemde men incest ook wel "bloedschande". Het was toen verboden omdat je er mismaakte kinderen van kon krijgen. Bloedschande staat voor geslachtsgemeenschap tussen bloedverwanten in de nabije graad, dus tussen broers en zusters, vaders en dochters, moeders en zonen, neven en nichten, ooms en nichten, tantes en neven en grootouders en kleinkinderen. Pas de laatste jaren heeft incest de betekenis van seksueel misbruik van kinderen binnen het gezin. Incest kwam in het oude Egypte en bij de Grieken en de Romeinen al voor.


Bron: http://www.seksueelmisdrijf.nl/info/incest.htm


Maakt die jongen nu misbruik van zijn liefde voor zijn zus of zou het echt gemeend zijn?

Eerst en vooral dacht ik dat jij, TS dit verhaal gefantaseerd had maar nu geloof ik liever dat die vriend van jou dit gefantaseerd heeft. Ben je nou echt zeker dat hij de waarheid vertelt?
Er is geen sprake van misbruik, zeker en vooral al omdat het zomaar spontaan gebeurde. Er was eerst geen sprake van liefde.

En die vriend van mij heeft dit zeker niet gefantaseerd, hij is absoluut niet het type daarvoor, we kennen elkaar al jaren en hij heeft me gezworen dat het waar is.

Het is echt niet zo weinig voorkomend denk ik. Het gebeurt misschien vaker dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:45
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dakota schreef op 13-07-2004 @ 20:20 :
Dan kun je pedofilie ook wel goedkeuren, zolang de betrokkenen er zelf blij mee zijn en niemand ermee lastig vallen.
nah als een kind van 9 inderdaad zijn wil zodanig kon bepalen dan wel. maar dat is niet zo. daarom moeten kinderen hiertegen beschermd worden, net zoals kinderen op vele andere terreinen beschermd worden. en iets is niet 'ziek' omdat het de norm niet is. als zij er blij mee zijn en niemand heeft er last van dan is het hun zaak.

(btw, stikt genomen is het pedofilie als een jongen van 18 sex heeft met een meisje van 15, maar als dat meisje dat helemaal zelf wil lijkt me dat niet verwerpelijk)

verder is een redenatie van: ' ik zeg dat het ziek is, bewijs jij maar het tegendeel' natuurlijk onzinnig. jij stelt, dus jij moet redenen aandragen.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2004 @ 20:45 :


(btw, stikt genomen is het pedofilie als een jongen van 18 sex heeft met een meisje van 15, maar als dat meisje dat helemaal zelf wil lijkt me dat niet verwerpelijk)
Is een meisje van 15 een kind dan de meesten toch niet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:10
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik weet niet of het waar is, maar laten we t daar niet over hebben.

Why not? Als je echt om elkaar geeft, waarom niet? Probleem is alleen dat je geen kinderen kunt nemen, omdat de kans op miskleuntjes van kinderen en van zwangerschappen wel erg groot is.......

En ja, hoe zal de familie reageren? Die zal het nooit accepteren, kans is denk groot dat je hiermee je famlilie kwijtraakt....

Het beste is dus, zus vergeten, leuk op n ander meisje verliefd worden. maar als de liefde te sterk is, tja.....hou t niet te lang geheim dan, want dan heb je helemaal problems
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:15
Verwijderd
Je kunt volgens mij zelfs best kinderen nemen als je gewoon een vruchtwaterpunctie laat doen om te kijken of alles goed is. Of als je een gehandicapt kindje niet erg vindt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:19
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2004 @ 21:15 :
Je kunt volgens mij zelfs best kinderen nemen als je gewoon een vruchtwaterpunctie laat doen om te kijken of alles goed is. Of als je een gehandicapt kindje niet erg vindt.
owja...sorry aan de mensen die gehandicapt zijn, natuurlijk sommige mensen vinden dat niet erg excuses voor de belediging.....

In ieder geval, je bedoelt vlokkentest
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 13-07-2004 @ 21:19 :
owja...sorry aan de mensen die gehandicapt zijn, natuurlijk sommige mensen vinden dat niet erg excuses voor de belediging.....

In ieder geval, je bedoelt vlokkentest
Ik bedoelde vruchtwaterpunctie maar een vlokkentest kan idd ook
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:22
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2004 @ 21:21 :
Ik bedoelde vruchtwaterpunctie maar een vlokkentest kan idd ook
ik dacht dat je daarmee niet de gehandicaptheid van het kind kan controleren, zoals bijv open hartje kan alleen met vlokkentest....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:43
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Hoe vaak komt het niet voor dat iemand verliefd wordt op zijn/haar neef/nicht? Of daar ook werkelijk wat uit voortkomt is een ander verhaal, maar dat zie je vaak genoeg in de beginnende puberjaren. Vaak is het een fase, soms blijft het. Dat is ook familie. Waarom zou het tussen broer en zus dan niet kunnen? Ook daarin is het vaak een fase en soms is het blijvend. Laat dit nou net 1 van de gevallen zijn waarin het blijvend is... so what? Als zij er blij mee zijn, wie ben jij om het te veroordelen? Natuurlijk is het sociaal en moreel gezien niet geaccepteerd. Maar wat is daarvan de grootste reden? De kinderen die eruit voort KUNNEN komen (de kans is groot, maar niet 100% dat ze mismaakt zijn). Daar hou je rekening mee als je zo'n relatie aangaat, moet het verder iemand een ene ruk schelen wat jij met je zus/broer/neef/nicht doet? Nee! Als er liefde is dan is het er en er is niets wat je er tegen doet al zou je het willen.

Hoe vaak kom je het niet tegen dat een zwaar verliefd stel gaat trouwen en een tig tal jaren later hun stamboom gaat doorspitten, en ontdekken dat ze familie van elkaar zijn? (achterneef/nicht) Moeten ze daarom meteen hun relatie afbreken terwijl de kinderen al gemaakt en groot zijn? Nee toch zeker?

Even in het kort: Er zijn risico's aan het beginnen van een relatie met je familielid, als je daar rekening mee houdt, het goed doorpraat etc, dan is er niemand die het recht heeft om die liefde tussen jullie te doorbreken. NIEMAND!
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:03
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 21:43 :
Waarom zou het tussen broer en zus dan niet kunnen?
Hoe vaak kom je het niet tegen dat een zwaar verliefd stel gaat trouwen en een tig tal jaren later hun stamboom gaat doorspitten, en ontdekken dat ze familie van elkaar zijn? (achterneef/nicht) Moeten ze daarom meteen hun relatie afbreken terwijl de kinderen al gemaakt en groot zijn? Nee toch zeker?[/QUOTE]

Er zit wel een verschil tussen een relatie tussen broer en zus en een relatie tussen neef en nicht hoor. Je broer of je zus vind ik toch nog net een iets naastere bloedverwant dan een neef of nicht...met een neef/nicht-relatie zou ik persoonlijk al veel minder problemen hebben. Ik vind het ook alleen incest als je iets met een gezinslid zou beginnen, zoals vader/moeder/broer/zus.

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:28
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dakota schreef op 13-07-2004 @ 22:03 :


Er zit wel een verschil tussen een relatie tussen broer en zus en een relatie tussen neef en nicht hoor. Je broer of je zus vind ik toch nog net een iets naastere bloedverwant dan een neef of nicht...met een neef/nicht-relatie zou ik persoonlijk al veel minder problemen hebben. Ik vind het ook alleen incest als je iets met een gezinslid zou beginnen, zoals vader/moeder/broer/zus.
Dan snap jij het begrip Incest nog niet. Het is hier boven ook al beschreven, een 1 zijdige relatie met een familie lid waarbij het ene lid het andere dwingt tot sex noemen we incest. Een relatie van beide kanten niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:35
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 22:28 :
Dan snap jij het begrip Incest nog niet. Het is hier boven ook al beschreven, een 1 zijdige relatie met een familie lid waarbij het ene lid het andere dwingt tot sex noemen we incest. Een relatie van beide kanten niet.
Dus als ik het goed begrijp, moet seks tussen familieleden allemaal maar zo kunnen, zolang beide partijen er akkoord mee gaan? (en dan lijkt het me ook nog handig als ze allebei meerderjarig zijn, anders is het pedofilie)

Tot hoe ver wou jij het trouwens nog familie noemen? Neef/nicht? Achterneef/achternicht?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:50
DutchAbleGod
DutchAbleGod is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 13-07-2004 @ 11:10 :
Een vriend van mij die ik nog van de middelbare school ken (we zien elkaar IRL niet veel maar spreken wel veel via MSN) deed al een tijdje geheimzinnig. Ik vroeg hem of hij een meisje had en hij draaide er een beetje omheen. Hij gaf wel toe dat hij iets had maar wilde niet zeggen met wie en ook niet hoe ze heette of wat voor een meisje het was, waar ze elkaar ontmoet hadden etc.

OK, ik schonk daar verder niet veel aandacht aan, totdat ie me gisteravond vertelde dat zijn vriendin zijn zus was.

Ik geloofde hem eerst niet, dat wil zeggen, ik kon het gewoon niet geloven, maar hij drukte me op het hart dat het waar was en dat hij hulp nodig had van me. Deze jongen heeft nog nooit tegen me gelogen en we zijn al vrienden sinds de middelbare school.

Blijkbaar was hij met zijn zus (trouwens zijn twee-eiïge tweelingzus ) op vakantie geweest met Kerst, naar een of ander skigebied in Oostenrijk. Ze waren beiden een beetje aangeschoten geweest, en naakt, en hij was opgewonden geraakt van haar, en toen had zij het initiatief genomen en het was uitgelopen op seks. Daarna was het nog een aantal keren gebeurd.

Hij zei me dat hij verliefd op haar is, en dat hij haar dat niet durft te zeggen. Hij hoopt dat zij ook verliefd op hem is en dat ze een relatie met hem wil, want hij wil later met haar verder, zegt ie. Ik heb hem gezegd dat zijn familie dat nooit zal accepteren en dat het heel moeilijk zal worden maar hij is vastbesloten.

Mijn eerste vraag is wat jullie hiervan vinden?
Ik vind het heel moeilijk en ook wel vreemd maar ik wil er wel voor hem zijn en hem steunen als hij steun van mij nodig heeft. Ik zal hem niet veroordelen.

Mijn tweede vraag is wat hij het beste kan doen. Moet hij het haar (en zijn familie) zeggen?
Gatverdamme...Hehe..Natuurlijk moet hij dat zeggen..Wat denk jij? Ik zou het (als hij het zelf niet doet) vertellen..*denk ik*
Maar ja..Dat moet hij wel zelf weten! Ik ga hem dus ook niet "veroordelen"
__________________
God of Victorii!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:51
Verwijderd
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:53
DutchAbleGod
DutchAbleGod is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 22:51 :
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Het gebeurd gewoon te weinig..Tog? Teminste dat is mijn mening..hehe..!
__________________
God of Victorii!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:01
Wilmy
Wilmy is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 22:51 :
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Het enige wat ik kan zeggen is: OMG
__________________
You're the most important person on earth!!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dakota schreef op 13-07-2004 @ 22:35 :
Dus als ik het goed begrijp, moet seks tussen familieleden allemaal maar zo kunnen, zolang beide partijen er akkoord mee gaan? (en dan lijkt het me ook nog handig als ze allebei meerderjarig zijn, anders is het pedofilie)

Tot hoe ver wou jij het trouwens nog familie noemen? Neef/nicht? Achterneef/achternicht?
Ja als het aan mij ligt wel. Ik zou het zelf nooit doen maar als 2 familieleden op elkaar verliefd worden, of dat nou broer/zus is tot aan achterachterneef/achterachternicht, als die 2 verliefd zijn... laat ze. Als ze maar duidelijk de risico's in acht nemen. Wie ben jij of ik om dat te veroordelen?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:12
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 22:51 :
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Juist het feit dat het eenzijdig is toch.. Dit is dus geen geval van incest als ik de hierboven genoemde definitie mag geloven..
De jongen moet het fijn zelf weten. Kan hij niet het beste zelf beslissen over zijn eigen leven?
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 23:05 :
Ja als het aan mij ligt wel. Ik zou het zelf nooit doen maar als 2 familieleden op elkaar verliefd worden, of dat nou broer/zus is tot aan achterachterneef/achterachternicht, als die 2 verliefd zijn... laat ze. Als ze maar duidelijk de risico's in acht nemen. Wie ben jij of ik om dat te veroordelen?
Broer - zus is iets anders dan achterneef - achternicht. In het eerste geval is de kans namelijk niet gering dat er sprake is van een zogenaamde afhankelijkheidsrelatie. Doordat broer en zus met elkaar opgegroeid zijn in hetzelfde gezin et cetera, kunnen ze volledig afhankelijk zijn van elkaar, het kan ook zijn dat de oudste afhankelijk is van de jongste... Van een afhankelijkheidsrelatie zijn echt heel wat nadelen op te sommen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:28
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-07-2004 @ 23:22 :
Broer - zus is iets anders dan achterneef - achternicht. In het eerste geval is de kans namelijk niet gering dat er sprake is van een zogenaamde afhankelijkheidsrelatie. Doordat broer en zus met elkaar opgegroeid zijn in hetzelfde gezin et cetera, kunnen ze volledig afhankelijk zijn van elkaar, het kan ook zijn dat de oudste afhankelijk is van de jongste... Van een afhankelijkheidsrelatie zijn echt heel wat nadelen op te sommen.
Dat zal best zo zijn, maar zou het daarom niet mogen? Mag je ze daarom tegenhouden in hun beslissing om samen een relatie aan te gaan?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 23:03
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-07-2004 @ 23:22 :
Broer - zus is iets anders dan achterneef - achternicht. In het eerste geval is de kans namelijk niet gering dat er sprake is van een zogenaamde afhankelijkheidsrelatie. Doordat broer en zus met elkaar opgegroeid zijn in hetzelfde gezin et cetera, kunnen ze volledig afhankelijk zijn van elkaar, het kan ook zijn dat de oudste afhankelijk is van de jongste... Van een afhankelijkheidsrelatie zijn echt heel wat nadelen op te sommen.
vast, maar een afhankelijkheidsrelatie kan je niet verbieden. dat zou ook nergens op slaan, dan ga je mensen in bescherming tegen zichzelf nemen omdat ze een relatie aan zouden kunnen gaan die niet goed voor ze is op lange termijn. daarbij gaat het hier ook nog es om een tweeling dus dan lijkt me die kans eerder kleiner dan groter dan normaal
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Dakota schreef op 13-07-2004 @ 22:35 :
Dus als ik het goed begrijp, moet seks tussen familieleden allemaal maar zo kunnen, zolang beide partijen er akkoord mee gaan? (en dan lijkt het me ook nog handig als ze allebei meerderjarig zijn, anders is het pedofilie)

Tot hoe ver wou jij het trouwens nog familie noemen? Neef/nicht? Achterneef/achternicht?
Natuurlijk, daar heeft immers niemand anders iets over te zeggen? Je kunt hooguit zeggen dat je het zélf niet zou doen.

Zoals al eerder gezegd is het gewoon maatschappelijk bepaald dat we incest 'ziek' vinden. Er zijn heus wel maatschappijen geweest waar mensen er geen problemen van maakten, hoewel niet bijzonder veel. Het is niet nuttig om huwelijken te sluiten binnen dezelfde familie - daarmee creëer je geen nieuwe banden. Een huwelijk was (en is zelfs nu nog) niet alleen iets tussen twee mensen, maar iets tussen twee families. Maar goed, ik dwaal af
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 07:49
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 22:51 :
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Omdat ziek al een begrip is dat zich baseert op wat normaal is in de maatschappij. Incest is dat niet.

Dat iemand die seks heeft met zijn zus echt ziek is, is natuurlijk niet objectief te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 09:58
einie
Avatar van einie
einie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-07-2004 @ 16:53 :


Lees de Dollanganger saga van Virginia Andrews maar eens, en die film met Alicia Silverstone, die gaat toch ook over dat meisje dat met haar halfbroer krijgt, uiteindelijk? Hoe heet die film nou?

ik vermoed dat je clueless bedoeld

ontopic: zo'n relatie vind ik van geen kant kunnen, maarja, als je je daar goed bij voelt en beiden hebben geen bezwaar, ik zie geen problemen, maar niet aan kinderen beginnen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:32
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 22:51 :
Trouwens, het feit dat het incest is maakt het niet ziek. Je verschuift de uitleg gewoon een stapje. Waarom is incest ziek?
Het is geen incest. Incest is sexueel misbruik in eigen gezin/familie. Incest is dus wél ziek. Net zoals pedofilie.
Als het hier niet gaat om incest maar om gewilde broederliefde en -sex dan betekent dit dat beide partijen toestemmen. Dan is het idd minder ziek.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2004 @ 20:50 :
Is een meisje van 15 een kind dan de meesten toch niet
Wettelijk wel, he, en daar draait het in deze discussie een beetje om, geloof ik.

Citaat:
einie schreef op 14-07-2004 @ 10:58 :
ik vermoed dat je clueless bedoeld

ontopic: zo'n relatie vind ik van geen kant kunnen, maarja, als je je daar goed bij voelt en beiden hebben geen bezwaar, ik zie geen problemen, maar niet aan kinderen beginnen
Clueless ja.

En alles is best inderdaad, áls ze er beide in toestemmen, maar aan kinderen beginnen kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:03
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 14-07-2004 @ 11:32 :
Het is geen incest. Incest is sexueel misbruik in eigen gezin/familie. Incest is dus wél ziek. Net zoals pedofilie.
Als het hier niet gaat om incest maar om gewilde broederliefde en -sex dan betekent dit dat beide partijen toestemmen. Dan is het idd minder ziek.
'minder ziek' ... dus nog wel ziek alleen niet heel erg...waarom dan??

en dat gezeur over incest...het hangt er gewoon af welke definitie je gebruikte, als je vindt dat incest per se tegen de wil van 1 van de partijen in moet gebeuren is het geen incest, anders wel...maar dat doet er toch niet toe, wat maakt t nou uit hoe je het wil noemen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:04
mina
mina is offline
Het gaat er nog geen eens om of het immorreel is het is gewoon verboden bij de wet. Dit is incest, ze zullen nooit kunnen trouwen of kinderen krijgen. Die kinderen hebben veel te veel kans op afwijkingen.

Citaat:
ok, stel je ouders gaan scheiden, en je vader of moeder ontmoeten iemand die ook gescheiden is en kinderen van jou leeftijd heeft, en de dochter is bloed mooi en ze vind jou ook leuk, zou je t dan niet doen omdat t familie is?
Dat is geen bloedverwantschap. Jullie hebben niet dezelfde biologische ouders. Dit zou wel kunnen hoewel het wel een beetje lastig is uitleggen aan je vader en stiefmoeder.
__________________
Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 23:28 :
Dat zal best zo zijn, maar zou het daarom niet mogen? Mag je ze daarom tegenhouden in hun beslissing om samen een relatie aan te gaan?
Wat mij betreft niet, maar ze moeten zich goed bewust zijn van het risico en dat risico is behoorlijk groot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:28
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-07-2004 @ 12:44 :
Ten eerste geloof ik dit hele verhaal niet zo, het doet me denken aan een Evito-clone....

Als het wel waar is: Ik vind het ziek. Het is ook vreemd en ik vind dat je hem wel zou moeten veroordelen, want dit KAN GEWOON NIET. Als hij gevoelens voor haar heeft, zou hij die moeten onderdrukken. Ik denk ook dat hij het beter niet tegen zijn familie kan zeggen, want daar krijgt ie geheid gedonder mee. Daarom kan ie ook het beste uit huis gaan (als ie dat nog niet gedaan heeft), zo ver mogelijk bij zijn zus weg.

Dit is incest. Ik dacht dat iedereen in Nederland wel zo langzamerhand door had dat dat niet kan, maar nee dus

Trouwens, als het niet zijn zus was, maar z´n moeder, wat had je er dan van gevonden?
ok
1: je hoort wel vaker van die dingen dus dikke kans dat het wel waar is.
2: je gaat een vriend niet veroordelen voor iets waar hij niets aan kan doen, zou jij ook niet leuk vinden als jou vrienden dat zouden doen. en gevoel kan je gewoonweg niet onderdrukken, jij niet, ik niet, niemand niet.
3: mensen doen wel vaker dingen die niet kunnen.
4: het is zn zus en niet zn moeder, en het gaat erom wat hij HIER mee moet.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:36
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Het is niet zo heel vreemd, het enige probleem is dat het nooit zal worden geacepteerd door deze maatschapij, maar als hij bereid is dat te accepteren, waarom niet, als 2 mensen van elkaar houden!
Zelfs in het oerverhaal over het ontstaan van de mensheid in Indonesie worden broer en zus verliefd op elkaar, maar door hun ouders daarom uit elkaar gehouden,
Het is natuurlijk niet compleet natuurlijk, maar als ze beiden voor elkaar voelen, en echt verliefd zijn, waarom niet?????
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:52
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 14-07-2004 @ 13:36 :
Het is niet zo heel vreemd, het enige probleem is dat het nooit zal worden geacepteerd door deze maatschapij, maar als hij bereid is dat te accepteren, waarom niet, als 2 mensen van elkaar houden!
Zelfs in het oerverhaal over het ontstaan van de mensheid in Indonesie worden broer en zus verliefd op elkaar, maar door hun ouders daarom uit elkaar gehouden,
Het is natuurlijk niet compleet natuurlijk, maar als ze beiden voor elkaar voelen, en echt verliefd zijn, waarom niet?????
ik bedoel maar
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:07
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mina schreef op 14-07-2004 @ 13:04 :
Het gaat er nog geen eens om of het immorreel is het is gewoon verboden bij de wet. Dit is incest, ze zullen nooit kunnen trouwen of kinderen krijgen. Die kinderen hebben veel te veel kans op afwijkingen.



Dat is geen bloedverwantschap. Jullie hebben niet dezelfde biologische ouders. Dit zou wel kunnen hoewel het wel een beetje lastig is uitleggen aan je vader en stiefmoeder.
wat je als 2e zegt klopt niet met het eerste. eerst zeg je dat het niet uitmaakt of het moreel verwerpelijk is of niet omdat het tegen de wet is, daarna zeg je dat als er sprake is van een geadopteerde broer/zus dat het wel kan. terwijl ook dat laatste bij wet verboden is (btw, in beide gevallen is het alleen verboden om te trouwen, niet om sex te hebben).

vraagje: als het medisch mogelijk is om te zorgen dat ze wel kinderen kunnen krijgen zonder kans op afwijking, moet dit dan mogen??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:42
elledc
elledc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-07-2004 @ 13:03 :
'minder ziek' ... dus nog wel ziek alleen niet heel erg...waarom dan??

en dat gezeur over incest...het hangt er gewoon af welke definitie je gebruikte, als je vindt dat incest per se tegen de wil van 1 van de partijen in moet gebeuren is het geen incest, anders wel...maar dat doet er toch niet toe, wat maakt t nou uit hoe je het wil noemen
Ga je nou eens ophouden met vragen, moet ik dan elke bewering die ik maak en elk woordgebruik die ik geef nader uitleggen waarom ik dat zo vind?
Ik vind bijvoorbeeld mijn buurman lelijk, jij niet. En toch ga je me vragen waarom ik die man lelijk vind terwijl dit iets is wat ik voel.
Als ik nu sex tussen een broer en een zus vreemd vind en misschien wel een beetje ziek (omdat dit tegen mijn gevoel in is), wie ben jij dan om te zeggen dat ik aan het lullen ben. Ieder zijn eigen mening zeker?
Er moet toch niet altijd een reden zijn om iets graag te hebben of om iets te verwerpen?
Deze generatie neemt nogal makkelijk de neiging aan om aan te nemen dat alles mogelijk is en alles moet kunnen. Homosexualiteit is hoe langer hoe minder een taboe, homo's mogen huwen, homo's mogen kinderen adopteren. Daar ben ik dus ook radicaal tegen, ga je mij nou ook vragen wààrom ik ertegen ben? En ga je mij nu kleineren omdat ik zo'n mening heb?
Of je kan erover filosoferen maar daar heb ik geen zin in.


Die definitie van incest is NIET mijn defintitie maar een algemene definitie. Het doet er veel toe hoe ik het wil noemen want er is een verschil tussen sexueel misbruik en tussen sex waarbij beide partijen toestemmen. En de meesten die hier posten gebruiken het woord 'incest' zonder te weten wat het echt betekent.
Jij die over alles duidelijkheid wilt en concreetheid wenst zou me dus eigenlijk daaromtrent niet mogen tegenspreken.
Het berust op de waarheid en niet op een eigen verzonnen feit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie einde of niet van mijn relatie :(
v1nA
11 03-06-2015 17:22
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Geheime relatie de oplossing ?
Hippie :peace:
16 09-06-2010 16:37
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dutroux
Donald Duck
234 06-07-2004 20:39
Liefde & Relatie Relatie doorzetten of niet
verwijderen_aub
26 09-01-2004 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.